- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #59180 üzenetére
Nekem van a leghosszabb... váltóm, szóval tőlem mehet.
6.-ban:
100@1600
180@2900 -
Mágus2
Közösségépítő
De harapósak vagytok, nem is mesélek az mx5-ről semmit.
Óvodába nem játszottatok, az tuti, de némelyik fórumtársat elküldeném kötelező délutáni alvásra, hátha akkor nem lesz ennyi arcosskodás.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Belül koszos a lencse. Kiszedni a lencsét, kipucolni, majd kívülről felpolírozni a búrát. Új korukban jól világítanak, csak rosszul öregednek.
B5.5-ben havernak cseréltem a két lámpát eredeti új Hella-ra. Na az új szépen világított a sima H7-el is, de a régivel szinte semmit nem láttunk.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #58425 üzenetére
Felsoroltak közül a legrosszabb a halogén projektoros.
A többivel látni, de a halogén projektoros előtt kihőzhatod a fehér botot és lehet tapogatózni.
Annyira homogén hogy szinte fekete.
Pár gyártó csinált ilyen szart gyárilag. Passat B5.5 volt az egyik ilyen borzadály, de volt fiat bravo- ból is meg még sorolhatnám. Nagyon szar konstrukció.
A sima parabola jobb ezeknél. Vagy parabola, vagy xenon projektoros. Az a köztes halogénes projektor a világ szégyene.
Rosszabb bizony az a 6-os maddzag is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Kornel #58418 üzenetére
Nem tudom kuvik-nál milynen tételek ezek, de nálam
360 euró egy darab gyári xenon lámpa. Ha ebből kell kettő,
meg lökös(340 euró)
mosó, 60 euró darabja + a mosó tartály a +villanymotorral 140 euró,
meg a szintező 2x 70 euró,
a gyári kábelek :180 euró és a szintező elektronika 300 euró...Nem biztos hogy magamnak be szeretném építeni.
Nem is akarom összeadni, egy gyári szett árát, inkább eladnám és vennék egy olyat, amiben van.
Szerintem felejtsd el a xenyonítást.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Kornel #58411 üzenetére
A skodán más a lengőkar a xenon szintező felfogatási helye miatt. Van elő és hátul is.
Mindegyik xenon paraszt, amelyik nem szintez.
[link] Pedig ez megy a futóműre.
Szóval ha a Te autód nem xenonos, azzá alakítani egy vagyon. Nem csak a két lámpa, meg lökös, meg mosó. A szinező még 1x ennyi.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Benzines insignia hidegindítás, amikor tényleg hideg van.
De mikor beindul, már szép hangja van.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Motion_Blur #57588 üzenetére
Sok nafta, kevés levegő.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #57311 üzenetére
Social edition.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Kornel #56979 üzenetére
Bolt vezetőnek kell menni. Ennyi. Mindegy hogy nincs is bolt minden településen, most ez fizet 450- et, adnak ótót is, minden fasza lesz. Csak nem lesz aki kenyeret süssön, vagy kiszippantsa a szart havi 120-ért, mert mindenki a bolti álomfizura hajt.
Nem a munka büdös, hanem a fizetés kevés. Kérdezz csak rá a MÁV dolgozóknál, meg a BKV sofőröknél, hogy mennyi embert fizetnek egy lidl fizetésből. A szabad piac illuziója végzett a keleti régiókban. Gyere csak, meséld el Hollóházán Józsi bácsinak, hogy 40 éven keresztül átbaszták, mert csak az átlag felét kereste a kutyapestiekhez képest. Ment volna pestre az Aldiba pultosnak. Korlátolt- e vagy kornélia?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #56305 üzenetére
Sok autónál a féktartályból megy a hidraulika a kuplunghoz is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bajnokpityu #56229 üzenetére
0,2A megtart minden beállítást.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bajnokpityu #56223 üzenetére
Csak egy kérdés..
Ha az új akkut csipeszeled fel az autó saruira, amikor a régi még benne van, hogy akarod berakni az új akksit, miután a régit kivetted? Ott lesznek a csipeszek az új akksin, amire még majd a sarukat is fel kell paszírozni. Elég egy rossz mozdulat a csipeszeken és máris feleslegesen kábeloztál, mert elfelejt mindent az autó.
Annyi lesz ott a kábel, mint égen a csillag. Én egy harmadik akkut használok, vagy másik kocsiról átkötöm. Akkor szabadon marad az új és a régi akku is. Másképp csak magadat fogod megszivatni. Ha ez nem megoldható, azt a pár dolgot beállítod, inkább, mint hogy ne tudj kiigazodni a kábeleiden.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bajnokpityu #56198 üzenetére
Sajátomon is így cseréltem, nem olvadt le semmi. De észnél kell lenni, ha a + ot valami fémhez érinted, elég sok kérdésed lesz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bajnokpityu #56175 üzenetére
Majd az elektromos ablakok végállását újra kell tanítani, hogy megint automata legyen...
Lehúzod koppra, éd megtartod a gombot még 3 másodpercig, majd vissza fel, ott is megtartod, mikor elérte a végállást. Minden ablaknál el kell játszani
A rádió ha gyári és a sajátja, nem kér kódot, abeállításait sem felejti el.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bajnokpityu #56175 üzenetére
Majd csere után ne ijedj meg, a szervó, esp, abs világítani fog. Menni kell vele 50 métert, majd elalszanak, eddig tart míg a kormányszög jeladó újra kalibrálódik.
A negatívot kösd rá utoljára, hogy ott szikrázzon.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
z123456789 #55736 üzenetére
Nem azzal van bajom, hogy 2.4-et akar, vegye nyugodtan, de ha azt várja tőle, hogy 7 literrel fog járni, akkor csalódni fog. Számoljon 10-el vegyesben, ha beveszi a gyomra és bírja a pénztárca, akkor hajrá. Egyébként jó motor.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
z123456789 #55732 üzenetére
Eleve ne vegyen 2.4-et, aki az alacsony fogyasztásra gyúr.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
norrberth #55723 üzenetére
Reggel az első kanyarban villogott az ESP és majdnem kilinccsel előre mentem. Két évesT850.
Ezen a feltört havon nem tapad meg semmi, de minél gyengébb a gumi, annál nagyobb az esély, hogy valami nem úgy fogja kiadni. Esetleg a szöges gumi. Rengeteg baleset volt reggel óta. Szinte mindegyik nagy csomóponton volt valami.
-
Mágus2
Közösségépítő
Milyen a hó helyzet nálatok? Itt 20 centi.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
z123456789 #55688 üzenetére
Mire kell a 2.4, ha csak simogatni akarja? Ezt soha nem értettem. Kell az erő, amit nem akarok kihasználni, nehogy 7 liternél többet fogyasszon.
Aki takarékos autót akar, ne vegyen erőset, dőleg ne magas firdulatú motort. Valami egyszerű 1.6 8V is elvan 7 literből, és nem kell félni a nyakára lépni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
z123456789 #55688 üzenetére
De érted, nem érdekel hogy mennyit fogyaszt a kis-alföldön, ha nekem ide kell.
Én is nézegetem a sprintmonitort, de itt nem lesz soha olyan jó fogyi.
A gyártók igazán megadhatnának valami fogyasztást hegyvidékre is, mert ez így nem OK. Nálam, 4,2-őt ír pályára a skoda, amit egyedül az M3-an tud, ahol viszonylag kevés emelkedő van. Itt inkább 6 liter fogyaszt országúton, ha kicsit megtaposom.
Saint_ Van is forgalom rendesen, nem kis város és nincs zöld hullám.
deicide Itt lenne az 17 liter is, ha megkergetnéd a ménest.
2.0 TFSI 200 lovas passat B6 variant simán beverte a 20 litert is, ha toltuk neki, de az nehezebb autó sokkal.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
z123456789 #55684 üzenetére
Hülyegyerek módban szerintem többet is bevesz, nálunk szerpentinen meghajtva volt az 14 is. És ez csak a 2.0, a 2.4 biztosan többet kér. Kinek mi a hülyegyerek mód: nálam van egy tégla a gázpedálon, azzal nem is kell foglalkozni.. Csak a másik két pedál játszik, úgy is csak két lába van egy embernek.
3x felmentünk vele a Jahodna-n és szemlátomást esett a mutató... eltűnt egy negyed tank.
Ez végig emelkedő, kened neki, ahogy bírod, majd meglátod mennyit fogyaszt.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #55682 üzenetére
Jelenleg azon elmélkedek, hogy Pályán, országúton egy 2.4-es Accord, vagy 5 hengeres Volvo el lehet 7 literből 100 km-ként?
Ezt jó gyorsan felejtsd el. Jó esetben 10 liter inkább az a 7 . Nálunk itt emelkedők vannak, a 155 lovas 2.0 accord nem megy 10 alá országúton sem, csak ha tolod.
Sokat akarsz ezektől a motoroktól, menjenek és ne fogyasszanak... Az egyikből engedni kell.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Mágus2 #55674 üzenetére
Ha kitart még két évet a verda, akkor éri meg eladni.
A megtakarítást az árhoz csapni, megint lehet venni egy újabbat, ami még legalább 2-3 évig jó lesz.
Ha már cserélem a sokmindent a motoron, akkor marad, mert egyrészt az új dolgok megbízhatóak, másrészt senki nem adja ide az árukat eladásnál.
És ez az érzés amúgy is megfizethetetlen.
Kiánál a benzines is elég dízelesen indul.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #55671 üzenetére
Ha sokat mennél a dízel még így is megérheti, ha az üzemanyagon megtakarított pénzt később vissza öntöd a motorba. Legjobb újonnan venni, vagy alig használt korában, járni, míg minden frankó, majd eladni, mielőtt előjönnek a hibák. Aki használtan akar magának modern dízelt DPF-el, az készülhet a fent említett problémákra.
Épp a minap számoltam a skodámat a haver 2.0 8gen akkordjához képest Skoda 140 ló 320Nm, Accord 155 ló, a nyomatékot meg nem éreztem benne... Azonos futásnál 700 euró különbség van évente az üzemanyagra. Annyival kevesebbet tankoltam egy éven mint ő, ugyan annyit mentünk. Két éve van meg a verda mindkettőnknek, az 1400 euró megtakarítás a dízel javára. Ennyi maradt nálam a zsebben, ő már bele tankolta. Ha még két évig kitart ez a trend, akkor akár a turbó, DPF, befecsik szentháromságot is cseréletem, akkor is olcsóbban jövök ki, mint ha accordot tankolnám és újak lesznek a motor legdrágább részei.
Meg kell nézni mit vesz az ember, meg szerencse is kell hozzá...én sem látok bele.
Akkor gáz, ha rögtön vétel után beüt valami drágaszág...
Emelkedőkön legalább nem kell a halál náchás facába forgatni, hogy menjen, mint az
accordot.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Declare #55668 üzenetére
Nem azt írtam, hogy biztosan elromlik, örülni kell neki ha mégsem, de készülj fel, nem lesz mindig ilyen gond mentes.
Sok függ a használattól, az üzemanyag minőségtől. A pályás autóknál még 400 000km után sem szokott gond lenni, városban meg 70-80000km és EGR, DPF, Turbó... minden szar megdöglik.
Ha minden alkalommal bemelegszik a kipufogó, mikor használod, akkor passzív kiégetés végbe megy, aktív ilyenkor csak megelőzően kapcsol, nem a magas korom szint miatt. Pl pályán 1000km/1 aktív regen az átlag, mondjuk 10 percig, míg városban 2-300km/1 aktív regen és 20-25 perc. Nagyon nem mindegy...
Ha bemelegszik a motor, nem kell sajnálni, meg kell néha nyomni, hogy jól átmelegedjen a kipufogó. Nálam nincs gond, bármerre indulok, emelkedő van.
Észre fogod venni, ha valami nem OK, lustább lesz, alacsony fordulaton nem lesz olyan nyomatékos, gyengébb gázreakció.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Jaffa75 #55665 üzenetére
Pontosan így van, de a tisztítás nem minden esetben oldja meg a dolgot.. Attól függ, miért tömődött el. Ha a sok rövid város miatt, de egyébként nem kopott semmi, akkor segíthet, de a legtöbb esetben nem ez a helyzet. Valami elfáradt, ami megtöltötte a szűrőt.
A kiégetés maga több tényezőtől függ. Nagyon fontos, hogy elég forró legyen a kipufogóban a katalizátor. Ekkor olyan dús keverékkel kezd üzemelni, hogy jusson elégetetlen nafta a kipufogóba is. Amint ez érintkezik a forró katalizátorral, izzásig hevíti azt, ezután megemeli a motorvezérlő a turbónyomást, és a forró gázokkal átfújja a szűrőt, ezért kell menni az autóval nagyobb fordulaton 1700-2700 között. Amint padlógázt adsz, megáll a regeneráció, mert kell neked a motor teljesítménye. Aki azt hiszi, hogy amikor regenerál az autó, akkor taposni kell, mint a barom, az nagyon téved. Többet árt, mint használ. 2200-as fordulaton állandó sebességen kell autókázni, ez ideális körülmény a motornak és a szűrőnek.
A legnagyobb baj, hogy az autó nem jelzi, mikor akar égetni, hogy a marha a volán mögött tudja és ne állítsa le...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
HellGreg #55590 üzenetére
Ha van saját hőcserélője, akkor simán kilyukadhatott. Ha dobsz egy évjáratot, pontos típust, motorkódot, akkor megnézem azt az EGR-t.
Declare A DPF nem fárad el és nem tömődik el, ha a befecskendező rendszer, katalizátor, és a turbó rendben van. Ahogy a fent említett dolgok kopnak, úgy telik a DPF is. VW-nél legalább 250 000km-ben van meghatározva a szűrő élettartama, utána csere, de nem csak a szűrő, hanem a többi is. a CR befecskendezők kb 50 000km-ig újak, utána romlik a befecskendezési kép. 150 000km fölött meg minden nap ajándék nekik. Ha kezd megtelni a DPF, nem kell halogatni, le kell cserélni a fent említett dolgokat, a DPF ilyenkor még menthető. Ha nincs elrepedve belül a szűrő, ki tudják tisztítani, mintha új lenne... onnan megint 250 000km.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
barnam_ #55650 üzenetére
A turbója döglődik, az ölte meg a DPF-et is. Sokan csak kiveszik a szűrőt, kiíratják és mennek tovább, aztán nemsokára megáll az autó teljesen.
Ha megtelik a DPF, befecskendezőket és turbót is cserélni kell, meg a szűrőt, utána megint sokáig jó lesz és gyári marad. Aki nem vállalja ezeket a költségeket, annak nem való dízel. Egy 3000 eurós beavatkozásról van szó, amire kb 250-300 000km után lehet számolni. De ismét üzembiztos és gyári értékeket tudó lesz a motor, mindenféle csel nélkül. Sok esetben sajnos az autó sem ér sokkal többet, ezért gazdasági totálkár rendesen megcsináltatni.
A DPF nem magától telik meg, hanem túl sok nagy részecskét kezd kibocsájtani a motor, ennek az okát kell megszüntetni, nem a tünetet kezelni egy új szűrővel. Az új szűrőt a régi turbó megtölti 15-20 000km után, és kezdődik a tánc...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #55625 üzenetére
Nekem sima csipesz van, azt forraszttam hozzá. Eddig nem olvadt le. Pedig voltak durva dolgok indítva.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #55617 üzenetére
10mm.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
EQMontoya #55409 üzenetére
Sokkal jobbak lettek, csak az alap verziókat kell kerülni, azok mindig gyengébb anyagokból vannak. Már nem húzzák rá azt a bőrt az ajtó fogantyúkra, ami amúgy is mindenről lemállott.
Nem véletlenül mondom, hogy a 2-es fl octavia jobb, mint a hármas, G6-ra szintén igaz. De ezek voltak a legnehezebb autók az adott modellben. 1510kg az enyém üresen. Aztán az O3 és a G7 súlyából faragtak 120-150kg-t, ami érezhetően hiányzik is belőlük.
-
Mágus2
Közösségépítő
Mert nincs hozzá gépük. Egyben is le lehet cserélni, csak gép kell hozzá, és a teljes olaj töltet 2,5x-e. Átmossák az egészet. Az automatát járatni kell, hogy az olajpumpája kitolja az olajat, de szárazon nem mehet, van gép, ami pótolja és nyomás alatt tartja. A nyomatékváltóból csak így jön ki az olaj.
A 8 literes töltet helyett 20 litert fizetsz, de akkor lesz 8 liter vadiúj olaj benne. Nem felkeverve a megégett, fáradt az újjal . Egy ilyen csere 300 eurótól indul.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Kornel #55298 üzenetére
Ne sértegesd az egyes fabiat, a rapid rosszabb. Amikor látod az ülés alatti rudazatot, ami már a feliciában is letakartak, az gáz, na a rapid ilyen.
A lancer nem csendes, nem megy, és gagyi plasztik a bele. az ufo civic az anyaghasználat fellegvára ehhez képest, pedig lássuk be, az sem nagy durranás. Pont ott puha, ahol muszáj, na a lancer ott se. Látványpékség az egész. A forma tényleg tetszik, de nem autóból van. A régi octaviamat sem adtam volna oda érte, pedig az nem nai darab volt, de bezártad az ajtót és érezted hogy autó van körülötted.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Kornel #55291 üzenetére
100x inkább a megane, mint a lancer, asx dettó. Sikítva meneküktem belőle. Próbáljátok ki, szerintem nagyon gagyi. Az alap octavia(social edition) is jobb a lancernál fényévekkel. Még a kényelmetlen üléseivel is. A rapid vagy a fluence is jobb nála, pedig azok is gagyik.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Remekelek28 #55134 üzenetére
Az egy nem normális motor. Hátul vannak az izzító gyertyák. Mindet cseréltesd egyszerre.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Remekelek28 #55117 üzenetére
Nem tudom fejből, milyen autód van. Normális autóknál elől van a hengerfejbe, nem normálisoknál hátul.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Remekelek28 #55104 üzenetére
Attól függ, beletörik-e vagy sem.
Ha beletörik, fej le, síkolás, tömítés + le kell fúrni a beletört darabot és menetet vágni. A sima csere nem drága, csak ha beüt a gebasz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Evil Snowman #55094 üzenetére
Csalós lett?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Evil Snowman #55022 üzenetére
Folyadék csere, amúgy is illene néha napján lecserélni... nem úgy mint a VAG topikban az audikon, passatokon. 96-os és még nem volt cserélve.. Kérdem milyen színű? Fekete és a minimumon van, milyet tölthetek rá?
Benzint, és gyújtsd is meg.
Mennyi van a tankban? Kiszívod, ráöntöd, meggyújtod.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Evil Snowman #55013 üzenetére
Ez űrhajó, vagy babetta? Ha kérdezel, illene hozzátenni, mi a kérdéses autó.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AliExpress tapasztalatok
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- sziku69: Szólánc.
- Milyen routert?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Linux Mint
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest