Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz core i7 #195 üzenetére

    Az L3-mat csökkentették, ezért olyan programokban, ami jelentős szálak közötti kommunikációt kíván, gyengébb lett az IPC. Az L2 cache egy maghoz van dedikálva, az L3 cachen a magok osztoznak. Tehát ha két szál két külön magon fut és adatok segítségével kommunikál/szinkronizál (hogy máshogy) akkor a csökkentett L3 cache méret könnyebben eredményez cache misst. Játékoknál ez nyilván előjön.

    Olyan jól párhuzamosítható programoknál, ahol a feladatot jól szét lehet osztani a magok között anélkül, hogy azoknak nagyon kéne kommunikálni, ott nem lesz az L3 méretének csökkentése különösebben negatív hatással, cserébe az L2 (L3 kárára történő) növekedése előnyt hozhat IPC-ben. elméletileg a mindenféle renderelő alkalmazások ebbe a kategóriába esnek, de bevallom konkrét benchmarkot nem néztem erre vonatkozóan.

Új hozzászólás Aktív témák