Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Superhun

    Topikgazda

    válasz LuckyL #21087 üzenetére

    Ebben én nem vagyok biztos. Nem vagyok jogász vagy ügyvéd, de többször átolvasva a jogszabályt én úgy látom, hogy a vállalkozás csak a kijavítás és a kicserélés között dönthet attól függően, hogy neki melyik jár kevesebb költséggel. A szerződéstől egyoldalúan elállni nincs joga. Ezt csak a fogyasztó teheti meg.

    Így szól az ide kapcsolódó jogszabály:

    2. Kellékszavatosság
    6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
    (1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
    (2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
    a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
    b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
    (3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    (4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

    Tehát ha a bolt a kicserélést nem vállalja, akkor a fogyasztó dönthet úgy, hogy eláll a szerződéstől, de erre nem kötelezhető. Hogy ilyenkor ne alakuljon ki patthelyzet pl. olyan esetben, amikor felment a termék ára, a jogszabály alapján fogyasztó mondhatja azt, hogy akkor kijavíttatja a hibát egy szakemberrel, aki ért hozzá, bármennyibe is kerüljön, és a számlát köteles lesz kifizetni a bolt. Szerintem ezzel gyorsan le lehet zárni az ilyen vitákat és rögtön megjön a kedvük cserélni. ;]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák