Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    Bammeg, én még a Steam-be sem tudok belépni... Nemhogy unpacking...:P

    Kíváncsi vagyok, odajutok-e ma, hogy kipróbáljam...? :U

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Vistaboy #1113 üzenetére

    Na, sikerült, most csomagol ki... fél órát ír. :)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán


    Mindenki benchmark-eredményekről lő képet, pedig szerintem a játék maga sokkal szebb. :P Engem teljesen beszippantott, még úgy is, hogy az egész játékélmény kísértetiesen hasonlít a Shadow of the Tomb Raider-re. Persze ez nem negatív kritika, hiszen azzal is rengeteget játszottam, és szerintem ezzel is legalább ugyanannyit fogok.

    Ami a technikai oldalát illeti, ott még akadnak hiányosságok, néha be-beröccen a kép, mintha menet közben töltögetne, de nem annyira zavaró, hogy emiatt ne tudnám élvezni a játékot. Az adatlapomon szereplő konfigurációval én simán tudok "High" beállítások mellett 4K felbontásban játszani. Szerintem így is szép a grafika, egyszer kipróbáltam maximumra húzva, a sebesség nagyon leesett, de látványban nem vettem észre jelentős javulást.

    Úgyhogy nekem marad így, mondjuk FPS-értéket nem mértem és nem is nagyon érdekel, ha majd nagyon belassul, lejjebb veszem 1440p-re, de eddig így is tökéletesen játszható a számomra. Persze 60 FPS nyilván nincs meg 4K-ban egy 1080Ti-vel, de szerintem 50 körül megvan, mivel nagyjából 40-45 körül kezd el nekem feltűnni a lassulás.

    Mindenkinek ajánlom, akinek tetszenek az új Tomb Raider-játékok (nem a klasszikusok, hanem a reboot és az utáni részek), nem fog benne csalódni. Kicsit Far Cry-beütése is van a játékmenetnek, mármint vadászni és banditákat irtani, meg hát nekem mindig is bejöttek a poszt-apokaliptikus játékok, szóval a Horizon tuti vétel volt már a kezdetektől fogva. :)

    Ui.: A képet azért nem ide töltöttem fel, mert átméretezte volna, jobb klikk és "Kép megnyitása új lapon"-nal tudjátok megnézni.

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz C4mp3r #1274 üzenetére

    "...de legalabb akinek crashelt a game orulhet egy kicsit..."

    Érdekes, mert nekem patch előtt egyszer sem crash-elt, amióta fent van a patch, már kétszer is. Ok, mondjuk eddig hétköznap nem tudtam egyfolytában három órát tolni, de ma, hogy szombat van, igen. Lehet, hogy ez a baj oka. Nem szabad túlzásba vinni... ;] :P

    Remélem, kijavítják hamar, mert egy Open World játékban, ahol a lényeg a felfedezés, slég sűrűn fordul elő, hogy olyasmit találsz, ami egy ilyen Crash után már nem lesz meg...

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Lassan én is beleteszek 40 órát a játékba, most végeztem a fő történetszállal, de a - vélhetően - utolsó csatára (HADES legyőzése) még nem indulok el, előtte végigviszem a DLC-t is, hogy meglegyen minden, bár szerintem a 100%-tól messze vagyok, össze sem szedtem a gyűjthető cuccokat, csak ami épp útba esett. Majd a New Game+ során már erre is lesz időm, most a történetre vagyok kíváncsi. :)

    Összegezve az eddigi kb. 40 órányi játékot, amit eltöltöttem vele, annyit mindenképpen elmondhatok, hogy a Horizon: Zero Dawn az első játék, ami viszonylag hosszú idő után teljesen leköt. Megvettem a Control-t, de pár óra után abbahagytam, valahogy nem az én stílusom, pedig jónak tűnt a videók alapján. A DOOM Eternallal ugyan elvoltam, de végig azt sem vittem még, mert valahogy nekem már túl sok ez a folyamatos ugrabugrálás, meg hogy akadálypályákon kell átkelni. Egy DOOM szóljon a hentelésről, ne pedig az extrém sportokról... Mindegy.

    A Horizon viszont tényleg az a fajta játék, ami nekem bejön. Open World, még ha néha nem is mehetsz pont arra, amerre szeretnél, de a java részt úgy járod be, ahogy akarod. A poszt-apokaliptikus környezet nagyon tetszik, mindig is szerettem az olyan játékokat, amikben egy katasztrófa sújtotta világot lehet felfedezni (Pl. Metro-széria). A robotok ugyan egy kicsit furák, valahogy nem illenek ebbe a lepusztult környezetbe az ilyen modern technológiák. Viszont a történet szerint, ahogy elmagyarázzák, hogy mik is ezek valójában - nem lövöm le a poént -, már egy fokkal elfogadhatóbbak. Különösen, mert a mostani világnézetünkben jelentős szerepet kap a jövőre nézve a technológia fejlődése...

    Játékmenet tekintetében erősen hasonlít a Tomb Raider-szériákra (mármint a Reboot után, nem a klasszikusra, ahhoz sajna túl kevés benne a logikai elem), vagyis a robotok és állatok "elejtésével" alapanyagokat gyűjtünk, amiből fejlesztjük a fegyvereinket és egyéb felszerelésünket. Az alkatrészekkel kereskedni tudunk, illetve sokat barkácsolásra (crafting) is használhatunk, hogy javuljon a felszerelésünk. A harcok során tapasztalati pontot kapunk, amiből képességeket (skill) szerezhetünk, ezek nagyon hasznosak a későbbiekben, érdemes őket megszerezni. Hogy meg lehet-e mindet venni, azt nem tudom, de nagyon valószínű, mert már alig van megszerezhető képesség, és még nem játszottam sem a DLC-vel, sem pedig a New Game+ lehetőséggel. Hogy ott miket fogunk majd kapni, rejtély.

    Az egyetlen dolog, ami negatívum a Horizon: Zero Dawn-nal kapcsolatban, az viszont nagyon zavaró, ezek a folyamatos fagyások. Mikor megjelent a játék, sokan panaszkodtak folyamatos fagyásra, érdekes módon akkor nálam nem sokszor fordult ez elő. Mondjuk akkor nem is tudtam vele sokat játszani egyfolytában a meló miatt, viszont mikor hétvégén huzamosabb ideig toltam, nálam is kifagyott időnként. Viszont ez még nem volt annyira zavaró, hiszen pár óra alatt egyszer-kétszer fordult elő.

    Viszont amióta kijött hozzá a két javítás, amiket elméletileg pont ezek kiküszöbölésére adtak ki, nálam sűrűbben fordul elő, hogy lefagy a játék. Ráadásul ez azért is nagyon zavaró volt, mert a sztori a vége felé kezdett el kerekké válni, ilyentájt kapunk választ azokra a kérdésekre, amik az egész játék során végigkísérnek. (Miért vagyunk számkivetettek? Miért hívnak anyátlannak? Honnan származunk? Kik a szüleink? Stb.) Pont, amikor kezd fény derülni ezekre a rejtélyekre, és a sok információ, amit addig találunk, végre kezd értelmet nyerni, nos, nálam itt kezdett el sűrűn fagyogatni.

    Ugye, mivel nincs kézi mentésre lehetőség, csak a tábortüzeknél, így folyton amiatt izgultam, hogy egy-egy ilyen fagyás után ugyan honnan kell majd újra kezdenem az egészet. Szerencsére a játék viszonylag sűrűn ment, legalábbis ha a fősztori küldetéseit csinálod, akkor többször, így nem kell mindent elölről kezdeni. Viszont még így is zavaró, különösen, miután én szeretek végighallgatni minden párbeszédet, mert így sok dolgot megtudunk a világról, ám amikor már harmadszor kell ugyanazt ismételni, akkor én is átugrottam ezeket.

    Viszont amikor nagyon zavart a lefagyás, az pont az a rész, ami nálam elég sűrűn előfordul, nevezetesen, hogy nyílt világú játékokban én nagyon szeretek barangolni, különösen a lepusztult városokban, ahol érdekes kincsekre lehet bukkanni. Párszor itt előfordult, hogy a fejlesztők szülei valószínűleg heveny csuklásban törtek ki miattam, de szerencsére ilyen eset ritkán volt, igyekeztem minél hamarább egy másik tábortüzet találni, ahol menthettem. Természetesen ez rontotta a játékélményt, hiszen pont az a lényege a felfedezésnek, hogy bolyongunk a susnyásban és rejtett dolgokat találunk.

    A mentési pontokat is néha rossz helyre tették, előfordult, hogy megjelenés - vagy mentés betöltése - után egyből ránk rontott egy csapatnyi robot, mert közel volt a tábortűz a területükhöz. Szerencsére a harcot jól oldották meg, a fülünk mellett lévő eszköz (Focus) segítségével analizálni tudjuk a robotokat, és megtudhatjuk, hol vannak a gyenge pontjai, illetve hogy ezek a pontok milyen támadásra érzékenyek. Mondjuk az számomra egy kicsit fura, hogy egy alapvetően fémből álló szerkezet mitől lehet érzékeny a tűzre, de hát nem ez a lényeg, hanem hogy jó szerepjátékhoz híven az eltérő ellenfelek ellen másfajta támadás hatékony.

    Ami nagyon tetszett, hogy lesből viszonylag hatékonyan tudunk irtani, ha az ellenfél nem számít ránk és sikerül eltalálni az érzékeny pontján, akkor egyetlen lövéssel akár több robotot is leteríthetünk. Gondolok itt arra, hogy például belelövünk egy robot érzékeny részébe, és az akkorát robban, hogy a detonáció lökéshulláma végigsöpör az egész "csordán". ;] Ilyenkor az embert valahogy olyan jó érzés tudja eltölteni... :P Na persze, ha nem sikerül, illetve ha nem megfelelő támadással indítunk, akkor csak felbőszítjük a robotokat, és mikor ránk ront a horda, kevés esélyünk van a túlélésre.

    Tudnék még sok mindent írni, de ez nem egy teszt, így legyen elég annyi, hogy amennyiben a bosszantó lefagyásokat sikerül végre kiküszöbölni, akkor ez a játék nálam simán indul a GOTY-címért (Hacsak nem jelenik meg végre a Cyberpunk idén novemberben, mert akkor az ellen nem sok esélye van, de majd kiderül.)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz KRoy19 #1310 üzenetére

    "Erre viszont nem nehéz értelmes magyarázatot találni. Egyes gépek úgy vannak összerakva, hogy a túlémelegedésre és így a kigyulladásra hajlamos komponensei kilátszanak. (gyúlékony üzemanyagtartály, processzor, stb.)"

    Igen, épp ezért jó ötlet ezeknek a részeknek a felderítése, hogy ilyen helyeket célozzunk meg. Viszont ha egy robot érzékeny a tűzre, akkor is kigyullad, ha máshol találjuk el. Oké, nyilván nem kötekedésből írtam, csak nekem fura, hogy egy fémszerkezet ennyire gyúlékony legyen. Persze, nyilván, ha eltalálom az üzemagyagtartályt, a legtöbb gép felrobban és utána látványosan kiég, viszont itt néha elég egy szimpla találat és másodpercekre kigyulladnak.

    Játékmechanikai szempontból így helyes, csak épp nem realisztikus. :)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz sheep #1309 üzenetére

    "Azon gondolkodtam hogy lehet hogy ez az engine sem szereti a gyárilag húzott kártyákat és emiatt fagyhat sokaknál?"

    Nekem nincs gyárilag húzva az 1080Ti, viszont az Aorus Engine-nel be szoktam állítani a "Gaming" módot, ami egy kicsit megnöveli az órajelet. Három fokozat van: Silent, Gaming és OC Mode. Én a középsőt állítom be játékok alatt, alapértelmezés szerint pedig a csendes (Silent) mód van beállítva. Megpróbálom majd egyszer így a játékot, meglátom, mit szól hozzá.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz #21346560 #1332 üzenetére

    Nekem is változó, hogy mikor fagy ki. Mondjuk én nemrég visszatettem a 446.14-es nVidia drivert, ugyanis az az utolsó, ami normálisan megjeleníti a HDR-tartalmat filmek alatt, az újabbakkal mind szürkés. Amíg ezt ki nem javítják, nálam marad a régi driver. A játék ugyan nyavalyog, hogy régi a meghajtó, de működik vele és azóta még nem fagyott ki nekem sem, amióta felraktam. Bár mostanában már nem is toltam több órát egy nap...

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Kobe #1344 üzenetére

    Egy tipp: Próbáld meg annál a "törzsnél" elkölteni, ahol kaptad. Mint a DLC-s kristályt, amit csak a DLC területén található kereskedőknél válthatsz be. Ahogy az állatfigurákat, "virágokat", festékeket és hasonlókat csak az azt gyűjtő kereskedő váltja be jó cuccokra. Lehet, hogy szimplán csak rossz helyen akartad beváltani. Ha pedig elvileg mindenhol be lehetne, akkor valahol lennie kellene feltüntetve, mit adnak érte. Pl. egy ruhát ha venni akarsz, az áránál ott vannak a tokenek...

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz noxon #1348 üzenetére

    Szerezhetsz többet is, de csak addig van értelme, amíg nincs meg az Ancient Armor. Utána már úgyis csak azt fogod használni, ahogy én is.)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

Új hozzászólás Aktív témák