- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- DIGI Mobil
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kíváncsi vagyok a véleményetekre. A helyzet a következő: vásároltam egy 50" televízió készüléket, hivatalos garanciával. Budapesten vásároltam a tv-t, én vidéken lakom, a szállítást vásárláskor el tudtam intézni, annak tudatában, hogy innentől bármi gond lesz nekem már nem kell cipelnem sehova (nem is tudnám, nem fér be a kocsimba).
Nos a tv elromlott. A szerviz már jó 25 napja ül rajt de azt mondták csere lesz, csak a központtól várják a visszajelzést. Kapni fogok egy csereutalványt. Mivel tavalyi modellről van szó ugyanolyat nem tudnak adni helyette, ami még nem is lenne gond, de a nagykertől is azt az infót kaptam, hogy az új tv szállítását nekem kell megoldanom, meg a forgalmazó is úgy állt hozzá, hogy majd én akkor megyek a tv-ért.
Holott szerintem elég egyértelműen fogalmaz a jogszabály: [link]
"A fogyasztó szavatossági joga teljesítéséhez szükséges szállítási költségek sem képezhetnek kivételt, így pl. a kijavítás megtörténtéhez szükséges szállítási költségeket is az eladó fél (forgalmazó) köteles viselni, és jogszerűtlen annak megtérítését a fogyasztótól követelni. Ha a költségek viselése tekintetében a szerződő felek között vita van, annak elbírálása bírósági hatáskörbe tartozik."
Igaz itt javításról írnak, nem cseréről, de nem hiszem, hogy bármit befolyásolna. Szerintetek?
Ha a forgalmazó nem lesz hajlandó kiszállítani, én meg nem fogom tudni megoldani a szállítást akkor kérhetem a vételár visszafizetését? Vagy mit tudok tenni?
-
-
Érdekelne a véleményetek az alábbi problémával kapcsolatban.
Kezd elegem lenni, hogy az összes márkás cipőm (20 ezer vagy e fölött vásárolt) egy év alatt megadja magát, kiszakad stb. Decathlonban vettem egy Merrell cipőt alig több mint 1 éve, az egyik fűzőtartója elszakadt, a másik is ki van kopva. Láttam a Decathlon oldalán hogy 2 év garancia van írva a Merrell cipőkre is. Bemegyek, hamar lepattintottak, hogy az csak elírás és fél év van csak rájuk. Írtam az ügyfélszolgálatnak ahol azt mondták hogy 2 év szavatosság van rájuk de fél éven túl a vevőnek kell bevizsgáltatnia a cipőt saját költségen.
Csinált ilyet valaki? Érdemes ilyennel foglalkozni? Mennyibe kerül egy ilyen bevizsgálás? Adnak igazat fogyasztónak? Egy 20 ezer ft-os cipőről van szó.
-
válasz maestro87 #13809 üzenetére
E mögött annyi van, hogy ha számlára veszed akkor valószínűleg nem hobbi célra fogod használni ezért adnak csak rá 1 évet, ez nagyon sok helyen így van barkácsgépeknél!
Bár ha te magánszemélyként vásárolod számlát akkor is kell adniuk így elvileg lesz rá 2 év garid...
Munkatársam egyik boltban megakasztotta ezzel az eladót, mivel számlát kért és mondták neki hogy akkor csak 1 év gari van rá, viszont a boltnak van számlaadási kötelezettsége függetlenül attól, hogy cégként vagy magánszemélyként vásárolsz, addig vitatkozott a faszival amíg megkapta 2 év garival "magánszemélyként" és kapott hozzá áfás számlát.
Amúgy mint előttem is írták emagnál ha garis probléma lesz az régen rossz.
[ Szerkesztve ]
-
-
Egy 200+ ezres Bosch kávéfőzőnk (még nincs 1 éves) majd 2 hónapja r*had a szervizben. Kérdésem, hogy ugye ilyenkor a szervizben eltöltött idő hozzáadódik a garancia időtartamához? Ha igen ezt hogy igazolják?
[ Szerkesztve ]
-
-
Van valakinek tapasztalata, hogy a nagyobb cégek mennyire szokták elfogadni a békéltető testület döntését, ajánlását? Konkrétan a Vodafone-ról van szó, gondolom elég hülyén vennék ki ha a panaszom elutasításában ők ajánlják, hogy forduljak a békéltető testülethez aminek az esetleges számomra pozitív ajánlását nem fogadnák el...
Bár ettől a cégtől lassan minden kitelik. De egy ügy során most már harmadszor akartak hülyének nézni úgyhogy most már beleteszem az energiát én is...
-
-
válasz allein #22979 üzenetére
Fogyasztóvédelemmel nem fogsz sokra menni, mivel nem magyar székhelyű a cég. Ügyvéddel sem biztos, mert igazából minden le van írva az oldalon ráadásul felesleges is mert egy évekig elhúzódó sz*arság lehet belőle pár 1000Ftért. Időd nem ér annyit amíg bíróságra rohangálsz. Legjobb esetben visszakapod azt a 6000Ft-ot amit levontak pár év múlva...
Amúgy hogy tudták automatikusan levonni a havidíjat? Beírtad a kártyaadataidat egy ilyen oldalra? Ha igen az elég nagy hiba volt. Ha paypallel fizettél akkor ott viszont a paypal oldalán meg tudod szüntetni az ilyen feliratkozásokat.
Ha nem tudták levonni akkor csak szimplán ne foglalkozz velük, nem fognak email irogatásán kívül nagyobb energiát fektetni abba, hogy beszedjéj azt a 6000Ft-ot.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Shingen #23002 üzenetére
Valahogy én megértem a LIDL-t is, mivel sok vállalkozó náluk szerezte be a szerszámait, de ipari körülmények közt ezek a hobbiszerszámok nem bírnak 3 évet így elég ráfizetés volt nekik a sok csere. Egy ideig volt kiskapu, mivel egyéni vállalkozóknak nem volt muszáj adószámot ráíratni a számlára kb. tavaly nyárig, azóta viszont ez is bezárult, mert már nekik is rá kell íratni így már megtehetik a boltok, hogy a cégként vásárolt termékekre nem adnak annyi garanciát ill. a cseréhez sem úgy kell állniuk, mint egy fogyasztó esetén.
De amúgy én már több barkácsboltban is találkoztam olyannal, hogy az olcsóbb hobbi szerszámoknál csak akkor adják meg a 2 vagy 3 év garit ha nem számlára veszed... Az iparira biztos megadják, de az arra is van tervezve meg az ára is annyi, hogy abba bele van kalkulálva hogy esetleg tönkremegy.
-
Na, a békéltető testülettel sincs kint a vízből az ember...
A sztory röviden, hogy a Vodánál volt egy elárazott tv ami 99k volt 360 helyett én meg rendeltem kettőt (használtuk volna mindkettőt, nem eladásra lett volna, bár az ügy szempontjából lényegtelen). Felhívtak, közölték, hogy 2 tvt nem lehet rendelni egyszerre, mert csak, és ők törlik a rendelésemet. Mondtam módosítsa le 1re, azt nem tudja (nem akarta) megtenni. Pár nap múlva hívtak, hogy ajánljanak másik tv-t helyette de mondom nekem az kell és azon az áron amit rendeltem, itt már beszéltek össze-vissza és mondtak olyat hogy hát tudnák módosítani meg újra felvenni a rendelésemet csak sajnos az akciós készlet elfogyott. Mondom szupi mivel én nem hibáztam, az ő balfaszkodásuk miatt adták el a tv-t másnak és nem hivatkoztak elárazásra akkor vigyük tovább az ügyet. Panaszt tettem náluk amit elutasítottak egy olyan bekezdésre hivatkozva ami a részletfizetésre vásárolható készülékekre vonatkozik és ki van emelve, hogy teljes áron vásárolható készülékek számára nincs korlátozás. Mondom sima ügy lesz.Megkerestem a békéltető testületet, kiírtak egy meghallgatást. A meghallgatáson a békéltető testület elnöke leakadt ott, hogy 99k volt a tv ára és teljesen jogosan állhat el az eladó ha nem akar teljesíteni. Mondtam neki, hogy elárazásra senki nem hivatkozott azóta sem a vodafone-tól ill. mutattam neki a kinyomtatott papírt amin ott van feketén fehéren hogy mire hivatkozva nem akartak teljesíteni azt megnézte de mintha nem akarta volna felfogni. Végül arra kérte a vodafone képviselőjét, hogy akkor jussunk dűlőre adjanak 1 tv-t a kiírt áron de látni lehetett, hogy úgy küldték oda az embert, hogy ne engedjen. Végül telefonálgatott 5 percet és annyi volt az engedményük, hogy a náluk jelenleg 370k-ba kerülő tv-ből adnak 30k engedményt, miközben bármelyik nevesebb boltban 350k. Ezen a kiváló ajánlaton még az elnök is mosolygott.
Itt azért még bíztam benne, hogy valami lesz, de az elnöknek ez a 99k-s ár nagyon beégett.
Pedig még azt is mondtam, hogy beszéltem olyannal akinek ennyiért ki lett küldve a tv, ráadásul utánam rendelte, szóval túllendülhetnénk már ezen az ár dolgon ha a vodafone sem hivatkozott téves árra.
Lényeg a lényeg a végén elutasította a kérelmemet és ennek a kiváló csodafonnak adott igazat akik eszerint nyugodtan hülyére vehetik az ügyfelet.A vicces az egészben, hogy a vodafone képviselőjének még meg sem kellett erőltetnie magát annyira nem volt képben, hogy arra hivatkozott, hogy az a 99k az a kezdőrészlete a tvnek amit rendeltem...
Megjegyzem ha a vodafone azzal hív fel, hogy elárazás történt nem tudják annyiért odaadni a készüléket az teljesen jogszerű lett volna csak ilyet egy ilyen szolgáltató nem mondd, mert ők nem hibázhatnak. Vagyis mint a mellékelt ábra mutatja hibázhatnak nyugodtan a fogyasztó meg le van szarva.
-
válasz Exodion #24223 üzenetére
Az automata tényleg nem. Szokott lenni külön rendelés-visszaigazolás a legtöbb helyen. Sokszor ez ugyanaz ami jelzi, hogy szállításra átadták a terméket.
Mondjuk én már hallottam olyat békéltető testület vezetőjétől személyesen, hogy netes rendelésnél amíg nem veszem át a terméket a futártól addig nem jön létre a szerződés.
Holott ez baromság, de nem vitatkoztam vele, mert már ott már alapból félrecsúszott az egész sztori és egy szubjektív véleménynyilvánítássá fajult a "tárgyalás"... -
-
válasz Tikakukac #24286 üzenetére
Nem akarok elmenni off-ba.
De volt egy sztorim és mikor eljut az ember a fogyasztóvédelemig, lefolytatja a vizsgálatot, a cég kap egy ejnye-bejnyét mert elvileg "ez volt az első esetük" én meg egy olyat a határozat végére, hogy a békéltető testülethez fordulhatok, mert a fogyasztóvédelem bár lefolytatta a vizsgálatot, igazam is volt de ő nem tud nekem segíteni hogy az igazamat érvényre juttassam.
Békéltető testület meg miután nem ment semmire a javaslataival az eladó felé a tárgyaláson, így inkább a könnyebb ellenállás irányába ment el és egyszerűen nem nekem adott igazat és probléma részükről lezárva.
Tavalyi sztori... -
Megosztok veletek egy érdekes storyt.
LIDL-ben jártam úgy, hogy vásároltam vaniliás cukrot 10db-ot 110Ft/db-ért, a kasszánál már 150Ft-db volt. Jeleztem a néninek, azt mondja, biztos elfelejtették kicserélni a kollégák. 400Ft-ért nem állok neki kioktatni, hogy annyiért oda kell adni, amennyi ki van írva, otthagytam inkább.
Hétvégén ismét a LIDL-be vetett az utam. Leemeltem egy fokhagymanyomót a 999Ft-os termékek közül. Pénztárnál 1999Ft lett. Szólta, hogy ez így nem ok. Hívták a boltvezetőt, valami belőtthajú unszimpatikus gyerek volt aki megmagyarázta nekem, hogy valaki oda letette, ez nem az a kód (márkája, csomagolása teljesen olyan volt mint a többi "konyhai segédeszközé") és nem a ő hibájuk, hogy "valaki odatette". Mondom neki akkor mutassa meg már hol a helye, mert máshol nem találtam. Bolyongtunk egy kicsit a sorok között, de természetesen nem találta (mert nem is volt már máshol ilyen).
Semmibe nem került volna neki, hogy elnézést kér, és odaadja annyiért amennyiért ki volt téve de beragadt neki a "valaki odatette, nem ők tehetnek róla" lemez én meg otthagytam a francba. Két nappal később visszamentem másvalamiért, és az 1db fokhagymanyomó ugyanoda vissza volt téve ahonnét én levettem, ugyanúgy felette a 999Ft-os árcímkével. Ekkora bohócokat rég láttam...Az már csak ráadás, hogy a vásárlásokért kapható jutalom termék általában mindig "sajnos elfogyott" azaz hiába költöttél el náluk két talicska pénzt amit kaphatnál érte az sajnos nincs és lepörög az akció és bukod a kupont.
Szóval figyeljetek oda ha a LIDL-ben vásároltok...
-
Sziasztok!
Van egy LG tv-m, anno mediamarktos vásárlás volt. Panelhibás lett, még 3 éven belül vagyunk (~350k volt). Bejelentettem a szervizbe, megvan a kitöltött, lepecsételt garanciafüzet amiben még a vételár is bele van írva. Visszaírta a szerviz, hogy küldjem át a számláról is a fotót.
A számlát tegnap kerestem, de nem találtam, de úgy tudom, hogy vagy a számla megléte vagy a kitöltött jótállási jegynek elégnek kell lennie ilyen esetben.
Ez igaz? Mi van ha nem találom meg a számlát? -
válasz Fox Mulder #26384 üzenetére
Szuper, köszönöm!
-
-
válasz st6969 #26390 üzenetére
Nem lesz gond. Hasonló cipőben jártam Hitachi TV-vel, a vásárlási időből kiderül, hogy abban az időpontban volt-e 60 hónapos gari akció a tv-re (nekem nem volt róla külön papírom, csak a 2 éves EMAG papíros gari + számla) ráadásul enyém is cégre lett vásárolva, mert anno anyám aki a cégben intézte a dolgot megrendeltette a céges cuccokkal együtt.
A szerviz simán javította...
-
válasz st6969 #26396 üzenetére
Ne fáradj a garancialevéllel. Elég a számla. Én is csak a számlát küldtem el nekik, mivel a garipapíron csak 2 év volt.
Még annyi, hogy én a honlapon töltöttem ki az igénylőt és vártam egy csomót, majd írtam nekik emailt és kiderült, hogy valamiért nem kapták meg a bejelentésem. Elküldtem az adatokat emailben, másnap már kaptam is a csomagfelvételi értesítést.