Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Vistaboy #1462 üzenetére

    "Ezek tovább erősítik a továbbiakat és több időd lesz pontos célzásokhoz."

    Kifutottam a szerkesztési időből (igazán lehetne több is), itt azt akartam írni, hogy tovább erősítik a korábbi képességeket.

  • Vistaboy

    veterán

    válasz xyzikeee #1460 üzenetére

    Szerintem foglalkozz a mellékküldetésekkel is. Nagyon sok XP-t lehet szerezni pl. a banditatáborokból és vadászpróbákból, plusz sok jó cuccot is adnak jutalomként. Én már nem is tudom, hányadszor játszom végig (a Remasteredet először, de a Zero Dawn-t rengetegszer kivittem már), és azt tapasztalatból mondom, hogy nem érdemes rohanni a főküldetésekkel.

    Emellett kezdetben a felszerelés javítása és a fontos skillek megszerzése legyen az elsődleges feladatod, hiszen Aloy elég minimális cuccal kezd. Ilyenkor jó taktika lehet a lesből támadás, füttyel odahívod egyesével az ellent, majd leszúrod lándzsával. Ehhez két skill kell, amit érdemes mindjárt a játék legelején megszerezni: Silent Strike és Lure Call (Bár a Lure Call mellőzhető, ha felszedsz követ és magad elé dobod, az is hatásos, de nekem nagyon tetszik, ahogy fütyögök a gépeknek. :) ). A Lure Call helyett - vagy után - válaszd a Gatherer és Herbalist skilleket, amivel több növényt tudsz gyűjteni és kétszer akkora lesz a gyógynövényes erszényed.

    A Silent Drop képesség nekem nem annyira érdekes, ezzel nem hallanak meg a gépek, ha mögéjük ugrasz, bár nem sok helyzetben tudod kihasználni. Viszont meg kell szerezni, mert alatta van a Low Profile, ami a kezdeti lopakodásnál segít, sokkal nehezebben vesznek észre az ellenfelek guggolva járás közben. De ami legfontosabb, az a Dodge Prowess, ezzel ha nyomva tartod az oldalra ugrást, Aloy sokkal messzebbre
    tud vetődni. Ez pedig nagyon fontos, hogy kikerüld a támadásokat.

    A Silent Strike egyébként működik fütty nélkül is, csak arra kell figyelni, hogy az ellenfél ne vegyen észre. Vagy ne tudjon rá reagálni. Például, ha gyorsan odafutsz hozzá, mielőtt támadna, akkor is ledöfheted, csak figyelj, hogy megjelenjen az ikon. Szintén nagyon fontos a Concentration képesség, amivel célzás közben lelassíthatod az időt, így pontosabban tudsz célozni. Ez pedig életbevágó, hiszen a Horizon-ban a gépeket páncélborítások fedik, ha csak simán megszórod őket nyilakkal, nem sok hatásuk lesz.

    Igyekezz az érzékeny pontokon eltalálni őket (amik világítanak, ha megvizsgálod őket a fókusszal), illetve azt is figyeld, hogy milyen sebzéstípusra ellenállók, vagy érzékenyek. Ha például tűzre érzékeny, érdemes tűzsebzésű lövedékkel megszórni. Ezek státusz-effektet raknak rá (égés), amíg az tart, folyamatosan sebződnek. Szintén fontos adalék, hogy ha egy elemi sebzésre érzékeny tartályt eltalálod egy ugyanolyan elemi sebzésű nyíllal, akkor kis késleltetés után felrobbannak, komoly sebzést okozva a gépekben, ha csordákban vannak. Érdemes kihasználni.

    Amit érdemes még megszerezni, az a több nyíl egyszerre kilövése (Double Shot és Triple Shot), amivel megduplázzuk- és triplázzuk a sebzést. Ehhez fel kell oldani a Heavy Lifter-t is, amivel nehézfegyferrel gyorsabban tudunk mozogni. Jól jöhet ez is kezdetben, ha belefutsz olyan küldetésbe, ahol a kisebb ellenfelek mellett van egy nagyobb gép is, amit nyíllal nehéz lenne kinyírni. Ekkor minél hamarabb lődd le róla a fegyverét (vagy ha van olyan katona, akinél van, azt használd), és azzal szórdd meg, hamarabb kipurcan.

    Ruha tekintetében eleinte érdemes lopakodásra fejleszteni, hiszen kezdetben nem igazán tudunk még nyílt harcot vívni a gépekkel. A felszerelés javítása is fontos, az alapanyagok gyűjtésével és a tarisznyák növelésével egyre több cuccot tudsz cipelni és érdemes vadállatokat elejteni és gyűjtögetni, hiszen a húsból és növényekből potikat tudsz gyártani, amik sokat segítenek. Plusz sok trófeát is szerezhetsz így, amikért komoly pénzeket kapsz.

    Kezdetben limitált a tarisznyád mérete, ezért ajánlom a Shard Salvager képesség mielőbbi megtanulását, amivel a felesleges cuccokat az áruk feléért le tudod bontani. Később is jól jön, de az elején sokszor muszáj valamit lebontani, ha nem tudsz felvenni egy jobb dolgot. És amint lehet, szerezd meg az Expert Carver-t is (alatta van), ezzel sokkal nagyobb eséllyel tudsz értékes alapanyagokat kinyerni a vadállatokból és a gépekből. Majd a Hoarder (szintén alatta), amivel 20%-kal több hely lesz a tarisznyád minden tárolójában. Utána a Scavenger és Ammo Crafter kell, amivel több fejlesztést és lőszert kapunk.

    A Critical Strike képesség is jól jön, ezzel nagy sebzést mérhetsz a mozgásképtelen ellenfelekre. A kisebb gépeket a lándzsád erős utésével (Heavy Attack) pár ütésből le tudod teríteni, nagyobbakhoz ajánlott egy Ropecaster (kötelekkel megkötözni), vagy a lábukat eltalálva földre dönteni őket. Nagyobb ellenfeleknél több kötél és nyíl kell, de ha sikerül, könnyen lehet sebezni őket, míg a földön fekszenek. Persze ez inkább a későbbiekben jó taktika, mikor már nem kell a bokorban lapulni.

    Ami még mindenképp kell, az a Tinker, bár elég baj, hogy 3 pontot el kell baszni a Disarm Traps (csapdák hatástalanítása) képességre, de nagyon fontos, hogy a ruhákból és fegyverekből újra tudjuk hasznosítani a fejlesztéseket, így anélkül cserélhetjük őket, hogy elvesznének. Szintén érdemes behúzni a Scavenger+ skillt is, amivel még nagyobb eséllyel kapunk értékes alkatrészeket a gépekből. Amik még kellenek kezdetben, az a Concentration+, Fast Reload és a Critical Hit+. Ezek tovább erősítik a továbbiakat és több időd lesz pontos célzásokhoz.

    Ezzel nagyjából a fontosabb képességek megvannak, amiket szerintem kezdetben érdemes megszerezni. A ruhák és fegyverek fejlesztésénél még arra ügyelj, hogy később, ha már több hellyel rendelkeznek, ne egyforma Coil-t tegyél bele, mert van egy maximum érték, ami felett már nem javulnak a sebzések. Zölddel mutatja az érték növekedését, pirossal a csökkenést, és feketével láthatod, meddig lehet húzni az adott értéket. Ha eléri a maximumot, akkor hiába raksz be még egy növelést, nem lesz hatása. Szintén nincs hatása olyannak, amit a fegyver nem tud (Pl. tűzsebzés növelést nem éri meg olyan íjba rakni, ami nem tud tüzes nyilat lőni). Érdemes vegyesen pakolni, hogy ne vesszenek kárba az értékek.

    Szerintem ezzel nagyjából lefedtem a lényeget. Igazság szerint a Zero Dawn - és a Forbidden West is - kezdetben kicsit lassan indul, mivel még nincs meg a felszerelés és a képességek. De ha átbillensz azon a szakaszon, mikor már elég sebzést tudsz bevinni a gépek többségének, utána könnyebbé válik, mert nem kell folyton a bokorban lapulni, vagy sunnyogva megkerülni a nagyobb hordákat sem.

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Vistaboy #1458 üzenetére

    Közben kijött egy patch, amiben orvosolják a hibát. Most már jó a hangerő.

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Drenadar #1457 üzenetére

    Közben valahol olvastam, hogy a beállításoknál a [Headphones] (fejhallgató) opciót kell kiválasztani, akkor megjavul. Kipróbáltam, tényleg jobb valamivel, de azért még mindig halkabb, mint maga a játék. Azért zavaró ez, mert én felirat nélkül szeretem nézni a videókat, de így muszáj bekapcsolnom, ha érteni is akarom, amit mondanak.

    A HDR-t én nem használom, pedig a monitorom tudja, csak olyan szinten szürke és színtelen lesz tőle minden, hogy inkább kikapcsolom. Kipróbáltam egy OLED TV-re rákötve, ha a kijelzőbeállításoknál engedélyezed a HDR-t, a TV menüjében pedig kiválasztod a játék üzemmódot (nekem automatikusan észleli) és a HDMI-csatin az optimális beállítást, akkor úgy jó lesz. Nálam működött így.

  • Vistaboy

    veterán

    Horizon Zero Dawn Remastered Changes More Than You Think...

    Nos, végül meggondoltam magam, 10 Euróért lehetett megvenni a Remastered kiadást azoknak, akik rendelkeztek az eredeti változattal. Miután megnéztem róla pár összehasonlító videót, arra az álláspontra jutottam, hogy nemcsak sokkal szebb lett a játék, de jóval hangulatosabb is a környezet, érdemes megnézni a poszt elején linkelt videót, abban részletesen elmagyarázzák, mi változott a Remaster kiadásban.

    Viszont nekem lenne egy kérdésem azokhoz, akik már megvették és játszanak a Remastered kiadással:

    Nálatok is halk a hang az átvezető videók alatt? Minden maxra van állítva, mégis, a játékban jól hallok mindent, az átvezetők pedig olyan halkak, hogy szinte alig hallani valamit. Másnál is előfordul ez, és ha igen, mit lehet tenni vele?

  • Vistaboy

    veterán

    We May Be Getting A Horizon Zero Dawn Remaster, But Do Gamers Want It?

    A Playstation 5 Pro megjelenésének okán egyre többfelé hallani, hogy készül a Horizon: Zero Dawn Remaster kiadása, ami kihasználja az új konzol képességeit. Egyelőre nem tudni, miben lesz jobb, mint az alapjáték, mindenesetre szerintem a PC változat már így is elég szép (Ok, a Forbidden West-től elmarad látványban, de azért bőven nem csúnya.)

    Meglátjuk. Ha ingyen lehet majd frissíteni a PC kiadást, megnézem, de amúgy felejtős, nekem bőven jó úgy is, ahogy jelenleg van.

  • Vistaboy

    veterán

    válasz noxon #1348 üzenetére

    Szerezhetsz többet is, de csak addig van értelme, amíg nincs meg az Ancient Armor. Utána már úgyis csak azt fogod használni, ahogy én is.)

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Kobe #1344 üzenetére

    Egy tipp: Próbáld meg annál a "törzsnél" elkölteni, ahol kaptad. Mint a DLC-s kristályt, amit csak a DLC területén található kereskedőknél válthatsz be. Ahogy az állatfigurákat, "virágokat", festékeket és hasonlókat csak az azt gyűjtő kereskedő váltja be jó cuccokra. Lehet, hogy szimplán csak rossz helyen akartad beváltani. Ha pedig elvileg mindenhol be lehetne, akkor valahol lennie kellene feltüntetve, mit adnak érte. Pl. egy ruhát ha venni akarsz, az áránál ott vannak a tokenek...

  • Vistaboy

    veterán

    válasz #21346560 #1332 üzenetére

    Nekem is változó, hogy mikor fagy ki. Mondjuk én nemrég visszatettem a 446.14-es nVidia drivert, ugyanis az az utolsó, ami normálisan megjeleníti a HDR-tartalmat filmek alatt, az újabbakkal mind szürkés. Amíg ezt ki nem javítják, nálam marad a régi driver. A játék ugyan nyavalyog, hogy régi a meghajtó, de működik vele és azóta még nem fagyott ki nekem sem, amióta felraktam. Bár mostanában már nem is toltam több órát egy nap...

  • Vistaboy

    veterán

    válasz sheep #1309 üzenetére

    "Azon gondolkodtam hogy lehet hogy ez az engine sem szereti a gyárilag húzott kártyákat és emiatt fagyhat sokaknál?"

    Nekem nincs gyárilag húzva az 1080Ti, viszont az Aorus Engine-nel be szoktam állítani a "Gaming" módot, ami egy kicsit megnöveli az órajelet. Három fokozat van: Silent, Gaming és OC Mode. Én a középsőt állítom be játékok alatt, alapértelmezés szerint pedig a csendes (Silent) mód van beállítva. Megpróbálom majd egyszer így a játékot, meglátom, mit szól hozzá.

  • Vistaboy

    veterán

    válasz KRoy19 #1310 üzenetére

    "Erre viszont nem nehéz értelmes magyarázatot találni. Egyes gépek úgy vannak összerakva, hogy a túlémelegedésre és így a kigyulladásra hajlamos komponensei kilátszanak. (gyúlékony üzemanyagtartály, processzor, stb.)"

    Igen, épp ezért jó ötlet ezeknek a részeknek a felderítése, hogy ilyen helyeket célozzunk meg. Viszont ha egy robot érzékeny a tűzre, akkor is kigyullad, ha máshol találjuk el. Oké, nyilván nem kötekedésből írtam, csak nekem fura, hogy egy fémszerkezet ennyire gyúlékony legyen. Persze, nyilván, ha eltalálom az üzemagyagtartályt, a legtöbb gép felrobban és utána látványosan kiég, viszont itt néha elég egy szimpla találat és másodpercekre kigyulladnak.

    Játékmechanikai szempontból így helyes, csak épp nem realisztikus. :)

  • Vistaboy

    veterán

    Lassan én is beleteszek 40 órát a játékba, most végeztem a fő történetszállal, de a - vélhetően - utolsó csatára (HADES legyőzése) még nem indulok el, előtte végigviszem a DLC-t is, hogy meglegyen minden, bár szerintem a 100%-tól messze vagyok, össze sem szedtem a gyűjthető cuccokat, csak ami épp útba esett. Majd a New Game+ során már erre is lesz időm, most a történetre vagyok kíváncsi. :)

    Összegezve az eddigi kb. 40 órányi játékot, amit eltöltöttem vele, annyit mindenképpen elmondhatok, hogy a Horizon: Zero Dawn az első játék, ami viszonylag hosszú idő után teljesen leköt. Megvettem a Control-t, de pár óra után abbahagytam, valahogy nem az én stílusom, pedig jónak tűnt a videók alapján. A DOOM Eternallal ugyan elvoltam, de végig azt sem vittem még, mert valahogy nekem már túl sok ez a folyamatos ugrabugrálás, meg hogy akadálypályákon kell átkelni. Egy DOOM szóljon a hentelésről, ne pedig az extrém sportokról... Mindegy.

    A Horizon viszont tényleg az a fajta játék, ami nekem bejön. Open World, még ha néha nem is mehetsz pont arra, amerre szeretnél, de a java részt úgy járod be, ahogy akarod. A poszt-apokaliptikus környezet nagyon tetszik, mindig is szerettem az olyan játékokat, amikben egy katasztrófa sújtotta világot lehet felfedezni (Pl. Metro-széria). A robotok ugyan egy kicsit furák, valahogy nem illenek ebbe a lepusztult környezetbe az ilyen modern technológiák. Viszont a történet szerint, ahogy elmagyarázzák, hogy mik is ezek valójában - nem lövöm le a poént -, már egy fokkal elfogadhatóbbak. Különösen, mert a mostani világnézetünkben jelentős szerepet kap a jövőre nézve a technológia fejlődése...

    Játékmenet tekintetében erősen hasonlít a Tomb Raider-szériákra (mármint a Reboot után, nem a klasszikusra, ahhoz sajna túl kevés benne a logikai elem), vagyis a robotok és állatok "elejtésével" alapanyagokat gyűjtünk, amiből fejlesztjük a fegyvereinket és egyéb felszerelésünket. Az alkatrészekkel kereskedni tudunk, illetve sokat barkácsolásra (crafting) is használhatunk, hogy javuljon a felszerelésünk. A harcok során tapasztalati pontot kapunk, amiből képességeket (skill) szerezhetünk, ezek nagyon hasznosak a későbbiekben, érdemes őket megszerezni. Hogy meg lehet-e mindet venni, azt nem tudom, de nagyon valószínű, mert már alig van megszerezhető képesség, és még nem játszottam sem a DLC-vel, sem pedig a New Game+ lehetőséggel. Hogy ott miket fogunk majd kapni, rejtély.

    Az egyetlen dolog, ami negatívum a Horizon: Zero Dawn-nal kapcsolatban, az viszont nagyon zavaró, ezek a folyamatos fagyások. Mikor megjelent a játék, sokan panaszkodtak folyamatos fagyásra, érdekes módon akkor nálam nem sokszor fordult ez elő. Mondjuk akkor nem is tudtam vele sokat játszani egyfolytában a meló miatt, viszont mikor hétvégén huzamosabb ideig toltam, nálam is kifagyott időnként. Viszont ez még nem volt annyira zavaró, hiszen pár óra alatt egyszer-kétszer fordult elő.

    Viszont amióta kijött hozzá a két javítás, amiket elméletileg pont ezek kiküszöbölésére adtak ki, nálam sűrűbben fordul elő, hogy lefagy a játék. Ráadásul ez azért is nagyon zavaró volt, mert a sztori a vége felé kezdett el kerekké válni, ilyentájt kapunk választ azokra a kérdésekre, amik az egész játék során végigkísérnek. (Miért vagyunk számkivetettek? Miért hívnak anyátlannak? Honnan származunk? Kik a szüleink? Stb.) Pont, amikor kezd fény derülni ezekre a rejtélyekre, és a sok információ, amit addig találunk, végre kezd értelmet nyerni, nos, nálam itt kezdett el sűrűn fagyogatni.

    Ugye, mivel nincs kézi mentésre lehetőség, csak a tábortüzeknél, így folyton amiatt izgultam, hogy egy-egy ilyen fagyás után ugyan honnan kell majd újra kezdenem az egészet. Szerencsére a játék viszonylag sűrűn ment, legalábbis ha a fősztori küldetéseit csinálod, akkor többször, így nem kell mindent elölről kezdeni. Viszont még így is zavaró, különösen, miután én szeretek végighallgatni minden párbeszédet, mert így sok dolgot megtudunk a világról, ám amikor már harmadszor kell ugyanazt ismételni, akkor én is átugrottam ezeket.

    Viszont amikor nagyon zavart a lefagyás, az pont az a rész, ami nálam elég sűrűn előfordul, nevezetesen, hogy nyílt világú játékokban én nagyon szeretek barangolni, különösen a lepusztult városokban, ahol érdekes kincsekre lehet bukkanni. Párszor itt előfordult, hogy a fejlesztők szülei valószínűleg heveny csuklásban törtek ki miattam, de szerencsére ilyen eset ritkán volt, igyekeztem minél hamarább egy másik tábortüzet találni, ahol menthettem. Természetesen ez rontotta a játékélményt, hiszen pont az a lényege a felfedezésnek, hogy bolyongunk a susnyásban és rejtett dolgokat találunk.

    A mentési pontokat is néha rossz helyre tették, előfordult, hogy megjelenés - vagy mentés betöltése - után egyből ránk rontott egy csapatnyi robot, mert közel volt a tábortűz a területükhöz. Szerencsére a harcot jól oldották meg, a fülünk mellett lévő eszköz (Focus) segítségével analizálni tudjuk a robotokat, és megtudhatjuk, hol vannak a gyenge pontjai, illetve hogy ezek a pontok milyen támadásra érzékenyek. Mondjuk az számomra egy kicsit fura, hogy egy alapvetően fémből álló szerkezet mitől lehet érzékeny a tűzre, de hát nem ez a lényeg, hanem hogy jó szerepjátékhoz híven az eltérő ellenfelek ellen másfajta támadás hatékony.

    Ami nagyon tetszett, hogy lesből viszonylag hatékonyan tudunk irtani, ha az ellenfél nem számít ránk és sikerül eltalálni az érzékeny pontján, akkor egyetlen lövéssel akár több robotot is leteríthetünk. Gondolok itt arra, hogy például belelövünk egy robot érzékeny részébe, és az akkorát robban, hogy a detonáció lökéshulláma végigsöpör az egész "csordán". ;] Ilyenkor az embert valahogy olyan jó érzés tudja eltölteni... :P Na persze, ha nem sikerül, illetve ha nem megfelelő támadással indítunk, akkor csak felbőszítjük a robotokat, és mikor ránk ront a horda, kevés esélyünk van a túlélésre.

    Tudnék még sok mindent írni, de ez nem egy teszt, így legyen elég annyi, hogy amennyiben a bosszantó lefagyásokat sikerül végre kiküszöbölni, akkor ez a játék nálam simán indul a GOTY-címért (Hacsak nem jelenik meg végre a Cyberpunk idén novemberben, mert akkor az ellen nem sok esélye van, de majd kiderül.)

  • Vistaboy

    veterán

    válasz C4mp3r #1274 üzenetére

    "...de legalabb akinek crashelt a game orulhet egy kicsit..."

    Érdekes, mert nekem patch előtt egyszer sem crash-elt, amióta fent van a patch, már kétszer is. Ok, mondjuk eddig hétköznap nem tudtam egyfolytában három órát tolni, de ma, hogy szombat van, igen. Lehet, hogy ez a baj oka. Nem szabad túlzásba vinni... ;] :P

    Remélem, kijavítják hamar, mert egy Open World játékban, ahol a lényeg a felfedezés, slég sűrűn fordul elő, hogy olyasmit találsz, ami egy ilyen Crash után már nem lesz meg...

  • Vistaboy

    veterán


    Mindenki benchmark-eredményekről lő képet, pedig szerintem a játék maga sokkal szebb. :P Engem teljesen beszippantott, még úgy is, hogy az egész játékélmény kísértetiesen hasonlít a Shadow of the Tomb Raider-re. Persze ez nem negatív kritika, hiszen azzal is rengeteget játszottam, és szerintem ezzel is legalább ugyanannyit fogok.

    Ami a technikai oldalát illeti, ott még akadnak hiányosságok, néha be-beröccen a kép, mintha menet közben töltögetne, de nem annyira zavaró, hogy emiatt ne tudnám élvezni a játékot. Az adatlapomon szereplő konfigurációval én simán tudok "High" beállítások mellett 4K felbontásban játszani. Szerintem így is szép a grafika, egyszer kipróbáltam maximumra húzva, a sebesség nagyon leesett, de látványban nem vettem észre jelentős javulást.

    Úgyhogy nekem marad így, mondjuk FPS-értéket nem mértem és nem is nagyon érdekel, ha majd nagyon belassul, lejjebb veszem 1440p-re, de eddig így is tökéletesen játszható a számomra. Persze 60 FPS nyilván nincs meg 4K-ban egy 1080Ti-vel, de szerintem 50 körül megvan, mivel nagyjából 40-45 körül kezd el nekem feltűnni a lassulás.

    Mindenkinek ajánlom, akinek tetszenek az új Tomb Raider-játékok (nem a klasszikusok, hanem a reboot és az utáni részek), nem fog benne csalódni. Kicsit Far Cry-beütése is van a játékmenetnek, mármint vadászni és banditákat irtani, meg hát nekem mindig is bejöttek a poszt-apokaliptikus játékok, szóval a Horizon tuti vétel volt már a kezdetektől fogva. :)

    Ui.: A képet azért nem ide töltöttem fel, mert átméretezte volna, jobb klikk és "Kép megnyitása új lapon"-nal tudjátok megnézni.

  • Vistaboy

    veterán

    Bammeg, én még a Steam-be sem tudok belépni... Nemhogy unpacking...:P

    Kíváncsi vagyok, odajutok-e ma, hogy kipróbáljam...? :U

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés