- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
schumi
aktív tag
sziasztok !
van egy Nikon d3400 + hozzá 5 obi (így maradnék legszivesebben f-nikonnál)
Leginkább macró és tele képeket készítek.
Lenne focusban, zajosodásban, minőségben javulás ha vásárolnék egy d5500/5600 at, vagy egy 7000-7200 ast ? Azt látom hogy fokuszpontban többszörösei bármelyiknek a 3400hoz képest, de előrelépést jelentene képminőségben vajon ?
Ami nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing
-
ph_5.5
aktív tag
válasz vihartigris #57400 üzenetére
Köszönöm! Tradicionális cég készíti... és nem olcsó. De minőségi.
-
Throme
veterán
válasz schumi #57401 üzenetére
Nagyobb felbontású, jobb szenzor van mindegyik felsoroltban. D7k~t leszámítva már AA szűrő sincs bennük, így picit élesebb képet adnak, de ez nem olyan számottevő. Igen, kezelésben mindegyik jobb a jelenleginél.
5-ös sorozat csavargatható kijelzőt ad, a 7-es minden más jóságot.
Pl af finomhangolás. -
csacsi77
senior tag
válasz Throme #57404 üzenetére
A Nikon D7100-7200-5500-5600 mind- mind 24 MPX-eles váz. Képminőségben nem lenne semmilyen előrelépés. Fókuszban, gombokban kezelhetőségben nagy előrelépés lenne.
Én mai fejjel már nem cserélnék egy 3400-ról.
Használni kell a cuccot, fotózni és élvezni a folyamatot és örülni az elkészült képeknek.Öreg fater megoldja!!!!
-
schumi
aktív tag
válasz csacsi77 #57405 üzenetére
köszi mindenkinek !
"fókuszban előrelépés", az gyorsaságot, pontosságot jelentene ? pl szeretem a macro fotozást, de viszonylag nehezen jön össze a nagyon szép/éles fokusz (tudom ez macronál jellemző, nem egyedi-csak nem tudom nem-e a 3400 korlátol ) - ezen segítene ? vagy az állvány és a stacking maradjon a barátom a d3400elAmi nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing
-
Neck
veterán
-
krezna
tag
Sziasztok! A melóhelyemen szeretnénk beszerezni egy fényképezőgépet, amely ár/értek arányban elfogadható, nagyon maximum 400ezer forint. Mivel sok rendezvényünk van, és sok belső épületfotót kellene készíteni, ezért olyan gépet és objektívet szeretnénk, ami viszonylag rosszul megvilágított terekben is vállalható képet készít. Csak új gép jöhet szóba, Milyen, Dslr mindegy, de obi (obik) kellenek. Merre induljunk el, milyen tanácsotok van? Előre is köszi.
Más:nekem van egy 2012-es Pentax K500 gépem 18-55 és 70-300 kit obival. Feketedett a kép, ahogyan ennél a típusnál szokott, ezt javíttattam nyáron. 20000 körüli Expo számmal mit érhet, és mennyire fogom tudni vajon eladni? Köszi a bónusz kérdésre adott választ is.Forza Milan!
-
nikkor
aktív tag
Többek között azért választottam a Canon ef-m rendszerét, mert az utazózoom objektívjüknek (18-150) a tele végen 1:3 a leképezési aránya, így elvileg pont jó lenne akár kisebb virágok fotózására. Viszont nekem szinte állandó problémám, hogy a virágok nem lesznek teljesen élesek. Rekesz előválasztással, 8-as rekesszel, nappali fényeknél fotózok. Figyelek a záridőre is, hogy ne legyen hosszú.
Kézi élesség állítással gyakorlatilag nincs ilyen gond. Mi a megoldás? -
-
PuMbA
titán
válasz nikkor #57411 üzenetére
Írd le szerviznek a panaszod, aztán meglátod Akkor úgy mondom, hogy az utazózoom obik nem a kiválóságról szólnak, hanem arról, hogy bevállalsz kompromisszumokat a nagy átfogás miatt. Ha specifikusan ezt akarod fotózni, akkor makro közgyűrűket tudsz beszerezni vagy direkt egy makro obit.
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz kovsol #57414 üzenetére
Azt irja, hogy manual modban eles. Akkor az af teveszt.
Mondjuk, siman lehet, hogy kozel pontban, rekeszelve, teveszt az M50 AF-je. Nekem is kuzd a nagy, egy szinu feluleteknel, ahol kicsi a kontraszt. (Sot, ha jol emlekszem, piros viragoknal elofordul, hogy a fenymeres is teveszt, es kieg. En EF-S 60/2.8-at hasznalok amugy.)
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
ujbayard
újonc
Sziasztok!
Ajandekba kellene valami ajanlat egy kezdo de lelkes fotosnak. Az alapgep kellene, majd boviti ha szeretne, es boldog lennek ha megallna 150 kornyeken. Ha van ilyen amit ajanlanatok, megkoszonnem.
-
rednifegnar
senior tag
válasz ujbayard #57418 üzenetére
erre en mindig azt mondom hogy te orulnel ha ismitol kapnal ajandekba a tudtod es megkerdezesed nelkul egy elegge koltsegkeretes okostelot? en biztos nem. ahogy mindig mondom itthon h eszukbe ne jusson barmilyen fotos cuccot venni, sot igazabol muszaki cikket se...
[ Szerkesztve ]
A camera does not make art, the artist makes art.
-
pandur99
aktív tag
válasz ujbayard #57418 üzenetére
Ha költségérzékenyek vagytok, akkor egy kevés expós Nikon D5200/5300-as gép 18-105-ös vagy 18-140-es objektívvel. Ez így még nagyon sokáig elég, és százféle használt objektívet és egyebeket lehet hozzá kapni. Milc-be is belevetheted magad, de ott alaposabban bele kell nyúlni a pénztárcába.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
ujbayard
újonc
Az erdemi hozzaszolasokat nagyon koszonom. Jatszhat barmi amit tudna hasznositani termeszetesen. A kerdesem arra iranyult milyen tipus legyen, nem arra, hogy vegyek e muszaki cikket. Megnezem az ajanlottat es ezer koszonet erte.
Meg annyit, higy ez a nikon d 5200, 5600 5800 ez ujonnan is jatszhat neztem.ilyen 250 korul megy, ez barmelyik jo lehet?
Meg ez a canon eos m50 mark 2 vagy mi tipus, bocsanat ha rosszul irom ez jo lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Moonwolf
senior tag
Sziasztok!
A CANON EOS 850D vázhoz milyen obit lenne érdemesebb venni, nem horror áron ami használható is?
[ Szerkesztve ]
=Privát üzenetre illik válaszolni!= \...Az élet értelme nem a létezés, hanem a létezés által megtett út...\
-
Moonwolf
senior tag
válasz Mr.Csizmás #57427 üzenetére
Viszont az ajánlott két obival már elég durva ára van a szettnek.=Privát üzenetre illik válaszolni!= \...Az élet értelme nem a létezés, hanem a létezés által megtett út...\
-
PuMbA
titán
válasz Moonwolf #57428 üzenetére
DSLR-t és hozzá obikat újonnan venni elég rossz üzlet, mikor a használt piac hemzseg tőlük a MILC-ek most már egyértelmű fölénye miatt. Nem csak hogy drága vétel, még eladni is jóval áron alul lehet majd. Kiváló állapotban használtan egy 800D, 80D-vel sokkal jobban jársz és az obik is fele áron kaphatóak a bolti árhoz képest. Én az egész cuccomat használtan vettem
[ Szerkesztve ]
-
-
ph_5.5
aktív tag
válasz krezna #57432 üzenetére
Ha jól értem akkor adott egy cég, aki felújításokkal foglalkozik, amit másoknak készít, majd átad- ergo pénzt keres. Ezrét kell újat, számlával vásárolnotok fényképezőből, mert elköltségelitek. Az a vezetőségben nem merült fel hogy a fotózás (amennyiben reklám célú- márpedig a saját reklám is ilyen) végzettséghez kötött tevékenység. És a fotózások leírhatók költségként- ergo keresni kell a megnyitókra fotóst akinek ez a munkája. Akinek nem 400e Ft-os korlátozott technikai háttere van, és meg tudja oldani. Majd ad róla számlát- a cég pedig gyakorlatilag 0 Ft-ból rendelkezik használható képanyaggal. És nem az alkalmazottat kell plusz munkában berendelni, és odaadni neki egy belépő szintű technikát amivel egy mai modern hangulatvilágítású helyet nem lehet tisztességgel lefotózni.
Épületfotózáshoz UWA obi szükségeltetik, hogy ne csak pár részlet legyen egy képen. Magát a rendezvényt a helyszín méretétől és lehetőségektől függően akár egy 50-es fixxel is végig lehet fotózni. Vagy nem... mert kisebb helyeken túl szűk. Illetve ha tele a terem akkor zoommal többre megy a fotós, de abból meg fényerős kell. 400e-ért csak belépő dslr kapható, amelyek af rendszere, ISO tűrése még 2021-ben sem túl acélos.
15 éve persze örültünk volna egy mai croppos szenzor tudásának, de akkor még sok helyen senkit nem zavart pl egy rendszervaku. Most egy templomban már akkor is csúnyán néznek ha nem néma expoval dolgozunk... színházról nem is beszélve.
Plusz épületfotót nem F2.8-on fotózunk, amihez pedig nem árt egy stabil állvány. Ami önmagában a pénzügyi keret egy részét megint viszi. Plusz a gépbe nem árt memória kártya, pótakku, táska... Szóval 400e-ből pont nem érdemes vásárolni. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz ph_5.5 #57433 üzenetére
“Majd ad róla számlát- a cég pedig gyakorlatilag 0 Ft-ból rendelkezik használható képanyaggal.”
Tök jó, ha a profi fotósok gyakorlatilag 0 Ft-ért dolgoznak, így valóban sokkal jobban megérné. Más kérdés, hogy nem 0 Ft-ért dolgoznak, így valószínű, hogy a 400e-s felszerelés néhány fotózáson megtérül, és valószínű ipari tevékenység terén egyébként sincs szükségük művészfotókra, hanem tök elég az amit ők maguk egy 400e-s kittel valószínűleg tök jól meg tudnak oldani. -
ph_5.5
aktív tag
válasz lugosi #57434 üzenetére
Vannak a cégek életében 2021-ben olyan kiadások amelyek nem kidobott pénzt jelentenek.
Ilyen a marketing (nem nevet ) és ilyen a fotós alkalmazása.
Pár cégtől eltekintve akiket ismerek, nincs alkalmazott fotósuk, hanem ha munka van (vagy akár állandó jellegű munkák) egy külsőst bíznak meg. Ez a rendszer azért terjedt el mert a cég költségeinek fedeznie kell nem csak pl az anyagköltséget egy termékhez, nem csak a villanyszámlát vagy az saját alkalmazotti béreket hanem a reklám és egyéb kiadásokat is.
Egy normális fotós nem véletlenül áldoz sok-sok pénzt technikai háttérre. Egy hobbysta is le tud fotózni valahogy (akár jól is) pl tejesdobozt... de ha többnek akar látszódni egy cég a konkurenciánál és fent akar maradni akkor nem árt ha az arculata tükrözi a munkájuk színvonalát. És egy profi külsős fotós ezt tudja hozni. Egy alkalmazott bérének töredékéért (akár) akkor nem az informatikust kérem meg arra hogy fotózzon egy szombat esti megnyitón a belpő technikával, és hétfőre prezentálja azt, hanem megbízom azt akinek ez a munkája, és úgy szerződtetem hoyg 3 napon belül egy ilyen anyag mehessen a médiába, weblapra... Ha hiszed ha nem, mindenki jobban jár. Ahogy pl fel sem merül normális cégvezetőben az hogy az épp lakásfelújítást végző Kiss Béla pr managerrrel szerelteti meg a gázbojlert a fürdőben.
400e ft semmire nem elég. Illetve de- egy hobby szintű fotózásra. De kell mögé pc, legális szoftver, legálisan kifizetett munkaidő... Ennyi erővel vehetnek egy céges mobilt amit erre fognak használni. Ott nem kell utómunkázni, és aki ott lesz amegnyitón kattint párat és vagy jó lesz vagy nem... -
haruspex
aktív tag
válasz krezna #57432 üzenetére
Hát, a belteres fényerőt egy állvánnyal, esetleg vakuval hidalnám át.
AZ igazi, egy nagylátó, és egy riporterzoom lenne. Ami közelíti ezt a kifejezést 200 alatt, a a tamron 70-210 és a Sony 18-105 talán, és ehhez kellene gépet keresni, a keret miatt elég jó eséllyel, ez egy m50, vagy egy sony a6000 (nagy-nagy akcióval 6100 talán).Az m50-hez lehet venni 0.71x-ezőt azzal nő a fényerő barátságosabb lesz beltérben az átfogás, a Sony talán univerzáisabb alapban.
A beltérre, ha kevés az átfogás a panoráma segíthet
-
tvamos
nagyúr
válasz krezna #57432 üzenetére
Ez a 400-as keret mennyire szigoru? Gondolom ez netto osszeg, AFA-val olyan 500. Jol gondolom?
(#57436) haruspex
Szerintem ilyen helyeken nem lesz szuksege max. 100mm-es vegre. Lehet, meg annyira se.En a Canon EOS M50 + EF-M 18-150mm IS STM + EF-M 11-22mm f/4.0-5.6 IS STM tudnam elkepzelni, es kene egy jo allvany, meg egy manualis rendszervaku, taviranyitoval. Ha mondjuk beleferne a keretedbe. (Ez mondjuk olyan 350+150 a gep a ket obival. Termeszetesen bruttoba. A vaku olyan 40-50 ezer, amit el lehet villantani a beepitettel, ha teszel ra valami arnyekolot, akkor nem villantod pofan, akit fotozol. Az allvany meg talan 30-tol indul, de inkabb 50-60 az is. De ezek brutto arak.)
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
haruspex
aktív tag
válasz tvamos #57437 üzenetére
HÁt rendezvényre, sztem az ekvivalens 100mm kevés leehet, ha nem csoportképet akar lőni,, a 18-150 meg vaku nélkül sötét, de radiátor, meg burkolat képekhez, meg lehet elég egy 24mm ekv, ezért ezeket mondtam, ha mégsem, jóval olcsóbban megússza, egy adapterezett 10-18-al, ha már ef-m De könnyebb lenne persze, ha mutatna képeket. hogy pontosan milyenekre gondol. Azt írta, max 400, szóval az 500 az gondolom, kicsit sok lesz.
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz haruspex #57438 üzenetére
En ugy ertettem, amit ir, hogy a rendezveny valami fele lakas atado lehet.
Igen, sotet, de ami jo lenne, az nem fer a keretebe, igy azt nyugodtan kizarhatjuk. A fenyeros obival ugyis csak a baj lenne, rekeszelni kell, mert kicsi a dof... szoval inkabb vaku(k)ra kene beruhazni, meg esetleg fenyformalora, mint fenyeros obira.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
ph_5.5
aktív tag
válasz haruspex #57436 üzenetére
A fényerő beltérben aranyat ér. AF rendszert segíti, és olyan záridőket enged ami alatt az emberek nem mozdulnak be. Ezt egy nagy csarnokban vakuval kiváltani nem lehet.
A belépő szint ISO-ban és AF rendszerben sosem volt világbajnok. Egy F4-5.6 környékéről induló UWA-val nem lehet csoportképet lőni. Ott az állvány sem megoldás. De UWA meg kell, mert az egyenestartó- míg panorámánál görbített teret kapunk.#57437tvamos Fotóterméket egy korrekt könyvelő csak akkor tud elszámolni, ha az a cég működési körébe belefér. Nem lehet elköltségelni, és Áfa-t sem feltétlenül tud ez miatt visszaigényelni az akinek a munkája nem köthető hozzá. Én ezért hoztam fel példának azt hogy ha a cégnek van honlapja, és a fotózásokért fizetnek, akkor maga a fotózási számla elköltségelhető. Főként hogy az ilyen építő jellegű cégek sokszor pályázati pénzeket használnak... amelyek költését el kell számolni. És tt megint az jön be a képbe hogy ha kapsz pályázati pénzt mondjuk 5 millát egy felújításra, akkor annak kivitelezésének dokumentálása (fotózás) elszámolható. De az hogy egy alkalmazottat erre befogok- azt nem tudom leírni költségként.
#57439tvamos "A fenyeros obival ugyis csak a baj lenne, rekeszelni kell, mert kicsi a dof"
Egy croppos vázra feltett 10-20/3.5 Sigma UWA-val ha 3 m-re fókuszálsz (ami nem irreális még egy nagyobb lakásban sem) akkor kb 27m-es élességi tartományod lesz. (F3.5-ön)
A rport résznél ahol egy 50-es fixel fotózik, ott valóban kicsi az élességi tartomány, de pont ezzel tudja kiemelni a résztvevőket. Vagy a radiátort fotózva szemből pont senkit nem zavar hogy a fal amire felszerelték már nem tökéletesen éles. -
tvamos
nagyúr
válasz ph_5.5 #57440 üzenetére
"Nem lehet elköltségelni" ezt nem tudtam, gondolom valamikor valtozott, nekem meg igy "lett" az elso digitalis gepem. Meg mondjuk a masodik is... de mar mind a ketto elevult amugy is.
Nem is az UWA-rol diskuraltunk, hanem a 18-150-rol, de amugy mindenben igazad van.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
ph_5.5
aktív tag
válasz tvamos #57441 üzenetére
Igen, én az épületfotózásos résznél írtam az UWA cuccot. A hobby szintű alapzoomok túl sok hibalehetőséget hordoznak magukban. AF tévesztés, rossz rajzolat, emberekhez nem elgendő záridő beltérben...
Amikor egy Nikon Z-re az F4-es 24-70 alapzoom 370e hivatalosan, és talán 780e körül van a 2.8-as verziója, akkor mit is vár a főnök 400e-ből? (SD kártya 10ezer, pótakku 20e, tripod ami nem nyaklik fejjel együtt 30e alatt nem áll meg és még jó indulatú voltam a kínai csodákkal, szóval marad 340e vázra és két obira. )
Én alapvetően három gondot látok.
A munkáltató miért akar valakit arra "kötelezni" hogy fotózzon a cégnek?
Ha már erre kötelezi akkor miért nem teremti meg a feltételeket normálisan?
A gép mellé kell pc, legális szoftver. Egy cégnél nem lehet a számítógépen kalóz PS. Havonta fizetni fogják az előfizetést a fotós alpcsomagra hogy az alkalmazott tudjon normáisan dolgozni? Mi történik ha (a megnyitó aminek dátuma fix) a fotósuk épp beteg, nem ér rá... akkor megkérnek más valakit a cégből hogy oldja meg a képeket?
Volt egy nagy külföldi cég akinek a haverom volt a fotósa havi átalnyban 15 éven keresztül. Fenomális fotókat készített nekik a termékekhez. (műanyagipari cég) 15 év után az egyik felsővezető kitalálta hogy spóroljanak- majd az informatikus megoldja és vettek neki egy belépő szettet. Azt a minőségcsökkenést a fotók színvonalában a bevételeik is azonnal megérezték- de már nem hívhatták vissza, mert az hogy néz ki... küzdöttek egy darabbig, majd ahogy láttam ismét külsős fotóssal oldották meg a feladatot. Mert van amin lehet spróolni- de van amin nem érdemes. (és lehet hogy a kérdező hibátlanul meg tudná oldani a feladatot... saját felszereléssel, otthon retusálással, de ez meg meddig működik? Meg mennyire korrekt a cég részéről? ) -
markussandor
senior tag
Sziasztok,
A közeljövőben szeretnék vásárolni egy új fényképező gépet.
Két modellre szűkítettem le a listámat: Nikon D7500 és Nikon Z50.
6,5 éve elégedetten használok egy Nikon D3200-as gépet, de úgy érzem, hogy kinőttem, és szeretnék egy korszerűbb, nagyobb tudású gépet venni.
Csak két objektívem van, így nem szempont a váltásnál, így FTZ adaptert sem tervezek venni, ha Z50-re váltanék.
Anyagilag belefér a Z50 két kitobis kiadása.
Ha a D7500 mellett döntök, akkor csak vázat veszek, és használom a meglévő obijaimat.
Lehet, hogy filléres tétel, de van egy jó rendszervakum, ami miatt csak a Nikon jött szóba.A D7500 mellett szól:
- olcsóbb, mert csak vázat kell vennem
- fogtam a kezembe D7100-at, így nem érhet meglepetés
- nagyobb, számomra jobb a fogása
- nagyon tetszik a tetején lévő LCD, ami minden fontos infót mutatA Z50 mellett szól:
- könnyebb, azaz egy hosszú gyalogtúrán kevésbé fogja lehúzni a nyakam
- sokkal több fókuszpont
- egyel újabb EXPEED proci
- ha valóban a MILC a jövő, akkor ez időtállóbb lesz, és a jövőben csak vázat kell cserélnem, maradhatnak az objektívek
- nincs benne tükör, ami meghibásodhatAmik nem érdekelnek, tehát számomra nem okoznak hátrányt:
- a videózás (eddig talán 2-3, pár perces felvételt készítettem)
- a Z50 kisebb akkuideje (hobbi fotós vagyok, nem jellemző, hogy naponta 3-400 képet lövök)Ami miatt bizonytalan vagyok a Z50-et illetően:
- nem fogtam még a kezemben, nem tudom, hogy számomra kényelmes lesz-e
- nem láttam 12-13 éve elektronikus keresőt, nagyon megszerettem a DSLR nézőkéjétElolvastam kb minden hazai és 1-2 külföldi tesztet a két gépről, megnéztem sok YT videót, és így is bizonytalan vagyok.
Mivel a gépet a feleségem is használja, praktikusabb a nagy zoom átfogású objektív, akkor is, ha gyengébb a minősége. Én viszont nem riadok meg a csereberétől, idővel be fogok szerezni 1-2 nagy fényerejű fix objektívet.Fontos a minél kisebb ISO zaj, mert időnként fotózok éjszakai rendezvényeken, illetve új hobbim a tejút fotózás.
Ha ezek után azt mondjátok, hogy csakis a MILC való nekem, és esetleg másik gyártó, megfontolom, de akkor úgy kell kalkulálnom, hogy a váz + 18-140mm környéki obi + új vaku (ha nem maradok a Nikonnál) beleférjen új áron 500e Ft-ba.
Előre is köszönöm a válaszokat! -
Throme
veterán
válasz markussandor #57443 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy a nikon már annyira nem törődik (vagy a közeljövőben nem fog annyit törődni) a tükrös gépeivel és ezen belül az aps-c vonallal. Persze nincs kizárva, hogy úton a d7600...
Az aps-c milceivel meg még nem foglalkozik annyit.
Eléggé az FF vonalra koncentrál.
Mondom mégegyszer, nekem tűnik így.Ha fontos a magas iso-n való jó képek készítése, akkor miért nem FF (pl Z5)?
Oké árszínvonal magasabb, de egy jó szettet 1x kell megvenni, ha mégse válna be az aps-c milc, akkor többe fog fájni a kaland...Felső lcd jó dolog, tényleg, de hobbifotósnak a hiánya túlélhető (én is úgy kezdtem, hogy nem volt, aztán lett, most megint olyan vázat használok, hogy nincs ).
Szerintem tükröshöz jobb áron kapsz obit, van jónéhány 3rd party is... kérdés meddig...
Nikon aps-c milc nem dúskál még obikban (oké van adapter, de azt írod azt kihagynád) és ki tudja mikor fog?!Szerintem a vázba épített képstabilizátor nagyon hasznos dolog a milcekben. (régebbi tükrösben nem tartottam annak, ezért se vettem anno pentax-et... de most a milcekben egy baromi jó funkció).
Én a helyedben "futnék" egy kört a többi gyártó háza táján is, de mindenképpen rendszerben (váz és elérhető obik, azok árazása) gondolkodva.
Rászánva az időt, hogy számodra fontos árfogás, minőség, fényerő, az mely obikkal érhető el és azok mennyibe kerülnek.
Szigorúan fórumok kihagyásával . Már használsz tükrös, cserélhető obis gépet, nem 0-ról indulsz.szvsz
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz markussandor #57443 üzenetére
ebből a sony apsc, cipőkanállal ff irányba (nikonban is sony lapka van), vagy fuji irányba tudsz elmozdulni a hozzá való obikkal együt, plusz remek 3rdparty vakuk vannak már olcsóért, rég lekörözték a "nagy" gyártókat ár-érték arányban.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
markussandor
senior tag
válasz Throme #57444 üzenetére
Bevallom, ha most veszek egy Nikon D7500-at, akkor már nem különösen érdekel, hogy lesz-e valaha utóda, sokáig szeretném használni. Ha nem most lépek MILC-re, akkor legközelebb.
Bármennyire is a FF lenne a jobb választás, sajnos erre nem futja, számomra az APSC egy megfizethető kompromisszum.
A vázba épített képstabilizátor nem fontos nekem, eddig is elégedett voltam az optikába épített stabilizátorral.
Kiterjesztettem a keresést minden márkára, és bejött a Sony a6400 18-135mm, most olvasom a teszteket. Ez még épp belefér a keretbe egy plusz vakuval.
-
wms
senior tag
válasz markussandor #57448 üzenetére
A Sony A6400 18-135 kombó nagyon összeállítás. Én használtam együtt a Nikon D7500 18-140 párossal és bizony a tükröst adtam el, pedig nagyon szerettem. A Sony a fogást kivéve szinte mindenben jobbat és többet tudott, a mai napig nagy örömmel használjuk.
-