- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
Megvolt az ausztriai társas gurulás, sok tapasztalattal. Mint már említettem, csak igen röviden, illetve főleg Budapesten mentem együtt másokkal, egy hosszabb túra szerpentinekkel azért más Nekünk hozzáadódott az oda-, illetve visszaút, így a péntek 333, a szombat 380 km-es volt. Ez nem tűnik soknak, nem is volt az, nem mentünk egész nap nonsop, de különböző okok miatt fárasztó volt. Tudnék írni belőle folytatásos regényt, de minek. Sosem voltam beszámolóíró.
Tanulság 1: Azt tudjuk, hogy az időjárás kaotikus folyamatokból tevődik össze, pillangó-effektus és társai, úgyhogy 3 napon túl esélytelen jósolni, addig se pontosan, max. ha 3 napos országos esőt mondanak, akkor a középső napon valszeg esni fog valahol. De a nagyon közeli jövő, radarképpel nagyon biztató volt, max kósza záporok várhatók, azok se ott és akkor, ahol mi tartózkodunk.
Veszprémtől Fertődig áztunk.
Többé nem megyünk arrafelé (kb. egyenesen mentünk, Pápán és kis falvakon át. a kis mellékutak néha jók. néha nagyon nem), kriminális a falvakban az útburkolat. Meg mondjuk köztük is. Rengeteg mély tócsával találkoztunk, de azon túl is nagyon rossz volt az út.
Érdekes módon egy szakaszon teljesen feladta a sisakplexim, kívül-belül vízcseppen és azonfelül párás is volt, úgyhogy szinte semmit se láttam. Akkor mentem valami hihetetlenül tetű módon, épp rosszabb útminőségű kanyargós rész jött a Bakonyban, engem pedig rohadtul zavar, ha nem látok. Aztán az eső nem szűnt, a plexim feladta a párásodást, az út is kiegyenesedett, úgyhogy mentem rendesen.Hazafelé sötétben jöttünk, főúton. Nem volt valami pihentető, egyrészt mert fájt a lábam, Cili ilyen többszáz km után, másrészt mert aggódtam érte. Joggal. Kedden visszük szerelőhöz s aznap hozzuk is, közben Andretti, van arrébb valami szerpentin is, elleszünk. Bár nem szeretek utas lenni.
A túrán vettük észre, hogy lóg a lánc. Ja és elfeledkeztünk a láncsprayről, úgyhogy a több órás eső után még 523 km-t ment. Nem szép a hangja. Ha lenne mivel, meg is pucolnám, mert kriminálisan néz ki, a láncvédő hiánya pedig szintén nem tesz jót semminek.
Lefújni le tudom, állítani nem, de Csepelig csak elmegyünk valahogy. A lánc 15 ezer km-nél jár, úgy látszik, most jött el az idő, amikor már állítani kell néha. Majd közlöm a szerelővel, hogy ne húzza meg a rögzítőket olyan erősen.Azt nem tudom, hogy az imbolygó járás a végén képzelődés volt-e, könnyen lehet, itthon már teljesen szürreális volt, amikor hullafáradtan nem tudtam kiszedni a nyomvályúból a motort (fel fogjuk tölteni a részt a ház előtt, múltkor Alvarónak sikerült mindkét kerékkel beleállnia egy-egy nyomvályúba, s ketten húztuk ki a motort. a traktorok tudnak, főleg eső után), majd "valaki" határozottan meghúzta hátrafelé, nekem szinte csak tartani kellett. Hátranéztem, senki nem volt ott, Alvaro a házban motozott. Eddig még csak szűk kanyarnál éreztem ilyet, de hát a motor tud előre menni magától, még kanyarodni is OK, de hátrafelé kiugrani egy nyomvályúból? Jobb, ha nem becsülöm le Cilit. Vagy a tudatallattimat. Mit tudom én.
Ja, viszont végre kapott táskát A tavalyi nagy eséskor megígértem nekli, hogy kap tanktáskát, aztán elmaradt, de a 48 órásra kell. Most vettünk egy aprót, ami nekem pont jó. Vannak kicsi rekeszei s egy nagy, térképtartója, összekapcsolva megfogható, mint egy kis fura alakú bőrönd, de vállra is akasztható. 7-8 ezer volt. Tartója és esővédője is van, amit nem fogok használni.
Nem ismerem a tanktáskák mágneseinek erősségét, ez eléggé rátapadt a tankra, majd amikor 100-ról gyorsítva előztem egy autót, úgy 110-115 magasságában letépte a menetszél. Mivel útban voltam, nem esett le s az egyenes úton el tudtam játszani a pillanatnyi sokkal és a visszahelyezésével. Jót fog tenni a plexi.Sikerült vennem kesztyűt is. Melegebb és protektoros kesztyűm nem volt, ebből inkább az utóbbira koncentráltam. Mert mutattak egy olcsóbb, bizonyára melegebb, "csajos" (ez eleve hátrány, bár ez egész aranyosan volt az) kesztyűt, egy fia protektor nélkül. Azt elhajtottam, inkább egy agyonprotektorozott nyárit választottam. Az se volt sok és az esőt nem igazán bírja, de még csuklóban is van rajta pár protektor, ami a semminél csak többet ér. Mivel jól betakarja a csuklót, biztosítja, hogy a kabátom halódó tépőzára ellenére se fújjon be a szél, azonkívül szerintem jól néz ki. Úgyhogy az ujjatlanról ennyit, megvan az új kedvenc kesztyűm Kényelmes. Az ujjatlant akkor vettem fel, amikor az esőben elgémberedett és elzsibbadt az ujjam és a váltás vagy az index lekapcsolása már-már lehetetlen feladatnak tűnt. Az ujjatlanban csak ázott, de tudtam használni.
A túráról talán máskor ejtek "pár" szót
-
vendingo
veterán
Nekem nagyon rosszul jött ki a péntek-szombat.
Pénteken 3 kor kinéztem az ablakon és jó ramaty idő volt, úgyhogy nem kockáztattam meg egy frankó elázást, szombaton pedig dolgoztam sajnos. Mennyien voltatok szombaton?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ujskodas
tag
válasz Topiccsendőr #7020 üzenetére
"Kicsit" megkésve, de köszi a választ.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #7102 üzenetére
Igen, feltűnően nem voltál ott, gondoltam, talán megijedtél az esőtől. A motorosok valamiért félnek tőle Mi beleesünk, ha napos időben indulunk, ha nem. Igen sokat motorozom esőben, pedig nem direkt csinálom.
Mi nem is számítottunk esőre, úgyhogy nem vittünk esőruhátSzombaton többnyire 17 motor volt. Én eleinte középen, aztán eléggé hátul mentem, így sikerült elindulni, néha egyes türelmetlenek le is előztek, csak hogy aztán fékezzenek egy nagyot... Elég hamar rájöttem, hogy tök felesleges leváltani és felzárkózni, amikor elkezdenek rohanni, mert úgyis nagy fékezés lesz belőle a következő kanyarnál vagy falunál.
Voltak azért kellemes részek is. A szerpentineken szétmászott a csapat s mindenki ment, ahogy akart, de ilyen nem volt sok. Volt laza kanyargós szakasz, ahol teljesen jól s együtt ment a társaság, 80 körül, kellemes kis levezető, s nekem frissítő volt pénteken hazafelé.
De ha én azt mondom, hogy a kanyarokat gyakran unalmasan vettük (nem mintha bírtam volna végig izgalmasan, bár ki tudja, sokszor megálltunk), az már előrevetíti, hogy ilyeneket a jövőben nem tudok sokszor csinálni. Rejtély, hogy képesek rá azok, akik döntögettek a néhány szerpentines részen.
Logisztika sok volt, tájnézés helyett inkább arra próbáltam rájönni, mit fog csinálni a következő percben az előttem levő tömörödő-kinyúló kukac S miért pont a laza kanyarokban tömörödik olykor...
A falvak kriminálisak voltak, egyenes terepen is többnyire behúztam a kuplungot, annyira tötymörgött a társaság, ez kettesben sokkal jobbNekem a pénteki nap tetszett jobban. Rövideket álltunk és hét motor volt, a zavaró kukac-effektus nélkül. Bár a rövidke szerpentin végére feladtam. Szerintem maximum 5-tel vettem be az utolsó, igen szűk U kanyart. Éles kanyarokban eleve rossz vagyok, de fáradtan még csak nem is próbálkozom. Majd gyakorlom. Kincsesbányán van két U kanyar, természetesen azok sokkal-sokkal lazábbak (de többnyire jön a busz)
Érdekel, hogyan fogok menni ezután, mert azért sokkal bátrabb voltam, mint normálisan, amivel persze nem mondtam sokat. Azt csodáltam, hogy az egyik szerpentinen egy kb. hetes csoportot vezettem. Miért nem előztek meg? Én a "nem látom be a kanyart, tehát nem megyek bele gyorsan semmiképp" mottó alapján mentem, sokszor 80 alatt (ez természetesen egy laza szerpentin volt, egyetlen éles kanyar nélkül), húzóerő nem volt (jobb vagyok, ha mennek előttem, ők ráadásul indikátorok is tudnak lenni a kanyarokban)...
Nem bántam meg, hogy elmentem s várakozással tekintek a 48 órás túra elébe Meg tudjuk-e járni az első, 10-kor induló nap a Mecsektől a Bakonyig az összes magyar hegyvidéket, ez különösen érdekel. Mi megteszünk mindent, épp csak gyorsan nem fogunk menni. Sötétedésig biztos meglesz a Kőszegi-hegység, de onnan tovább... Izgalmas lesz Meg fárasztó is. Ki kell fejlesztenem lábpihentető technikákat, mert nem tudunk megállni pihenni, max. egyszer napközben. Vagy kétszer, ha olyan kényesek vagyunk Vagy ha éjfélig megyünk. Ilyen röppihenőink lesznek, itinerezés közben, de le se szállunk, ha a kérdés nem igényli.
Jut eszembe, volt egy 5 literes tankú emberke szombaton. Merész dolog olyannal túrázni.
-
Integra
titán
aki bújt aki nem, irány kecsóring
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Varoz
addikt
Traktoros vagyok, mindig így csinálom és nagyon ritka ha szulfidos.
Szóval mindenképp csináld meg!hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
-
vendingo
veterán
Nem volt nehéz összehozni az esőmentes vezetést.
Másfél hónapja van motorom. Indulás előtt meg mindig csekkolok több időjárás jelző oldalt.
Ha netán egyszer elkapna, az se nagyon számítana mert nem félek az esőtől, csak egyszerűen kerülöm ahogy tudom.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Prof01
veterán
válasz Topiccsendőr #7100 üzenetére
Aha, értem. Hát ha odáig eljutok, hogy főtengely, dugó, stb szorul cserére, akkor inkább a komplett blokkot cserélem. Jobban fogok járni.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Közbe felmerült egy probléma a mocimmal:
Mint kiderült nemrég, a hátsófékem gyenge fogása nem is a nyereg miatt volt, hanem a fékmunkahenger miatt. Amikor tekergettem az állító csavarját, akkor elkezdett folyni a fékfolyadék az alsó, gumis részéből, meg ha megnyomkodtam kicsit.
A benne lévő karmantyút vagy mit kéne cserélnem szerintetek?
Bekarikáztam egy képen, miről is van szó: [link]Köszi előre is a segítséget!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Varoz
addikt
Igen, karmantyúzni kell. De mi a kérdés?
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Varoz
addikt
Ja, hogy ja. Kicsit érdekes volt a megfogalmazás. Én azt hittem megállapítottad, de ezek szerint kérdezted.
Szóval igen, karmantyúzni kell.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
emre
veterán
Csak egy apróság mielőtt fékmunkahengert rendelnél.
Ez a főfékhenger.
mod:
Egyébként az apróban néznék körül, bontott után. például
Utángyártott javító valszeg esélytelen.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
DonThomasino
veterán
Tanuló motort lehet super sport kategóriából választani?
Vagy ez öngyilkosság Valami alap 600 asra gondolok.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
emre
veterán
válasz DonThomasino #7119 üzenetére
Szerintem agy és csukló kérdése a dolog.
Szóval miért ne?A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Varoz
addikt
Ezt a részét már nem tudom.
DonThomasinoEz teljesen tanuló függő.
Van akinek egy 50-s motort se adnék. De van akinek meg bármekkorát.
Van egy haverom például akinek nem való nagyobb motor, csak az 50-es. 2x volt nagyobb motorja, mind kettővel összetörte magát. A másodikkal elég rendesen, 2 hétig kómában volt. Pedig csak egy 250-es Banditról van szó.Ellenben én meg 600ccm-től felfelé gondolkozok majd ha motor vásárlásig jutok.
[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
emre
veterán
válasz DonThomasino #7122 üzenetére
Nem szívesen példálózok, mert kocamotorosnak tartom magam.
De én egy 750-es 100 lóerős 200kg feletti géppel kezdtem.
Az előnye hogy nem érzem hogy kinőttem volna. (és még marad egy darabig az biztos) Ha most kellene vennem kisebbet most sem vennék. Hátrányát nem igazán érzek, ha csak azt nem, hogy az alapokat és a kellő rutint talán könnyebb egy kisebb géppel elsajátítani.Anyagilag meg kisebb géppel sem biztos hogy jobban járnál.
mod:
Nem tudom, engem a supersport nem érdekelt, a fenti gépekről semmit nem tudok (se pro se kontra)
A sport-túra inkább vonz.
Innét a Yamaha Thundercat, Thunderace (egy ace-t még szeretnék ebben az életben), Honda VFR RC36 esetleg.De jó lenne tudni, mekkora összegből akarsz vásárolni.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Djuree
félisten
válasz DonThomasino #7119 üzenetére
lehet, csak tudd kezelni a dolgot. a legtöbb embernek nem adnék kezdetben ilyen motort az mondjuk biztos, de vannak kivételek.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #7110 üzenetére
Valahogy mi igen sokszor beleszaladunk az esőbe. Egyrészt megyünk sokfelé, több napra is, másrészt van előre programunk, amire, ha esik, ha fúj, elmegyünk (ilyen volt a tavalyi ausztriai Walpurgisnacht). Évek alatt elég sokat áztunk, ez ilyen.
Én a szelet kerültem, mert nem volt élvezetes a szeles motorozás, valamint fárasztó is volt a karomnak/vállamnak. Aztán ideköltöztünk a Móri-árokba, ami egy kifejezetten szeles darabja Magyarországnak. Bele kellett jönnöm. Most már nem félek s nem kapaszkodom görcsösen nagyobbacska szélben sem, bár hiányolom a plexit.
Nyilván nem indulok el esőben és nagy szélben, ha van választásom (ha van valami határozott tervem, akkor már megyek, ha nem extrém a helyzet), de már nem igazán izgatom magam miattuk, az úgyse segít semmit. Remélem, a nagyszemű jég és a szupercella kimarad az életemből, a villám se csap belém meg ilyenekKicsit már kezd hiányozni a motorozás (problémás hobbi, csinálod egy csomót s csak a kedved jön meg még többre ), de körbenéztem a szokott motoros oldalakon.
Holnap utas leszek, nem akarom kínozni szegény motoromat, elég lesz a szerelőig hallgatni a lánccsörgést... -
yodamastah
őstag
600as szupersport motor nem azert problemas mert nagyon megy, hanem mert nagyon stabil es konnyen elbizza magat rajta egy tapasztalatlan kezdo. Szoval nem csak csuklo fuggo, hanem tehetseg es tanulas hajlandosag kerdese. Tanulni kell rengeteget, ha van ra zseton akkor lehetoleg versenypalyan.
-
-
emre
veterán
Itt van pár darab, tudni kellene a pontos méretet.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Ferdzsoo
addikt
Nemtudjátok hogy motorline-nál vannak raktáron sidi csizmák (vortice), szóval ha elmegyek feltom próbálni őket nem?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Varoz
addikt
Egy komplett motoros ruha mi pénz? Gondolok itt mindenre ami 2013-tól kötelező lehet a motoron.(protektoros ruha, protektoros kesztyű, motoros csizma)
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
-
TayRol
nagyúr
válasz Ferdzsoo #7134 üzenetére
Vagy 240e egy Daytona csizma, a többit meg hozzá lehet gondolni.
szerk: de ennél drágább csizmát még nem láttam.
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
ha kifogsz jó akciót 100k-ból meglehet, legalábbis a cordura. mugenrace cuccok általában akciósak és felső kategória a bőr kicsit drágább azért.
TayRol: van ára
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Varoz
addikt
válasz Ferdzsoo #7134 üzenetére
Tehát jövő évtől ha rá akarok ülni a 250-s Jawa-mra, ami össz-vissz van 20k-mban, legalább 100-150 ezer forint. Fasza.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Djuree
félisten
akkor legyen közép, azért mert vmi drágább nem biztos hogy jobb is
nekem bevált, meg faternak is, sztem teljesen jó minőség, persze biztos van jobb is, de ár-értékben nagyon jó.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Varoz
addikt
válasz Ferdzsoo #7139 üzenetére
Lehet.
De ne kényszerítsenek már. Mi közük hozzá? Semmi. Ez is csak a pénznyelés.
Következő mi lesz? Bukóban kell autót vezetni? Röhej.[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Varoz
addikt
válasz mocsanisi #7143 üzenetére
Nincs linkem, Kresz oktató mondta.
Elvileg, protektoros ruha, protektoros kesztyű, magas szárú cipő(motoros csizma magyarul).[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Prof01
veterán
Köszi!
Pontos méretet nem tudom sajnos, de találtam bontásra ítélt TZR 125-ösöket, írtam nekik, most várom a válaszokat. Azokon is ugyanilyen van (sőt mintha a régi '90-es TZR50-emen is pont ilyen lett volna ), szóval nem ritka. Csak sikerüljön kifogni egy jó állapotút.Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
mocsanisi
senior tag
Ez most kötelező oktatásnál. Hogy most ő azt mondja hogy 2013-ba kötelező lesz... Sok mindent mondtak már. Én ezekre az új kategóriákra leszek kíváncsi A1 A2 meg nemtudom miket olvastam egy másik fórumon.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Varoz
addikt
válasz mocsanisi #7146 üzenetére
Igen mondta ezt az A2-őt is. Meg, hogy lehet megvariálják és az A2 feltétele lesz a korlátlannak.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Integra
titán
összeszámoltam a mai kecsóringes km-t, 140 lett a vége. végülis annyi, 7 etapot döngettünk. el is fáradtam
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest