- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Gaboman #91468 üzenetére
Nyílt combcsont- és bokatörés volt a két legsúlyosabb. Ami maradt:
- a combcsontomnál hiányzik egy tenyérnyi izom, a nyílt törés miatt roncsolódott, ki kellett dobni;
- a bokám nem hajlik előre-hátra teljes mértékben (sétával, biciklizéssel, motorozással nincs gond, de guggolni pl. nem tudok);
- hegek (egyértelmű);
- és hamarabb elfárad a lábam.Azt kell mondjam, hogy ahhoz képest nem olyan vészes, jó munkát végeztek a dokik és a gyógytornászok.
(#91469) Mosquito34: Kell valaki, aki néha feldobja a hangulatot a topikban.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #91479 üzenetére
Tökéletesen egyetértek. Ezt egy az egyben én is leírtam. Épp ezért én nem is erre reagáltam, hanem a könnyű enduró kontra túra-enduró hosszútávon dologra. Arra biztosan jobb egy 1090, mint mondjuk egy EXC. Utóbbi meg 1000x jobb nehéz terepen, ez is evidens...
Viszont azért azt nem vágom hogy te hogy a fenébe ülsz terepen sokat a motoron, a belemet kirázza az egyenletlen útviszony ha nem állok rajta és nem csillapítja a lában az útegyenletlenségeit, huppanókat, gödröket.
Ez baromira terepfüggő dolog. Van ahol nekem is kirázná és akkor --> állás. Van ahol meg nem. De mivel saját motorom sincs jelenleg a félkész CBR 1000F mellett, így most sehol sem rázza ki, semmi sem a belemet.persu:
Miert kurod fel magad?
Én? Hol?Szoval erre a reszre reagaltam.
Ezt a részét értettem is. És ahogy már fentebb írtam, ezt én is leírtam egy az egyben... Nekem csak az nem jött át, hogy látnátok, hogy van ahol ezek a vasak nagyon-nagyon állatok. Na oda kell venni ilyet. Én sajnos csak egy fél évet tudtam a 1050-el eltölteni, de élveztem minden pillanatát.Erre ertettem. Lajtos terepen azzal is elmesz, ahhoz nem kell ekkora hatalmas szarnak lennie.
Lehet bennem van a hiba, de nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak "utcai" motorral "terepen" (ez alatt akár földutakat is lehet érteni).Egy f 650 gs jobban elmegy barhol, mint ezek, es nem szopsz vele. suzuki djebel, slr, dominator. Konnyebb dolgod van veluk, csak nulla presztizs. Meg nem mesz 180al autopalyan.
Na de én meg pont erről beszélek, hogy ha egy (nevezzük így) általános felhasználású motort keresel, ami azért a terepet is igen jól bírja és akár az autópályán is meghajthatod, akkor nem igazán alternatívák a (mondjuk) 600-as típusok.Mentem 1150-1200 gs el. Meg enduroztam is 100 kg os meg 140kg os motorral. Nekem a suly mindennel fontosabb. Es nem ertem ezeket, akkor sem ha egy hulye vagyok emiatt.
Én mind a kettőnek látom értelmét. És én biztosan nem tartok mást hülyének, csak azért, mert más a véleménye, mint nekem. Akár ABS a téma ( ), akár a mostani.Nem vagyunk egyformák, és ez így van jól.
De ettől még én is leírom a véleményemet, mert én tudom hogy szabad... -
Mentolka
senior tag
válasz Gaboman #91563 üzenetére
Ez vazzeg nem terep, hanem egy monumentális trial verseny. Majdnem 3 órán keresztül ilyen helyeken menni, az nem teljesen komplett.
Én már 5 perc után eltévedtem volna, de ha mégsem, akkor tuti nyakam szegem az első farönk megmászása után, nemhogy az a sziklás rész a közepe táján... -
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #91656 üzenetére
Valoban tetszik, egyaltalan nem tunik hatalmasnak. terepkepessege jobbnak tunik, egy batar csillagrombolonal, a sulyara is kivancsi lennek.
ha a pipeburnon beirod keresoszonak a desert-et, ilyen finomsag is kijon. Majdnem OT, de megis hasznalhato, es szep, visszafogott.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Gaboman #91661 üzenetére
ismerem,ezt supermotonak csinálnám,terepen már nehéz lenne az elvárásaimnak és sajna sztem már nem is gyártják(tévedek?),ilyenkor mi van az alkatrészellátással?
még amikor 600as hornetem volt és átjártunk halasra a hétvégi gyülekezőkre az egyik srácnak ilyen volt,beteg egy motor,sok "komolyabb" utcai motort megevett rövid távon.Mr.Brightside
-
Laraxior
titán
válasz Gaboman #91870 üzenetére
Nekem a GSX-F 750 nagyon szuper volt. 178 körül vagyok
Mindenképpen inkább az "F" verzió érdekelne."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #91890 üzenetére
Tapasztalatom szerint nem cserelik ki. Elmondjak, hogy eldolt a motor. Ha esetleg balesetes volt a motor, es nem a motoros volt a hibas, a biztosito itt egy vazcseret is megfinansziroz, amit meg is csinalnak.
Ha kereskedesbol veszi ott a hasznalt motorok azert dragabbak mert van ra gari.
A problemak talan a torok-lengyel-roman-cseh-orosz-magyar privat hirdeteseknel lehetnek. De olyat, hogy osszelapatoljanak egy szar motort. Szerintem kicsi az esely ra. Marcsak a TÜV miatt is. Ott nem fog kolbaszban menni semmilyen motor.
nemettol scheckheftes motornal ilyennel nem fogsz talalkozni, nemet kereskedesbol pedig plane nem veszel hulladekot.A balesetes motorok hirdeteseinel is odairjak, hogy exportnak szanjak. Es beszelnek romanul, lengyelul stb.
Azok a motorok magyarorszagon landolnak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #91892 üzenetére
Egy kormanyutkozo serult motort nem lehet gazdasagosan megjavitani, ezert mindig lesz valami jel.
A legutobb egy bmw r1200s nel lattam hogy kapott a motor. Minden helyre lett allitva, kiveve a fejidomban a fenyszoro fulek. Azok le voltak torve. A tulaj azt mondta hogy ez az egy baja van, de biztos nem estek vele. Hat nem hiaba nem csereltek ki... Es a motor egy hangyanyit kolbasz volt. Valamerre huzott, de ezt alig lehetett erezni.
A motor magyar volt. Termeszetesen.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #91937 üzenetére
iOS-em van, arra pedig sajnos nincs. De pontosan mit is tud ez?
Ha jól látom, akkor egy csoportban lévő emerek láthatják egymást on-line, ill. rögzíti az útvonalat (utóbbi funkció ra van 100 másik app is).
Az én álmom egy olyan útvonaltervező progi, ami a legálisan használható földutakat részesíti előnyben, de ez csak álom. Pedig pofon egyszerű volna megcsinálni: egy hagyományos GPS progi prioritását kellene megfordítani. Nem is értem miért nem csinálta még meg senki...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #91942 üzenetére
Már most nem értelek... Az OSM, azaz OpenStreetMap egy térkép-adatbázis, amit Neked kell a számodra megfelelő eszközre applikálni. Gondolom Te az openstreetmap.org-on jártál, ahol magát a térképet nézegetted.
Ebből az adatbázisból tudsz könnyen generálni magadnak térképet, méghozzá olyat, és annyit, amilyet szeretnél!
Most az isztambuli túrámra pl. csak Magyarországot, és a tőle keletre és délre eső országokat tettem fel magamnak (800MB). De már megnéztem, komplett Európa valamivel több, mint 4GB, viszont cserébe lassabb is az öreg Nüvi 400...Itt tudsz magyar térképet generálni Garminra:
http://garmin.openstreetmap.nl/Itt van leírás, meg mindenhova link, minden fontosabb felületre:
http://www.openstreetmap.hu/letoltesek*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #91951 üzenetére
Ha egyedül vagy, akkor kb. semmi értelme ennek a proginak, csak látod, és rögzíted, hogy hol vagy. Erre minden útvonalrögzítő képes (rBiker, MotoGlobe, amik magyar vonatkozásúak).
Jómagam idén egész szezonban az rBiker-t használtam, mert jobban tetszik, mint a többi (ha visszakeresel pár sor már írtam róla korábban), de tavasszal ismét adok egy esélyt más termékeknek is!
Sajnos az iszambuli körnél meghülyült a telefonom, és ez becseszett a proginak is...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Gaboman #92280 üzenetére
Hülye dolog, de nekem is tetszik a 390-es Duke.
Bugyuta kérdés: fel lehet úgy gumizni, hogy enduro-nak "számítson"? Magyarul terepképes valamennyire?
Lehet rá olyan ülést tenni, amiben 5-600 km-t meg lehet tenni vele egy nap alatt? Azt látom hogy van valamiféle komfort ülés, meg oldaldobozok is, tehát valódi túramotorrá alakítható?Csábít a viszonylag hosszú rugóút, meg a GS500-hoz képest 50 kg-mal kisebb saját tömege...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #92283 üzenetére
Lehet, amit én olvastam anno 139kg tömeget, az száraz tömeg, amit Te linkeltél 160kg tömeget, az pedig a feltankolt tömeg?...nos rákerestem még mielőtt elküldtem volna:
"The bike will use the 375 cc power plant, capable of 44 horsepower in its Duke set-up. While the 390 Duke weights 139 kg dry, we expect that the Adventure shouldn’t weight more than 150 kg dry and 170 kg wet."De miért kell mindennek ilyen nehéznek lennie?
Mondjuk még így is 30kg-al könyebb, mint Peggy, és csak 4LE-vel kevesebb!A konkurenciát meg inkább hagyjuk:
- V-Strom 250: 188kg, 25LE (+18kg, -20LE)
- G310GS: 170kg, 34LE (0kg, -10LE)
- Versys 300X: 170kg (szárazon?), 40EL (?kg, -4LE)
- CRL250: 157kg, 24LE (-13kg, -20LE)Miért nincs egy 400-as motor, 150kg-al, és 48LE-vel?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #92407 üzenetére
Én SONY AS100-at, és HZ1-et használok. Ha bekapcsolom a képstabilizátort (mindig), akkor csak 120-as a látószöge. Ez igaz a többi SONY akciókamerára is.
A stabi úgy kisimítja a képet, mintha repülnél!
Mondjuk ennek az a mellékhatása, hogy ha ugyan úgy mész egy GoPro-val, akkor a remegés miatt az gyorsabbnak érződik. (Ezért alkalmaznak Hollywoodban kizárólag alkoholista operatőröket... 🤔 )*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Gaboman #92407 üzenetére
Nekem egy közel 3 éve vett Sony AS20-asom van, de csak itthon próbáltam ki: egyszerűen nem találtam elég jónak a képminőségét ahhoz, hogy elvigyem Erdélybe "túrafilmet" forgatni. Azóta be sem volt kapcsolva, pár havonta feltöltöm az akksiját hogy ne menjen tönkre és kész. Hiába sikerült nagyon olcsón hozzá jutnom, kidobott pénz volt számomra.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
-
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #92798 üzenetére
Ezek szerint nem voltál még tréningen. Szégyelld magad összevissza, és pótold a hiányosságod!
A hátsó fék tudatos használata nagyon nagyon jó dolog! Intenzív fékezésnél pedig szinte elengedhetetlen. Nem is értem, hogy aki pályázik, az miért nem használja (nagyobb fékhatás = rövidebb féktáv ).Az pedig, hogy terepen nem használod az első féket szintén hibás elgondolás! Ott ugyan ez igaz (BMW tréner mutatta be pl., hogy simán le lehet jönni egy meredekebb murvás dombon lassan akár csak első féket használva), a két fék együttes használata a tuti - nyilván megfelelő intenzitással!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #92802 üzenetére
"Tudod te hányszor estem én terepen első fékes fékezésnél? Megijednél ha leírnám..."
Ugye ezzel most nem arcoskodni akartálAmúgy meg odaírtam: "- nyilván megfelelő intenzitással!" Ha jobban húzod az első féket, mint amennyire szabad volna, akkor esel. Ha a hátsó féket kanyarban jobban taposod, mint szabad volna, akkor is esel. Ezért írtam amit írtam...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest