Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
ph Egy 60+ százalékos ortolineáris, valamint egy 65 százalékos "tört" modellel gyarapodott a cég portfóliója, amiket QMK-val szabhatunk végletekig testre.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #84126 üzenetére
Szintetikus ment bele.
Csömöri szerelővel megbeszélve, ZR-400 / ZR 550 ugyan azt lehet alkalmazni,
Összeraktam a telót az eredeti szerint, kihagytam a belekokányolt 2 féle kis rugót és alátétet.
Oilchange 350cc
Fork oil level 96 to 100mm
Ja, és lengéscsillapító oil-ból 2 bubisat ajánlott a szerelő hozzá.
horvathkrisz
Nemsoká megyek és letesztelem, majd jelzem a tapasztalatokat.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Jó lett nagyon.
Sajnos nekem is esélyes az első futómű cseréje, mert a fékek úgy néznek ki kompletten kukák és amiket bontóban megnéztem sem sokkal jobbak, miközben baromi drágák. Szóval lehet nekem is egyszerűbb lesz egy komplett futómű csere, ha jól láttam/olvastam akkor az 1100XX első futóműve passzol...
A blokkal is haladás van, most már tökéletesen indítható, de 2-3 nap után újra nem. Szóval szükséges lesz egy komplett karburátor felújító készletre, ami kb. 20.000 Ft-ért beszerezhető a szerelő szerint. Mondjuk azt nem tudom, hogy honnan, mivel én sehol az interneten nem találtam már felújító készletet 87-es 1000F-hez.
-
vendingo
veterán
válasz sajtee #84856 üzenetére
Dehogy lesz sok. ha 125-ös gépekkel nyomnak kontinenseken átívelő túrákat, akkor a gs500 röhögve utánuk csinálja. Bírni fogja, ha rendben van a motor. Én hosszabb túrák előtt mindig elvittem szerelőhöz a mocit, hogy nézze át, illetve kötöttem ismerősnél egy olcsó biztosítást, ami magába foglalja az esetleges üzemhiba esetén fennálló ingyenes hazaszállítást egész Európából.
Ha kell a biztosításos ismerős kontaktja, akkor megadom, aztán köss nála egy biztosítást, onnantól ne foglalkozz semmivel. Ha lerohad teljesen a gép, akkor indul hozzád a legközelebbi trailer, aztán hazahoz mindenestől. 5-8 ezerből megvan.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Mennyibe fájna egy 500ccm-es 45 lovas gép névre íratása?
Vétel után mit érdemes csinálni, átnézetni szerelővel?
Olaj+szűrők, szelephézag, karbiszinkron, teló szimeringek, fékfolyadék, motordiagnosztika?[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Gaboman #84868 üzenetére
Köszi.
persuader : Az alap, hogyha veszek, akkor az első utam a biztosító, aztán a szerelőm, aki elég nagy mágus. Az olajat, összes szűrőt azonnal cserélem, illetve a gumikat is, ha szükséges. Minden mást átvizsgáltatok és javíttatok. A szerelőmmel beszéltem tegnap, mondta is, hogy japcsiknál, de főleg az 500-as kawáknál a vezérműlánc szeret elhalni, az pedig elég nagy gondot tud okozni.
Mitől mehet az tönkre? Öregedés, elhasználódás?
Szűkül a kör. Kle 500 és transalp 650 versenyez jelenleg, de transalpból nagyon gyér a felhozatal, gyakorlatilag pár eladó darab van belőle, de a kle se panaszkodhat. Lehet nem a szezon elején kellene nekiállni nézelődni?
Még halovány esélye van az afrika twinnek is, de drágák, és tuti kell rájuk költeni. Mocikat 600-700k körül nézek + ~100-150k ráköltés+átírásCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Lomha 8V #84921 üzenetére
Köszi a részletes kimerítő választ!
A szélzaj nem lehet nagyobb, mint az SV-n volt, illetve majd kerítek rá egy MRA terelőt, na meg amúgy is füldugózok.
A gyári kipuff, nem azért van, hogy átmenjen vele műszakin? Más értelmét nem látom . Azért majd figyelek rá.
Ami kicsit jobban zavar, hogy acélvázas. Majd viszek teleszkópos tükröt, hogy alaposan átnézhessem.A lánccsapkodás nem új keletű nekem, az előző mocim se szerette kis fordulaton a városi használatot, de szerencsére többnyire csak városon kívül fogom használni.
A fedlap csavarjait szokták megszabni?
Köszi a cikk ajánlókat, mindegyiket átolvastam már legalább 2x.
Még konzultálok a szerelőmmel, yamaha, honda "specialista".
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
freelanced
addikt
Üdv ! Nem lakik innen valaki Veszprém közelében? Szerelőt tudtok esetleg?
Köszönöm !
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Polemius
aktív tag
Tud valaki olyan szervizt / szerelőt Sopron - Győr - Bp vonalon (esetleg Kecskemét, Szeged), ahová megbeszélt időpontra odavihetem a gépet, és nekiállnak, nem kell otthagyni?
Szelephézag állítás, vezérlés ellenőrzés, karbiszinkron, kb. ezeket, és persze jó lenne ésszerű összegért cserébe, megbízható, stb.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #85212 üzenetére
Mérd ki a generátort a Manual szerint (szakadás-testzárlat- terheletlen váltófeszültségek), meg takarítsd meg a fesszabályzó csatlakozóit. Mindet, ami a generátorról jön, meg ami megy tovább az akku felé azt is. Valamit csak értesz a villanyossághoz, ha tartasz otthon műszert. Ha ezek nem segítenek, akkor meg szerelő.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz hroberto #85275 üzenetére
Semennyire jobban,mint egy ktm. Nekem semmi bajom vele. Igaz nem is használom minden nap. De haveromnak is volt, ő túrázott a 610-el és soha nem rohadt le. Habár ő magának szervizelte,mert autó moci szerelő. Természetesen ha uzemorast veszel akkor kell,mint bármelyik más gyártóét.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
freelanced
addikt
Üdv!
Budapesten tudtok jó szerelőt ajánlani?
Köszönöm !
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
freelanced
addikt
Holnap nem ér rá valaki esetleg Budapesten, aki ért a GS500-hoz? Meg kéne néznem egy motort, viszont nem nagyon tudok szerelőt a közelben. Ha tudtok ajánlani valakit azt is megköszönöm
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Írta hogy rozsdás volt: láttam már felületi rozsdás krómozott fémrudat máskor is. Ha le is polírozza róla az oxidot, pöttyökben kis lukacskák maradnak a felületben, ami kikezdi az új szimeringet is seperc alatt, még ha azonnal csere után jónak is tűnik. Ergo pár hét múlva úgyis telószárat fog cserélni. Gyanítom, hogy a szerelőjének is ez volt a véleménye....
szerk: de én nem láttam, csak gondolom a fent leírt folyamatból.
szerk2: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vendingo
veterán
Néztem én is, de akkor már inkább AT, az kiforrottabb, jobb az ellátottsága is minden téren. Gyakorlatilag bármilyen gyári új cucc beszerezhető hozzá, külföldről meg olcsón tudnék donort, illetve a szerelőmnél is szokott kallódni 1-2 db.
A szerelőm több tucat AT felújításán van túl, teherautóval hordják hozzá külföldről. Az utolsó csavarig felújítja őket, hatalmas tapasztalata van benne.
Ez az egy motor, aminél tényleg nem kell fosni, hogy mennyit mutat az óra, mert ha 200 ezerről van visszatekerve, engem az se érdekel.300-400 ezret lazán elmennek ezek a blokkok, külföldi oldalakon olvasni 500k fölöttiekről is.
76 ország 10 év.Tavaly nyáron 109. országnál és 360ezer km-nél tartottak.
Lajkó Az egyik túratársam úgy csinált tempomatot, hogy tett pár alátétet a gázkar és a kormányvég közé. A kormányvég tekerésével tudta "ON/OFF állásba tenni a tempomatot". Kicsit veszélyes megoldás, de működött.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #85842 üzenetére
Erősen betegágy állapotot képvisel most az a motor, de a random előforduló ilyen olyan hiba kockázata egy ennyi idős Ducati-nál akkor is nagyobb, mint egy japánnál, állapottól függetlenül. Ezt annó ő maga is leírta, köztük a 750-es VFR-hez hasonlítva, de a szíve az olasz felé húzott.
Végigolvastam a cikket, láttam a felsorolásokat a végén, de annak jó része ahogy te is írod, gyanakvás. Lehet itt méregetni, a szerelő cimborám szerint ennyi idős, láthatólag lelakott Ducati-nál bele kell kalkulálni h bármikor lerohadhat alattad, hibáa mérsz ki mindent.
vendingo
Az Africa egy igazi ikon, kategóriájában maga a megetestesült történelem. Nem véletlen h '91-es motorért ennyi pénzt kérnek. A gyári színek és matricák ellenére a fényezése szerintem már nem gyári, túl patika a korához képest, de még a váza is gyanús nekem.
Ha régi álom el kell menni, ki kell próbálni, 2 kilót alkudni és meg kell venni.
De alternatívának még ott van a Varadero is pl."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #85884 üzenetére
Itt nálunk a gumis nem szedi ki a kereket. Intézze a szerelőm, azért fizetek.
Megnéz mindent, centrírozást csináltat. Beköttetek vele egy usb aljzatot és kb ennyi.
Aztán ha úgy ítéli valamit kell javítani, cserélni azt megbeszéljük.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #85882 üzenetére
Normálisabb vevő aki motort vesz esetleg egy ilyen leharcolt gépet az előbb átnézi/nézeti szervizeli vagy maga vagy szerelővel. Jobbik esetben csinál egy 0 km-es revíziót főleg ha nagyobb külföldi útra is szeretne menni vele és nem akarja magát kint cumiztatni.. Többség sajna nem ilyen hanem olcsón akar jót és sosem kell szervizelni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Xaels
félisten
válasz dellfanboy #86026 üzenetére
Eladni sem könnyű. Lenyomtam a Kawa árát, leírtam mi az amire költeni kell és mi az amire lehet. Küldtem egy rakás nagyfelbontású képet, volt fent 60fps-es videó. Ki jött a vevőjelölt, hagytam elvigye tesztkörre. Utána elvittem szerelőhőz is a kérésére ott sem mondtak újat. Ott vannak a szervizekről a számlák. A motor még is visszajött...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
srácok, azt szeretném megkérdezni, hogy egy honda sh 150-esen van-e valami buktatója a kuplung cserének? ( 2001-es model ) nem az egész hóbelevancot csak magát a kuplung tárcsát szeretném cserélni.
Mennyire fontosak hozzá ezek a "mindenféle" célszerszámok? Mi az, amit házilag is meg lehet oldani?
Átlagos szerelői vénával vagyok megáldva.
:-)Széles utat, köszi!
Béla. -
Lomha 8V
addikt
válasz vendingo #86074 üzenetére
Két Capo van az ismerősi körben, elektromos problémák szórakoztatják őket a leggyakrabban. Mindkettőnek van egy olyan hibája, hogy néha gázadásra elkezd durrogni és hörögni, ilyenkor persze teljesítmény sincs. Ennek az okára még nem jöttek rá, mert természetesen sosem csinálja, mikor a szerelő próbálja előcsalni. Mondjuk azzal is mire menne, ha visszaengedi a gázt, rögtön elmúlik. Olyan diagnosztika kéne, ami menet közben rögzíti a dolgokat, de hol van ilyen. Amúgy amikor rendben vannak, akkor nagyon jó motorok, igazi olasz, ku*va jó futómű, kézen állós fék, masszív, kényelmes, nagy disznó és megy mint az ökör. Az egyik nálam volt egy napot, onnan tudom. És a küllős felni, tömlő nélküli gumival, az valami óriási királyság, azt mindenki imádja, aki látja.
-
vendingo
veterán
válasz canniball #86344 üzenetére
Lábtartó gumi fémig kopva, jó pár kavicsfelverődés, festéklepattanás, bal oldalán egy kis horzsolás...
Ha rajta ülök, ezeket pont nem látom, így nem zavar. Közelről észrevehetőek a sérülések. A lényeg, hogy gyári sérülésmentes DID felnik vannak. Az drága tud lenni, ha cserélni kell.Jövő héten megy átnézésre, rendberakásra egy AT-hez elég jól értő szerelőhöz. Ő majd átnézi, elemzi a dolgokat. Télen majd kap egy komplett nagy generált, amikor bontva lesz a blokk is. Fullra gatyába akarom rázni a vasat, nem tervezek további kitérőket a motoros pályafutásomba. Ha kell ráköltöm a gatyám is, de legyen üzembiztos, és feleljen meg maximálisan az igényeimnek (új kipuff, plexi, egyedi ülés, doboztartó rendszer, fém kofferok...)
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-Mosquito-
őstag
válasz vendingo #86385 üzenetére
1, Jól sejtem tiéd az egyetlen AT itt szóval passz, hol kéne keresni, ahol kompletten megkapod. Ez is megoldható ha rákeresel,esetleg az AT fórumán FB oldalon is megkérdezheted. Olajat viszem, szerelőnél van levegő/olajszűrő.
2,Kereső fent.
3,Kereső fent.
4,Kereső fent. De ha nem próbálod fel, hogy jó-e a régi akkor nem derül ki.GPS, jófogáson most van pár olcsó Garmin. Pl a 345. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Domyzilah
tag
válasz Topiccsendőr #86464 üzenetére
Sziasztok!
Garanciális yamaha mt 07 vittem márkaszervizben a 10000 Km szervizre.Úgy megszoritották a tengelyanyát, hogy én nem tudtam a csavart lecsavarni.Visszamentem motorral, és elmondtam a bajomat, a szerelő háritotta, hogy ő lenne a ludas.Kérdem tőle mi a megoldás, erre ő nem tudja, beszéljek a fönökel.Csak úgy tudja, ha roncsolásst végezz.Megkérdeztem, hogy garanciális a dolog, a fönök, majd megkérdi a központtól.Ennyit a magyar hivatalos márkaszervizről.Lehet a garázsban dolgozó szerelő jobb munkát végez, mert tudja, hogy igy keresi a kenyerét, mig a márkaszervizes szerelő, mivel nincs teljesitménybére lesz#rja a z egészet.
Ti mit szóltok, ha nem lesz kedvező számomra a történet, irjak a yamaha hivatalosoknak?! -
Moleman
addikt
válasz -Mosquito- #86563 üzenetére
Nem tudom, éppen ezért nem bízom senkiben.
Az biztos, hogy az átlagember szarabbul vezet, mint én, mert mikor váltócsapágycserekor felszínre került a kuplung, a szerelő nem hitte el, hogy gyári, másrészt pedig bármilyen (benzines) autóval a spritmonitoros átlag alatt 1.5 literrel eljárok, pedig az átlagnál és a pesti forgalomnál is jóval dinamikusabban vezetek. És oda már eleve azok regisztrálnak, akik figyelnek a fogyasztásra.
-
vendingo
veterán
Ma vittem kötelező cserékre az africat.
A sokat látott szerelő azt mondta, hogy nagyon korrekt a gép, mindene gyári, gányolásmentes, ő is elfogadnáRemélem olajcserével a váltó érdekessége is megszűnik, vagy csillapodik. Szombatra el is készül a paripa.
A kipuff viszont fos. Ma füldugó nélkül mentem és nagyon hallani, hogy kivan égve a gyapot, illetve szét van rohadva a belseje. Idegesítő fütyülő hangja van.
Elvileg lehet sikerül szereznem egy paris dacar replicat használtan, de végső esetben rendelek 75-ért újat.
Plexi is kell, de elég horror árakon mennek. 35-50k[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #86619 üzenetére
Még KV előtt vagyok, és nem működik a szarkazmusdetektorom, szóval lehet, hogy csak vicceltél, de ha nem, akkor most tényleg azt mondod, hogy mi hibánk, hogy nem mondtuk, hogy vidd el kivizsgálásra a verdád?
Ja egy ideális világban oké, de hogy adom be a kereskedőnek, hogy vigyük el állapotfelmérésre?
Jó napot, érdekelne ez az eladó motor. Mindenek előtt elvinném egy szerelőhöz átnézésre. Van akadálya? Nincs? Köszönöm! / Van? Akkor köszönöm, már nem is érdekel...gari alatt miért nem jutott eszembe full szervizre vinni
Bízom benne, hogy csak a KV hiánya miatt gondolom úgy, hogy nekünk kellett volna szólni!Megyek is, iszom inkább egy KVt...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
2thletme2day
őstag
válasz zgospel #86626 üzenetére
Tegnap délelőtt már bejelentettem egy szerelőhöz de azt mondta, hogy annyi melója van, hogy komolyabban megnézni nem tudja most (majd csak júli 10 körül lesz szabad hely nála) de holnap elviszem hozzá és egy gyors próbakört megy vele aztán elmondja a véleményét. Az a baj, hogy Győrben Yamaha márkaszerviz tudomásom szerint nincsen. Bepróbálkozok a Reálnál hátha a Honda, Suzuki, Kawasaki mellett szervizelnek Yamahát is.
A motort nem kereskedőtől vásároltam. 2006-os gyártmány. 58ezer párszáz km-vel az órájában. Az ára 930 ezer Ft volt. Ebben benne volt egy garnitúra vadiúj Bridgestone BT-016, Kappa túraplexi és 46l-es Kappa doboz, Givi doboztartó konzol, Givi bukócső, új fékbetét garnitúra előre, hátra + minden gyári/lecserélt cucc.
Itt van róla egy fénykép:
-
zgospel
őstag
válasz 2thletme2day #86633 üzenetére
Esetleg Tatabányán a Yamaha Top? Tudom, 60 km, ami oda-vissza már 120, de azért mégiscsak jobban bíznék egy ilyen jellegű hibánál egy olyan szervízben, ahol betűre ismerik az FZ6-okat. Legalább én, mint hozzá nem értő személy.
Egyébként nagyon szép motor, gratula hozzá (kár ezért a hibáért). Ha kiderül hogy mi a hiba akkor oszd meg velünk, engem érdekel.
szerk: most jut eszembe, a használtauto.hu-n a Reál Motor úgy hirdeti magát, mint a legfrissebb Yamaha márkakereskedés. Mondjuk ettől még a Yamahás tapasztalat valószínűleg ugyanúgy hiányzik, hacsak nem vettek át szerelőt máshonnan.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #86639 üzenetére
A visszahívási akció nem függ össze a kötelező márkaszervizzel, a Honda-nál tuti így van, 2 1.2-es VFR tulaj van a klubon, akik nem is első tulajok és a kardán problémát ingyé orvosolták mindkettőnek, garanciális időszak alatti szervizek elvégeztétől függetlenül. De szerintem Ferdzso is hasonlóképp gurította vissza az övét.
Persze, ha nem viszed el és elszáll teszem azt a fesz.szab garis idő alatt, akkor marad a zsebbenyúlás, ezért írtam h mérlegelni kell mindenkinek a kockázatot és kifizetett borsos szervizköltségeket.
Szerelő vagy / leszel márkaszervizben, most genya mód pont ellened beszélek , de hát ez van, vállalom a véleményem, bár panaszra úgysincs oka egy motorszerviznek sem, hisz mindenhol 1-2 hónapos előjegyzásek vannak, gondolom kint sem más a helyzet, sőt, ott biztosan nagyobb arányban gurítják be szakszervizbe, mintsem állnak neki otthon.Lomha 8V
Olajcsere miatt évente úgyis le kell venni minden idomos motor oldalát, akkor meg baromi könnyen hozzű lehet férni, teljesen jogos. Évi 1x érdemes rá időt szakítani.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
Meghoztam a mocit a szerelőtől.
Állítása szerint 100%, hogy a gépem 62000km futású és mindene eredeti a kisebb kopó dolgokon kívül. Egyedül a fesszabályzó lett cserélve, de ennél a modellnél típushiba. Már szereztem is hozzá gyárit, jó lesz majd OT vizsgára.
Viszont kaptam rossz hírt is. Olyan szar a kipufogódob, hogy nem ajánlotta, hogy nagyon messze menjek vele, mert annyira szét van rohadva. Illetve a gumik annyira szarok (fos Mitas), hogy mihamarabbi cserét javasolt.Ekkora kerekeket nem olcsó gumizni. Normálisabb típus 60-70k/pár.
Kipuffal együtt ~160k +most fizettem ki 35 ezret szervizre. Mentem vele eddig 300 km-t. Eléggé ráfizetős idáig
Mire minden szart kicserélek, meg személyre szabok, vehettem volna GS-t is[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
2thletme2day
őstag
válasz zgospel #86635 üzenetére
Ma elvittem szerelőhöz a Fazert a váltóproblémám miatt (ugye nem tudtam felfelé váltani). Ment vele egy próbakört és jött a csattanó. Azt mondja emberünk, hogy nincs a motornak, váltónak semmi baja. A kezelővel van a probléma. Nézek bután nem értem mi lehet a gond és akkor elmagyarázta. Ugye lefele és 1-esből 2-esbe váltáskor nem volt soha probléma de onnantól már random, különböző fokozatokba való váltáskor előjött ez a gikszer, hogy nem tudok felfelé váltani.
Magyarázat a problémára:
Felfelé váltáskor amikor visszaengedtem a váltópedált nem engedtem teljesen vissza magyarul tartottam a csizmámmal a váltókart amit ugye nem érzek mert kemény az orra. Ilyenkor a váltóban belül valami mechanizmus nem tud a megfelelő helyzetbe beállni a további váltáshoz és ezért ebből a helyzetből nem tudtam felfelé váltani. Azt javasolta a szerelő, hogy minden váltás után húzzam ki oldalra a lábfejem a váltókar alól, hogy az magától be tudjon állni a megfelelő pozícióba majd ezután váltsak feljebb ha akarok/szükséges. A user error mellé hozzájött még egy kis figyelmetlenség az előző gazdától aki valamilyen szerelés után rossz pozícióba rakta vissza a váltókart így lejjebb lógott alaphelyzetben mint kellett volna (a karon és a tengelyen lévő jelölés nem esett egybe).
Megoldás a problémára:
Beállította a megfelelő pozícióba a váltókart és állított a váltómechanizmuson, hogy feljebb kerüljön a kar. Ezen felül figyelnem kell még az elején arra, hogy mindig teljesen visszaengedjem a kart/ne támasszam alá a csizmámmal amíg nem lesz megfelelő rutinom és belém nem ivódik ez a dolog.
Tudom lámaság és magamat égetem az ilyen amatőr hibával és ezzel a kis történettel de hátha egy ugyancsak kezdő motorosnak tanulságos lesz ez a story.
Egyébként a próbakör után azt mondta a szerelő, hogy rendben van a motor (hangra, érzésre semmi furcsaság), nagyon szépen jár szóval örülök. Csütörtökön viszem átgumiztatni, fékbetét+fékolaj cserére meg beállítja a kuplungot mert a karnál már nem lehet kijjebb tekerni az állító csavart és ezen a modellen nem a blokknál, elérhető helyen van a másik állítási lehetőség. Ahhoz, hogy állítani lehessen rajta le kell szedni a tankot amihez pedig le kell bontani az első idomot is.
-
-Mike-
addikt
válasz freelanced #87005 üzenetére
Wait, wut? Ennyi "szerelőt keresek", "hozzáértőt keresek" és "jó állapotú gs500-at valaki?" hsz-ek után vettél végre egyet? Lemaradtam. Grat! És a szög? Extra volt a motorhoz? Vagy netán huligán módon jogsi nélkül mentél? Azért itt kövezés jár.
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #87046 üzenetére
mezőgazdasági kétütem de már hányingerem van tőle,ezt kérdeztem múltkor is,egy viszonylag hosszú löketű motorról van szó,alapjáraton szépen pöffent de egyszer leköpte az egyik gyűrűt és szétverte a dugattyút Pesten csináltattam hozzá dugót meg megfúrták a hengert miután össze lett rakva már nem szépen ritkán pöffent hanem mint egy 450es krossz forgott már alapjáraton is,aztán miután felforrósodott már le sem lehetett állítani,aztán most próbálok kizárni dolgokat,még nem szedtem szimeringig,csak emlékszem,hogy az egyiket nem tudta kicserélni anno a szerelő,a gyertya nagyon csúnya szemcsés kormos a dugó egyik fele kormos a másik meg nem is tudom milyen,majd éjjel teszek fel képet.
Ilyenről van szószerk: ha a régi és új dugót egy csapszegre teszem akkor a teteje egyforma,a gyűrűk szinte ugyanott vannak viszont az új szoknyája 1 mm-el rövidebb,ennek kell szerinted jelentőséget tulajdonítani?
ha lezárom a gázt elkezd forrósodni a szívótorok,és elkezd pörögni mint a barom,ha rátolom a padlógázt elkezd hűlni a torok és egy darabig még kontrollálható de nem egy életbiztosítás így dolgozni vele,6 lóerő,megy át mindenen
Tudom,hogy forumról nem fogod tudni megmondani...de legyél kicsit kreatív és adjál tippeket,mit nézzek meg,azóta van a jelenség amióta új dugó van benne,amúgy a szerelő a gyújtást 1 centivel arréb rakta a gyári jelöléstől,de hozzáteszem mintha anno azt mondta volna,hogy gyári jelölésen nem indult.
Még szétfelé borítom,szóval ezt nem próbáltam még ki,hogy mi lenne gyárin,annyit viszont megnéztem,hogy a dugó felső holtpontra érkezése előtt nyit a megszakító,ez kb mintha így lenne jó nem?
Gyerünk,fejtsd meg és bármit kérhetsz,legfeljebb azt hazudom,hogy nem a Te megoldásod nyert[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
TommyGun
őstag
válasz Topiccsendőr #86462 üzenetére
Kicsit levagyok maradva az olvasással, de erre reagálnék, hogy ezt én is tapasztaltam. Szerelőm mesélte hogy volt télen a MOLnál vmi olajos "kézműves" foglalkozáson ahol olajakat mutogattak neki, mármint labor eredményeket, szóval ilyen kis fejtágítós cucc szerelőknek vagy mi Mesélte annak ellenére hogy a MOLnál volt nem a MOL olajakat hozták ki a legjobbra, persze ár/értékben azt mondta egész korrekt volt. Lényeg a lényeg hogy a Motul és Repsol olajak voltak a legjobbak de a számok alapján épphogy csak, tehát ár értékben nem a legjobbak de ahol nem számít az ár....mellesleg megyjegyzte hogy igen kis különbség van olaj és olaj között azonos viszkozitáson, elég sokáig Castrolt használt, most volt egy kis beszerzési gondja tavasz elején mert nagy mennyiségben nem tudott venni, aztán mikor már volt akkor meg felemelték annyira hogy napi használatban már szinte prémium árat kértek érte, gondolta a tanfolyamra alapozva kipróbál mást is, egyik napról a másikra csak nem mondhatja mindenkinek hogy 1,5x lesz az olajcsere...alternatíva meg volt.
ELF és MANNOL olajakkal dolgozik most alapból, persze ha vki extrát kér azis van. Mondta hogy nagyon sok gépbe rakott ELFet (főleg 10w40) meg ugye oda van figyelve hogy a minősítés stimmeljen, és azt kell mondjam most én úgy érzem jobb lett a váltom mint a castrollal, vhogy jobban jár a váltó üzemmelegen mint a castrollal. Szóval én egyelőre elégedett vagyok."Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #87125 üzenetére
Egy qrva súlyos hibát követtem el. Megkérdeztem h mennyi idő mire kész lesz. Azt mondja 2 hét, erre rávágtam, h oké, ráér, de 1-2 hónapon belül legyen meg, az-az szezonra.
Én ugyanígy jártam az 1000F-el, sőt sokkal-sokkal rosszabbul. Ugyanis azóta sincs kész a motor és mást sem kapok vissza, csak ígérgetést. Nem mondom az elmúlt időszakból 1-2 hónap az én saram anyagi reallokáció (házvásárlás) miatt, de az összes többi hónappal hogy a pics@ba akar elszámolni? Még az eladást is fel kellett függesztenem, ő miatta...Hozzá soha többet nem megy a motor és szépen el is fogom terjeszteni itt a környéken, hogy milyen emberről van szó. Ha pedig valamiben (bármiben) keresztbe tenne nekem (vitás helyzet után esetleg szándékosan "elrontva" kerülne vissza a motor, vagy ilyesmi (mindenről van fotóm még a legutolsó csavarról is)), akkor még ennél is tovább megyek... Biztos megéri ez neki, hogy mindenhol úgy fogják majd ismerni, mint egy ígérgető, a saját szavához sem hű és fényképekkel bizonyíthatóan hazudozó szerelőt. Például: azt mondta, hogy ki kellett takarítania az egész karburátort, mert koszos volt, miközben lényegében fém-tisztán adtam neki át...
Volt már az életem során olyan, aki nekem "köszönheti", hogy le kellett húznia a rolót (bár ő nem motorszerelő volt, de elég komolyan megkárosított (amit vissza is szereztem)), tehát tőlem játszhatunk így is, csak arra nem tudok rájönni, hogy ez miért is éri meg egy embernek, aki elvileg mások bizalmából él...
Mondanom sem kell, hogy ebben a pillanatban sem érem utol telefonon (és soha sem hív vissza...), tehát még a motoromat sem tudom hazarendelni...
Ja és a legviccesebb, hogy a környék egy "jó hírű" motorszerelőjéről beszélünk... Többen is ajánlották... Lehet akkor bennem van a hiba és én vagyok túl türelmetlen így lassan 12 hónap után (Pfff... ), vagy én nem voltam elég erélyes eddig telefonban???
De most már betelt a pohár. Még az én birka (nem is.... több birkányi...) türelmemnek is vége van egyszer. Szerintem senki nem foghatja rám, hogy türelmetlen voltam. Sajnos sok családi tragédia volt az elmúlt időszakban (ezért is adtam le a motort tavaly augusztusban), így a motor volt a legkisebb bajom a mindennapokban, de azért na....
De legalább ő baromi jókat motorozgat a KTM-jével, a napokban is láttam Örkényen... Az nem gáz, hogy nekem lassan lefut ez az idény is anélkül, hogy 5 métert tudtam volna motorozni...
Szóval ha valaki hall egy nagyon jó táborfalvai szerelőről, akkor csak óvatosan. Ha pedig valaki egy elhantolt táborfalvai szerelőről hall, akkor ahhoz nekem semmi közöm sincs...
[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
Dunakeszi környékén nem tud valaki megbízható szerelőt esetleg? Vagy Vácon?
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
freelanced
addikt
Köszönöm a gyors segítséget !
Lerendelek mindent aztán már csak szerelő kell aki bepakolja
Akkor amit találok bele az nagyjából minden "legális" ugye? Mármint csak eszembe jutott, hogy a kocsiknál van a Xenon mizéria szóval nem tudom itt hogy van.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #87909 üzenetére
Csak tippelünk, hogy lamella. 1-2-3-ban csattan, és visszaüt a váltókar.
A szerelőm most távsegítségbe azt mondta, hogy a kuplung holtjátékon kéne állítani, de a bovden is fossá van nyúlva.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #87917 üzenetére
Az SV-nél, nem ilyen tünetekkel jelentkezett a lamella probléma. Abban a hsz-ben csak arra akartam rávilágítani, hogy semmi köze a motor korának ahhoz, hogy elkopik/ég a lamella, vagy sem.
Szerintem se a lamellákkal lesz a probléma, de ismerős azt mondja azzal.
(neki is africa van, az övé rendesen működik)Az lesz a program, hogy kicserélem a fossá nyúlt bovdent, hátha megszűnik a probléma. Ha nem lesz jobb, akkor bele kell nyúlni a dolgokba, de azt már szerelőre bízom, aki persze, hogy mától van 2 hétig szabin
Honnan érdemes kuplungbovdent venni? Én nem találtam 1990-es AT-hoz, csak 2500 forintos vackot. A biciklimhez nem venném meg.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
imibogyo
veterán
Fejlemény van... El sem hiszem...
Ahogy gondoltam a múlt hét esélytelen volt (lottóznom kellene). DE ha minden jól megy szerdán este végre hazakerül a motor. Még rengeteg dolog lesz hátra, de már az sem érdekel, csak kerüljön haza végre a gép és soha többet szerelőhöz (legalábbis ehhez biztosan). Ha ezt az egész kálváriát előre látom, ki sem adom a kezeim közül a motort, mert így ez az idény lehet teljesen elúszott. Ennyi idő alatt háromszor újraépítettem volna az egész motort...
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz vendingo #87949 üzenetére
Itt olaszO-ban szabad strandokon is szokott lenni zuhanyzó. Simán lesétálsz és zuhanyzol. Meg fürdesz.
Keleti blokk nekem nagyon nem szimpatikus, főleg Szerbia (ide biztos soha nem fogom betenni a lábam), Albánia (dolgoztam már albánokkal is).
Horvátországban nem tetszett hogy a part hirtelen süllyed, ezért zéró partmenti hullám alakul ki, olyan volt mint egy tó. Nekem a tenger hullámzik (Legalábbis ahol én voltam, északibb részén).
Bár gondolom ezek az országok olcsóbbak.
imibogyo: hasonló cipőben járok, már több mint fél éve szerelőnél van egy motor (nem a BMW, egy másik)
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
freelanced
addikt
Üdv! Ma hoztam el a szerelőtől a motort. Sajnos nincs összehasonlítási alapom csak a tanpalyas GS500-al.
Van a motornak menet kozben egy fémes ciripelése es nem tudom hogy ez normális-e vagy miről lehet szó.
Akkor hallom ha megyek sisakban. Oldalra dontve sisak nelkul nem. Most csereltek fekolajat, motorolajat, fekbeteteket, szűrőket. Lehet hogy ez normális vagy vajon valami csavar laza vagy ilyesmi. Tudom hogy latatlanban erre valaszolni kb lehetetlen de igy tapasztalat nelkul olyna nehez eldonteni mi a normális. És nem lenne mókás ha szetesne alattam.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Moleman
addikt
válasz freelanced #87985 üzenetére
Lánc-lánckerék? Én akkor hallom, mikor visszhangos helyen megyek, vagy ha szétnyitom a lábamat, mert akkor felhallatszik.
Egy ismerősöm azt mondta, nincs túl jó állapotban a hajtás, meg lóg is a lánc kicsit, de úgyis cserélem az egészet jövő hónapban, ma megyek megbeszélni a szerelővel (Sebestyén). -
freelanced
addikt
válasz Bogyó bá' #88024 üzenetére
Igazatok van akkor elengedem. Csak úgy érzem igy az első utam picit stresszes volt. De azert király volt.
Majdnem megöltek már most. Nyugodtan poroszkálok a főúton erre egy stop-táblás utcából keresztbe kb korulnezes nelkul át akart hajtani egy oreg fószer.
A szerelő korrekt volt a hátsó fékbetét nagyon durván el volt kopva. Ki lettek cserélve a szűrők a folyadékok, így mar nyugodtabb vagyok. Végül Ate fékfolyadék került,nem tudom azt ismeri-e valaki de biztos jó lesz. Végül maradt 2x500 ml Dot4es MOL fekfolyadek majd kell kezdenem vele valamit.
Lehet hogy könnyezik a teleszkóp is ahogy néztem, bár nem tudom az is lehet,hogy csak a sok állástól van.
Mindenesetre ma kb. 100 km-t mentem vele az alatt jol teljesített majd meglátjuk.
Mindenesetre örülök hogy 500ccm lett végül nem pedig kisebb ugy erzem ebbe egy darabig lesz "tartalék".
A gumin csak azert aggódtam mert nem centiroztak meg semmi de elvileg bejelölték előtte hogy volt fenn.
Igen Bogyó, hátsó.
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Teasüti
nagyúr
Ha már fékolaj, miért használunk DOT-ot, amit egy-két évente vagy adott kilométerenként cserélni kell?
Bringámban ásványi olaj van, még szerelőm mondta, hogy örökélet +1 nap, ha nincs baja. Évek óta benne van, nem eszi a tömítéseket és ugyanúgy működik a fékem, mint mikor megvettem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok