Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • belashx

    senior tag

    Sziasztok!
    Információra lenne szükségem egy tv javításához kapcsolódan.

    2020.augusztusában vásároltam a Telekomnál egy TCL 55C715 típusú tévét, melyet a Telekom 5 év garanciával hirdetett, de a jótállási jegyen csak 1 év szerepel. A készülék dobozában található gyártói garanciajegyen 24 hónapnyi jótállás van feltüntetve, szóval még a gyártó által vállalt időszakon belül vagyok.
    A tévén hibát véltem felfedezni, így értesítettem őket, el is szállították azt. Egyelőre csak telefonon keresztül tájékoztattak, hogy a hiba valós, panelcserés a készülék, de 80% eséllyel nem fognak kapni alkatrészt. Tájékoztatásuk szerint kérhetek másik készüléket (kifutott típus), vagy csereutalványt, amit a Telekomnál érvényesíthetek.

    Mivel javítani/cserélni nem tudják, így bízom benne, hogy csereutalvány lesz a vége. Vagyis itt jönne a kérdésem:
    Mivel a T-s jótállás lejárt, ill. nincs is náluk olyan készülék, ami érdekelne, van-e rá lehetőség, hogy ne utalványt kapjak, hanem a tv vételárát utalják vissza részemre, és vásárolhassak másikat, ahol akarok, hivatkozva a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet - szerintem - idevágó részére:
    (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

    Mi a gyakorlat, működik így a dolog? Jól értelmezem, hogy a Telekomnak ehhez már semmi köze, így nem köthetik a csereutalványt kizárólag hozzájuk?

    (Persze ez mindaddig feltételezés, míg írásban nem tájékoztatnak a fentiekről, de szeretnék felkészülni. :))

    "Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel."

Új hozzászólás Aktív témák