Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz wolfnet #37988 üzenetére

    Már csak elméletben sem lehet "kizárólag" (!) kézfüggő.
    Gondolj bele, hogy minden megállás után az elvesztett
    (fékezéssel elfűtött) mozgási energiát vissza kell nyerni.
    Gyorsítás közben tehát mindenképpen többet fogyaszt
    a motor fajlagosan, mint amikor csak a légellenállást +
    gördülési ellenállást (és más súrlódási veszteségeket)
    kell ellensúlyoznia. Az nyilván igaz, hogy függ a fogyid
    a gázkezeléstől nem kicsit! Ilyen szinten én le szoktam
    sz*rni, úgy megyek, ahogy kényelmes, ha kell tankolok.

    De hogy városon kívül nem csak a csuklód miatt eszik
    kevesebbet a vasparipa az is tény. Ott már inkább csak
    a választott utazósebesség számít, mert a légellenállás
    azzal nem egyenesen, hanem négyzetesen arányos.:R
    (Példának okáért a hivatkozott személygépjármű majd'
    2 literrel többet kér folyamatos 130-nál, mint 90-nél.:B)

    De erről szerintem kérdezd a hypermilereket, ők biztos
    tudnak praktikákat, hogyan megy a 600-as gép 3L-ből.

Új hozzászólás Aktív témák