Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vadkörte

    addikt

    válasz kenand #39 üzenetére

    A munkahelyem autója egy 2020-as verziójú 2022-es vásárlású Vitara hybrid. Amikor kaptuk odáig voltak tőle meg vissza. A leírását átolvasva próbáltam árnyalni a lelkesedésük, de sikertelenül.
    A benzines része kiváló - 1.4 turbo - a vezérlése egy turbo-s benzineshez mérten irreális. 1.000-1.500 rpm körül már váltást erőltet (üzemanyag megtakarítás?) de a hybrid-es lábammal sem tudom 6.5l alá vinni az átlagát. Pedig tudom hogyan kell hybrid-esen vezetni, évek óta elégedetten autózok egy Prius P2-vel.

    Egy jelenleg ideális világban az autó nem lenne egyenlő egy guruló 7 személyes téglafallal. Városi agglomerációs közlekedési célra egy City-Go/Ioniq méretű jármű untig elég. Rendelkezzen egy 150-200 jellemzően városi Km megtételére alkalmas akkucsomaggal és olyan hajtáslánccal ami minden esetben elektromosan hajt. Autópályán is! Maximális sebességnek elég a 150Km/h, hivatalosan gyorsabban úgysem mehetsz és amúgy is állandóan azt szajkózzák, hogy a gyorshajtás a legfőbb baleseti ok. Az EV rendszer mellett legyen egy kis méretű - értsd 1.0-1.5l - belső égésű motor ami kizárólag generátor üzemben működik. Zöld rendszám adó és illetékmentesség felesleges. Ezeket használati szokáshoz kötném. Az autó fedélzeti rendszere naplózza szépen a tisztán elektromosan megtett Km-ek, a külső forrásból- és a belső égésű motorral történő töltések számát. Minél kevesebbet használja a madár a kis generátormotort, kapjon annál nagyobb kedvezményeket. Pl. adókedvezmény, parkolási kedvezmény, stb. (mondjuk évi 1.000Km szükséghelyzeti belső égésű motoros töltés férjen bele)

    Persze tudom, hogy ez politikailag kivitelezhetetlen...

Új hozzászólás Aktív témák