- iPhone topik
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZS3NI
őstag
-
wms
senior tag
válasz markussandor #57452 üzenetére
A kauciót úgy is visszakapod.
-
vihartigris
őstag
válasz markussandor #57452 üzenetére
Ne a 16-50-es obival hozd ki, hanem amivel megvennéd.
A Sony APS-C rendszerben az egyik gyenge láncszem a 16-50-es kitobi.Vagy ha írsz a Sony topikba akkor valaki tud segíteni abban, hogy kipróbáld a gépét.
[ Szerkesztve ]
bármi reciproka a semmi
-
tvamos
nagyúr
válasz markussandor #57443 üzenetére
A Nikon Z50 egy eleg gyenge eresztes, es meg sokat is kernek erte. Szoval draga. Ha csak nem vagy nagyon nagy Nikon szerelmes, szerintem ne vegyel olyat. Ha ez a DSLR forma tetszik, akkor a Fujifilm X-S10 sokkal jobb. Vagy rangefinder stilusban a Sony A6400. Szerintem probald ki oket, nekem pl. nagyon bejon az X-S10 fogdosas utan.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
markussandor
senior tag
válasz tvamos #57455 üzenetére
Jobb szeretem a DSRL-féle váz kialakítást, ehhez vagyok szokva, a korábbi bridge gépem is olyan stílusú volt.
Megnéztem az általad ajánlott Fujifilm X-S10 gépet, tetszik, de nagyon nem fér bele a keretembe.
Miért mondod, hogy a Z50 gyenge eresztés? Csupa jókat olvastam róla. -
tvamos
nagyúr
válasz Throme #57456 üzenetére
A kis felbontas ellenere nem ad tobbet ISO-ban, meg dinamikaban tobbet, mint a konkurensek. Az A6400 fokusza meg sokkal jobb. En nagyon szeretem a Nikont, volt D80-am, meg D7000-rem, meg Nikon 1-em is, es a Z50 is tetszik, nagyon is, mert az ergonomiaja nagyon jo. Csak tul sok penzt kernek erte. Meg utana pisloghatsz, ha akarsz ra egy-ket nativ fenyeros fixet. Rohadtul megkerik az arat az FTZ adapternek is, es nincs belole kinai masolat sem. (Lehet persze, hogy ez valtozni fog, de ha most akarok gepet, akkor azt most akarom, es nem majd valamikor.)
A Fuji is sokba kerul, es nekem a Nikon ergonomiaja jobban bejon, de szerintem egy sokkal jobb csomagot (vaz, objektiv kinalat) kap erte.
Mondjuk az neki nem szempont, de videoban a Fuji elegge ott van.En most eleg csoro voltam, ezert Canon M50-et vettem. Ennel azert jobb a Z50, de a Canon sokkal olcsobb. A vaz is, az nativ objektivek is, kinai adapter gombokert van.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Neck
veterán
válasz markussandor #57457 üzenetére
Kevés az obi rá sajnos. FTZ-vel sok minden felmegy, de az is drága.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
krezna
tag
válasz ph_5.5 #57442 üzenetére
Sziasztok! Húhhh, nem is gondoltam, hogy ilyen feszkót generálok, de mivel rengeteg mindenre kell válaszolnom, belekezdek. Szerencsére senki nem kötelez semmire, sőt a lelkesedés bennem és pár kollégában van. Természetesen el tudja a cégem számolni a profi szolgáltatást is, azonban felmerült, hogy 80-100.000 Ft/alkalom/fotós ár mellett, ha egyebkent, van 8-15 esemény/év, és vannak lelkes kollégák, akkor miért a telefonjainkat használjuk egyébként egy infrastrukturális pályázat munkafolyamatainak bemutatásához, ha lenne keret egy jobb alternatívára. Értem, hogy magazin minőségét ebből a pénzből, minden helyzetről, profi fotós nélkül nem tudunk. Nem lakás, és nem 4 emberes átadót kell fotózni, de a cég nevét nem írnám le, félek a negatív véleménytöltet miatt a válaszok még inkább rossz irányba mennének. Intézmények fenntartójaként működünk, ahol politikai (bal és jobb egyaránt) és szakmai vezetők jelennek néha még, akik a saját sajtósaikat hozzák (maguknak), intézményi felújítások történnek legtöbbször hónapokig és minden állomást, az alapozástól, az IT termék átadásáig van feladat, ami mellett néha csak egy-egy 50-80 fős szakmai nap elő adóját kellene gyengén megvilágított kultúrházban lefotózni, saját célra. Köszönöm a sok segítséget, de egymást tisztelve kérlek ne menjetek ölre :-)!
Forza Milan!
-
tvamos
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #57461 üzenetére
Az FX vonalon azert probalkoznak, de DX-en meg sem probaltak "felvenni a kesztyut", amit a Sony/Fujifilm odadobott. Kiadtak valamit, hogy legyen a polcon a boltban, de ez csak akkor jo, ha megnezegeted a Z7ii-t, es megveszed mellette a legolcsobb tesot. Szerintem.
(#57462) krezna
Szerintem rosszul latod. Nem egyezik az emberek velemenye, es mindenki elmondja, amit gondol, de feszko szerintem nincs.
8 alkalom, 100 ezrevel. Abbol mar talan kijon valami hasznalhato... par ev alatt. De az erdeklodo kollegaknak is bele kell tenni a szabadidot, a tanulasba, meg a gyakorlasba, nem csak annyi, hogy nyomkodjak az expo gombot. Ezt nem biztos, hogy vegiggondoltak.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Throme
veterán
válasz tvamos #57458 üzenetére
Amiket felsoroltál az AF ami lehet gyengébb a sony 6400 vázhoz képest. Árakat nézve ez a két váz kb egy árban van.
Az FTZ adapter és a Z obipark karcsúsága szerintem nem a Z50 váz hibája, inkább a gyártóé.
De értem, hogy egy sony-hoz a saját gyártású obikból is lehet válogatni, ráadásul 3rd party is rendesen fókuszál erre a területre.
Lehet a nikon arra számított, hogy aps-c szinten elég lesz egy váz (oké, most már 2) és az FTZ adapter, aztán a júzer majd rápakolja a régi, nikkor af-s , af-p obijait (a többit nem, vagy csak kompromisszumosan)...Én se nikon milccel fotózgatok egy ideje.
Nagyon nagyon vártam egy aps-c milcre tőlük. Egy D7100 szintűre, csak a milc előnyeivel felvértezve. Rohadtul elszaladt mellettük a piac és más szempontok is képbe kerültek.
Az árakat és az aps-c milc szinteret figyelve már nem is opció számomra a nikon.
Egy milc rendszerre váltásnál én nem akarnék adapterezni, hogy egy fix lencsét felrakva akkora cucc legyen a vázon, mintha egy milc kit zoom lencsét csavarnék rá.... és akkor egy 18-140 VR obiról nem is beszéltem, ami akkora lenne, mint most egy 70-300 VR obi..... igen, a fuji-t is nézegettem, de mint rendszer (váz és obik) nekem az is drága.
Ráadásul egyes vázak dizájnja számomra nagyon nagyon retro. Mondjuk az x-s10 az nem nézki - nekem - rosszul.
Ha már fuji, nekik is vannak vázaik, amikben nincs képstabi. Számomra az egy hasznos opció.[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Throme #57465 üzenetére
Nem tudom mi van a nikonnal, annak idején, mikor nikonos lettem, úgy éreztem, hogy teljes értékű konkurensei a többi gyártónak, ma már nem érzem így. Nem is emlékszem, mikor vettem az első filmes nikonomat, ma van itthon 3 filmes váz tőlük még mindig, jópár obival, de jelenleg ha új vázat vennék (jelenleg m43-at használok), ha nem maradnék rendszeren belül, és az új váz vétele új rendszert is jelentene, akkor kb a lista végén lenne a nikon. Sajnálom őket, több volt bennük. Remélem még visszajönnek.
-
markussandor
senior tag
Megér 40e ft felárat a Sony a6400 az a6100-hoz képest?
Külsőre tök egyforma, az adatlapjaikban nem találtam különbséget, csak az EVF felbontásában és az érintős kijelzőben. -
ph_5.5
aktív tag
válasz lugosi #57466 üzenetére
Nálam a Nikon dslr szettbe ugrás már jó rég megtörtént, akkor a D50/D70/D100 idejében a Canon 350D volt a vetélytárs pl belépő szinten, Sony sehol, Pentax eshetőlegesen... Szóval ahogy írod a Nikon régen építésre, kezelhetőségben, fogásban a Canonon is túltett. Ez még a ccd korszak és 6 Mp
A következő generációban a D80/D200/D2 vonalon a Canon szenzorai szerintem kisit jobbak voltak, de ISO 100-on a Nikon is nagyon kellemes minőséget adott. (ISO800-ig el lehehetett kergetni, de felette már érezhetően jöttek a gondok)
A D300/D700 2008 körüli megjelenésekor voltam úgy hogy no igen, itt már lehet normálisan dolgozni. A D300-al ISO3200-ig mertem elmenni, A D3/D700-al ISO6400-ig pl rendezvényeken. Ekkor jött ki pl a Nikon 50 1.4 G is, ami számomra teljesen megfelelt az akkori igényeknek. A 2.8-as zoomok (2008 márciusában vettem bolti új 80-200/2.8 AF-D-t, elvben az akkori utolsó példányt a hazai piacon) is teljesen jól működtek.
A D750-t tartom az utolsó nagy dobásnak a középkategóriában a Nikon részéről. A D850 pegig a maga nemében fenomenális lett.
A milc Z6/Z7 első bemutatójára elmentem. Ott azt mondták azért vártak eddig mert ők elsőre a tutit akráták adni Hát.. nem sikerült Viszont a Z6II Z7II szerintem teljesen hibátlan lett. Engem első használatkor meggyőzött, epdig a felségem kérte munkagépnek. Elvittem, fotóztam egy melót vele és másnap már megrendeltem a sajátot.
Az hogy a Sony-t pár évvel későbbi példánnyal érték utól az meg pont nem zavar, mert nekem mindegy hogy mikor egy gép ha teljesen elégedett tudok vele lenni. Pont ahogy a Sony A73 tulajok sem fognak eldobni egy ilyen vázat azért, mert 3 éve jelent meg.
Az árak meg elszálltak. Nagyon. Aki ebből él az azért gondolja meg mit vegyen hogy rentábilis legyen az éve egy beruházás után is, aki meg hobbyból, az meg jól megnézi mivel jár jól. Bár utóbbi eléggé nem létező kifejezés mert ezek a műszaki cikkek kevés kivételtől eltekintve igen nagy bukással járnak eladáskor. Haver mesélte hogy az A9-e alig ér "valamit", pedig 1.8 milla volt a vásárláskor.
Szóval én nem temetem a Nikont. Fejlesztenek, és hozzák azt a szintet amit a Sony. Az más kérdés hogy a 600e Sony szintjét a 800e váz adja. Munkára nem az a 2 kiló lesz domináns. lusz aki bevásárolt kioldókból, obikból az nem fogja eldobálni a rendszerváltás miatt. Mármint kevesen fognak Z-ről ugrani Sony milcre. Aki a Z-vel nem tud dolgozni az Sonyval sem fog tudni. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz ph_5.5 #57468 üzenetére
Teljesen egyetértek mindennel amit a dslr korszakukról írtál (a milcet azért nem írom mert Nikon milccel semmi tapasztalatom nincs). Személyesen a D300-ig van tapasztalatom (nem saját gép, csak ismeretségi körben próbálgattam), a D70 nekem pár évvel ezelőttig megvolt míg családban el nem ajándékoztam. Utána nálam szinte teljesen leállt a fotózás, a maradékra elég volt a telefon, egy ideig 4/3 majd utána m43, illetve a filmes cuccokat is használgattam (újabban egyre kevésbé).
-
Antigee
újonc
Sziasztok!
Remélem jó helyre írok. Milc vásárlása előtt állok és már csak két versenyző maradt. Sony a6400 és Lumix g9, mindkettő esetén alap kitben gondolkoztam kezdetnek. Kérlek segítsetek a racionális döntés meghozatalában. Szívesen fogadok tapasztalatot, véleményt, hideget-meleget. Köszönöm előre is! -
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Jelenleg 2 gépem van, egy Panasonic Lumix FZ-82 (nem cserélhető, ultrazoom bridge gép, 1/2,3 szenzorral), valamint egy Canon EOS 600D-m az alap és egy 75-300 EF objektívvel.
Gondolkodtam azon, hogy legalább a Canon 600D-t (de akár mindkettőt) eladnám, objektívekkel együtt, és vennék egy 90D-t használtan, esetleg objektívet. A keret max 100-150k lenne, ezért is adnám el a gépeket, mert az valamennyire meg tudná dobni a ráfordítani szánt összeget. (értsd: az eladott gépek ára a 100-150hez adódna)A kérdésem az lenne, hogy igazából a Panasonic megtartásának lehet-e értelme mondjuk egy 90D és egy 300-as obi (ha mondjuk azt megtartom, bár zavar, hogy nincs benne IS) mellett?
Leginkább természet/állatfotókat szeretek lőni. A Panasonic 20-1200mm equiv, Canon APS-C crop factor ha jól tudom 1.6 ergo a 300mm-es obinál 480mm lenne "csak" de ha veszek rá még egy telekonvertert (mondjuk egy 2x-et) akkor már 960 ami kb stimmel, s mégiscsak ~6x akkora szenzor és ~2x akkora felbontás (Ami esetleg a reach hiányát crop-ban pótolná).Szerintetek mi lehetne egy jó megoldás? Sajnos mindkét gép vásárlását "elkapkodtam" és most szeretnék átgondolva, nyugiban rendet rakni a felszerelésemben, akár úgy, hogy a két gépből csinálok egyet, ami viszonylag jó. (Mert bár a Canon remeknek tűnik a Panasonic mellett képminőségre, (és funkciókra is sok esetben) 10 éves gépről van szó).
Előre is köszönöm tanácsotokat!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
Neck
veterán
válasz Antigee #57470 üzenetére
Írd le, mi (k) azok a témák, területek, amikre szívesen használnád.
Racskobalazs: ha a 70-300-ra (ami alapból nem egy fényerős objektív) TC-t raksz, nagyon sötét lesz. Záridővel nem tudsz utána menni, ilyen gyutávon kell a gyors záridő is, úgyhogy ISO-val kell majd utána menni - hamar el fogod érni annak a szenzornak a korlátait is.
Ha rám hallgatsz, onnan indulsz ki, hogy mi az, amit a legjobban szeretnél fotózni, és ehhez mire van szükség? Mi az, amiben a mostani szett kevés? Illetve, hogyan tudsz Te a magad részéről fejlődni, másképp csinálni, hogy felülkerekedj ezeken a korlátokon? (PL ekv. 1200 helyett megpróbálod közelebbről )
Ha ez megvan, és ezzel együtt is úgy érzed, hogy le kell cserélni, akkor írd meg, hogy pontosan mire jutottál, fogunk tudni segíteni. De a természetfotózás, főleg messzire (fényerős nagy tele) költséges hobbi.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
racskobalazs
senior tag
Szia!
Köszönöm a választ, akkor nem lesz teleconverter (Vagy ezek alapján ha igen akkor csakis jó fényviszonyok között).
Mindenképp akkor innen indulok ki: Természetfotózás (esetleg egy all-rounder obi mellé, hogy ne csak és kizárólag egy dologra legyen jó). Ez nagyrészt városi környezetet takar (városi parkok stb, ritkán vagyok vidéken), esetleg utazásnál kerülne még elő. A mostani szettből ami kevés, így leges legelsőnek a (mai modernebbekhez képest) limitált AF képességeket mondanám a vázban és az IS hiánya az obiban. Én magam amennyire tudok próbálok közel menni a célponthoz (Bár fára mászni még nem tudok, meg valószínűleg a célpont se díjazná ). Ezek alapján mik lennének a javaslatok?Előre is köszönöm!
Ui: Sajnos érzékem van a költséges hobbikhoz... (van egy SkyWatcher 150/750-em, bár ezen még nem gondolkodtam el, hogy kiviszem madarat fotózni )
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
Neck
veterán
válasz markussandor #57467 üzenetére
Meg. A váz anyaga is más, és egy rakás hasznos feature van az a6400-ban.
itt összeszedtük.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Szevaszam
csendes tag
Sziasztok!
Nikon D3500-val hobbi szinten fotózok, azonban elgondolkoztam a váltáson, jobb fókuszrendszer és kevés fénynél jobb minőség készítése miatt.
Általában ilyen képeket csinálok
Gondolkoztam már mindenen D7500-on APS-C vonalon maradva, FF vonalon használt D750-en vagy hát ugye a MILC-eken (Nikon z6 II vagy Sony A7 III). A cél az lenne, hogy egy hosszú távon megérős rendszer legyen
Szóval most úgy érzem el vagyok veszve egy kicsit és szívesen meghallgatnám a véleményeteket. Köszi![ Szerkesztve ]
-
Hooper
őstag
Sziasztok!
Kis témaindító:
Ha most vennétek komplett szettet, vagy mondjuk úgy hogy újra kezdhetnétek -több év tapasztalat és számtalan váz/objektív kipróbálása, használata után- melyik márkában látjátok a fejlődést, innovációt, időtállóságot illetve azt hogy több év múlva is kiszolgál (munka szinten).
12éve használok Nikont..minden volt. Azonban most a váltáson gondolkozok.
Na de nem akarok senkit befolyásolni Kiváncsn vagyok Ti hogy látjátok a piacot.. azt már talán kijelenthetjük h több DSLR jelenlegi formájában már nem lesz.
Talán valami hibrid de már az új RF, Z és E mount mögött. -
m3ss
veterán
válasz Szevaszam #57477 üzenetére
vki ajanlotta mar korabban/masik topicban, azt gondold at milyen objektivekre van szukseged, mennyi a keret rajuk es hogy azt melyik rendszeren tudod legjobban kihozni. tukroshoz kepest minden modern milcen jobb lesz a fokuszrendszered. ezekre a temakra amiket fotozol egyebkent nem kell a legjobb fokuszrendszer, barmilyen milc boven megugorja.
ha kezbol fotozol ilyen temaknal a szenzor stabi is fontos szempont lehet.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
tvamos
nagyúr
válasz Hooper #57478 üzenetére
Ha lenne penzem ra, akkor Nikon FX MILC-re mennek ra, leginkabb a Z6II-re. De amugy szerintem mindegy, hogy Nikon, vagy Sony. Ha ennel tobb penzem lenne, akkor meg mar tokmindegy, hogy Canon, Nikon, vagy Sony, szerintem nem a vaz fog kolatozni. Ha annal is tobb a penz... azt mar el sem tudom kepzelni.
Ha APS-C, akkor behuznam a Fuji-val a szenzor stabit, vagy Sony A6400, stabi nelkul. En a Nikon/Canon M-et elfelejtenem inkabb.
Ha nagyon keves a zseton, akkor meg marad a Canon M50, hasznalt EF/EF-S obikkal. (No ez van nekem.)(#57477) Szevaszam
"Nikon z6 II vagy Sony A7 III"
En Nikonoskent biztosan a Z6II-t valasztanam, amennyiben meg tudom venni ra az uj Z obikat. (Mindenkeppen nezd meg, mi kell, mert a Nikon Z obik piszok sokba kerulnek.) Ha nem, akkor valoszinu nem vennem egyiket sem, hanem maradnek APS-C vonalon, mondjuk Fuji X-S10.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Szevaszam #57477 üzenetére
Hobby szintre nincs megérős felszrelés. A hobby mindig drága, a műszaki cikkek pedig folyamatosan veszítik el az értéküket. A vázak pláne... Egy D750 újonnan 2014-ben amikor megjelent 660ezer volt. Most 450e körüli áron lehetett újként beszerezni, de a fl éves vázat sem tudod eladni max 320e körüli áron, de a 2014-es 200e expos is 150-200e körüli összegért cserél gazdát.
Az obiknál ami olcsó újonnan azon természetesen kevesebbet buksz forintálisan, de százalékosan hasonló mint a drága cuccokon való bukás.
Hobbyra olyan felesleges pro cuccot bevásárolni, mint házi barkácsra a Millwaukee felső kategóriáját. A Parkside 1/5 áron szinte azt hozza 5 luk fúrásánál fenyőfába, mint az előbbi márka pro cucca.
Egy D750 kevés expoval 300e - egy Z6II meg 700. A 4 kilóból komplett obisort vehetsz a dslr vázra. Ha pedig beéred egy D7200-al ami 130e, akkor meg össz 4 kilóból teljesen jól elleszel.
Oké, értem én a birtoklási vágyat, de ISO100-on szinte mindegy mivel fotózol. És ha nincs tét, akkor ISO3200-on is elvan egy croppos szett. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Hooper #57478 üzenetére
A márkák egymást másolják. Amikor kijön pl egy szemfókusz, akkor lehe thogy valaki vezeti a piacot, de ahogy láttuk a Sony évekig uralta a milc piact, de a Canon az R5 vonallal kb azt a szintet be is hozta. A Nikon meg a Z9-el rávert kicsit mindenkire bizonyos dolgokban.
Már rég elértük azt a szintet hogy nem a technika korlátoz.
Portrénál pl szinte csak az számít hogy a modell hogy néz ki. Egy esküvőn az hogy milyen a helyszín. Egy ruhaszalon kollekciónál hogy milyen az idei divat. Egy tájképnél hogy milyenek a fényviszonyok...
Túl lett lihegve a technikai oldal. Már 5 éve is bármivel ami nem belépő szint, bármit le lehetett fotózni.
Nikonos voltam és maradok is. A mostani vázaink sok évig ki fognak még szolgálni. De az előző is jó lett volna még évekig...
Innováció? Dinamikában a 15Fé körüli érték a mostani plafon. 20Fé-t nem érjük el még sokáig... és lesz olyan helyzet ahova az is kevés lesz.
ajnál már rég nem az a baj hogy van, hanem hogy ahol nincs fény ott árnyék sincs, és az egész egy massza.. főleg vacak LED világítás mellett.
Vázat úgy kell venni hogy jó legyen a fogása, értelmes legyen a menüje, legyen könnyen kezelhető... Obiból meg olyat amire épp szükség van a feladathoz Ha stúdióban F8-on fotózunk akkor tökmindegy hogy 50 1.8G 50e-ért vagy 50 0.95 1 milláért. -
ph_5.5
aktív tag
válasz lugosi #57485 üzenetére
Én nagy milc ellenes voltam, és imádtam a dslr-t. Más érzés azzal fotózni és más a milccel. A mai napig nem tudom megszokni ha néma üzemmódra váltok és látszólag nem történik semmi, közben a fotó már rég elkészült. (milc) A D750.-nél a csndes móddal anno színházban próbálkoztam először. No az kb a vicc kategória volt, mert a tükör ugyanúgy csapkodott csak ketté szedte a zár hangját és a tükör csapódást
Hobbyra, ahol nincs tét, ninc solyan hogy gáz ha nincs fotó oda olcsón szerintem Nikon vonalon am ai napig talán a leg univerzálisabb váz a D750.
Milcre alig van még natív obim. A MC Z 105 makro 400e. (nicns használtan, sőt újonnan sem nagyon elérhető) Ezt D750-re egy 105 OS SIgmával 120e-ből használtan meg lehet úszni.
Egy Tamron 24-70 VC G1 150ezer. Van stabi van 2.8-as fényerő. Z-re a 2.8-as 24-70/2.8 S ennek használtan is a négyszerese. 85 1.8G portréra 100e használtan. 85 1.8 S 250e körül mozog. 35 1.8 G 120e. 35 1.8 Z 230e. Szóval értem én hogy jó a milc, de milliót lehet beleölni és semmivel nem elsz jobb fotója mint 1/3 áron D750-el fotózva. -
m3ss
veterán
válasz ph_5.5 #57486 üzenetére
nem kell leragadni a nikon vonalon, plane nem hobbistakent. nekunk lehet el kell adnunk egy szatyor vakut, kiegeszitot, mas egyebet, egy kezdo siman valthat rendszert minimalis energia raforditassal.
azert mert z-re dragak az uvegek meg nem lesz a d750 minden felhasznalonak bestbuy kamera sztem. nagyon sok megfizetheto obi van sonyra emlitett 35 es 85 is. es akkor a 3rd party obikrol ne is beszeljunk. hasznaltpiac is sokkal nagyobb..olyan atfogasok, amik nem is leteztek tukrosre. apsc obi kinalat is rendben van. es ott a fuji is..
sztem magyarorszagon, ahol azert az atlag felhasznalok ritkan szornak el 2-3 milliot az obi parkra jo nagy elonyben van a sony a 3rd party kinalat miatt. meg egy darabig...
en most a sony vonatra ulnek fel, de ez csak egy velemeny. aztan majd vissza lehet ulni a canikonra, latszik hogy ok kenytelen most jobban innovalni, fejleszteni. majd ha lesz jo 3rd party felhozatal meg normalis kinalat hasznaltpiacon akkor meg en is lehet visszaugrok.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #57487 üzenetére
Ebben igazad van, az inflációt én is ki szoktam hagyni a képletből. Meg mondjuk azt is hogy mennyiért dolgoztam akkor és mennyiért most.
#57488lugosi A D750 nekem pl visszalépés volt méretben és fogásban a D700-hoz képest. Olyan 15 éve minden vázamatgyári markolattal használom, a D750 szenzorban volt nagy előrelépés a 12 Mp-es cmoshoz képest. (nem csak felbontás, dinamika, terhelhetőség...)
Nekem bejött. Kipróbáltam közben a nagyobb felbontású testvért is, nekem meg az nem volt univerzális megoldás. A milcre is tettem markolatot, stúdióban 95%-ban biztos hogy vertikálisan fotózom, szóval muszáj volt.#57489m3ss Sony-t használ egy haverom kb 4 éve. Amikor megvette a két első milcét, megnéztem. Nekem a mérete miatt nem jött be. (A7RIII A9 azt hiszem a mostani gépparkja) De van olyan fotós ismerős aki Canonos, így volt lehetőségem megnézni és fotózni az 5D sorozat Mark II, III tagjaival, de 1DX-el is. A Canon sosem fogott meg. A milceit nem ismerem, teszteken az újak jók, de nem fogok hobbyra senkinek R5-t ajánlani 1.6 milláért.
Fujiból csak XT-2-t próbáltam egy rövid fotózás során. 56 1.2 volt rajta. A gép nem adott többet érzésre mintha egy D7200-al fotóztam volna. Az obi jó volt, az 1/32000-es záridő vicces tartományú... de a kereső nem győzött meg. Oly, Pana kapcsán csak kollegális tapasztalatom van. Panával dolgoztak egy rendezvényen a videosok. Igazi szivatós helyszín, nulla fények. Ahol én Fx vázzal 12800-on F1.4-en fotóztam 1/30-1/50 körüli záridővel, ott ők a keresőben sem láttak semmit és nem lett átadható video anyaguk. Ez szélsőséges példa tudom, de akkor is vannak korlátai fotózásban a 2-es vagy 1.5-ös cropp faktornak.
Valójában olyan a szenzorméret mint autóban a terepjáró. Ott is abban tér el a normál személyautótól hogy messzebb akadsz ela várostól...
Nikonból évek alatt kb 15-20 féle vázzal fotóztam hosszabb vagy rövidebb ideig. Megtehettem volna hogy kukázom a szettet és pl Sonyra váltok, de mivel tisztában vagyok a saját képességeimmel, fotzási stílusommal tudtam jól hogy pont nem számít az eladhatóság szempontjából sem hogy milyen márka van ráírva a gépre amivel dolgozom.
A külsős obikkal én teljesen jól elvagyok. Anno amikor Art szériát vásároltunk akkor a Sigma azt mondta hogy nem kell eladni ha márkát váltasz- ők (mondjuk 40e-ért) kicserélik a bajonettet és fotózhatsz tovább. Ha lesz lehetőség F-ről Z bajonettre cserélni őket, azt pl lehet hogy meglépem. Csak azért mert az FTZ adapter használt árából majdnem kijön két bajonett csere -
Neck
veterán
válasz ph_5.5 #57486 üzenetére
Én meg pont fordítva vagyok. Engem zavar, hogy a DSLR keresőben nem látom az expo korrigált képet. Éjszaka sötét, mint egy kulcslyuk, mert nem tudsz rajta ISO-val erősíteni
Ezen felül MILC-en lehet a kompóra koncentrálni, a gép az AF rendszerrel megoldja, hogy
mindig az, és úgy legyen éles, ahogy annak lennie kell, anélkül, hogy headbang-elnék a fókuszpontok miatt.
Különbözőek vagyunkAz előző hozzászólásodhoz:
Le lehetett fotózni mindent már pár évvel ezelőtt is - sőt, 10-20-30 évvel ezelőtt is. A kérdés az, hogy a fotók hány %-át tudtad megtartani, és mennyi pillanat lett megörökítva, amiből aztán válogathatsz. Szóval ezeket a "régen is meg lehetett oldani" hozzászólásokat kicsit mindig fenntartással kezelem.Szerintem a MILC-ekkel igenis jött egy új szint, amiben a váz nem kizárólag rögzít, hanem veled, érted dolgozik, számol és fókuszál helyetted, hogy te arra tudj koncentrálni, ami körülötted történik. És ez jó, szerintem hozzáad az immerzióhoz.
Az egy másik kérdés, hogy ha valakinek a fotózás arról szól, hogy a vázat állítgatja, és szereti ezt a mechanikus részét a dolgoknak, annak ez az új hullám nem fog bejönni.
De ez az egész beszélgetés-szál a MILC totyikba való, javaslom folytassuk ott, mert nagyon érdekes több véleményt olvasni ebben a témában
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
ph_5.5
aktív tag
Azt nem írtam le hogy amióta megvannak a milc vázak azóta 0 expo ment a tükrösökbe
Szóval engem már rég meggyőzött a milc. És ahogy írod pont ezek miatt... hogy bizonyos dolgokkal nem kell foglalkozni és megmarad az alkotás szabadsága.
Néha az is jól jön hogy gyors a sorozat. De az új, szélebbre komponálható af mezők az egyik kedvencem. Ebben az évben most járok kb a 150. fotózásnál. Nem néztem arányt hogy mennsi stúdiós, mennyi kültéri... de kültéren (vagy kitelepülve) is gyakran vakuzom. Ott a kereső képnek nincs jelentősége csak bizonyos esetben. Pl ékszerfotóknál remek segítség volt a pontszerű af mező. A dslr fényképezési élményt hordoz, a milc meg könnyűvé teszi a fotózást. Az hogy előre látja a legamatőrebb gépkezelő is hogy milyen lesz a kép- no ez még inkább felhígítja a fotósok amúgy óriási táborát. De ez már más téma.. és ez már tényleg nem ide való. -
tvamos
nagyúr
válasz nikkor #57494 üzenetére
Azert, mert tetszik ez a gyutav, es egesz olcso volt hasznaltan. Van, amikor hasznalom az AF-et. Ez mindig attol fugg, hogy milyenek a korulmenyek. Kozelpontban termeszetesen nem hasznalom az AF-et.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
gabor231
tag
Sziasztok. Nemtudjatok véletlen mi a baj a canon m6 mark II vel? Semmilyen magyar teszt nincs rola, fórumokon nem találok véleményeket ròla. Kulfoldi teszt videokban alpvetően jòk a vélemények. Mm ben most 230ért van ez a gép váz. Mashol 300 felett.
Tervezek egy ilyet venni a 22es objektivel. Késöbb majd valamilyen zoom obit is. De most nem fér bele. Van jobb vétel nála ebben a kategoriában? Nézegetem a m50 mark II őt is kit obival és szintén a 22es obival. Kb ugyanennyi lenne. Sony A6100 már nem igen fér a keretbe. Családi fotozas pillanatok megörökítése, kirandulasokra lenne Stb -
gabor231
tag
Masik lehetőség még a sokak által dicsért g80 lenne. Alap kit obival késöbb a 25mm el. Video foto téren azért jol kellene teljesitenie. Kérdés hogy g80 alap obival 266e vagy m6 mII jelenleg (hétfőig 230e+82e) a fix 22el. Ergonomiában mindkettő tetszik. Ki melyiket venné ?
-
MrChris
nagyúr
válasz gabor231 #57497 üzenetére
A Canon az újabb és jóval nagyobb felbontású szenzora miatt zajban, részletességben jobban teljesít, képelésben mindenképp felette áll. Viszont 4k videóban gyengébb lehet, dpreview alapján erősen linescippel, utómunkánál egy normális FHD-t talán ki lehet hozni belőle. AF-ban megint csak jobb az M6ii. A stabilizátor kérdése egyszerű, mert nincs benne.
-
haruspex
aktív tag
válasz gabor231 #57497 üzenetére
A Canon legnagyobb baja, hogy nincs keresője,lehet rá tenni, de elég drága. Natív objektív kevés van rá viszont könnyen adapterezhető. A szenzora elvileg elég jól sikerült, talán a legjobb apsc szenzor. Viszont nem igazán lehet tudni a Cannonak mi a terve az Eos m-mel.
A g80 helyett megnézheted a Gx9-et abban már az újabb 20mp-s szenzor van, árban is hasonló.
-
gabor231
tag
köszi nektek az infokat. Megnézem még a gx9 et is. valszeg inkább fényképre lenne használva mert nem csak én kezelném. néha esetleg egy kis footage ha elkapna az érzés
Új hozzászólás Aktív témák
- Epson nyomtatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Háztartási gépek
- Alkoholista nevelde
- Autós topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...