- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cseptomi
csendes tag
válasz KTTech #41650 üzenetére
Értem. A tisztítást nem én csináltam, hanem egy Győri szerviz, de nem vagyok elgedett velük. Ugyanis kézi tisztítás módban felcsapott tükörrel látszott hogy az AF érzékelőjénél alul olyan volt mintha egy fültisztító pálcikáról az apróbb vékony szálak beleakadtak volna a műanyag szélébe. (szerintem ha általános tisztításra viszek egy gépet akkor nem hagyok ott ilyen szennyeződést, főleg hogy "elvileg" a szenzort is tisztították.
Ezeket a szöszöket én most 80%-osan leszedtem de sajnos nem lett sokkal jobb a fókusz. Ezért szeretném kicsit jobban körbejárni ezt a dolgot mielőtt tovább vinném. Nagyságrendileg milyen összeg egy általad leírt javítás? (nekem 40eFt volt a gép alap objektívvel és már ráköltöttem 11eFt-ot a tisztításra.)Köszönöm!
-
KTTech
veterán
válasz cseptomi #41651 üzenetére
Utoljára 12 éve volt szükségem AF kalibrációra, de akkor is objektíven, az kb. 10-14000 Ft körül volt, garanciaidőn túl... Sajnos nem tudom most mennyibe kerül egy váz kalibrálása... de itt tudnak neked segíteni, vagy az oldalon levő számon. Ha megsérült a tükör mechanizmus, akkor olcsóbb lesz egy másik vázat venni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz rednifegnar #41653 üzenetére
Azon a keresőn élesre állítani szemmel... súrolja a lehetetlen küldetés fogalmát. Régen emiatt voltak törőékes mattüvegek az APS-C gépekhez (nem gyáriak), hogy megoldják ezt a problémát, cserébe elmászott a fénymérés.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
cseptomi
csendes tag
válasz rednifegnar #41653 üzenetére
Manuális módban a keresőn komponált képek aránylag élesen készülnek el. Ez mit jelenthet a hibát tekintve?
-
rednifegnar
senior tag
válasz cseptomi #41655 üzenetére
azt kellene kisakkozni mivel van a gond. azt mondod elo kepen eles lesz. az a szenzoron fokuszal.
ha optikai kereson at fenykepezel az a tukron es a segedtukron (ami a fotukor alatt van) keresztul fokuszal az af szenzorral.
ezek kozul barmi lehet elmozdulva, sot meg a keresoben levo mattuveg is. ezt lehetne kisakkozni probakkal kideriteni mivel van a gond.
mindezt persze stabilan, allvanyrol kellene jatszani.
ha beallitod elesre a keresoben (celszeruen egy kozelebbi kontrasztos targyra es keszitesz kepet rola a legtagabb rekesszel) es a kep eles akkor a fotukor es a mattuveg jol all. ha nem eles akkor azt is ki lehet sakkozni hogy front vagy backfokusz hiba van.
erdemes megnezni a mattuveg reszt is hogy nincs e ott elmozdulas (bar az af-nek ehhez nincs koze).
azt is megnezheted hogy beallitod elesre a kereso szerint, majd atvaltod az obit af-re es megnezni mennyit rant az af a kezi beallitashoz kepest (meg hogy merre all be ahhoz kepest). ja meg persze mindent fix kozepso af-ponttal erdemes nezni.
sztem a kis szoszok annyira nem szamitanak az af szenzoron, inkabb a tukor tamasztasat neznem meg, nem lotyog e valami valahol, esetleg tt alament valami vagy letort egy kis muanyag tengely ilyesmik.A camera does not make art, the artist makes art.
-
cseptomi
csendes tag
válasz rednifegnar #41656 üzenetére
Hálás köszönet a részletes leírásért. A napokban megpróbálom az általad leírtakat és jelentkezek az eredménnyel.
-
addikt
-
m3ss
veterán
nem hiszem, ha latnank a basic fulet gyorsan kiderulne. egy kis +shadow, -vignette es jon is a szinzaj sotet reszeken. iso5000-en a dinamika tartomany 5d2-on mar nem igazan jo..
tenyleg, canonhoz van ef bajonettes filmes obi,(24/28/35/50 mm) amin van rekesz gyuru? hirtelen nem emlekszem ilyenre..ef bajonett volt meg filmes gepekre is, nem? vagy ott mar csak elektronikusan volt rekesz allitas? tiltre kellene nekem sonyn. vettem egy ef2fe adaptert. azt hittem majd fd obikkal (fd2ef) menni fog, de nem kiprobalnam az adapterem mielott ramozdulok a nikon vonalra.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
addikt
Hát volt ráncigálva az tény.
Érdemesebb lett volna már inkább ISO 6400-on fotózni?
Van valami oldal, ahol vázakat + obikat lehet beállítani és egymás mellett össze lehet hasonlítani különböző ISO-kon. Nem tudja véletlen valaki mi ez az oldal?
[ Szerkesztve ]
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
PuMbA
titán
válasz szpeti40 #41664 üzenetére
Hát ja, az expót 1 fényértékkel alul lőtted és az árnyékokat ezen felül még extrém módon húztad, ami azt jelenti, hogy nem jó beállításokkal fotóztad. Hagyatkozz az automatikára Auto ISO-val, ha ennyire nem megy a jó beállítás megtalálása. Az is tény, hogy ilyen kevés fény esetén nem optimális egy f/4 obi. Ilyet f/1.8-as fix objektívvel szoktak lőni.
[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
válasz szpeti40 #41664 üzenetére
ja itt mar elfogy ez a szenzor. ha nagyon muszaj, akkor ne szedd le a vignettet mar ekkora iso mellett. en 3200 felett nem nagyon hasznaltam mar az 5d2-ot emiatt. ha eltalalod az expot es nem nagyon kell huzogatni akkor meg szodaval elmegy ez az erzekenyseg...
dpreview talan?[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
addikt
"Hagyatkozz az automatikára Auto ISO-val, ha ennyire nem megy a jó beállítás megtalálása."
Csak nem akartam 1/250 alá menni a 200mm miatt, és ISO 5000 felé menni a zaj miatt. Még nem sokat fotózgattam rosszabb fényviszonyok között, most is csak tesztelgettem, hogy mit bírhat a gép. Vakuzni meg végképp nem akartam.
"Az is tény, hogy ilyen kevés fény esetén nem optimális egy f/4 obi"Sajnos az 50 1.8 STM az kevés lett volna, ezért kellett a 70-200 f4L, bár nem gondoltam volna, hogy ennyire szarok lesznek a fények egy szalagtűzőn.
Igen! Köszi
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
PuMbA
titán
válasz szpeti40 #41667 üzenetére
Hát igen, ezeken a helyeken ilyen borzalmas fényviszonyok vannak. Két megoldás van. Egy, sok pénz, azaz például f/1.8-as fix, 135mm-es objektív és / vagy mellé egy olyan mai, modern full frame gép, ami még ISO 25600-on is használható képeket ad vagy vaku. Egyébként pont ilyen helyzetben ér aranyat a stabilizáció, hiszen tele obinál ez nagyon fontos. Így 1/100-at is rakhattál volna be. Stabilizáció nélküli tele obi sportra ajánlott csak. Ilyen helyeken amúgy főként vakuzni szoktak, mert egyszerűen muszáj.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz szpeti40 #41661 üzenetére
A magas ISO-t még birja (sokat használtam 6400-on is, nem kell tőle félni, de pontosan kell exponálni), de azt nem szereti, ha a magas ISO-n még húzni szeretnénk rajta... vagy ha igen, akkor nem az ACR-t kell használni először, hanem a DXO PureRAW-t kell ráengedni egy jó kis DeepPrime denoiser-el, majd az elkészült DNG-t kell ACR-ben megdolgozni.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
addikt
válasz KTTech #41670 üzenetére
Néztem az RP-t is, mi a véleményed róla? Nekem kicsit komolyabbnak hat az R, meg a fogása is jobb lehet a nagyobb akku -> nagyobb markolat miatt, meg a felső kijelzőt is sokszor nézem az 5D-n, az meg az RP-n nincsen.
Sajnos fogdosni még nem volt alkalmam.[ Szerkesztve ]
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
KTTech
veterán
válasz szpeti40 #41673 üzenetére
Meg vagyok elégedve vele. Magas ISO-ban kb 1-1.5FÉ-t nyertem (12800-on is használható eredményt ad - de ez sem Sony szenzor, ami elvisel 4 FÉ alulexpót...), az AF nem összevethető az 5DmkII-vel, viszont megegyezik az R-el. Pont a mérete miatt nem lett R vagy R6, kis, könnyű gépet kerestem, mivel már csak magam szórakoztatására fotózok, nem ügyfeleknek, és meguntam a nagy cucc cipelését (meg a járulékos hátfájást)...
A fogása egyébként meglepően jó (legalábbis az én kézméretemmel), nem a hagyományos Canon féle kisgépes fogása van.
Sebességre megegyezik az 5DmkII-vel, viszont nagyon kevés fénynél az AF belassul (az 5DmkII meg beállt ilyen helyzetben véletlenszerűen valahova 😃), ilyenkor a keresőkép is átmegy képregénybe. Ezt szokni kell.
A felső kijelző elvesztése nekem nem okozott gondot, mivel minden információ ott van a keresőben/hátsó LCD-n, sőt még sokkal több is - nagy kedvencem a 3D szintező és a segédvonalak (bár nekem segédvonalas mattüvegem volt az 5DmkII-ben is).
Persze pótakku kell hozzá, egy nap simán lemerítek 2 akkut (ha elengedem magam és még videózok is), de erre is van megoldásom, vettem egy 10000mAh kapacitású PD-s akkupackot, amivel akár gépen belül is tudom tölteni az akkut, vagy van egy USB-s mini akkutöltőm, amiben feltöltöm a lemerült akkut, amíg a másikat használom.
Az Adobe sajnos mostohán kezeli, nincs hozzá specifikuw camera profil, de egy kis mókolással a 6D profilja elég jó eredményt ad (az Adobe color profilokat nem szeretem).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Chosen #41676 üzenetére
Dual pixel, csak nem teljesen olyan, mint a 850D-ben. Egyébként nem csak az R/RP, hanem az R3,5,6 is ugyanez, csak Ai segített felismerési algoritmussal.
A pontosságot a 850D is tudja LV-ben (statikus témánál mindenképpen), sebességben azért vannak eltérések.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
rednifegnar
senior tag
hat hogy miert vetted azt neked kell tudni
kinaiak barmit legyartanak amire azt gondoljak jo valamire. letezik rekeszes adapter is, ami megint olyan, hogy ahogy sikerul az egyik obin mukodik a masikon meg egy feketeseg kozepen egy lukat latsz. az obikban a rekesz rendszerint kozepen (fosikok kornyeken) van, a kinai csodaban meg mogotte.
elvileg van ef mountos rekeszes obi ahogy irtam, de nem fotozasra valo palne nem filmes fotos, ezek a cine obik (4-5dolcsitol):
[link]
meg vannak meike,rokinon,samyang,iris es tarsai szinten rekeszgyurusben:
[link]A camera does not make art, the artist makes art.
-
PuMbA
titán
válasz Chosen #41680 üzenetére
Az R és RP-ben ugyanaz a DSLR-es Dual Pixel van, hiszen az előbbiben 5D Mark IV, az utóbbiban pedig 6D Mark II szenzor van Ez a két gép igazából még DSLR, amiből kivették az üveget, mert a Canon még a fasorban se volt és gyorsan ki kellett adnia két MILC-et mutatóba, hogy ilyen is van nekünk.
Az R6, R5, R3-ban már Dual Pixel II van, tehát a DSLR-ekénél jóval jobb és ezek már igazi MILC-ek, azaz új fejlesztések.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
A Dual Pixel II AF fizikailag a szenzoron ugyanaz, mint a sima, a readout sebessége (dupla) és a feldolgozás viszont sokat változott, utóbbi a Deep Learning/témafelismerő algoritmusnak köszönhetően,illetve nagyobb a lefedett terület is vertikálisan (88% helyett 100%).
Sebesség terén az EOS RP és az R5 pontosan ugyanolyan gyorsan dolgozik (0.05s), de az előbbi lassabb readout sebessége miatt a témakövetés pontatlanabb, és mivel nem olyan fejlett a témafelismerés, nem ragad rá annyira a témára (föleg nem egy állat szemére).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
PuMbA
titán
válasz KTTech #41682 üzenetére
"A Dual Pixel II AF fizikailag a szenzoron ugyanaz, "
Mivel nagyobb a lefedettsége, ezért nem lehet ugyanaz. Ha meg tudták volna csinálni fizikailag, akkor a régire is nagyobb lefedettséget raktak volna, de akkor még ez nem volt lehetséges. Most, hogy javítottak a pixeleken található mikrolencséken már a szélére is tudtak rakni.
"Sebesség terén az EOS RP és az R5 pontosan ugyanolyan gyorsan dolgozik (0.05s)"
Az ilyen marketing szövegeket én nem hiszem Az R5 biztosan gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Az R5 csak témakövetés és felismerésben pontosabb/gyorsabb, a tényleges AF sebességét már az objektívek korlátozzák (ha nem kell a gépnek magától döntenie, mire kell fókuszálnia (tipikusan a spot/1pontos AF, követés nélkül)).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
veterán
Ha meg tudták volna csinálni fizikailag, akkor a régire is nagyobb lefedettséget raktak volna, de akkor még ez nem volt lehetséges.
Meg részben felesleges is volt, mert régebben (az automatikus témakövetés hiányában) abból indultak ki a gyártók, hogy amit le akar fényképezni az ember, azt igyekszik a kép közepén tartani.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
PuMbA
titán
válasz Donki Hóte #41685 üzenetére
De ezt tudjuk, hogy sose volt így, hogy a kép közepét akarod fotózni. Állókép esetén egy teljes alakos portrénál a felső háromnegyedben van az alany feje és ott már nem volt fókuszpont FF DSLR-ek esetén. APS-C-nél szerencsére előfordult, hogy volt És ez egy teljesen általános fotó fajta, semmi speciális nincs benne, szóval már ősidők óta kellettek volna a kép szélén fókuszpontok, mert akkor nem kellett volna focus-and-recompose-t használni.
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
szőrszál hasogatok picit pl az 5dmk4 legszélső fókuszpontja portré módban kereken 19%-ra van az érzékelő hasznos területének a szélétől, ami bent van így a felső 1/5-ben. landscape módban 26%-ra a hasznos rész tetejétől van, ami bent van a mágikus felső harmadban. a többi dslr-re fejből nem emlékszem, de az 5dmk3 fókuszpontjai is hasonlóképp helyezkedtek el és az egy majdnem 10 éves váz.
canon (és nikon) évtizedek óta híres arról, hogy nem építeken bele olyat a termékeikbe, aminek nem tudják elkérni az árát. márpedig ha a vásárlóréteg nem fizetne valamiért, akkor a gyártók nem fogják törni magukat, hogy belerakják a termékeikbe (pl saroktól sarokig fókuszpontokkal telepakolás).
az "ősidőkben" tény, hogy hiányzott rengeteg modellrő a szélső harmadik elérő fókuszpont, de amiket utoljára használtam (eos 1v és eos3), azokon mindegyiken portré módban 30%-kal a tetejétől volt az utolsó AF pont, landscape-ben meg kerekn az 1/3 vonalnál.
a legtöbb objektívnél meg eleve cseszheti az ember (APSC vonalon gyakorlatilag mindegyiknél), hogy a kép szélén is van AF pont, mert a kép minősége arrafele egyszerűen romlik annyit, hogy úgysem oda fog komponálni. ha mégis így teszünk, akkor élességben ugyanott leszünk real life körülmények között, mintha menne a klasszikus focus & recompose.
#metszéspontok
-
PuMbA
titán
válasz duni84 #41687 üzenetére
[link] Ez egy képem. Nekem kb. ilyen szélre kell tennem a fókuszpontot sokszor és ezt a 7D Mark II, ami APS-C, éppen teljesíti. Van, hogy még ennél is feljebb, de az ritkább, szóval én már belefutottam abba, hogy nem elegek a szélen a fókuszpontok. Szerencsére a mai MILC-ek ezt megoldják, mert a Canon R5, R6 98% horizontálisan és vertikálisan is le van fedve.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
m3ss
veterán
válasz Donki Hóte #41690 üzenetére
kis melysegelesseggel, relative nagy latoszoggel keszult kepeknel azert problemas a focus recompose.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
PuMbA
titán
válasz Donki Hóte #41690 üzenetére
Persze van, csak azt mondom, hogy egy MILC-en nagy könnyebbség, hogy nem kell ezzel foglalkozni. m3ss meg jól írja, f/1.4-en már nem csinálod meg. Többször előfordult velem és utálom, ha focus-and-recompose-t kell használnom még egy 7D Mark II-n is, ahol ekkora a lefedett terület:
A legtöbbször egyébként abba futottam bele, hogy a két szélső fókuszcsoport vertikálisan kisebb, mint a középső és pont oda kellett volna fókusz. Még 1-1 sor elfért volna, de a DSLR-eknél ez a csúcs lefedettség.
1DX-é egyébként jóval kisebb:
[ Szerkesztve ]
-
Surfym@n
senior tag
3 éve használom az 1dx relatíve szűk af mezejét teljes elégedettséggel. Esküvőt, lovassportot és portrékat fotózok. Sigma 50/1.4-el sem jutottam el odáig (zoomokkal pláne), hogy a kompozíciót újra kelljen gondolnom az AF terület mérete miatt. Ami azon kívül esne, az már kompozíciót illetően nem az én stílusom (nem készítek olyan képet, ahol a fókuszpont/fókuszsík ennyire a kép szélére kerülne). De még ha így is lenne, akkor is még mindig ott van utófeldolgozásnál a vágás eszköz ;)
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
PuMbA
titán
válasz Surfym@n #41694 üzenetére
50-essel tényleg nincs ilyen gond, de ha 16-35-tel kezdesz széles látószögű portrézni, akkor könnyű olyan képet elképzelni, ahol a kép egyik sarka felé lesz az ember feje A megszokott, tankönyvi képeket meg meg lehet lőni középső pontokkal, de a fotózás egyik lényege szerintem, hogy ne mindig csak másológép szerűen lőjjük a képeket, hanem próbálkozzunk nem megszokott kompozíciókkal / látószögekkel is.
KTTech: Ez elég
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
duni84
aktív tag
igazad lehet, mert én is csak a tankönyvi képekre használtam a fényképezőgépeimet. valószínűleg ezért nem éreztem korlátozva magam. minden esetre pont sikerült felsorolni az utóbbi 10 év terméséből azokat, ami épp megfelel az elvárásaidnak AF pontok tekintetében.
#metszéspontok
-
copass
veterán
válasz szpeti40 #41664 üzenetére
fú nem kell ennyire és ennyi mindent rángatni!
iso 5000 a lélektani határ 5Dm2-nél, ahol már csak keveset szabad mókolni, mert jön a lila a sötét részekről.
a lilát még ki is tudod szedni, de ezt a csúnya mintás zajt már nem.
2.8-as obival már jobb a helyzet, de ha f4 akkor záridő 1/160-200 és 2-3 képes sorozatok. többet kell válogatni, de alacsonyabban marad az iso és nem lesz lila ha mégis húzni kell.
5dm2 legnagyobb baja az hogy M-ben nincs auto iso."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
jeni
félisten
Hello,
Ez mennyire passzol a Canon EOS 850D géphez?
Kingston 256Gb (írási adatát nem ismerem)
A másik jelölt igaz fele akkora tárhelyű,elvileg nem is gyorsabb az előzőhőz képest.
Sandisk Extreme Plus 128Gb -
veterán
Digitális fényképezéshez mindig több darab, egyenként kisebb kapacitású memóriakártyát érdemes használni, mert ha meghalna egy kártya (amire százalékosan kifejezve mindig van esély ) akkor nem az összes kép megy a kukába, hanem csak egy része, illetve tudod folytatni a fényképezést egy másik kártyával.
A magam részéről amúgy a Sandisk Extreme Pro kártyákat preferálom, de az újabb Kingston kártyák sem rosszak (szokták szidni a Kingston kártyákat, de azok a tapasztalatok több évvel ezelőtti sorozatokon alapulnak, a mai Canvas/CanvasPlus kártyák már teljesen megbízhatóak és nem is lényegesen lassúbbak, mint a Sandisk Extreme kártyák).
A te linkeden is Sandisk Extreme Pro kártya van, nem Extreme Plus.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...