- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
deicide
veterán
válasz EQMontoya #30840 üzenetére
Hát nem tudom, egyszer ha összefutunk, átengedem az OPC volánját egy tesztre, semmi ilyesmit nem csinál, elengedett kormánnyal is egyenesen indul el még padlózva is. Pedig 400Nm. A derékszögű kanyarból kigyorsítás más kérdés, de az az FWD-nél ilyen, el kell fogadni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Skillet
addikt
persze. de sógornak 1.4-es stilo-ja van, 225-ös gumikkal. ő is forog, mint ku*va a lavórban.
na pedig ott aztán se lovak, se nyomaték, se semmi. elindul, letolja a seggét, emeli az orrát és ennyi volt.(#30849) TaaT
miért?(#30851) deicide
több ilyen volt, de egyre kimondottan emlékszem. egyszer az andrássyra akartam kicsit combosabban kikanyarodni az egyik utcából. rémmese
egyenesben talán el lehet vele indulni. gondolom dolgozik az asr meg tököm tudja. az erő fele meg ott marad valahol az elektronikában
fwd nem nekem való. biztos jó... valamire de nem tudom, mire.
de ezt is csak az mondja, akinek már volt mindhárom. fwd, rwd és awd is. ezek közül szerintem, szinte minden kicsit is "autós" ember vagy az rwd vagy az awd mellett teszi le a voksát.
én maradnék az awd-nél[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
deicide
veterán
válasz Skillet #30852 üzenetére
Jó, hát picit ésszel kell, 3-es fordulaton ráengedni a kuplungot félig, aztán mehet a padló. Persze, veszik el a nyomatékból, de ha jó a gumi, akkor azért legalább a gyári 6.0-t tudja, ha jobbat nem is.
Mondjuk nem elsőre lett meg az ideális stratégia, próbálgattam rendesen a fehérváriak nagy "örömére".Szerk: hát nem vagyunk egyformák, én már nagypapisan vezetek.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #30833 üzenetére
En csak ugy siman icipici nyomatekkal es loerövel is sokkal szivesebben vezetek hatsokerekest sokkal jobban erezni az autot, valahogy kezesebb, finomabb, minden kanyar stb.
(#30853) deicide nyilvan az nem kerdes, hogy megy mint az allat, huz es gyorsul es lehet vele allatkodni....baromi jo lehet ez 100% de szerintem atülnel egy hatsokerekesbe, hasonlo teljesitmennyel, azt jobban szeretned/elvezned
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Skillet
addikt
válasz deicide #30853 üzenetére
én esőre gondoltam, nyálkás útra.
(#30856) Qru
háááátraaa? hogy az orra még inkább az eget lesse és nulla hajtása legyen?(#30858) TaaT
hmmm. lehet. de mennyivel? bár lehet, csak én vagyok olyan, hogy ha váltok, akkor már olyanra váltsak, amin picikét erősebben lejön a kontraszt
jó ez a turbó benzines dolog. de csapj hozzá még vagy 1000 köbcentit.
szeretem a turbót, de... alapból szerintem a lökettérfogat jó, ha minél több van...
turbó ide vagy oda. 1000ccm? háááát. nem tudom.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
-
j.bravo
addikt
Urak, ismeritek-é a Szentendrét Pilisszentlászlón keresztül Visegráddal összekötő utat?
Szombaton visegrádra kell mennem, és sokan lesznek aki oda igyekeznek. A kugli maps ezt dobja, nem a Leányfalun, Tahitótfalun, stb-n átvezető, triviális megoldásként eszembe jutó 11-es utat.
Elvileg esni fog.
Kell-e valami nehézségtől tartanom a Pilisen át? Rossz útminőség, akármi?
Vagy a parti falvakat keresztező úton?Qru: hátöööö, ha veretnek mellettem úgy hogy nem látom előre hanem meglep, annak nem biztos hogy örülök... esőben jellemzőbb a veretés vagy száraz időben?
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz j.bravo #30863 üzenetére
Az jó út, arra szoktak veretni sokan. Én persze soha...
Rövidebb mint ha a 11-esen mennél de így átmész a Pilisen tehát a fogyid több lesz mintha körbemennél.
mod:
Ha sötétedés után mész arra akkor óvatosan, mert elég vadveszélyes (sün, őz, róka, vaddisznó, stb).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Skillet #30852 üzenetére
részben igazat adok neked, de mint autós ember, akinek volt már fwd, rwd és awd is, azt kell mondjam, a futóműhangolás sokkal többet számít, mint hogy hol hajt a kocsi. nyilván a top of the top az hátsókerekes, de polgári autókat nézve nem ez kellene perdöntő legyen. pl 60-70-es években az olaszok csináltak zseniális elsőkerekes autókat, miközben a mainstream a buta futóműves, hátsó hajtásos autó volt. manapság már ugye megint más, mert a hátsó hajtás "prémium védjegy" lett, ahol már alap egy tisztességes futómű. awd meg... szép és jó, de igazán csak nagy tempónál tudsz neki örülni, ahol már amúgy sem mersz mókázni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #30865 üzenetére
"awd meg... szép és jó, de igazán csak nagy tempónál tudsz neki örülni, ahol már amúgy sem mersz mókázni"
Látom nem volt még AWD-s autód. Pont hogy kis tempónál jó. Kilősz vele nedves aszfalton is rááadásul előre, amerre kell. Nagy tempónál csak hátrány mert sok ló elvérzik a hajtási veszteség miatt és a többletsúly se éppen előny...
Pont ezt írtam múltkor, hogy lendületből egy 1,6 VTi úgy elvert a Hungárián hogy csak pislogtam. Na de állóhelyből...
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
oszt a passat v6tdi az mi vót? a másik dolog, hogy egyenesen a hülye is tud menni, kanyarban válik el a szar a májtól. ott meg alacsony tempónál vagy szűk kanyarban az awd a móka gyilkosa, ha nincs alatta hó vagy legalább 300 ló... ellenben amikor országúton a hosszú, nyújtott kanyarokban nyélen átlövöd, ott segít a stabilizálásban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz j.bravo #30870 üzenetére
Igen, olcsóbb és nyugisabb. A hegyen át menve sanszos hogy magamfajta boyracerekbe botlasz.
mod:
rbalint88: AWD-ről beszéltél/tünk. A Passatban egy olcsó sz@r haldex 4wd rendszer van, ami a 3 diffis awd-től annyira van mint Makó Jeruzsálemtől.
Nem tudom nekem az vhogy sosem adta ki. Bubber sokkal ügyesebb kanyarban. Mátrába menet volt időm tapasztalni, ha Korminak odakenek kanyarban elkezdi tolni az orrát, Bubbernek meg már a kanyarcsúcsponton tolhatom a padlót egyszerűen mint egy sinautó úgy fordul.
Hangsúlyozom mind a kettő autó egyforma erős![ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz j.bravo #30863 üzenetére
Én is járok arra sokat (csapatni? nem vagyok én huligán ), nagyon szeretem, emiatt magamnak választanám a parti utat, de ha a biztonság a szempont akkor célszerű lent menni. Fogyasztásban sokkal beljebb leszel a lentivel. Focvis is jár arra az ecoGTI-vel, de ő minimumfogyasztásra hajt ott.
(#30852) Skillet: Én is sok minden mástól is függővé tenném, hogy FWD vagy RWD. Amikor év elején autót néztem végül 3 jelöltre szűkült a listám: A3, Golf és a BMW 1-es. Az 1-est pedig megkaptam egy hétvégére, alapvetően tetszett (az automatája mondjuk annyira nem az F10-es ZF-jéhez képest), de mikor átültem belőle egy rövid időre az A3-ba nem volt kérdés, nem kellett az 1-es, annak ellenére hogy az RWD. Egyszerűen annyival kifinomultabb és jobb autó volt számomra, hogy csak a hajtás nem adott annyi pluszt. Az egyes 3 hengeres motorja 11 literes átlagával arra a 250 km-re meg nem volt túl szimptatikus.
(#30871) Qru: A nedves úton egyenesen megindulásnál tényleg komoly előnyei vannak az AWD-nek. A múltkor nyálkás időben egy hátsókerekes (valszeg trágya gumis) E60 535i-nek, amikor 0-70-ben ott hagytam egy több mint 100 lóval gyengébb, de quattro Q3-mal, mert ő nem tudott elindulni.
[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
válasz trassher #30841 üzenetére
Kézifék behúz+sebességbe tesz kombó nem szokott elég lenni? Persze biztos ami biztos alapon kiékelem, csak kérdem. Fás felbakolásnál mire kell figyelni? Gondolom szálirányra merőlegesen feküdjön fel a verda, elsőbb az első 2 kereket, majd a hátsó 2-t kéne megemelni,stb. Nem? Egyéb tudnivaló?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
veterán
műszaki vizsga időben kb. mennyit vesz igénybe? + lesz mellé valószínűleg izzítógyertya csere. megvan ez mondjuk 2 óra alatt?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
nah várjatok, a fél és a 3 óra között elég nagy különbség van azért
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
szőröscica
addikt
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #30879 üzenetére
Csak a műszaki vizsgaállomások általában fullon vannak, szóval a kettő között még várni is fogsz, ameddig 1-2 autó végez.
A munkaidő nettó részében amúgy igazad van.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
hurenzon
senior tag
Én mindig időpontra megyek és fél órán belül végzek
-
EQMontoya
veterán
-
Integrale
veterán
válasz TheProb #30874 üzenetére
Ennyire nem kell ragorcsolni.
Nem tankot emelsz, ez egy szuk tonnas Punto.
A sebessegberakas+kezifek nem feltetlenul jo. Ha az elejet emeled akkor az elobbi, ha a hatuljat akkor pedig az utobbi felesleges.
Felbakolaskor gondolom a kerekek is lent lesznek, akkor minden ilyesmi felesleges, megmarad a bakokon.
Felemeled alapakolsz valamit, es igy korbe is mehetsz az auton, nincs sorrend."Bad reklám is reklám too"
-
hurenzon
senior tag
válasz szőröscica #30882 üzenetére
Ez így van.
-
Skillet
addikt
válasz rbalint88 #30865 üzenetére
mindenkinek más... te pl a non plusz ultrának a hátsó hajtást mondtad... nekem inkább awd.
nagy tempónál ennek már biztosan nem örülsz csak cigölöd magaddal a plusz súlyt, na meg a hajtási veszteség, amit Qru is említett.
ennek nulláról van jelentősége, kanyarokból kigyorsításban, csúszósabb (eső, hó, jég) úton...
olyanokat szoktam vele kanyarodni, hogy sokszor el sem hiszem.(#30867) rbalint88
azért nem csak egyenesen. egy derékszögű kanyarodás/elindulás is problémamentesebb vele, akár padlógázon.
szűk kanyarban a móka gyilkosa? azért azt nem hiszem.
viszont akkora helyen tudok megfordulni, mint egy triceratopsz hozzá kell szokni.(#30872) brumi1024
automata, nagypapis autókról itt ki beszélt?
szerintem manuálisnál jönnek ki igazán a különbségek. na meg nagyjából azonos kategóriájú autóknál.
ilyen esetben, szvsz 10ből 9 ember biztosan vagy az awd vagy az rwd mellett döntene. mondom, szerintem.unokaöcsém nem egyszer visszasírta az összkerekes phaetont. utána bmw-k, mercedes-ek voltak neki és hiába a sok elektronika, széles papucsok... télen nem egyszer anyázott, mert nem csinálhatta meg azt, amit korábban a phaetonnal igen.
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
w333
félisten
válasz roberto211 #30887 üzenetére
Nem tapostam ... csak tartottam kb. 3000 -s fordulatig
De tény hogy nem egy versenyautó, a régi 8 szelep az csak 8 szelep !
Különben 140Km/h- nál olyan érzésem van mint az E34 -ben 210km/h -nál !
Van egy olyan érzésem hogy nekem egy olcsó 1.6i Octavia kéne, mi a vélemény róla ? ismerősnek van és nagyon elégedett vele
De komolyan 5-8-700k -ért nem tudom mit kéne lassan nézni
Már 5-6 Gen Accordot is nézetem csak hát azok meg rohadnak elég csúnyán !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
brumi1024
veterán
válasz Skillet #30886 üzenetére
Az egyik volt csak automata, az 1-esből csak olyan tesztautó volt, én manuálisat akartam. Egy éve próbáltam manuális 1-est, azt a
váltótgumis pudingba dugott fakanalat...Egyébként persze jó az AWD, de általában el is kérik érte a komoly felárat. (A3-nál például csak automatával kérhető benzineshez a quattro, így mindjárt 1.5 millió a felár, azonos motor esetén)
De a rendes 8 sebességes ZF minden, csak nem nagypapis. Megnézem hogy váltasz 8-ból 2-esbe azzal a tempóval és reakcióidővel, mint ahogy az teszi.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz roberto211 #30891 üzenetére
Megane 1 szvsz. nagyon csúnya autó ... akkor inkább egy Laguna !
G Astra árak az utóbbi időben elszálltak drágább mint egy Octavia !
Pug 406 -ból a 2.0i nagyon ritka (ki kell fogni)
B Veki rohad ...
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
-
Integrale
veterán
válasz roberto211 #30891 üzenetére
406-bol csak fl utanit, Octavia szukos belul, Vectra pedig porlad.
Laguna, Megane, 406 (fl), Civic, Avensis, Lancia Lybra stb.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
AMD Power
titán
Gyönyörű.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Kornel
veterán
Gyanúsan most jött ki a TC cikk a lóerőkről, a nyomatékról, a 0-100-rol, a 80-120-rol, stb.
Tuti tégla van itt, csak nem vallja beMas:
Nyomaték ide, 80-120 oda, pénteken nalam lesz a civic.
M0 110-120 között 6,5 liter 6-osban.
Nalam a futás 60%-a ez lesz.
Szerintem ez több mint jó.
Ha meg sok lesz a pénzem, és leszrm a szuper (és sima) traffipaxokat, akkor meg visszaszurom 4-be, aztán hadd váltson a vezérlés (10+ liter )A xenon hiányozni fog, de lszrm.
[ Szerkesztve ]