- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Asus Zenfone 11 Ultra - nagyra nőtt
- Honor 50 - apám nevében
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 12 - az izmos 12
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #21050 üzenetére
Perelni lehet, az eladót, amelytől vetted a készüléket. Egyetlen probléma, hogy a bíróságon bemondásra nincs gól, igazolható, bizonyítható kárt lehet csak kérni megtérítésre. Egy ilyen jelentéktelen hiba miatti 200e bukót viszont élő ember torkán le nem nyomsz soha az életben, simán az lesz a vége, hogy hibás döntést hoztál, hogy eladtad a telefont, és hibás döntést hoztál az ármegállapítás során is, valamint a frankó boltból származó legit cucc az áfacsalt/szürkeimportos termékek piacán történő árvesztése sem feltétlen tartozik az igazolható károk közé (értem ezalatt, hogy ha el is fogadnánk a 200e bukót, abból mondjuk 150 a standard hasznaltpiaci áresés, aminek semmi köze a problémához és mindössze 50e írható a "hiba" számlájára. Tudom, ok, okozat, de el nem tudom képzelni, hogy ebből pozitívan tudnál kijönni.
-
Topikgazda
válasz Hegyirabló #21052 üzenetére
Ha a hiba nem javítható, akkor pénzvisszafizetést kérhetsz. Vegyél másik márkát.
-
Josi
aktív tag
válasz Hegyirabló #21050 üzenetére
Iphone-nál ez nem hiba hanem feature.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #21052 üzenetére
Ha SW hiba, akkor vélhetően nem te vagy az egyetlen. Netszerte írnak valamit erről? Ha SW hiba, akkor meg majd valamikor javítják, ha a készülék tölt, helyesen tölt, maxi fesz elérésekor megállítja a töltést és mondjuk a töltő lehűzásakor helyreáll a kijelzés, akkor ez azért nem olyan hiba, amitől világgá kéne menni.
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #21057 üzenetére
Embere válogatja, engem pl. pont nem érdekelne. Feldugom a töltőre, másfél óra múlva leveszem és készen vagyunk. Hogy közben az akku ikon egyre hízik-e, vagy mászik-e felfele a százalékos kijelző vagy sem, az azért nem olyan kardinális probléma, ha a töltés megfelelően működik. Tény, valamennyire én is hiányolnám, de én főleg azért, mert rögeszmésen nem töltöm 80-85% fölé az akksit. Ha felhasználó által cserélhető lenne egy telefon akksija, akkor nem figyelnék rá ennyire, mert bepattint az ember egy újat x év múlva és kész, de ezt a lehetőséget sajnos -minden racionális indok nélkül- elvették tőlünk sajnos.
-
őstag
hát azért az elég racionális indok, hogy a cserélhető több helyet foglal, baromi nehéz a vízállóságot megoldani, és premium telefonoknál el lehetne felejteni az üveg és fém hátlapokat...
és még lennének indokok, de ezek amik először eszembe jutottakcryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #21059 üzenetére
A fém hátlap árnyékol. Az üveg hátlap f**ság, mert leejted és összetörik és csiliárdért cserélik. Így értelmes ember (ha már a fejlesztő részlegen nem volt bleőle egy sem, mert egy 5 lves gyerek is tudja, hogy az üveg törik, tehát napi használatú tárgyat nem csinálink belőle), szóval az értelmes ember legelső dolga gumibugyiba rakni a telefont, innentől kezdve hiába az a marketingmaszlag, hogy nekem prémium érzésemnek kéne legyen, hogy fém/üveg hátlapos telefonom van, pont nincs, mert a gumibugyi miatt a vásárlás után SOHA nem érintem meg azt. Csak a gumibugyit. Ergo kib*ottmindegy, hogy fém, üveg vagy épp műanyag a hátlap (a műanyaghátlap-rasszizmust amúgy sem értettem soha).
A cserélhető akksi nagyon minimálisan foglal több helyet, az akksi ugyanakkora, körülötte a szabad hely ugyanakkora, a hátlapfüleknek kell pár mm hely. Ellenben ha megdöglik a telefon, mit csinálsz? Fizetsz egy tonna pénzt a szakszerviznek, aki lemelengeti a kijelzőt a készüléktestről, belerakja heroinárú a gyári akksit, aztán meg imádkozhatsz, hogy a kijelzőt sikerüljön rendesen és ugyanúgy visszaragasztani. De persze ez a verzió rögtön nem játszik, mert tudjuk jól, hogy a telefonok döntő többségének melyik szerviz a gyári szervize, én meg rájuk mondjuk egy talicskát nem bíznék, nemhogy egy készülék szét-összét ragasztott ház esetén. Az akkumulátor atomerős, kétoldalas ragasztóval való beragasztására meg már ki sem térek, hogy azt miért is kell (wink, wink, apple)
A vízállóság meg egyrészt baromság (mint funkció), másrészt a nem cserélhető akksis telefonok 90%-a nem vízálló, tehát nem a vízállóság indok a cserélhető akksi elhagyására. Harmadrészt a Samsungnak anno sikerült cserélhető akksis ámde vizálló telefont csinálnia. És rohadjon meg a világ még jack aljzat is volt rajta.A cserélhető akksi és a jack eltüntetése kőkemény üzleti döntés, döglött légynyi köze sincs a vízállósághoz meg a user experience-hez.
-
őstag
abszolút nincs igazad szerintem
1, nagyon sokan használják pl az iphonokat is tok nélkül, mert tetszik nekik a premium kivitel és ha összetörik a biztosító ugyis vesz másikat, kit érdekel
2, azért foglal többet a kivehető, mert azt nem lehet midnenféle fura alakúra tervezni, hogy optimálisan kitöltse a helyet plusz a fix forma miatt vastagítja is a telefont
3, igenis sokkal nehezebb megoldani a vízállóságot, főleg ha jó sokszor le fel van pattintva a hátlap, deofrmáliódik, törik stb.
4, telejsen felesleges magyarázni is a dolgot, ha lenne erre tömegigény, akkor úgy lenne, de nincscryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #21061 üzenetére
1. A mobiltelefon-piacnak csak harmadik legnagyobb szereploje az Apple, valamint az ertekesitett uj telefonok mindossze 15%-a Iphone, igy nagyon kevesen vannak, hogy a teljes mobilpiacrol az o szokasaik alapjan vonjunk le barmit (bar teny, hogy hulyesegben, azaz uveg hatlapban felulreprezentaltak).
2. amikor a felhasznalo altal nem cserelheto akkukrol van szo, kb. nepmesei visszatero erv, hogy bezzeg ha a gyarto helyezi el es nem cserelhetoen a keszuelkeben, akkor mindenfele specko alaku akksit lehet rakni bele. Aztan amikor felhangzik a kerdes, hogy ugyan, tessen mar mutatni harom darab mobiltelefont, amibe ilyen specialis alaku akkumulator kerult, akkor rettenetes nagy csondek szoktak lenni. Nem veletlenul, hisz tokugyanolyan, teglatest alaku akksik kerulnek a zart telefonokba is.
3. Egyreszt a samu megoldotta, masreszt nem ajto az, hogy nyitogassuk. Egyszer berakom a simeket, meg az SD kartyat, utana az eletben nem nyulok egyikhez sem, tehat nincs miert levenni a hatlapot. De lenyegtelen is, mert tovabbra sem a vizallosag az oka a nem szetszedheto telefonoknak, hiszen a nem szetszedheto telefonok ugy 90+%-a nem vizallo.
4. az igeny teljesen lenyegtelen. A marketing, a penzsporolas valamint a penzcsinalas szamit, semmi mas. Ha az igeny szamitana, akkor nem lenne minden evben valami marketingbullshit, amivel epp el probaljak adni a termekeket (3d tv, hajlitott monitor es tv, notch, szigetes billentyuzet, samunal az edge szerias telefonok, amiknek lehajlik a kepernyije ketoldalt (mas kerdes, hogy pont ugy, hogy forditva, fejjel lefele tartanad a telefont, mert ugy kenyelmes, hogy az aljan van a lekerekites, nem az elejen), a jack csatlakozo eltunteert is tomegtuntetesek voltak, mindenki a javithatatlan, folyamatosan toltogetendo, kicserelhetetlen akksiju BT-s (elozoek osszessegekent horribilis okologiai labnyomu) fulesert akarta odaadni inkabb a fel vesejet, minthogy a sajat, jol kivalasztott fuleset bepattintsa, es termeszetesen tomegigeny az is, hogy pl. a mosogepem teljestmenyelektronikajat, ami egy kulon dobozban ul, elegge messze a mosogep vizes dolgaitol, ami majd egyszer el fog romlan azt kiontsek mugyantaval, ezaltal javithatatlanna teve azti (ellentetben a motorjaval, ami soha nem fog elromlani es amire viszont tenyernyi plecsnivel szedit a marketingosztaly, hogy tiz ev garancia a motorra). Az notebook-alaplapra forrasztott RAM-ot es SSD-t is a fogyasztok akartak mind, hisz' mennyire kurvajo, ha megdoglik az alaplap, es integethetsz az osszes adatodnak, ahelyett, hogy csak atraknad az SSD-t egy masikba (mind azt a 22x80x7 millimetert).
Ebredj fel, a fogyasztoi igeny az egvilagon senkit nem erdekel, csak a penz. Ha lenyeges lenne a fogyasztoi igeny, a javithatosag, a tartossag, akkor nem gyartanank ennyi ipari hulladekot (amit hutogepnek, mosogepnek, furogepnek stb. mernek nevezni a gyartok).[ Szerkesztve ]
-
India
aktív tag
Sziasztok!
Sziasztok! Iponba vettem.
Ma vettem , lenne egy kerdesem rendeltem egy hangszorot , borzalmas hangja van szerintem hibas , mert ennek nem ilyen hangnak kellene lennieNa most nem elllalni szeretnek egy termektol hanem adjanak egy masikat , na most ahogy latom ez a termek 70.000 forintal dragabb lett egy nap alatt ,ilyenkor mizu van ? Kerhetem a cseret vagy ilyenkor mizu?
Koszonom a valaszotokat
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Szia, 3 munkanapon belül a hibás terméket azonnal cserélni kell, meghibásodással vidd vissza, és kérj cserét. Bármiféle egyéb maszlagot ne egyél meg, mindent azonnal cserélni kell bevizsgálás nélkül. Utólag vizsgálhatják be, és hajthatják be a lóvét az üzletek, ha mégsem gyári hibás a termék.
The Truth is out there...
-
kutga
nagyúr
Hölgyek/Urak!
PH!-s javaslatra és mindenféle tesztek alapján online rendeltem egy monitort, amit január 7-én át is vettem.
Használom, nincs semmi baja, csak nem igazán tetszik a képe, érdekelne hogy mik a lehetőségeim ha másikat szeretnék venni, ugyanott. Az sem baj ha rá kell fizetni.
Let the Zone take me if I am.
-
Topikgazda
Szia!
Élhetsz a 14 napos indoklás nélküli elállással. A boltba neked kell visszajuttatni a monitort. Ha ugyanott szeretnél venni másikat, akkor azt csináld, hogy ha nincs készleten a másik monitor, akkor rendeld meg online, és amikor átvennéd, visszaviszed a régit is. Így csak a különbözetet kell rendezni, ezt a boltok is szeretik.
-
DarthPeeter
aktív tag
Sziasztok!
A külföldi áfával forgalmazó boltokról mit kell tudni? Kinéztem egy Samsung tv-t és 25.000ftal olcsóbb mint a legolcsóbb magyar üzletben.
Elektrofutar.net az oldal neve, árukeresőn jó értékelése van. Ha garanciális bajom lenne lehet ebből hátrányom, vagy regisztrálni kell a tv-t samsungnál és akkor nincs gond?
Köszönöm előre is a válaszaitokat! -
wwhy
veterán
válasz DarthPeeter #21070 üzenetére
Főleg Samsung esetében valószínűleg nem lesz magyarországi garanciád, vissza kell küldeni oda, ahonnan a számlát kapod.
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Land
veterán
Üdv!
Egy PCX-től vásárolt procihűtőt eladtam és az új tulajnak gariztatnia kell.
A hibabejelentőn az én nevemet írja bele, azaz a Garancia papíron a vevő nevét vagy nyugodtan írhatja a sajátját? Köszi!Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Márton
nagyúr
üdv,
előre utaltam egy termék árát, gls pontra megérkezett.
Azonban a korábbi (elveszettnek hitt) termék előkerült, így mégsincs szükségem az újra.
Ha a terméket nem veszem át, az elállásnak minősül-e? Visszaviszi a futár, majd a kereskedő a szállítási díjjal csökkentett árat utalja vissza?
Vagy jobban járok ha átveszem és én küldöm vissza?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
zümzümm
senior tag
Sziasztok,
Két dolgot szeretnék kérdezni. Az első kérdés már nem aktuális, csak a jövőre nézve hasznos infó lesz.
Szóval az első kérdés, hogy személyesen üzletben vásárolt termékre is vonatkozik elállási jog? Szóval ha 3 napon belül visszaviszem úgy hogy nem használtam, akkor visszakövetelhetem a vételárat? Erre a kérdésre sehol sem találok választ, mindenhol csak a webshopos elállásról írnak.
A második kérdésem viszont már aktuális. Egy tegnap vásárolt táska pántján észrevettem két hibát, két helyen megszaladt a gyöngyvászon pánt szálai, és bolyhos lett. Ráadásul, az egyik ilyen bolyhosodást öngyújtóval akarták "eltüntetni", amivel azt érték el hogy a bolyhosodást "összeugrasztotta" a láng, de egyrészt a körülötte lévő részt is megkapta és megolvasztotta, másrészt meg a puha bolyhosodásból, apró kemény karcolós kitüremkedés lett. Ez igy rohadtul kiábrándító, hogy egy 15ezer ft-os oldaltáskát igy összegámyoltak.
Szóval ebben az esetben élhetek a pénvisszafizetés követelésével? Vagy csak cserére vagyok jogosult? Viszont mi van akkor ha csak cserére vagyok jogosult, de olyan szinben nincs már az a fajta táska? -
Márton
nagyúr
válasz zümzümm #21078 üzenetére
"személyesen üzletben vásárolt termékre is vonatkozik elállási jog?"
Biztos hogy nem, max ha neten rendelted és személyesen veszed át.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Topikgazda
válasz zümzümm #21084 üzenetére
Ha ezzel nem értesz egyet, akkor kérd ki a vásárlók könyvét, és írd bele, hogy a szavatossági igényedet bizonyítás nélkül, mondvacsinált okokra hivatkozva utasították el.
Ugyanis minden vállalkozás által eladott új termékre 2 év szavatosság van, ártól függetlenül. A szavatosság első fél évében a vállalkozásé, utána a vásárlóé a bizonyítási teher. Ha ezzel nincs tisztában az eladó, akkor az is írd bele a vásárlók könyvébe. -
zümzümm
senior tag
válasz Superhun #21085 üzenetére
Közben informálódtam a fogyvédelemnél. Ők is azt javasolták hogy irjak a könyvbe, vagy ha nem akarok visszamenni akkor emailben tegyek panaszt először az üzletnek írva, aztán ha 30 napon belül nem jön válasz vagy nem megfelelő amit ajánlanak, akkor jöhet a fogyvédelmi panasztétel, csatolva az elküldött emaillel.
-
internetezoo
senior tag
50 napja rendeltem telefont, számla van, utalva van, igazolva van. Csak szállítani nincs még, csak az ígérgetés. Xiaomi termék, nagyon friss. ha Kínából vettem volna az már rég itt lenne.
Várjak vagy jelezzem hogy jön a hatóság felkeresése?[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz internetezoo #21088 üzenetére
Az utalos internetes rendeles (marmint ha csak utalos fizetesi mod van, se bankkartya, se paypal vagy ilyesmi), az jellemzoen atveros oldal szokott lenni. Mi a weboldal neve, guglizzuk csak meg...
Ha unod mar amugy, akkor ertesited oket, hogy elallsz a vasarlastol, es 14 napon belul vissza kell kapnod a penzedet. -
Topikgazda
válasz LuckyL #21087 üzenetére
Ebben én nem vagyok biztos. Nem vagyok jogász vagy ügyvéd, de többször átolvasva a jogszabályt én úgy látom, hogy a vállalkozás csak a kijavítás és a kicserélés között dönthet attól függően, hogy neki melyik jár kevesebb költséggel. A szerződéstől egyoldalúan elállni nincs joga. Ezt csak a fogyasztó teheti meg.
Így szól az ide kapcsolódó jogszabály:
2. Kellékszavatosság
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.Tehát ha a bolt a kicserélést nem vállalja, akkor a fogyasztó dönthet úgy, hogy eláll a szerződéstől, de erre nem kötelezhető. Hogy ilyenkor ne alakuljon ki patthelyzet pl. olyan esetben, amikor felment a termék ára, a jogszabály alapján fogyasztó mondhatja azt, hogy akkor kijavíttatja a hibát egy szakemberrel, aki ért hozzá, bármennyibe is kerüljön, és a számlát köteles lesz kifizetni a bolt. Szerintem ezzel gyorsan le lehet zárni az ilyen vitákat és rögtön megjön a kedvük cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Superhun #21091 üzenetére
szerintem a jogszabály azon része hogy a sorrend javítás, csere és csak utána pénz vissza az eladót védi és nem a vásárlót
úgy értelmezem, hogy az a funkciója, hogy ne legyen az a helyzet, hogy a vásárló használ valamit x ideig, tönkremegy és azonnal viszi vissza, kéri vissza a teljes összegetszerintem azzal ha valaminek a teljes árát visszatérítik, az eladó részéről minden lezárva és vitának helye nincs, hiszen visszaállt az eredeti állapot (és ha végiggondolod, ezzel azért nehéz vitába szállni -szerintem)
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Execᵀʰᵀˢ
tag
Sziasztok,
Nemrég vettem házventiket (Arctic F12 PWM, R4), megbízhatóbb webshopból. Az egyik venti kiegészítő kábeléből a négyből az egyik vezeték elengedett a csatlakozóból, így nem lehet az alaplapra rádugni (a kiegészítő kábel standard ATX fan headerre alakítja a venti saját kábelét, ~1mm-el keskenyebb az egész).
Visszavittem a boltba ahol vettem, de nem vették át, mert fizikai sérültet nem vehetnek át és arra nem vonatkozik a garancia.
A kapott garancialapon tényleg szerepel egy ilyen mondat:A termék fizikai sérülése, ide értve a törést, szakadást, deformációt, égést, alaplapi tüske hajlást, megbontást, túláram vagy szakszerűtlen szerelés okozta bármilyen jellegű sérülést a jótállás teljes elvesztésével jár, függetlenül a hiba és a sérülés jellegétől.
A boltban azt mondták, hogy visszaküldhetem a gyártónak és ők eldönthetik, hogy gyártási hibás-e, de ők ezt így nem vehetik át. Ránézésre egyértelmű gyártási hibának mondható (hiszen gyenge az összes vezeték az extra kábelen), de ugye nem tőlem függ, hogy minek ítélik meg.
A legtöbb kötelező jótállásra vonatkozó rendeletben csak 10000 Ft fölötti értékű termékre látok utalást, ez pedig alatta van. Még ha a gyártónak vissza is küldeném, kérdéses, hogy ki állja a postaköltséget, hiszen a postaköltség oda-vissza összesen többe kerülne mint maga a termék volt. Ellenben, a termékoldalon, a garancialapon, és a számlán is 12 bolti illetve további 48 havi gyártói garanciával írják, úgyhogy "mégis" vonatkozhat rá értelmezésem szerint.
Illetve, az Arctic oldalán van egy ilyen sor:
Policies apply to webshop or direct purchase from ARCTIC only. ARCTIC doesn't offer a manufacturer warranty. For those purchased through our dealer or local retails, a warranty grants to an ARCTIC-branded product is not depending on ARCTIC. Please consult your dealer or local retails for their rreturn and refund policy.Van ötletetek, hogy így merre tovább?
(ps.: az összefoglalóban az összes link a "Egyéb, hasznos információk" alatt 404-re mutat)
-
Topikgazda
válasz LuckyL #21092 üzenetére
"szerintem a jogszabály azon része hogy a sorrend javítás, csere és csak utána pénz vissza az eladót védi és nem a vásárlót
úgy értelmezem, hogy az a funkciója, hogy ne legyen az a helyzet, hogy a vásárló használ valamit x ideig, tönkremegy és azonnal viszi vissza, kéri vissza a teljes összeget"Ez így van, az eladót védi az "elsősorban javítás vagy csere" rész, ezzel nem is vitatkozok. A pénzvissza a legköltségesebb, ezért is kérheti ezt csak akkor a vásárló, ha az előző kettő nem lehetséges (vagy nem hajlandó rá az eladó).
"szerintem azzal ha valaminek a teljes árát visszatérítik, az eladó részéről minden lezárva és vitának helye nincs, hiszen visszaállt az eredeti állapot (és ha végiggondolod, ezzel azért nehéz vitába szállni -szerintem)"
Valóban visszaáll ezzel az eredeti állapot, de ezt csak a vásárló kérheti. A termék a vásárló tulajdona, így a vásárló dönti el, hogy mi legyen vele. A bolt nem "foglalhatja le" egyoldalúan, mert az gyakorlatilag lopás. Próbáld valahogy efelől megközelíteni a dolgot és akkor szerintem te is hasonló következtetésre jutsz.
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21093 üzenetére
2 év szavatosság mindenre van, aminek az első fél évében a boltnak kell bizonyítania szakértői véleménnyel, hogy a hiba nem gyári eredetű. Ja és sem a jótállás, sem a szavatosság nem veszik el. Ilyen nincs. Max a gyártó nem vállalja a garanciázást fizikai sérülés esetén, de ahhoz neked semmi közöd, meccselje le vele a bolt. Te a bolttal állsz szerződésben.
Megkérdezhetjük, hogy melyik bolt ez?
A 404 jelzéseket köszi, javítom majd.
-
őstag
válasz Superhun #21094 üzenetére
A termék a vásárló tulajdona, így a vásárló dönti el, hogy mi legyen vele. A bolt nem "foglalhatja le" egyoldalúan, mert az gyakorlatilag lopás.
erre viszont ott van hogy elállhat a vásárlástól a vevő és visszakapja a pénzét
nem arról van szó hogy kényszeríti az eladó, hiszen ha akarja megtarthatja a rossz terméket, senki sem tiltja meg
az hogy közben változott a termék ára vagy nem beszerezhető, nem az eladó kockázata
tényleg minden hónapban előkerül ez a topikban, egyszerűen nem értem hogyan lehet ezt máshogy értelmeznicryptot minden termékemért elfogadom
-
Execᵀʰᵀˢ
tag
válasz Superhun #21095 üzenetére
2 év szavatosság mindenre van
Ezt akkor is így kell értelmezni, amikor 12 hónap bolti, további 48 havi gyártóit írnak? Mégegyszer, <10000 forintos termékről van szó. (Ettől függetlenül nem szeretném kidobott pénzként elkönyvelni.)
Ja és sem a jótállás, sem a szavatosság nem veszik el. Ilyen nincs. Max a gyártó nem vállalja a garanciázást fizikai sérülés esetén, de ahhoz neked semmi közöd, meccselje le vele a bolt.
Eddig rendben. Viszont, megnéztem, az ÁSZF-ükben is benne van, hogy "fizikai sérülések garanciavesztéssel járnak" -- ezzel nem csorbul a garancia/jótállás fogalma, ha gyártási hibából ered?Te a bolttal állsz szerződésben.
Igen, csak a személyes bevitelnél lepattantam; próbáljam újra írásban, emailben esetleg?
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21097 üzenetére
Az a "12+48" egy év jótállást és 4 év gyártói garancia ügyintézést jelent szerintem. A jótállással még jobb helyzetben van, mert az 1 év, azaz 1 évig a boltnak kell bizonyítania mindent, míg szavatosságnál ez csak fél év. A bolt önként vállalhat jótállást 10.000 Ft alatti termékekre is.
A "fizikai sérülések garanciavesztéssel járnak" ÁSZF részt úgy értsd, hogy a gyártói garancia ugrik, szóval az 1 év utáni időszak, persze ezt módszeresen "elfelejtik" leírni, hogy maga alá csináljon a vásárló.
Próbáld újra írásban, a bizonyítási kötelezettséget megemlítve. Ha továbbra is akadékoskodnak, akkor sajnos csak a békéltető testület marad.
[ Szerkesztve ]
-
Execᵀʰᵀˢ
tag
válasz Superhun #21099 üzenetére
A bolt önként vállalhat jótállást 10.000 Ft alatti termékekre is.
Szerintem itt lesz a hunyó. Köthetik ezeket feltételekhez? (eg. fizikai sérülés)Az a "12+48" egy év jótállást és 4 év gyártói garancia ügyintézést jelent szerintem. A jótállással még jobb helyzetben van, mert az 1 év, azaz 1 évig a boltnak kell bizonyítania mindent, míg szavatosságnál ez csak fél év.
Bingó. A garancialapon ez van még:A "+" jel előtti szakasz a hazai jogszabályban meghatározott 1év kötelező jótállást jelöli, a "+" jel utáni rész a gyártó által ezen felül vállalt garanciaidőt jelöli a gyártó feltételei szerint, mely bizonyos esetekben regisztrációt igényel és a feltételek eltérhetnek a kötelező jótállásban meghatározott feltételektől.
De ezt a fentivel a #21093 -ban idézett "A termék fizikai sérülése [...] a jótállás teljes elvesztésével jár, függetlenül a hiba és a sérülés jellegétől." nem ütközik? Olyat, hogy "jótállás elvesztése" nem tehetnek meg, nem?
Mindez gondolom csak akkor érvényes, ha az első kérdésemre "igen" lenne a válasz, miszerint köthetik ezeket feltételekhez 10.000 Ft alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W