- iOS alkalmazások
- iPhone topik
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Android szakmai topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
80hun
addikt
válasz MrChris #29999 üzenetére
A canont nem tudom de azt tudom hogy a nikon vázamra 3év gari van.
A sonyt én is ki fogom bővíteni biztos ami biztos :-)Az obiknál érdekes mert a sigma 3év-et vállal és továbbadható.
A Tamron csak az első beregisztrált tulajnál válalja az 5évet. És nem adható tovább.:-) A cégeknek csak 1év garit vállal. -
Lassú Víz
őstag
"Pl egy aps-c s vázon modjuk 1.5x. Tehát az 50mm-es obi 75mm-esként fog viselkedni."
Nem fog. Akkora látószöget kapsz általa mintha egy 24x36-os filmes vagy full frame gépre egy 75 mm-es objektívet raknál. Az adott rekeszértékhez tartozó mélységélesség is változik a szorzó szám alapján, viszont a fényerő és az expozíciós érték nem!
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Gépötty
senior tag
Köszönöm szépen, valami hasonlóra gyanakodtam, ezért tettem fel a kérdést
Abból, hogy töréskár is van benne, nyilvánvaló volt, hogy biztosítás, de ez csak tovább erősítette a kételyeim.
Amúgy az Olympus mintaboltban három év garanciát adnak ugyanerre, Euronics csak kettőt.
Megpróbálom letölteni valahonnan a biztosítási szerződést, és még itthon átrágni magam rajta, mielőtt aláírnám.
Szerk.: ez egyszerűbben ment, mint gondoltam[ Szerkesztve ]
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Lassú Víz
őstag
válasz MrChris #30006 üzenetére
Sőt, a képszöge is megváltozik! Tényleg csoda obi. Remélem az azért neked nem újdonság, hogy pl. egy MFT vázon az 50 f2.8 olyan képet produkál mint FF-en a 100 f5.6 . Csak az előbbin negyed akkora ISO vagy záridő tartozik ahhoz a képhez mint az utóbbin.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Gépötty
senior tag
válasz Gépötty #30005 üzenetére
Átolvastam a biztosítási feltételeket, és már egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy kell ez nekem.
Ami mellette szól, hogy csak tízezerbe kerül, és érvényes marad, ha eladom. Cserébe gyakorlatilag mindent kizártak, ami nem egyértelműen a gyártói garancia hatálya alá tartozó hiba, beletettek egy rakás menekülőutat, ha mégis fizetniük kellene - pl. elhasználódás, pára/izzadság, amiket nem lehet kizárni, viszont lehet rájuk hivatkozni - nem vonatkozik törésre, sérülésre (az eladó szerint igen!), és összesen három helyen szerepel a szövegben az "önrész" szó, de sehol nincs konkrét illetve százalékos érték. Olyan bazinagy átverésszaga van az egésznek, minden arra megy ki, hogy elvegyék a tízezret, és a lehető legkisebb eséllyel kelljen bármit is adniuk cserébe (oké, tudom hogy ebből élnek), hogy azt hiszem mégsem kérem. Még alszom rá.[ Szerkesztve ]
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
80hun
addikt
válasz Gépötty #30009 üzenetére
Nekm az egyik obira a garancia gold van . :-)
-
andzsin73
tag
na most elmondanám, hogy a Samu NX az összes Auchanból elfogyott, megpróbáltam a mintadarabot elvinni Törökbálintról, 10 perccel az orrom előtt vitték el, Budaörsről reggel, Budakalászra már nem mentem el, mert messze van....meg addig azt is elviszik....
Na akkor újratervezés reload
Akkor megint az a kérdés, hogy: obi és obi között is van különbség, hiába ugyanazok a számok, a gyártól mindenfélével trükköznek a jobb minőség érdekében. (Innentől fogva már nem értek hozzá Tehát a belépő szintű MILC-eknél melyik márka gyártja a legjobb minőségű obikat? Gondolom az sem mindegy, hogy a váz hogyan van összerakva.
-
MrChris
nagyúr
válasz Lassú Víz #30008 üzenetére
Ez is olyan mint a szék, három láb kell neki, különben felborul, de mindegy mekkora aki rajta ül
Az élesség mélysége, nem függ a szenzormérettől, hanem az alábbi három dologtól:
1. az objektív gyújtótávolságától
2. a beállított élesség távolságától
3. a rekesznyílástól
Tökmindegy hogy egy Linhof vagy Nikon 1 van mögötte, csak a képkivágás (crop factor) változik.[ Szerkesztve ]
-
sideburns
aktív tag
válasz MrChris #30013 üzenetére
Ezzel játszogass, különös tekintettel a szenzorméretre:
http://www.dofmaster.com/dofjs.html -
MrChris
nagyúr
válasz sideburns #30014 üzenetére
Ha a szenzormérettől függ a DOF, akkor át kell írni az összes fotós könyvet! Meg persze a fizikát is meg kell erőszakolni.
El tudod mondani miért változna meg a mélységélesség egy 50mm fókuszú obi 2.8-on 2méterre fókuszálva ha m4/3 vagy FF szenzort teszek mögé? Érzi hogy más a szenzor mögötte és jobban szétszórja a fényt? -
MrChris
nagyúr
válasz sideburns #30014 üzenetére
Ha a szenzormérettől függ a DOF, akkor át kell írni az összes fotós könyvet! Meg persze a fizikát is meg kell erőszakolni.
El tudod mondani miért változna meg a mélységélesség egy 50mm fókuszú obi 2.8-on 2méterre fókuszálva ha m4/3 vagy FF szenzort teszek mögé? Érzi hogy más a szenzor mögötte és jobban szétszórja a fényt? -
80hun
addikt
-
Lassú Víz
őstag
válasz MrChris #30016 üzenetére
https://pixinfo.com/cikkek/fotoelmelet_optika_4
"A CoClim meghatározására nincs egységes módszer. A leggyakrabban alkalmazott formulák azt feltételezik, hogy bármekkorára is nagyítjuk később a fényképet, annak széleit nagyjából mindig azonos szög alatt látjuk. Egyszerűbben kifejezve: a kisebb képeket közelről, a nagyobb képeket távolról nézzük, így a kép mindig hasonlóan tölti ki a látómezőnket. Ez a feltétel és az emberi szem feloldóképessége meghatároz egy szóródási kör határértéket. A Zeiss formula szerint CoClim-t kizárólag a felvételi média (film vagy érzékelő) képméretéből származtatják, a következőképpen: CoClim = képátló / 1730. Több hasonló számítási módszer ismert, de a legjobban a képátló / 1500 formula terjedt el."
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz atok666 #30020 üzenetére
beállítod az 5Dmk2-re tekert 50milis obit hogy az 1m-re lévő pohár sör éles legyen 2.8-as rekeszen. A mögötte 20centire lévő hamutartó már életlen. Most kicseréled a vázat egy m4/3-osra és ugyan úgy az 50milis obit tekergeted, hogy 1m-re lévő sör éles legyen 2.8-as rekeszen. A két képen pont egyforma mértékben lesz életlen a hamutál. A képkivágás persze válozott mivel croppos a váz kevesebb látszik az asztalból, környezetből... de a dof mértéke változatlan! Nem kell ehhez diploma.
-
MrChris
nagyúr
válasz atok666 #30020 üzenetére
beállítod az 5Dmk2-re tekert 50milis obit hogy az 1m-re lévő pohár sör éles legyen 2.8-as rekeszen. A mögötte 20centire lévő hamutartó már életlen. Most kicseréled a vázat egy m4/3-osra és ugyan úgy az 50milis obit tekergeted, hogy 1m-re lévő sör éles legyen 2.8-as rekeszen. A két képen pont egyforma mértékben lesz életlen a hamutál. A képkivágás persze válozott mivel croppos a váz kevesebb látszik az asztalból, környezetből... de a dof mértéke változatlan! Nem kell ehhez diploma.
-
MrChris
nagyúr
válasz Melorin #30021 üzenetére
Akkor neked is, Lassú Víz, sideburns, 80hun-nak ezt a bemutatót ajánlom:
birdie.hu/blog/2013/melysegelesseg-fenyero-szenzormeret/
"Tudvalévő, hogy a mélységélesség három dolog függvénye:
- gyújtótávolság
- rekesznyílás
- tárgytávolság.
Bár van, aki a szenzorméretet a mélységélesség egyik paraméteréül veszi, ez valójában nem a mélységélességre (közvetlenül) hat, hanem a tárgytávolságra, s a nagyobb szenzorral azonos gyújtótávolságnál elérhető kisebb tárgytávolság okozza a mélységélesség csökkenését. Birdie" -
80hun
addikt
válasz atok666 #30023 üzenetére
Ha éedekel én csináltam neked két fotót sötét szobában. A gép még a fókuszt se találta , úgyhogy előre belőttem.
A keresőben meg csak a feketeséget láttam. Nem tudom mnnyire jó ez így egynek Nikonnal.
Szerintem kéne látszódnia mennyire zajosodik. Mindkettő jpg-ben készült és nem nyúltam hozzá.Ja D5200-al készültek.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
Szia, koszi, de engem csak a Fuji vs Nikon apsc erdekel, gondolom van neki, amire alapozta a kijelenteset. Komolyan erdekel a dolog, azert kertem tole. (a jpg amugy nem jatszik )
@30026: De azert gondolom neked is vilagos, hogy az senkit se vigasztal, ha ugyanaz a DOF, de teljesen mas latoszoggel. (attol fuggetlenul, hogy a DOF hasonlo marad)
Atok
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz atok666 #30030 üzenetére
Nem tudom milyen gépei vannak.
Most hogy csináltam ezt a két fotót meglepően jó a nikon szerintem.
Föleg hogy alsó-középkategóriás a gépem a nikonok közt. :-)
Nemnagyon fotózok sötétben, az még várat magára kicsit. :-)Nem vigasztal. Néha jól jön a szorzó de főleg telénél.
Legkésöbb jövőre Milc oldalon FF-re akarok váltani merthát ha van egy 28mm-es obim az 28-mm legyen. :-)
Dslr oldalon elvagyok az aps-c-vel , főleg hogy ott csak a telém FF-es. A másik két obim aps-c-re van gyártva.[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz atok666 #30030 üzenetére
Itt a dpreviewen van egy ilyen zajtáblázat melyik váz milyen ha érdekel.
-
madgie
titán
Felesleges a dpreview összehasonlítására adni jelen pillanatban, egyrészt a Lightroom/ACR pont múlt héten frissült, tehát ennél kevésbé mossa össze a színátmeneteket, másrészt a LR élesség szempontjából így is relatív esetleges mondjuk egy Iridient Developerhez képest.
A zaj kérdéséhez hozzászólva: csodákat nem kell várni, a Fuji eleve csal egy kicsit az ISO-val... de a színzaj az csudajó X-Trans-szal, számomra ez óriási előny (a lumi zaj meg sose zavart).
-
tvamos
nagyúr
Ma megnézegettem a MM-ban a Nikon 1 J5-öt. Nagyon tetszik. Az egy bajom annyi volt, hogy nem sikerült átállítani benne a slow motion fps- t.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
-
k1csi
senior tag
válasz MrChris #30028 üzenetére
Annak ellenére, hogy ez a leírás igaz, így kiemelve több félreértést generál mint amit megmagyaráz és még hiányos is.
Minden fotós a gyakorlatban eldönti, hogy a téma mekkora részét fogja elfoglalni a képnek. Teljesen függetlenül a szenzormérettől.
Innentől a nagyobb szenzornál vagy közelebb kell menni (kisebb tárgytávolság) ugyanakkora gyújtótávolságnál vagy nagyobb gyújtótávolságot kell használni ugyanakkora tárgytávolságnál (ez kimaradt a leírásból mint lehetőség).
Szóval, ha közvetlen paraméterben nem is jelenik meg, a nagyobb szenzor indirekte ott van vagy a gyújtótávolságban vagy a tárgytávolságban (azt alapnak vettem, hogy a fotós a témával ugyanúgy akarja kitölteni a képet szenzortól függetlenül).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
jjeahh
nagyúr
válasz muranyig #30037 üzenetére
Előtétlencse vagy közgyűrűk nélkül csak a makró obikkal lehet normálisan makrózni . Sonyra is van sigma 60mm, meg az 50mm F1.8 sem rossz... Fujira ott a 60mm F2.4, ez picit drága, de nem kell közgyűrűzni vagy előtétlencsézni, mivel ez egy makró optika.
Sony fronton az a6000 kukucskás, fuji fronton x-t10, x-t1, x-e2. Esetleg ha használt is jöhet, a panasonic g3, fuji x-e1 nagyon olcsón mennek manapság.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Byk01
senior tag
válasz MrChris #30032 üzenetére
Lassú víz úgy kezdte, hogy úgy fog viselkedni, mint egy 75/2.8. Ez tehát azt feltételezi, hogy ugyanolyan képet, amit APS-C vázon lévő 50/1.8-cal csinálsz meg legtágabb rekesznyílással, azt egy 75 mm-re állított 2.8-as fényerejű objektívvel tudod megcsinálni. (feltéve, hogy mozdulatlan a téma, mert ugye a 2.8-as fényerőn hosszabb záridő kell ugyanolyan expozícióhoz, így azon bizonyos helyzetekben már a bemozdulás is zavart okozhat)
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
andzsin73
tag
Azé' ez má' milyen: az amazonon a PL6 299 dollár, a NX3000 meg akciósan 399! Eszem megáll
-
MrChris
nagyúr
"Az adott rekeszértékhez tartozó mélységélesség is változik a szorzó szám alapján" Ebből nekem nem teljesen ez jött le. Aztán a többieknél már abszolút az jött le hogy a nagy szenzor kis mélység, kis szenzor nagy mélység élesség. Pedig csak végig kéne gondolni, hogy mi miért is van és semmi köze a szenzor méretéhez... Az rendben van hogy nagyobb szenzorral kisebbet lehet elérni, de nem azaz oka.
Mert ha a szenzortól függne akkor a mélységélesség skála ezen a Sony obin mit jelöl ha egy Sony A99-re (FF) vagy Sony A58-ra (APS-C) tesszük? Mert az egyik esetben nem lenne érvényes és valszeg jelölnék hogy melyik szenzorméretre vonatkozik a skála, de erre nincs szükség, hisz nem az a meghatározója.
De ha rosszul tudom/gondolom akkor meggyőzhető vagyok, meg kíváncsi hogy miért is van másképp. -
andzsin73
tag
Aszongyátok már meg nekem legyetek szívesek, hogy egy Nikon D3200 vagy egy Canon 1200D, itt a topikban legtöbbször röpködő típusokhoz képest hol vannak? Jó tudom, ez már DSLR, meg nagy, meg nehéz, de mivel relatíve olcsó elgondolkodtató, ha lúd, legyen kövér...Mert, hogy az az első érv a MILC gépek mellett, hogy elfér a zsebemben. Ha kizárólag azt nézzük, hogy az alapobival szállított belépő szintű DSLR-ek képminősége minden viszonylatban (értsd: tél, nyár, sötét, tengerpart, hideg-meleg..etc milyen, akkor hová lehet a MILC gépeket pozícionálni? Mert, hogy elvileg azért hozták létre ezt a kategóriát, hogy elérjék a DSLR minőséget kompakt méretben.
-
Lassú Víz
őstag
válasz MrChris #30042 üzenetére
Azért valahol mégis csak a kép elkészítése lenne a cél, tehát az többünknek is evidens, hogy ugyanolyan tárgytávolságról ugyanazt a képet akarjuk elkészíteni egy croppos meg egy full frame géppel. Ahogy a szenzor mérete befolyásolja a használandó fizikai gyújtótávolságot, éppúgy befolyásolja a használandó rekesz értéket is. Másképp nem lesz azonos a mélységélesség.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz andzsin73 #30043 üzenetére
Milc-ekből is vannak belépő gépek meg profi gépek, nagy szenzorosak, kis szenzorosak, meg vannak rájuk rossz optikák és m*rhajó üvegek is, tehát nincs olyan, hogy dslr vagy milc jobb képminőségileg. Szerinted ha elméletben egy dslr-ből kiveszed a tükörmechanikát fog változni a képminőség?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz andzsin73 #30046 üzenetére
100 rongy körül is van 1" szenzoros gépektől az aps-c-ig minden És azért azt is vedd számításba, hogy átlagos felhasználásra ma már bármelyik dslr vagy milc képminősége nagyjából elég, ezért hacsak nincs szükséged extra magas iso-ra vagy dinamikára érdemes egyéb ficsőrök alapján dönteni szerintem. Mindenkinek másra van szüksége, én pl. az evf-et meg a forgatható érintőkijelzőt nem cserélném be egy jobb szenzorra
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
80hun
addikt
válasz andzsin73 #30046 üzenetére
Neked kell eldönteni milyen funkciókat akarsz a vázba és mi az amiből nem engedsz.
Dslr vonalon belépő szinten szerintem a Nikon sokkal jobb vázakat csinál mint a Canon. De ott is minnél több extra kell úgy mész felfelé a ranglétrán.Pl én azért vettem a D5200-at mert jobb az AF rendszere és kihajtható-forgatható kijelzője van.Kicsit többe kerül mint a D3200 de nekem megérte.
Nekem pl nem szempont hogy pici legyen, sőt még a D5200 se túl nagy , lehetne nagyobb.Ebből is látszik mennyire mások az igényeink és ahoz igazodunk vásárláskor. :-)
-
k1csi
senior tag
válasz andzsin73 #30046 üzenetére
Ha megkérdezel bárkit aki egy kicsit is komolyabban foglalkozik fotózással, hogy mennyibe került a váza (gép) ill. az optikái (objektívek), akkor nagyon nagy százalékban az lesz a válasz, hogy az optikák jóval többet érnek mint a váz (és különösen a pro fotósok mivel régen ruháztak be a technikába amikor MILC még nem is volt, max. hevenyészett ismeretük van a MILC kategóriáról, tisztelet a kivételnek akik lépést tartanak a korral és többnyire itt a fórumon megtalálhatók).
Szóval ennyire nem a váz vagy a tükör megléte vagy hiánya a meghatározó.
Mindenütt vannak jó vázak meg kevésbé jók, jó meg mégjobb meg a megfizethetőség határán található optikák.A 100k kategória meg egy marketinges illuzió, mert ha soha nem veszel semmit hozzá akkor lehet egy csúcskompakttal jobban járnál mert a mostani fényerősebb optikás-nagyobb szenzoros kompaktok kb. hozzák azt mint egy belépő váz kitobival, és bár lehet drágábbak cserébe mindig veled lehet míg egy DSLR még kitobival is nyűg lehet hurcolászni.
Ha meg bővíted a rendszered, akkor elég hamar rájössz, hogy ez messze nem fér be 100k-ba, de nagyon nem (mert nemcsak váz van, hanem vaku meg milyen jó lenne egy távkioldó meg egy jobb állvány meg...)...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
andzsin73
tag
Értem én Most egy Fz35-om van, ez néhány évig jo volt, de a képminőség meg sem közelíti a Milc kategóriát, pedig ez is 100penz volt. Tanakodtam a Fz200-on de megneztem a tesztkepeket es azert egy Milc géphez képest rendesen zajos. Tudom a Mate Bence szep kepeket csinalt vele, de azert standardban nem ezzel csinalja a képeit (de nem akarok Mate Bence lenni pontosan az ilyen fenyerosebb optikas nagyobb szenzoros gépek érdekelnek, ahogy irtad. Azt nem tudom, hogy a kompakt kategotriaban (Bridge estleg?) létezik e olyan gep, ami mar legalabb egy normalis méretű stenzor van, mint a Milc gépekben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM (Canon EF bajonett)
- Viltrox EF-M2 II Speed Booster adapter 0.71x (Canon EF - Micro 4/3)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest