- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
scott_free #223055 üzenetére
range extender-l vagy nagyobb athidalo antennaval a kocsi ugy latja, mintha ott lenne mellette a kulcs akkoris ha az kozben lakasban van
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Sondi1986 #222873 üzenetére
95 lo 175Nm ill 110lo 200Nm, amit tud a 1.0TSI
ez a nyomatek egy 1.8-2 literes szivomotornak felel meg
raadasul tipikusan alacsonyabb rpm-n is tudja mar ezt, mint azok2000rpm-n 200Nm-t egy 1.8-2 liter szivo sosem tudott, meg 6 hengeres 2.5-k se:
ez is a 200Nm-t ~2750-nel eri el, csucsban 220Nm, de 4250rpm-nel
es egy sokkal nehezebb bodet vitt vele, meg DSG nem csak 5 fokozatu melle, szoval egy adott fokozatban rovidebb lehet az attetele es megis tobb nyomateka lesz a kereken
a 1.0TSI 3000rpm korul forog 7.-ben 130-nal, belelepsz meg 200Nm-d van ott
az hova nem jo?
ennel tobbet forogna egy szivo 1.6 is, es az 150Nm korul tud max-ra de csak vhol 4000-4500korul -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
....boccccsss -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #222655 üzenetére
ilyeneknel azt kene, hogy fogyvedelem, bunti also hatarerteke szep kerek 10 misi, aztan legkozelebb tuti kicserelik
10 millio azert, mert tuti nem csak ennel az egynel csinaltak meg, es amit kiszalmaztak es lenyeltek eddig ezzel, azt tobbszorosen bekohogjek
visszaeso: 20 millio
3rd attemp: 30 misi + mukodesi engedely felfuggeszt fel evre
mindig ugy kell buntetni, hogy ne erje meg probalkozni vele...ne felj, utana meg videora is vennek a cserejet mindennek
a mai tobb szaz GB-s SD/SSD-k koraban es losz4r +koltseg lenne igazabol egyebkent is, par perces 720p video az par tiz MB tomoritve, barmelyik lepattant mobil is kepes ennel jobb minosegre is
gondoldj, a divx avi-kra a 100 perces film kifert egy 700MB-s CD-re ~20 eve
500GB-s SSD netto 12k-ba kerul, ferjen mar bele havonta egynem kell felteni ezeket, maguknak koszonhetik ezt ezekkel az atbaszasokkal meg lehuzasokkal...
akinek meg nem inge, az...a csak papiron elvegzett olajcserevel csinal neked egy 1-1.5millios kart, mert az olajsar lerakodas miatt nem lesz megfelelo kenes magas fordulaton, akkor meg tipikusan mindenki mas a hibas erte, csak az nem, aki jopenzert "elvegezte" a munkat
kepzeld el, hpogy ott maradsz vhol kulfoldon a "leszervizelt" autoddal utazol a csaladdal nyaralni, aztan a turbo elkoszon a betapcso keresztmetszet csokkenese miatt, vagy a veztengelyrol lekopik a butyok, mert nem megy fel a hengerfejbe eleg olaj, vagy elnyalja a fotengely csapagysort, mert 45k km ota ugyanazzal az olajjal mesz, pedig te 2x is lecsereltetted kozben
...egy jojazhe' ralegyintos olajcseret lehet elbir, de kettot mar nem szokottez a ketto javitasa siman belever a 7 szamjegybe + az autot haza is kell hozatni 7-800km-rol tovabbi tobb szazezres koltsegert, meg rossz esetben ugrik a nyaralas is
es erre nem az kene legyen vallranditos velemeny szerinti megoldas, hogy hat de koss biztositast, ami neked mar plusz kiadas ezen felul, hanem hogy a kiszamlazott munka az igenis legyen elvegezve is, hiszen pont azert is vitted oda
aki meg atbaszott meg el mint marci hevesen ebbol, kovetkezmenyek nelkul
-
hobizoli
nagyúr
válasz
f4lcon #222651 üzenetére
hat a papiron lehet nem az kerult bele... ha egyatalan volt cserelve
Suzuki Swift-l jart ugy masik kollega, hogy elvitte a szervizre, aztan kihozta es meg ott a szalon elott egyik gyufa ki
na most az a gyufa, amivel 20-30m-t mentek az meg tuti femszinu lesz
vissza be, hogy bocsika, de itt a szamlan szerepel 4 uj gyufa...
azok meg persze meg akartak neki magyarazni, hogy de hat ez uj, csak ahogy beindul a motor egybol ilyen koszos lesz az egestol
aztan mutatta nekik, hogy ja tuti igy lehet... es ti is szoktatok tenni ide* egy jelet festek filccel ahogy en csinaltam mielott idejottem?
*: a "elveszthetetlen" altatet es gyertya fenekresze resze koze
amikor megkaptak a mattot, akkor mindjart keszsegesebbek lettek, es kicseretlek neki
erdekes modon, azt otthon kiszedve sem volt meg retkes -
hobizoli
nagyúr
válasz
f4lcon #222648 üzenetére
egyik ex-kollega volt ilyen toyota ubermegagiga megbizhatosag élharcosa....
de olyankor mindig emlekeztettuk a 80k km-nel motorcseresse valt 1.33-s Corolla-jara amit o vett vatta ujan, meg csak a markaszerviz nyulhat hozza, es akkor egy ideig beqssoltneki az olyan vallalhatatlan szinten zabalta az olajat, hogy frankon lattad a kekes fustot mogotte, mint amikor KO kozeli mar egy turbo
katalizatora is tuti lájkolta ezt a szituttoltogetett az bele mindenfele csodaadalekokat is, hatha...de nem
-
hobizoli
nagyúr
mennyire induljon meg, az programozas kerdese
ha ott van a levego, es 2500rpm korul tuti van, akkor uzemanyagot mar annyit ad hozza amennyit akar
170loeros CR is huzhato feljebb 190-re, nyomatekban 420-450Nm fole fustoles nelkul
2500pm-nel a nincs annyira kihasznalva kapacitasra az injektor, mint 190-nel, meg 2500rpm-nel meg az időablak is joval nagyobb meg kivezerelni az FHP elott
....emisszios norma miatti megfeleles mar masik kerdes -
hobizoli
nagyúr
válasz
Lisztok #222318 üzenetére
asszem a 170 lojjosnal voltak a CR csucsokkal gondok egy -tol -ig idoszakban, de valszeg ezt a hajdani visszahivasban mar azota kicserelhettek benne, ha bele is tartozott abba
en a 170-st vennem a ketto kozul, ha igazoltan tuti ki lettek cserelve anno
eleg nehez a bode is, kell a jedi
-
hobizoli
nagyúr
válasz
426os #222313 üzenetére
mondjuk az mk7 Golf eleve 5-6 evvel ujabb konstrukcio is
VAG-n belul is voltak ilyenek, hogy az Audi TT lengokarjait raktak utolag mas testver modellekbe is, ha cseres lett, mert abban erosebb anyagu a szilent gyarilag
mindenre vannak tizenev alatt kjart osvenyek, praktikak
mi is csak azert csereltuk ki stabot a "HGT"-re, mert a regi szilent vallasra koptatta az eredetit ahol fogja a segedvazkerethez, azaz a funkciojat nem igazan toltotte volna be uj szilentekell sem, meg a masik stabrud ott volt keznel par honapja cserelt szilentekkel, csak az autot amiben volt seggbe puszilta egy melos Transit es azert nem volt meg hozza a hatso is -
hobizoli
nagyúr
válasz
426os #222311 üzenetére
tipuson belul is lehet mas a stablilizatorok es lengescsillapitok/rugok hangolasa
pl regebben a top-of-the-range modellben vastagabb keresztstabrud volt, ez az nagyobb kanyarstablitast adott eleve barmi mas okositas nelkul is egy erosebb torzios rugokent mukodve, mert a u.n. bodyroll hajlam csokken miatta
ezert is hivjak angolul antirollbar-nak (=ARB)
ma ez vmikor mar egyezik az osszes kivitelben
....meg korabban puhabb hangolasu futomuvek voltak minden autoban
anno a 185 Marea SW-be is beraktuk a 182-s Bravo HGT elso stabrudjat, ami 16 helyett 22mm-s es egy fold volt az is, csak attol is, pedig a rugok/telok maradtak es a hatso stab is a gyari 12mm-s maradt
...es akkor az Eibach meg csinalt hozza elore 25mm, hatra 20mm-st is
azzal is lehet ezen javitani, hogy a gumi szilenetek helyett PU-kat raknak be
pl ezzel a rugozasi komfort nem valtozik, de a kanyarstabilitas jelentosen tud noni -
hobizoli
nagyúr
válasz
TrollBalint #222064 üzenetére
ja csak kozben a 8 millios auto er 3 ev mulva 5-t, es 3 misit bebuktal az erteken
meg a 8 millios auton egy 1 millios javitas sokkal kevesebb "hibabol" vagy kotelezo szervizbol is osszejon, mert hiaba idosebb mar, attol meg premium arban van hozza minden
tipikusan ha 7-8 sebesseges automata, ami mostanaban kezd elterjedni a hasznaltpiacon is, hiszen utobbi 5 evben egyre tobbet adnak el ezekkel es hatterbe szorulnak a manual valtos autok, ott egy olajcsere csak abban ~200k, amit mar szeretnek elhalasztgatni addig, amire mar a mechatronika is megkukul benne az olajsartol meg az olaj elsavasodasatol, aztan akkor mar könyékig zsebbenyulossa valik a buli, es akkor azt az 1 misit akar ra is lehet locsolni csak a valto javitasara
egy regebbi 1 millios, jellemzoen manual valtos autonal ez meg fruttibol megvan
~6-7k a 2 liter 75W-90-s olaj tobbfele gyartotol, amig a motorolaj lecsopog az is
egyszerre megvan a csereje minden pl 2.-3. olajcserenel, nem kell hozza kulonleges szervizfelszereles se, meg egy olajszuro leszedo fogo sem -
hobizoli
nagyúr
válasz
BigBlackDog #221728 üzenetére
ahogy nottek az autok meretre meg tomegre, ugy nottek a motorok is ccm-ben ezzel
E30 M3 is 4 hengeres volt meg, de az E36 mar 6 hengeres lett
csak kozben a bode is +250-300kg-l nehezebb lett -
hobizoli
nagyúr
válasz
BigBlackDog #221711 üzenetére
W201 190E 2.5 16v is 4 hengeres volt hosszaban
amugy nem vagom ez a sok henger miert annyira fontos, amikor a fotengelyen megjeleno nyomatek a lenyeg
2.5 sor6/V6 is lehet csak 170-200lo volt, mikozben egy sor4 turbo meg 230 kisujjbol megvolt 30 eve is
szerinted melyik viszi jobban a bodet barhol?
1500-2000rpm felett a turbos siman tobb pillanatnyi nyomatekot is tudott, az alatt meg mikor hasznalod?
csucsban meg 1.5x tobbet is, mint a 6 hengeres akarhol
4 hengeres turbomotorbol 300-350Nm kijon siman ~3000rpm-nel
egy 2.5 literes szivo 6 hengeres meg tudott 240-250Nm-t maxra 5000rpm korul
szerinted melyiket kellemesebb hasznalni? -
hobizoli
nagyúr
44misi az alapara
3 evesen ker egy 17millios gyogyitast...
amugy meg er kb 28-30 milliot 3 evesen
=GTK -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #221578 üzenetére
akkor szunt meg ezeknel a csapagyapodas, amikor levitte a gyar is az eloirt olajcsere periodust 15k km-re
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #221452 üzenetére
mindig ugy kell szamolni, hogy egy atiras + elso szerviz az 300k alatt nem jon ki
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #221232 üzenetére
attol meg lehetnek csereszabatos alkatreszeik
nyilvan meg kell nezni mi stimmel meg mi nem, es nem vakra megvenni
de eleg sok modellnel lehet ezzel trukkozni
pl van ahol regen hatso eleve nem is volt meg az elso hokibb, mint az u.n. top-of-the range modelle
176-s Punto-nal mindenki a GT stabrudjait vette erre celra, mert az 1.1-1.2-skben eleve nem volt hatul, az elso is joval vekonyabb vala...
meg pont ezert is volt egy csomo 4 tarcsafekes 1.2-s is
a 1.1-1.2-n 240mm az elso fektarcsa, a GT-n 257mm, es a 240mm annak a hatsoja
de 1:1 felmegy ra a csonkallvanyt atrakva
osszehasonlitaskeppen a korabeli F Astra GSi 16v-n 256mm az elso fektarcsa 150lora 1100kg melle, a 1.2 8v meg jo 150kg-val konnyebb ennel meg csak frutti 60-75lo hozza, szoval az elmelegedni nem igazan tudottanno 185-s Marea SW-mbe beraktuk a 182-s Bravo HGT elso stabrudjat, teljesen megvaltozott tole az auto mozgasa a korforgamakban, pedig a gatlok ugyanazok maradtak mellette
8k volt a termek, annyit siman megertaz elso ARB 16mm helyett 22mm-s a HGT-ben
erre meg az Eibach csinalt egy 25mm-s verziot
a hatso meg 12mm, a HGT-ben meg 16mm, az Eibach 20mm
nem tunik soknak par mm diffi, de tenyleg erezheto, foleg PU szilentekkel
...ami letezik feketeben is -
hobizoli
nagyúr
a kanyarstablitast ugy is lehet javitani, hogy a gyarilag racsebb kivitel elso-hatso stabrudjat hasznaljatok, mert az altalaban vastagabb, mint a prolibb kivitele, es az egesz egy torzios rugokent mukodik...a vastagabb anyag nagyobb torzios merevseget ad
PU szilentekkel lehet javitani meg ezenettol a rugozasi komfort nem fog jelentosen csokkenni, mintha 4 kemenyebb gatlo kerulne be
Ignis eseten az 110lojjos "1.5 Sport" kivitelet neznem meg
de lehet kapni egyes modellekhez tunnerebb u.n Anti-Roll Bar (=ARB) kiteket is
pl Eibach csinal, de jellemzoen nem occso
meg mivel az piros, NKH kompatibilis festes kell ra -
hobizoli
nagyúr
válasz
Kickass #221057 üzenetére
ez olyan kb mint az 1.9TDI fanboyok is...ami 25-30+ eves technika
akkora vallasi jellegu tabor van mogotte, mintha egy egyhazi szent grál lenne
foleg az a szep, amikor a tulaj joval fiatalabb, mint az auto, de kiselodast tart megbizhatosagbol fel ev hasznalat utan, mert meg az alatt nem kellett a lenyalodott butykos veztengelyt meg kilukadt hidrotokek miatt ~300k-t ralocsonia a hengerfejre
.....es az amugy qrvara nem egy kopojellegu alkatresz -
hobizoli
nagyúr
válasz
tototos #221050 üzenetére
4 ev meg 40k km az nem ido
annyi ido alatt normalis auton meg egy vezerlescsere se ugrik be, szoval siman kihuzhato komolyabb lepteku szervizek nelkul is, egy kuplung is lazan tobbet bir ennelkollegam 3 eve vett egy 2.0TDci manual valtos Ford Smax-t 2 hettel korabban csereltek rajta vezerlest szamlaval igazoltan
o csak gumit vett ra 3 ev alatt meg ablaktorlo lapatot + a szokasos olajcserek
3 ev alatt 50+ k km ment vele2.7m volt az auto teli-nyari felnire szerelt gumikkal meg a friss vezerlescserevel akkor
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
mondjuk az olajcseret tuti surubbre vennem az ajanlottnal ebben is, ahogy a motorolajnal is "szokas" mar, mert ott is a gyari eloiras eleg sokszor sikerult tul optimistara...utolag
meg amelyik autot parhuzamosan aruljak az USA-ban is ott megneznem, hogy ugyanerre a modellre ott mennyiket irnak, mert az erosebb fogyvedelem miatt erdekes modon kevesbe bevallalosak ebben ugyanazok a gyartok ugyanarra a modellre vonatkozolag
....es meg ott is voltak ezzel kapcsolatban problemak
a gyari eloirast mindig ugy kell erteni, hogy "a legkesobb ekkor"
EU-ban mindennek vedd alapbol a 2/3-3/4-t, es az az USA-beli eloiras
60k km-s olajcsere az 40-45k km
annyi idonkent az a par liter olaj ferjen mar bele a budget-be...
DSG-nel nem is kell kulonlegesen draga csiri-biri olaj, meg nem is 7-8 liter a toltet benne, hogy agyonvagja a csaladi koltsegvetest a csereje az atlag autosnal ~3 evente -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Ádám16 #220903 üzenetére
a 1.6/2.0JTD es a 1.75TBI-nel ki kell csereltetni az olajszivattyu szivokosar tomito O gyurujet
erre van egy ilyen megoldas: [link]
az 1.9-nel ez maskepp volt megoldva
mondjuk 10-12+ evente egyebkent is ajanlott leszedetni az olajteknot kb akarmi mason is, mert a korabban elnagyolt olajcserek miatt lehetnek nem vart meglepetesek
pl mm-s olajsarlerakodas, ami a sima olajcserevel nem urul ki -
hobizoli
nagyúr
válasz
Gombinyó #220488 üzenetére
igazabol ez vezetesi stilus fuggo is
az a motor, amit rendszeresen "kiforgatnak", benzinest 6k rpm, dizel 4k rpm-re, az enni fogja az olajat
akkoris, ha nem u.n. lazabb illesztesu
az, hogy hetente 1-2x megkapja igy az ivet, egy forgalmi szitubol adodo autopalya felhajtos gyorsitosavos besorolashoz, az ehhez keves
raadasul ez fugg az olaj adalekolasastol is
siman lehet olyan szitu is, hogy ugyanaz a motor az egyik gyartos es azonos viszkozitasu olajat kevesbe eszi, a masikat jobban, mert mas adalekok es katalizatorok vannak benne
a gyari gepkonyvben benne van egy u.n megengedett olajfogyasztas pont ezekert is
ez alatalaban 6-8deci liter per 1000km, neha 1 liter
szoval ha vhol 12k km alatt kert 1 litert, az ennek az egy tizede volt 1000km alatt, ezzel gyarto nem fog gariban foglalkozni semmit, ez teljesen normalis is
az meg hogy a gézabácsi tutujgatott toyotaja nem eszi, amit dizeluzemben vezet 2k rpm-nel elvaltogatva forgalmi akadalykent az 50km/h-t 10sec alatt eri el, meg az autopalyan 85-90-l veret vele, egy masik tortenet
ugy amugy eleg sok masik auto sem eszi
nem mintha abbol a 1,33-s motorjuk pont ne lett volna egy kifejezett szoporoller ebbol a szempontbol
ex-kollegamnak is 80k km-nel gariba csereltek a motort es azt az autot o vatta ujan vette, nem az elozo tulaj ruppotlankodasa meg elkummantott olajcserei miatt lett olyan
de az mar ilyen 4-500 km alatt bekert egy liter olajat, elegge vallalhatatlan szinten ment -
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #220370 üzenetére
mintha folyamatosan csuszna a kuplung
ket CH-R-l voltunk romaniaban a nyar vegen, eloszor aszittem vmi baja van... -
hobizoli
nagyúr
válasz
tototos #220344 üzenetére
ez a FCEV tema jelenegi formaban eloallitott H2-vel sosem lesz jo
az FCEV rendszer teljes hatasfoka (amire nyomatek lesz belole a kereken), olyan kicsi vagy meg kisebb is, mint a ICE jarganyoke
ott buko, hogy ha foldgazbol allitodik elo a H2 gaz, akkor hogyis zöld....?
az siman CO2 kibocsatas
elektrolizissel meg 40kWh elektromos aram kell 1kg H2 haz eloallitasahoz 100% hatasfoknal, ami akkor meg egy naaaaagy lufiban van legkori nyomason, es nem 700bar-n es ami egy FCEV szgk-nal 100km-re eleg, pl a Toyota Miraia Model3 18,5-19kWh-val megy el mérve(!!!) 100km-t
szoval mar csak idaig nezve is massziv buko a sztori, es 100% hatasfok is karcos
mikozben a Model 3-nal az egy valid mért adat minden vesztegeset IS szamolva addig mar a rendszerben
elkezdesz szamolni FCEV rendszer osszes elemenek valos hatasfokaval, akkor csak meg rosszabb lesz
a BEV-nel meg a 19kWh-ban ez mar mind benne vanszoval miert is erne meg egy sokkal pazarlobb rendszerbe tolni az aramot, ami tobb lepcsoben vegulis csak szinten egy elektromos auto igazabol, ha lehet egybol elektromos autoba is tolteni?
Dr Hanula meg mar leprodukalta magat az egyik TC Parkolo paraden eloadott szovegevel, amikor a BEV-nel beleszamolta azt is az egyenletbe, hogy kibanyasszak a Litiumot a foldbol hozza, a benzin/gazolaj meg a kut tartalyaban termett ingyen
meg nyilvan csak a Litium banyaszata jar kornyezetterhelessel, a koolaj az szupergreen...lasd Exxon Valdez, meg Deepwater Horizon cimu torteneteket
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
...érdekesség
az autogyartok mennyi km-t is haluznak be ezekre? -
hobizoli
nagyúr
hat meg kell nezni az IAT erteket
valo igaz, hogy van olyan auto, amin mar eleg "nagy" intercooler van gyarilag is
de azert a tobbseg messze nem ilyen
amin 60 fok felett van ez most is, ott keves az intercooler, mert az nyaron ennel csak tobb lesz
Marea SW 2.4 10v JTD-nel, a bal elso kerek elotti zugban van egy u.n. side mounted egyseg
bekruzoltam a 13ker-be majusban, ott OBD2 es 92 fokos a levego, pedig nem verettem neki egyatalanPuntoGT-n a vizhuto mellett all egy hasonlo meretu darab, emiatt a vizhuto nem 1:1 kozepen van valojaban, hanem jobbra eltolva, meg szembol is latni a intercoolert balra mellettede nem tudja teljes feluleten erni a legaram se, meg a merete sem "nagy"
november 10-12 fok este, intake air temp 82fok, mentem 3-4km-t a forgalom tempojaban kruzolva amire 60 ala lehult
aztan az kierve az M0-ra elszurtam, 2-3. 3-4., a 4. a fokozat vegere 110 fokos volt a levego...pedig hideg is van, meg ~150km/h-s menetszel eriugyanez az auto nagy intercooler-l:
nyaron 35fok levego, toltolevego homerseklet sosem ment még 50 fole se, pedig 1.8-2bar-l fujtuk
vagy ugyanezzel mentunk az M0-n, kulso homerseklet -8 fok, IAT= -2 -
hobizoli
nagyúr
válasz
imyourfriend #220300 üzenetére
attol hogy a fix programban sokkal tobb a failsafe beallitas, mert sok auton kell mukodnie
ugyanugy mitn a gyari sw-l
az egyedinel meg ezekbol vesznek el a teljesitmeny elonyere
benzinturbos autonal eleg konnyu beleszadni a f4szerdobe, foleg ha gyari intercooler van az auton, sok az elogyujtas az aktualis AFR es a IAT melle, bekopog a motor es eltori a dugatytyut a gyurugatnal
vagy csak siman szegeny az AFR fruttizva es lukasra elfujja a dugattyut a szurolang
feltoltos autonal azzal kellene kezdeni meg turbocsere elott is a gyarinal maradva, hogy front intercooler, de amekkora befer
pV=nRT <- egyetemes gaztorveny
ha hidegebb a toltolevego, akkor egyreszt a kopogasi hajlam is csokken, meg ugy az adott terfogatban meg akar a kisebb toltonyomason is jelen lehet nagyobb mennyisegu oxigen az egeshez
mert mindig ez a lenyeg igazabol
a lambda szonda is eges utani maradek oxigent nez a kipuffcsoben, angolul "oxigen sensor"-nak is hivjak, nem lambda-nak
uzemanyagot kb barmennyit tudsz adni a motornak, annyit is, amitol mar lefullad
levegot (oxigent) nem
pont azert meri az ECU is a levego fizikai tulajdonsagait, es nem a benzinet
OBD2-n nezd meg mennyi a toltolevego (beszivott) homerseklete, ha parszor elszurod...
igazabol kornyezeti homerseklet +10-15foknak kene lennie meg nyaron is
igy huvosebb idoben meg a kornyezeti +5-10fok kozott
dizelnel az intercooler a fustolesi hajlamot csokkenti a tobblet oxigennel, amit adott nyomasnal a hidegebb toltolevegoben jelen van
dizelnel is azzal kene kezdeni hogy nincs intecooler vagy kis side intercooler van pl a bal elso kerekjaratban, akkor beugrik egy front intercooler az elso-also legbeomlobe
meg a takkgyari autonal is eszreveheto diffit ad, mert a gyari ECU is lekoveti vmennyire a hidegebb toltolevegot -
hobizoli
nagyúr
válasz
pepucs #220297 üzenetére
az ennel popularisabb digo vasaknal mi azt szoktuk csinalni regebben, hogy 5-10 eves korara mar minden autora van egy par bejaratott setup, "kijart osveny" es azt klonoztuk
annal nincs egyszerubb
masoknal bevalt, latod hogy mukodik, nem vakon vagy, nem te vagy a tesztbabavagy chip volt ra adott setup melle, vagy az ECU-t kellett kikuldeni gorog/olasz/holland mappernek, es egy het alatt itt volt megirva
es azzal az annyi is, amit mondanak ra
meg egybol indul az auto, nincs CO szaga sebenzines autonal elegge esznel kell lenni hova van irva az elogyujtas a toltonyomas melle, mert van kopogashatar, meg az AFR-nek is tuti jonak kell lennie terhelesen, kulonben igen gyorsan mehetsz egy szett dugattyuert a boltba...
-
hobizoli
nagyúr
reszterhelesen a turbos min 1.5x erosebb, mint a szivo, hiaba van "fent" csak 5-6 lojjero diffi elvileg papiron
raadasul a turbosok tudni is szoktak a neveleges erteket, a szivok meg tipikusan nem
anno az teszt Grande Punto 1.4 TJET-t a Totalcar-nal 136lora mertek padon, mikozben hivatalosan csak 120loeros, max nyomatekban is joval gyari felett volt
de a pont most megszunt evekig futo Totalcar Erőmérő-ben s ez volt a trend:
-a turbos az tudta a gyari erteket tizenevesen is akar
-a szivo 5-10%, de neha 15-20%-l is elmaradt tole -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #220182 üzenetére
mondjuk ezekbol a klimas tipikusan elegge ritka.... meg ellensegemnek se ajanlanek szivodizelt klimaval
eleve nyomatekgyenge, amit meg a klima is csak butit -
hobizoli
nagyúr
ismi most vett egy Mini Cooper S-t, 1,6 163lo
bepapirozott Bilstein B12 + Eibach futomu (+ a gyari hozza), 4-4 kerek tok jo nyari-teli gumikkal
patent allapot
volt egy olajnyomas hibajele, de szepen jart es manometerrel merve meg jo volt
a jelado csatinal toben meg volt torve a vezetek
azt megjavitottak, es el is tunt a hiba
a jeladonak nem is volt baja, csak a kabelnek
2004-s a vas -
hobizoli
nagyúr
válasz
BigBlackDog #219558 üzenetére
demiéééért?
-
hobizoli
nagyúr
OK de ez egy oldschool 5-s manual valto egy szinte alapmotoros autoban
105lo aztan megfordul a csapagy, meg ledaralodik a fogaskerekpar? hőőőő?
ennel csak kajakabb motorok vannak ebben az autoban
a szerelo szerint ez tipusbetegseg
amugy egeszen eddig ok se foglalkoztak igy az autoval, max a motorolaj és a mindefele szűrők csereje szintjen
tipikus: longlife oil bele, az az igazi (ha ugy is hasznalod akkor lehet)
kozben meg naponta 3-4-5x ment 1-2-3km-t az auto (ami kifejezetten pont nem a longlife periodus)
valtoolaj? az miiiii? hat most ez jo tanulopenz volt nekik...
mondtam is neki, hogy a fekfolyadekot se artana 5-6 evente cserelni, foleg ha nem tudod valaha volt-e....
minek az? tok jol megall az auto
jaaa, OK bááástya
a Stilo-ban is csak most a Golf miatt csereltek a valtoolajat
bar az a C530 pont nem egy nyugos valto ebbol a szempontbol, hiszen 6-7 eve van meg neki, es elotte is ki tudja mikor volt abban az cserelve, olyan valtot ~25-30k-ert kapna masikat (meg a bontobol se visznek hetente tobbet is belole)
50k-ert mar 6 sebessegest is, es amugy az csont nelkul fel is megy ra -
hobizoli
nagyúr
amikor mar bug, akkor b4szhatod kategorias lett...
amugy vannak ennel a M32-nel nagyobb szopohegyek is:
~szeptemberben fizetett ki kollegam elso korben 520k-t egy manual 5-s valto cserejere egy mk7 Golf 1.6TDI-nel
aztan ugy 1000-1200km utan ujra le kellett vetetni azt a valtot is, szeoritani, mert a bontott valto se volt eppen 100%-s 320k-ert, es a kettobol osszeraktak egyet
a 3x olajcserevel meg a 2x valto le-fel + szetborit-osszerak.... szumma ~700k-ba volt ez a buli neki
fogalmazzunk ugy, hogy nem kapott röhögőgörcsöt
az eredeti valtoban megfordult a csapagy hazban, meg lefogazodott a 3.-4.fokozat, telehanyta femforgaccsal az egeszet
a "gyari" VAG cimkes olajbol egy toltes 25k a 2 liter...olyanbol ugrott bele osszesen 3x
a gyari hatso fedel, amiben a csapagy megfordult 300k, meg 25-30k egy-egy csapagy bele, meg az fogaskerekpar is vmi 80k korul lenne per fokozat
es itt semmi upgrade nem volt benne, ami a M32-hez pl letezo "nagycsapagyas" kit
ez csak az, hogy mozgokepes legyen a csucstechnika ujra, meg a kuplung is az maradt, ami volt
kepzeld ha meg az is keri a cseret a DMF-l egyutt...
1+
ezek utan sipoljon be barki, az M32-re....LOL
van ez mellett egy 1.9 JTD 8v 115lovas Stilo-ja, azon kb azt se tudja hol van a valto, vagy hogy 1 kell bele vagy 2
most a Golf peldajan tanulva azon is csereltek hajtomuolajat, mert amiota megvan neki kb 6-7 eve erre meg nem kerult sor
de abba nem a "gyari" Selenia kerult, hanem egy a gyari specifikacionak megfelelo 75w90 Mannol vmi, na az kerult vagy 6k-ba a 2 liter
mutatta fenykepen, jo koromfekete volt mar abban is, viszont nem csillogott benne semmi oda nem valo akarmi se
az uj olaj annal tuti jobban fog mukodni -
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #219463 üzenetére
Swift-nel is asszem 45k km az olajcsere periodus
szoval ha minden 3.-4. olajcserenel van elkovetve se kene, hogy egy eret vagos tema legyen -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
vzsryl #219352 üzenetére
az Ignis azert eszik tobbet, mert 10-15%-l rovidebb a valtoja
120-nal 3700-t forog, az 1.2-s Swift meg ~3200-t
egyebkent 90 korul az is 5.x-t ker inni, utana kezd nagyon elszallni a novekvo legellenallasa miatt
en varosrol beszelek (=Bp), ahol nem tudsz km-ket vitorlazni konstans sebesseggel, hanem be kell fordulni, van piros lampa, jobbkezes, korforgalom, elsobbsegadas meg zebra
es van benne az M0-n 10-15% futas -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #219294 üzenetére
jajaja 306Ft az LPG, es 560-570 a benzin
januartol ~610 lesz a 95-s -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #219261 üzenetére
....mondjuk neha nem art olajat cserelni
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #219208 üzenetére
szoval nagyjabol egy muszaki szemetdomb....
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ad4m1337 #219065 üzenetére
ausztriabol?
onnan meg a muanyag auto is elrohadrohadas free autot szeretnel akkor olaszbol hozzatok inkabb
egyebkent azt mibol gondolod ennyire magabiztosan, hogy egy japan varosi rohangalos auto az kulonb szervizigenyben, mint egy akarmi masik?
ez a Jazz tema annyira tul lett hype-lva kb igazabol erdemtelenul, mint a konszernes etykilenctrédéík is -
-
hobizoli
nagyúr
olyan autot nezzetek kint, ami kis ccm-s motoros, es relativ egyszeru konstrukcio is, mert nemteknel meg az osztrakoknal nemigazan olyan oradijakkal dolgoznak a szervizek, mint magyarorszagon
hegyvidekes resze jobb egy 100-120lo koruli 1.5-1.6 dizel is, mint egy ennyi paripas szivo benzines
az siman felmegy a emelkedokon a lent ebredo 250-300Nm koruli nyomateka miatt, meg autopalyan sem fog sokat enni
ha hazajonnetek vele ott tokmind1 hogy manual valto van 6.ban 500+ km-n at vagy az automata
automatat plane kerulnem, mert azokra ott kint lehet fizetni mint a katonatiszt, ha vmi nyugje van
ugy lehet szamolni 120-150EUR alatti oradijak nem igazan vannak sehol, az az itteni maszek arak 3-5x-e -
hobizoli
nagyúr
2-3-4km tavon a dizel be sem melegszik
olyanra inkabb vegyel LPG-s autot
az benzinnel indul es ha megis vmeirt messzebbre mesz akkor a 305FT-s LPG-vel jarhatsz
ami 9 litert ker 100km-n benzinbol az 10liter LPG-bol de az uzemanyagar a fele
tehat mintha ~4.5-t enne
na olyan benzinest nem fogsz talalni, de nagyon dizelt se
nekem a dizel is 7.5-t eszik Bp-n, telen 8-t (klima mindig megy)
szoval az ilyen 4.5-s alomfogyi max autopalyan 110-120-s konstans tempoval allna meg
ezt sokan szeretik osszekeverni, hogy varosban nem orszaguti fogyival kell vetiteni -
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #218670 üzenetére
csak vhol meg ugy gondoljak ezt az olajcsere periodust, hogy par km-s utakat jar vele es "rohan" cimrol-cimre
pl FMCG teruleti kepvselo, akinek a lakokornyeken van 150 boltja es ket het alatt be KELL jarnia az osszeset
egy ilyennel ugyanannyi km futas alatt van benne 50x annyi hideginditas, meg sokkal tobb hideguzem, mert be sem melegszik a motor mar leallitja
vagy pl szemelyi edzo, aki napi 2-3-4 teremben is tart orakat
odeer, leallit 1-2 ora mulva megy tovabb, addig siman kihul az auto
megint megy par km-t sietve, leallit -
hobizoli
nagyúr
válasz
zgospel #218662 üzenetére
a flottas ceg is fele km-kent irna elo az olajcseret a kesobbi jobb ertekesitehetoseg miatt, akkor az bele tudnak kalkulalni a lizingdijba is
aztan meg nem ertik miert fazik annyi ember az autoiktol, amikor a belabacsi siman elviszi 10k km-kent olajat cserelni es eleve kimeletesen jar is vele, a flottast meg csak 30k km-nal viszik be es uvegen szurjak neki napi szinten
nem mindnek, de nehez olyat kifogni, amit nem
amirol meg tudjak, hogy nem, annak megvan a tulaja elore, azzal a siman az utcarol beeso vevojelolt mar tuti nem talalkozik
OK, hogy kibirja a gariidot, de -oszinten- te melyikbe ulnel bele szivesebben?
aztan meg nem ertik, hogy 150-160k km-nel miert zabal 1-1.5 liter olajat 800-1000km- alatt
Aisin-nak is volt egy belso doksija a valtoihoz, hogy 20k km-kent kene az olajcsere
az autogyarto aki azt a valtot megveszi tole, mar 60k km-t irt elo a vevonek
100k-nal lejar a gari rola, addig a 4 helyett volt 1 olajcsere benne
na? -
hobizoli
nagyúr
válasz
zgospel #218660 üzenetére
pont a flottas autok azok, ahol konnyen bele lehet szaladni egy lerugottabb autoba, mert uvegen kuldik neki takk hidegen is, nem az enyem
cegnel is volt olyan juzer, hogy december, -5 fok koruli homerseklet egesz nappal, auto ott allt reggel ota a szabad eg alatt
este ki a parkoloba, beulunk, es 3km-re az M0-nal mar 75-80 fokos volt a hutoviz az Astra-ban
szerinted az mit kapott napi szinten?masik 1.6CDTI Insignia kombi, 3-n ulunk benne, elindul 1-sben eppen csak megmozdul az auto, bevaltja 2-sbe es ilyen 4-500rpm-rol, hogy minden egyes munkautemet erzed rangatva kifordul az ~1.5 tonnas bodes autoval a Terez krt-ra, amire a piroslampahoz ertunk a 4-6 vilimegallo peron vegenel, addigra szenvedte fel magat a motor alapjaratig
neztem is hogy ez-a-muki-mi-a-f4szt-csinal-ezzel?
masik alkalommal megyunk egy csapatepitore ket ceges autoval, mindekettoben ugy le volt rugva a kuplung mar 50k ill 60k km-nel, hogy nagyobb gazadasra a revlimiter-ig leforgott a motor, csak a kerekek forgasa ezt nem igazan kovette linealisan
ugyhogy ilyen izirajder tempoban mentunk el oda-meg vissza
(nem volt masik auto)de azert ehhez is eleg sokat kellett tenni
ezt a linglife PR dumat amugy annyian beszoptak, hogy hihetetlen
mert az csak akkor az, ha ugyis hasznaljak ahogy az ahhoz elo van irva, csak az meg nem igazan szokott sikerulni3000rpm felett ne forogjon a motor, hidegen egyatalan ne eroltesse a motort, meg kerulje a hirtelen gyorsitasokat, meg autopalyan nagy tavolsagokat fusson mersekelt sebesseggel ... hat ez tipikusan nem egy teruleti kepviselos auto elete
When to Have Your Oil Changed - BMW Atlantic city -
hobizoli
nagyúr
olajcsere témaban egy idézet:
"I agree 100%, cut the manufacturer maintenance schedule in half and you'll be doing everything you can to keep your car going
I have a 2006 dodge 2500 with the cam eating 5.7, I use redline 5/30 and an extended filter (RP 30-8A), 3k mile oil changes since new and it still runs like new @389k milesOil & filter changes every 3k
Trans fluid & filter changes every 25k
Differential fluid changes every 25k
Transfer case fluid changes every 25kNo major repairs thus far
Take care of your vehicles and they take care of you, just stay away from the fancy gadgets in vehicles nowadays, less equals more" -
-
hobizoli
nagyúr
a swirl lapok lehet az, ami a problemas, ami egyfajta valtozo szelepvezerlest csinal
ennek idovel (=15+ ev) kikopik a fuggoleges tengelye es berantja az egesterbe
(persze meg lehet ezt elozni, csak altalaban ballisztikus ivben tojnak ra)
a 8v es 16v uzemmodok kozott valt azzal, hogy az egyik szivocsatornat bezarja
de kell szerezni egy facelift elotti a 140 lovas 147 vagy 156 16v JTD szivosort fruttiert es abban gyarilag nincs meg benne ez, es a vezerlescserenel meg kicserelteted arra....~15k-ert meg lehet venni
nekem egyebkent a facelift utani 16v JTD-m is meg gyarilag ilyen regi szivosoros, mert meg abbol a korai idoszakbol valo, amikor facelift utan sem volt ez benne egy ideig
csak az elso ev utan 2005 ev osztol mar volt DPF es swirl is, enyem 2005 tavaszi gyartas, a faceliftes bódé meg 2004 osztol volt
937A5000 a motorkodja ennek is, szoval abbol nem lehet kiszurni
de letezik olyan u.n swirl-delete kit is, amivel kiiktatjak
ha jot akarsz venni, akkor 147 Q2-t keress
abban gyarilag torsen sper-s a valto
nem ilyen elektronika megfekezgeti a kiporgo kereket makettkodas, hanem rendes hardveres sper diffi van benne
az csak a 16v JTD motorral volt
nyalkas vizes havas uton es/vagy kis ivben fordulva vagy korforgalombol kigyorsitaskor nem diferal le a hajtas a konnyebben elforgo kerek fele, hanem betapad es "kihuz"
volt meg a limitalt szerias 147 Ducati Corse, ami 170loeros motor gyarilag, +Q2, meg par csicsa
mondjuk ezek inkabb 2+ misi, meg ezek a szeria vegen voltak csak, szoval relativ eleg ujak 147-n belul nezve -
hobizoli
nagyúr
válasz
WasabiTrsr #218573 üzenetére
400km-nyi metro mellett vhol megertheto
de a csilliomos, akinek 2-5millio GBP-s kecoja van ott, az farzsebbol kifizeticsak itt ugy szeretnek ezeket a temakat atvenni, hogy lakossag aranyosan messze nincs meg az, amit ott elobb ehhez csinaltak
erdekes modon a 9millios varosban csak 3.5millio utas van a 400km halozaton
Bp-n meg az 1.75millio lakos 1.3millio utazast general per nap az 1/10-d annyin is
ugyhogy ez itt igazabol sokkal nagyobb kihasznalatsagon fut
EU viszonylatban nezve is a bp-i az egyik legnagyobb kihasznaltsagu rendszer, pedig EU-ban csak az eleg sokadik kiterjedesben
600k-s Koppenhagaban is 38km lett 20ev alatt, itt meg 125+ ev alatt vagyunk 39km-nel 3x annyi lakosra
....de varjuk a csodatmeg itt ez tipikusan ugy mukodne magyaroschan, hogy most lezarjuk, de jovore mar indul az epites, becs szó
hiszem, ha latom
...es elore tudhato, hogy tiz+ ev mulva sem lesz egy kapavagas se az ugyben
csak eleg megnezni a NKK oldalat, 2040-g sincs tervben se semmi30+ eve csuszik a Kapmegyei M3-s bovites is, ugyhogy vannak tapasztalatok
ott is aki anno palyakezdokent ugy vett lakast, hogy anya, par ev es metroval gyorsan be tudunk menni a belvarosig, na az mar lassan nyugdijba megy, a metro meg sehol azota semeg lehet nezni ebbol mi keszult el 1977-78 ota
Új hozzászólás Aktív témák
- ZIDOO médialejátszók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Battlefield 6
- Napelem
- Xbox tulajok OFF topicja
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- One mobilszolgáltatások
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12RAM 1024GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garanciával
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2051
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest