Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz jeni #24536 üzenetére

    Én másképp gondolom. Elállás esetén a vásárlás előtti állapotot kell visszaállítani.

    Vásárlás előtti állapot:
    a vevőnek volt 9598 Ft-ja és nem volt terméke, nem volt kuponja.

    köztes állapot:
    volt terméke, nem volt már meg a fenti pénze, és volt egy vásárlás 15%-át, azaz 1440 Ft-ot érő kuponja. Ezt vagy elhasználta vagy nem.

    Elállás utáni állapot:
    Termék vissza, pénz vissza, kupon vissza. Ha a kupont a vásárlás után egy újabb vásárláskor felhasználta, akkor mivel a kupon már nem tud visszajárni, így kényszerűen az ára jár vissza, így 9598-1440=8159 Ft jár vissza a vevőnek. Ha a kupon még nincs levásárolva, akkor viszont a kupont kell érvényteleníteni, nem pedig annak értékét levonni, így pedig egy kuponnal a boltnak magához láncolni a vevőt.

    Nyilván abban az esetben, ha a bolt ezt az ÁSZF-ben már előre tisztázta, hogy vásárlás utáni elállás esetén a vásárlás eredményéül kapott kuponok, ajándéktermékek stb.-k visszajárnak (bár a józan paraszti ész is ezt diktálja, ennek azért elég evidensnek kellene lennie mindenkinek, nem feltétlen érzem tehát, miért kéne ezt még írásban is külön nyomatékosítani). Ha a bolt, hogy ezt nem szabályozta (épp nemrég írt itt valaki valami hasonló esetet a Samsunggal), no ott kezd érdekessé válni a történet. Szóval a kedves vevő lapozza fel mit ír az ÁSZF, amit vásárláskor elffogadott.

Új hozzászólás Aktív témák