- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Typhoon47
őstag
válasz roberto211 #81898 üzenetére
G astrában lóf*sz hely nincs, annál csak nagyobb lehet
"Education is important but big biceps are importanter"
-
roberto211
őstag
Az király akkor
Lehet hogy ez lesz mert eddig tetszik eléggé legalábbis képen meg kinézetre is ,megbízhatóságra gondolom a gasztranal is megbízhatóbb meg olcsóbb is fenntartása,formája is sportosabb kicsit (3ajtosnal) illetve nem tömeg auto mint a g astra legalábbis szerintem . Meg ismerek 1-2 Toyotást nem kímélte es szinte semmi baja nem volt.
Neduddki: nem e12 hanem e11 rol beszélek. E12 max az utód lesz
Typhoon47: vezetőülés nem próbáltam , anyósülésen viszonylag jol elferek.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Qru
MODERÁTOR
válasz roberto211 #81902 üzenetére
G Astra sem olyan rossz amúgy. Nekem volt 2-höz is szerencsém (1,6 16V) céges autóként. Ették az olajat más bajuk nem volt sosem. Mindig volt 1-2 liter a csomiban aztán töltögettem serényen.
#nincsbennetarcsi
-
neduddki
nagyúr
válasz roberto211 #81902 üzenetére
HI!
500khiufert ne egyeniseget akrj hanem releativ megbihatosagot...
udv
neduddki
mod: lemaradt 3ajtos e11 velmeneyes kiprobalando
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
roberto211
őstag
válasz neduddki #81905 üzenetére
Tudom ezért is válogattam/valogattuk ossze ezt a 3tipust
Akkor ugy fogalmazok hogy corolla nem annyira tömegauto mint a g astra. es szerintem mutatósabb is. De ebben igazad van nem fullos presztízs autót keresek 500k ert hanem ebből az árból a legjobb választást . Az meg sztem 1:corolla 2: g astra. 3: Octavia
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Qru
MODERÁTOR
válasz roberto211 #81906 üzenetére
Corolla egyértelműen jobb választás.
Sokkal kevésbé valószínű, hogy vmi lerúgott cégesbe botlasz bele. G Astrából meg...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hdman
őstag
-
Dany007
veterán
Így van! Ezért is írtam korábban, hogy mikor az ember veszi az autót, azért jó volna tudni, hogy mikor lett cserélve a kettőstömegű... =/
Mert ugye amiket én nézek Mondeokat azokban min. 220-270k km-van. És a totalcaron - vagy valahol, ahol a kettőstömegűről olvastam - azt írták, hogy ezekben a Mondeokban 200-300k körül adja meg magát... Ergo vagy már épp cserélve volt és happy minden vagy majd nekem kell hamarosan... Ami azért egy egyösszegű 200k-s tétel esetében már igencsak beleszól a 800 vagy 1 millás autó értékébe. Mert az egy dolog, hogy az ember elkölt 150-200k-t az első kötelező dolgok cseréjére / átvizsgálásra ha nincs nagy gond. No de ez önmagában egy tételként is ahogy látom min 200k. Szal nem mindegy.
-
-
ReSeTer
senior tag
válasz Dany007 #81914 üzenetére
Kettős tömegű lendkerék számlájával kell indítani.
Ha nincs, akkor nem mostanában volt cserélve/nem volt cserélve.Ehhez alkalmazkodnia kell az eladóknak is, mert nem fogja tudni eladni máshogy. Vagy engedjen el 300k-t az autó árából. Lehet választani.
Remélem mindenki ráfog erre ébredni, és ez a lendkerék számla mutatás ugyanolyan fontos lesz, mint a forgalmi.
-
Stafni
aktív tag
válasz AMD Power #81916 üzenetére
100LE az 1.6 nem túl erős, de a 1.3 68LE swift után jó volt. Ez családi autó nem sokat rakétázok vele, a totyogókat könnyű vele letudni. Én szeretem, csak klíma és ABS hiányom van, meg jobb lenne egy új kocsi. De nekem teljesen jó. Nagy a csomi is és kényelmes. Apósom vezette előtte, a kuplunggal szívtam, mert 3x vették le a váltót. 2x volt gyári hibás kinyomócsapágy. 1x gariba kaptam, de 90e volt a munkadíj a tárcsa és kinyomócserénél. De mással nem volt bajom soha.
Ja és amit nem írtam az előző hsz-hez. Nem volt nagy törése eddig. Ismerőseim autóit nem egyszer bontották le és nem is ők voltak a hibásak. Volt, hogy parkolt és egy öregúr a fél oldalát elvitte az Accordnak. Szerencse is kell ilyen dologhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz ReSeTer #81917 üzenetére
Na ja. Ráadásul nem árt ha leinformálható az a számla. Mert hallani olyat is, hogy azt is képesek hamisítani az átbaszás érdekében...
Eddig egy olyan Mondeo-t láttam - azt is sok hónapja - ahol odavolt írva, hogy kettőstömegű pár hónapja cserélve és hogy mutatja róla a számlát is. -
Dany007
veterán
válasz Mágus2 #81920 üzenetére
Pedig nem olyan hülyeség...
Szvsz a lendkereket nem tudod olyan egyszerűen szétkapni és lecsekkolni az élettartamát, mint mondjuk egy kopogó futómű esetében.♦
Ha már a lendkerék végének a tüneteit ténylegesen észleled akkor már régen baj van.És ez nem olyan tétel, minthogy kicserélek egy kerékcsapágyat 30-50 ezerért...
"Ha kicseréltetné, adnál érte 300 000-el többet? Na, ugye, hogy nem. "
Ez attól függ. Ha teszem azt 1M-ért árulnak ugyanolyan típust, ahol számlával igazolt, hogy 50k km-rel ezelőtt cserélve lett, akkor nyilván egy másik 1M-s autóért nem adnék 1,3M-t ha kicserélteti. De ugyanez fordítva is. Ha 1M-ért árult autóban nemrég lett cserélve, de másik 1M-s autóban meg még soha nem volt, akkor nyilván egyértelmű a döntés melyiket válassza az ember.
-
Dany007
veterán
válasz Stafni #81922 üzenetére
" voltam új ügyfélként nagy szervizben és nem adtak számlát! "
Akkor kérni kell. Ha meg még úgy se adnak akkor jöhet a Nav... Főleg ha értékesebb / újabb autóról van szó, ahol még komolyan lehet számolni a későbbi eladással. Szvsz sokat jelent vevői oldalról ha van számla. Már ha elhisszük hogy eredeti a számla.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Dany007 #81921 üzenetére
Logikád kikezdhetetlen, de azért én belekötnék. Egy autó annyira komplex, hogyha ezt eljátszod minden drágább alkatrésszel, soha nem lesz autód. Ja, de új a szalonból.
Ez a baj a használt autó piaccal, a kínálat nem követi a keresetet. A tuti vételt akarja mindenki fullba szervizelve, de elárulok egy titkot, az ilyen autók csak abban az esetben eladók, ha valaki megunta őket.1%
Mennyi esély van rá, hogy kifogsz egy olyat, aminek minden fő alkatrésze jó állapotú vagy új? A használt lendkerék is lehet jó, nem mindenki botlábú, hogy széthajtsa. Az enyémben már van majdnem 180 000km és még nem volt cserélve, de nem is kell, mert jó, de ha el akarnám adni, adjak hozzá lendkereket? Féktárcsát ne adjak, az is el fog kopni. Érted miről gagyogok?
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz Stafni #81918 üzenetére
Swift után szerintem minden "jó". Pont én mondom aki most fog ilyen Swiftet venni. Bár állítólag az a 1.3 68 lovas moci elég jó abban a kis kasztniban.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Stafni
aktív tag
válasz Dany007 #81923 üzenetére
Na látod. Ha elhisztek. Nem akartam ezzel szórakozni. Nem oda vittem ahova járok rendszeresen, mert nem akartam a kereket elhagyni. Apósomék szólta a gumi átszerelésnél, hogy cserélem ki minél előbb. Baromira nem volt kedvem NAV-ozni. Nem megyek oda többet, de akkor gyorsan megoldották és volt alkatrészük.
Nem tudom milyen szervizbe jársz, gyáriba biztos kapsz. De nekem elegem lett sz összesből ahol voltam. Ott is kutyaütők vannak. Az ismerős munkahelyén tudom, hogy nem csapnak be, már nem hibátlan a banda. De nem cserélnek olyat, amit nem kell és nem húznak le. Meg vihetem én is az alkatrészt.
(#81925) AMD Power: Én azt is szerettem. Itt van az udvaron. Első autóm volt. Felkészítettem vizsgára aztán nem vittem el. Dunakeszis gázos csapat elvette a kedvemet. Elbaszták a szelepet a tartályon és rám akarták verni. Azóta nem sokat használtam. Lassan el kéne adnom. A páromnak tartottuk, de nem akar vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Mágus2 #81924 üzenetére
Lehet. De akkor visszakérdezek.
Hány olyan alapvetően 300-350 ezer forintos alkatrész van egy ilyen autóban ami tipikusan 200-250k km között adja meg magát (attól függetlenül, hogy korábban karban tartottad-e az adott alkatrészt és a hozzá tartozó dolgokat vagy sem, mert ha jól tudom a kettőstömegű nem tudsz mit karban tartani az csak kopik)?szerk.:
A 180k km még nem sok. De utána kell nézni, hogy az adott típus esetében átlagos használat mellett mennyi az a km... Mondom Mondeo-ra 200-300k km-t írnak. Ergo lehet a tiedben még van további 150k km. Ami akár 5-7 évet is jelenthet átlagos használat mellett. Nyilván ilyen esetben nem kell mellé adnod a lendkereket.
Szerintem egy vagy két féktárcsa csere nem egyenértékű egy lendkerékkel. És nem arról van szó, hogy fullos autót kell venni használtan. Nyilván nem. De más kategória egy 300k-s tételt cseréltetni meg megint más 5-6 tételt összesen 300k-ért cseréltetni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Dany007 #81927 üzenetére
Turbó, adagoló, kettőstömegű, váltó, motor, klíma. Mind 300 000 fölött van, ha rendesen meg akarod csinálni.
A lendkereket nem kell karbantartani, vigyázni kell rá. Vannak szabályok, amiket ha betarol 500 000km után is jó lesz. Van itt a környezetemben rá példa. Ez a tipikusan 250 000km, amit írtál, az az órában annyi, nem a valóságban.
Használt autónál benne a kockázat, de ezt vállalni kell. Aki nem tud zsebből kipengetni egy lendkereket, turbót, adagolót, az ne vegyen olyan autót, amiben van ilyen alkatrész.
[ Szerkesztve ]
-
Stafni
aktív tag
válasz AMD Power #81925 üzenetére
Am lehet velem van a baj, de nekem 1.4-es Corolla egyáltalán nem tetszett. Ignist is vezettem de baromira nem volt élmény. Meg egy 2,4-es Accordot is, de attól se haltam be. Pedig abban 170LE körül van a motor. Nyugis csöndes autó, de nagy élményem nem volt. Nem vagyok valószínűleg elég kifinomult.
Ja meg volt 1.4-es H Astra, de az G az 1.6 motorral jobb, viszont a váltó sokkal jobb volt a H Astában.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Dany007 #81929 üzenetére
Majd akkor elkérem ezeket a szabályokat
Kinyomott kuplunggal indítsd és állítsd le az autót, ne ugrálj le váltásnál a kuplungról és mindig gázfröccsel válts vissza, és ne erőltesd alacsony fordulaton. Kb. ennyit lehet tenni
Szvsz a lendkereket nem tudod olyan egyszerűen szétkapni és lecsekkolni
Ha gázelvételre és terhelésváltásra nincs a jellegzetes koppanó hang, leállításnál nem zörög és nem is ráz, akkor nincs baja.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Dany007
veterán
"Kinyomott kuplunggal indítsd és állítsd le az autót"
Mért hogyan lehet máshogy? : o Lefullasztani okés, azt lehet, de hogyan indítasz kuplung nélkül? Üresben?
"és mindig gázfröccsel válts vissza"
Ezt sejtem mire gondolsz, de írj már kis kommentet hozzá plíz. =)
De ez egyébként abszolút nem nagy dolog. Mármint betartani.
@Balupapa:
Bizalom kérdése az egész. Lehet neked elhiszem, meg random másik fórumtársnak is. De egy random Mucsaröcsögei hirdetőnek valószínű hogy nem. És nem csak én, más sem.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Mágus2 #81933 üzenetére
ha sebességben van az autó ne járj veje 1500-as fordulat alatt!!!(diesel)
Alacsony fordulaton ne adj nagy gázt, motorfékkel sem szabad 1500 alá menni.Igen, én is erre értettem hogy ne erőltesd alacsony fordulaton
Amúgy bátyám a céges octaviánál pl. pont szarik erre, 200k van az autóban és semmi baja a lendkeréknek ...
Azért én is kíváncsi lennék, mennyi a valós átlag élettartam, mert ugye az óra az 250k-nál sose fog többet mutatni használt autóban -
Dany007
veterán
Az igen. Csak egy tipp volt, mert az elmúlt 13 évben egyszer se próbáltam ilyet... Valamiért nálam reflex, ha beülök az autóba akkor kuplung+fék. Ez alap. Minden más ezután jön.
@Mágus2: Amit írtál csak dízelre vonatkozik vagy benzinesre is? (igen láttam az elsőnél odaírtad, hogy dízel)
@[rvilike]:
"Azért én is kíváncsi lennék, mennyi a valós átlag élettartam, mert ugye az óra az 250k-nál sose fog többet mutatni használt autóban "
Ez jó! Nagyon jó! És milyen igaz... Bár az enyémbe mikor eladtam 509 ezer volt.
De tényleg, amiket most nézek 11-13 éves Mondeokat, azokban is mind 200-300k km között van a km óra. Viszont mikor még 15-16 éves Mondeokat néztem, azokban is ennyi volt. Sőt! Mikor az Omegámat eladtam, megnéztem hogyé mennek ezek a típusok. És csodák csodájára a 18-20 éves Omegákban is mindössze 220-260k km volt![ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
!Overdose!
őstag
válasz Dany007 #81927 üzenetére
Azért azt kis túlzásnak érzem, hogy 300k-nak számolod a DMF-et. Ember nem vesz listaáron ilyen drága alkatrészt, gondolom te sem tennéd, de elvárod, hogy ennyit engedjen belőle. Példának okáért facelift 7gen Accord diesel-hez 411k listaáron a gyári LUK DMF a Bárdiban. Ezt én és gyakorlatilag bárki más is, aki utánajárt be tudom szerezni legálisan 111k-ért, azaz 300k-val olcsóbban, ami egyébként jól mutatja mekkora horribilis árréssel dolgoznak a nagy alkatrészüzletek. Kuplungszettel és szereléssel együtt is csak 200k, de akkor az vadi új. És akkor engedjen valaki 300k-t, mert vagy tönkre megy vagy nem? A számlával kapcsolatban én mondjuk mindent elteszek és lefűzök. Gyakorlatilag az összes eddigi tankolásról meg van a blokkom, de én ilyen szempontból nem vagyok 100-as.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Typhoon47
őstag
válasz !Overdose! #81945 üzenetére
+1
Dany007: olyan autó vegyél amit van pénzed fenn tartani és nem okoz gondot, ha beszarik egy két alkatrész rajta, mert be fog...
"Education is important but big biceps are importanter"
-
válasz !Overdose! #81945 üzenetére
A tankolás blokkokat gyűjtöttem én is 2 évig, aztán felb@szott a raklapnyi papír, kidobtam és azóta nem gyűjtöm.
Az alkatrész és javítások számláit, papírjait én is elrakom.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #81945 üzenetére
Jó, azt nem tudtam, hogy mindennapi ember is ekkora kedvezményeket kap
300k-s listaár helyett 110-ért megkapni az harmad ár. Vagyis cirka 75%-os engedmény... Azért ezt tényleg nem tudtam hogy ilyen is van.
Én természetesen listaár + munkadíjjal számoltam... Csak ha a mezei "senki" is megkaphatja a 75%-os engedményt akkor tudnám mi a f...nak írnak ki 250 meg 300k-s árat? :S@Typhoon47:
Nincs vele semmi gond, ha legalább részben előre kalkulálható.
szerk.: Tankolásról mért kell gyűjteni a papírt? Komolyan nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Typhoon47
őstag
válasz Dany007 #81948 üzenetére
Nincs olyan, hogy 75%-os engedmény meg ilyen fasságok, ezekkel a baromságokkal a unix/bárdi hülyíti az egyszeri autósokat. A tisztességtelen (undorító) üzleti magatartás jogszabályban megfogalmazott képét minden szempontból hozzák ezek a cégek. Szemrebbenés nélkül 200-300%-os árréssel dolgoznak minimum... Csak és kizárólag nagyvevői kedvezményről beszélhetünk, de olyat maximum az autószerelők tudnak kialkudni náluk.
"Education is important but big biceps are importanter"
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- Ingatlanos topic!
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Xbox Series X|S
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen