- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy Buds FE - rajongok és jajongok
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz Frontiner #21148 üzenetére
Nem jár le a garid, sőt, a bejelentés óta nem ketyeg. Arra kell csak figyelni, hogy amikor végre megjavítják, akkor a jótállási jegyre a 12. 05. legyen a bejelentés időpontjának írva, és a jótállás meghosszabbodott x nappalba meg ezt a röpke két hónapnyit vezessék csak fel szépen. Tehát, hogy később ezt igazolni tudd.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Frontiner #21150 üzenetére
a szerviz ugyebár gyakorlatilag az eladó "megbízottja" ezesetben, bár valószínűleg az eladó nem tud semmit erről a problémáról jelen pillanatban
neked viszont csak azzal szemben lehet követelésed, akitől a készüléket vásároltad
ezért a határidő, mert bár ez már így is bőven kimeríti számodra (véleményem szerint) a "jelentős kellemetlenség" fogalmát, (egy mosógép esetében főleg), de azért célszerű egy ésszerű határidőt adni a jótállásra kötelezett (eladó) számára is, hiszen valószínűleg nem tud semmit az egészről (ez viszont nem neked felróható, de így maximálisan korrekt vagy és jogos az elállás ha sor kerül rá)cryptot minden termékemért elfogadom
-
Frontiner
aktív tag
válasz LuckyL #21153 üzenetére
Holnap futok még egy kört telefonon,hátha. Ha nem jutok előrébb,írom a levelet!
Köszi mégegyszer a tanácsot!Csak még egy poén ami kimaradt a sztoriból:
Mikor visszahívott a ügyfélszolga,hogy meg van rendelve az alkatrész, megkérdezte, hogy be tudom e vinni a szervízbe, mert ezt lakáson nem tudják szerelni.... És hogy kerek legyen a sztori, azt mondta ez kb 1 hetet fog igénybe venni ez a javítás. Kíváncsi lennék, mi a sz@rt cserélnek benne 1 héten keresztül?![ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
őstag
válasz Lackooo84 #21157 üzenetére
túlzásba sem érdemes esni, mindenki azt próbálja kihozni az adott helyzetből, ami anyagilag legjobban megéri
nyílván a szerviznek kifizetik a kiszállást, és ha esetleg az ügyfél behozza, akkor is kiszámlázzák a megbízónak
rá lehet csodálkozni, de a világ így működik...szerk: ezért is írtam Front-nak, hogy ne a szervizzel birkózzon, nem velük van jogviszonya
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Frontiner
aktív tag
válasz LuckyL #21158 üzenetére
Felhivtam a kereskedőt,aki egyből lepattintott, hogy neki a szervízeléshez semmi köze, kérdezzem erről a szervizet. Felhivtam ismét a szervizt, most várom hogy visszaszóljanak hogy mi a helyzet, de már nagyon unom ezt az egészet. Milyen érvekkel tudok előállni az üzlettel szemben, hogy ne hajtson el egyből? Mondtam neki, hogy vele állok szerződésben, de ez nem “hatotta meg”. Csak azt hajtogatta, hogy ők csak egy kereskedés, a szervizhez semmi közük, azt velük kell lerendeznem. Ha lényeges egyébként, ez online vásárlás volt, de van fizikai üzlete is a cégnek.
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
asdf_
veterán
válasz Frontiner #21159 üzenetére
A vásárlást követő első egy évben a fogyasztó VÁLASZTÁSA SZERINT érvényesítheti jótállási igényét az eladó szervnél vagy a szakszervizben. Más kérdés, hogy megkezdett ügybe utólag belevonni az eladót szerintem értelmetlen (hacsak nem kívánsz majd elállni), most csak annyi van, hogy a szervizes valóban azt vezesse fel a jótállási jegyre, ami valóban történt, tehát a bejelentés és a javítás időpontja stimmeljen (ez most számít is, mert az elux csak egy év garis, így az hosszabbodjon csak meg, a plusz év gariknál nem evidens, hogy hosszabbul).
[ Szerkesztve ]
-
Frontiner
aktív tag
válasz LuckyL #21161 üzenetére
Felhívott a szervíz, hogy kedden tudják elvinni a mosógépet, amit nem tudtam elfogadni mert én 6-18ig dolgozom, ezért szabit nem veszek ki, továbbá a napokban fog megszületni a kislányom, így teljesen kiszámíthatatlan a jövőhetem. Megjelöltem a holnapi napot, amit abban az esetben tudnak teljesíteni ha lecipelem a kollégával a mosógépet. Természetesen ezt megtagadtam, mert szerintem nem nekem kell erről gondoskodnom, másrészt gerincsérvem van. Elmondtam hogy a jövőhéten nem érdekel hogyan de javított állapotban szeretném visszakapni, különben megteszem a megfelelő jogi lépéseket, a megfelelő helyen. A t.köm kivan mostmár ezzel a szervízzel és az egész Electrolux-al. Életem első és utolsó Electrolux terméke volt, az biztos. Persze meg sem lepődöm, hogy egy bocs még senki száját el nem hagyta...
Köszönöm mindenki segítségét![ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
őstag
válasz Frontiner #21162 üzenetére
arra vigyázz, hogyha ők felajánlották hogy jönnek érte és elszállítják, akkor nem biztos hogy igazad lesz a végén egy jogi eljárásban
(az nem az ő problémájuk, hogy te dolgozol napközben, ezt nem feladatuk és nem is biztos hogy lehetséges lenne figyelembe venni)cryptot minden termékemért elfogadom
-
Frontiner
aktív tag
Na igen,de úgy jött volna (kedden is) ha én segítek levinni. Így abban maradtunk, hogy mivel el vanak "havazva", jövőhéten felhív, hogy mikor tudnak jönni ketten,hogy lecipeljék a mosógépet, amit egyébként egy faszi hozott fel a harmadikra egy molnárkocsival...
Nyílván nekem nagyok az igényeim... Oh,mélyen tisztelt szakszervíz[ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
DarkJedi
csendes tag
Sziasztok!
Vásároltam egy kecskeméti üzletben egy elég drága videókártyát, MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio. A kártya egy ideig jól működött, azonban pár hónap használat után artifactolni kezdett (soha nem tuningoltam). Erről csak olyan infókat találtam, hogy hardver hiba, így visszavittem az üzletbe, ahol megerősítettek, hogy valóban garanciális lesz, küldik a nagykernek, aki intézi a szervízt.
Ez volt 2019. november 10. környékén.
A kártya elvileg a csehországi szakszervízben járt, végül kb december 15. körül, kb 5 hét múlva visszajött. Azt mondták, egy memória elszállt rajta, javították.. Ok.
Vissza a gépbe, 2 nap után újra artifacting. Megint vissza az üzletbe, mondták, hogy küldik újra a nagykernek, és azon lesznek, hogy kapjak egy másikat.
Január eleji érdeklődésemre azt mondták, hogy amint van infó, hívnak, addig várjak türelemmel. Nos a mai napig (január 31.) nem jelentkeztek.Kérdésem az lenne, hogy mennyire normális (és jogszabályoknak megfelelő) az, hogy egy egyértelműen gyári hibás termék miatt már 2,5 hónapja nem tudom használni a számítógépemet, illetve egy ekkora értékű (400k HUF) termék megvásárlásával miért kell nekem egy javítgatott, forrasztgatott terméket használnom, ha egyszer vissza is kapom?
Ki dönti el, hogy mikor jár új termék? A nagyker? A gyártó? A szervíz?
Nyílván az üzletben nem hajlandók visszaadni a pénzt, és mindenben a nagykerre mutogatnak. Érdemes fenyegetőzni a fogyasztóvédelemmel? Érdemes lehet levelet írni a nagykernek, vagy leszarják?
Illetve a szervízben ennyire dilettánsok dolgoznak, hogy veszik észre, hogy ugyanolyan hibásan kaptam vissza?
Köszönöm szépen a válaszokat!
-
őstag
válasz DarkJedi #21165 üzenetére
ha magánszemélyként (nem céges számlára) vásároltad, akkor ezt a sorrendet javaslom:
beírás a panaszkönyvbe-elállás a szerződéstől (kéred a pénzvisszatérítést)-békéltető testület-polgári per
(szerintem ez már kimeríti a jelentős kellemetlenség fogalmát, de hátha nem kell perre vinni valamelyik korábbi szinten visszaadja a bolt a pénzed vagy egy új kártyát)
te csak a boltal vagy jogviszonyban, a többi téged nem kell hogy érdekeljen, nem a te dolgod, hogy a bolt mit hogyan tud érvényesítenicryptot minden termékemért elfogadom
-
Frontiner
aktív tag
A történet folytatódik....
A garanciával nem lesz gond, onnantól számolják,ahogy bejelntettem,szóval a 02.07.-i dátum nem fog problémát okozni. (Bár ezek után nem csodálkoznék, ha mégsem így lenne....)
DE!
Ugye múlt héten beszéltem velük és eredetileg MA akarták elvinni, de mivel dolgozom+nekem kellett volna lecipelni , ezért a mai napot lemondtam és abban maradtunk, hogy fognak keresni új időpont miatt.
Nemrég hívtak, hogy 1 órán belül ott lennének a gépért.... De mondom én dolgozom,a múlt héten le lett mondva a mai nap, a gép ki sincs kötve, az asszony otthon van, de azt se tudja mi-merre, meg amúgy is arról volt szó, hogy ma emberhiány miatt nem tud senki jönni. Hádde ketten mennénk (és röhög a telefonba), meghogy óóó én ne foglalkozzak vele, majd ők kikötik meg elpakolnak mindent az útból meg blablabla....
Najó, mondom, itt és most befejeztük!
Ma nem alakalmas és kész! Nem fog nekem senki idegen pakolászni a lakásba meg hozzábarmolni mindenhez, majd ha otthon leszek,jöhetnek! És még nekik állt feljebb...
Az biztos,hogy panaszt fogok tenni a szervíz ellen. Mert ekkora hanyag,bunkó,semmirekellő,trehány,mocsok,nemtörődöm,sz@rrágó és hazug bandával én még nem találkoztam![ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
wwhy
veterán
válasz Frontiner #21168 üzenetére
1st: Majd még fogsz. Szokj hozzá.
2nd: a te munkád - ezek szerint - pótolható. Cipelőember nem terem minden bokorban, őket - ezért - nem fogja senki sem kirúgni, és a cég szemlélete sem fog megváltozni. Sajnos.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Frontiner
aktív tag
Itt most nem konkrétan a cipelőember a baj!
Hanem, hogy világosan elmondtam a múlt héten, hogy a mai nap nem alkalmas! Amit (elvileg) rögzítettek is... (És nem is lenne ezzel van bajom,ha nem előtte szólnak 1 órával, hanem mondjuk tegnap és akkor előkészítettem volna.)
Erre mégis erősködik, hogy márpedig ő akkor is kijön és elviszi, ha kell kiköti és bútrot rak arréb,de ő ma elviszi,mert neki ez van írva az ő papírjára odairva és különben is ki vagyok én, hogy neki én megmondom....
Mindegy, részemről lezárva ez az egész téma. Nem ér annyit, hogy emiatt idegeskedjek,van jobb dolgom is!
Pl. a hamarosan megszületendő kislányommal foglalkozni[ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
bucihost
senior tag
válasz Frontiner #21173 üzenetére
Szerintem tök egyértelmű volt a kérdés. Csak felmerült bennem, hogy mire fel ez a nagy puffogás. Ha nincs háztól-házigod, ki se kellene menniük hanem neked kell megoldani az elvitelt. Ahogy Te nem tudod megoldani, hogy otthon legyél ugyan úgy ők se tudnak akkor ugrani amikor Te kitalálod. Jelen esetben itt neked kellene alkalmazkodónak lenni, mivel neked érdeked a javítás. Nekik tök mind1 mikor állnak neki....
-
Frontiner
aktív tag
válasz bucihost #21174 üzenetére
Értem...Nem találtam ki semmit, egyszerűen a mai nap nem felelt meg. Szerintem lehet olyan napot találni ami mindenkinek előnyös...továbbá ha visszaolvasol, a történet 2 hónapja kezdődött, csak a szarakodás megy részükről, állandóan telefonálgatnom kellett. Írta vki, hogy 10 kg felett amig garanciás nekik kell megoldaniuk az elszállitást. Továbbá arról én nem tehetek, hogy helyszínen nem javítható, csak szervíz körülmények között, ami 3 napba fog telni elmondásuk szerint. Ha megengeded hagynpattogjak már, 2 hónapja anyósnál/mosodába vagyunk kénytelenek mosni mert a belső kommonikációjuk=0!!
[ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
Dealer95
őstag
válasz bucihost #21174 üzenetére
Zugbolt vagy sem.
Attól még kötelező nekik.Lásd:
"Akötelező jótállás kapcsán biztosított, hogy a 10 kg-nál nagyobb tömegű termék esetében a vállalkozás köteles a terméket helyben megjavítani, vagy ha arra nincs lehetőség, akkor elszállításáról is gondoskodni, tehát nem csak annak anyagi oldala, hanem megvalósítása is a kereskedőt terheli."[ Szerkesztve ]
-
Farkash
csendes tag
Sziasztok! Egy gyors kérdés!
Volt egy Gigabyte 1060-as 3gb-os videókártya. Csak játékra volt használva, nem volt húzva, nem volt bányászva vele. Aztán fogta magát és egyik este elfüstölt. Mivel 3 év garancia volt rajta elvittem a boltba. Ott átvették, jelezték, hogy még nem telt le a 3 év és él a garancia csak elküldik a nagykerbe bevizsgálásra. A nagyker ült rajta több mint egy hónapot aztán visszaküldték a kártyát és írtak hozzá egy igazolást idézem:
"A fizikális égési sérülés garanciavesztettséget von maga után..."
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek ez jogszerű? Én rendeltetészerűen használtam a videókártyát ami elfüstölt. Van értelme írogatni a fogyasztó védőknek vagy ilyesmi?
Kiváncsi vagyok a véleményetekre pro- és kontra!
Előre is köszi a válaszokat! -
Mázli01
kezdő
Sziasztok urak
Ha rendelek netről valamit akkor elvileg 2 hétig vissza lehet küldeni a terméket ha nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Viszont olyankor is él ez a lehetőség ha bolti átvételt kérek?
-
Topikgazda
válasz Farkash #21186 üzenetére
Szia!
Ha jól értem, a garancia 3. évében adtad le a kártyát. Az a gond, hogy a magyar törvények max. 2 évig védenek téged (1 év kötelező jótállás + 1 év szavatosság), utána csak és kizárólag a gyártó feltételei érvényesek. Ha a gyártónak nincs magánszemélyeknek szóló RMA szolgáltatása, akkor csak a nagyker gariztathat, aki pedig ha nem hajlandó, akkor nem tudsz mit csinálni, hiszen vele nem állsz szerződésben.
Erre a helyzetre sajnos okosat nem tudok mondani, esetleg még itt a topikban a srácoknak eszébe jut valami. -
Farkash
csendes tag
Köszönöm a hsz-t!
-
lenoma
aktív tag
Pcx-es garanciáztatási tapasztalatokra vagyok kíváncsi. Hány hétig tart? Videokártyát 2 hete adtam be, de még 12 termékük van előttem a nagykernél bevizsgálásra...
-
-
lenoma
aktív tag
válasz Superhun #21195 üzenetére
Szia!
Kerestem de nem találom ott a listát!
Általánosan mások tapasztalatára voltam kiváncsi az ügyintézési idővel kapcsolatban.
Garanciális videokártya PCX-nél. Nekem is gyanúsan 25 nap körüli időt adtak meg.
Lehet szívatják azokat akik nem kértek felárért néhány napos ügyintézést jelentő cseregaranciát?
Kitalálták, hogy 15 napon belül csak törekedniük kell.
Illetve, hogy a 15 napot úgy értelmezik, hogy a nagyker szervízében annyi időt tölthet.
Hiába jeleztem nekik, hogy én velük állok kapcsolatban, és nem kell értenem az eljárásuk menetéhez/lépéseihez és a 15 nap rájuk vonatkozik, akkor is annyit hajtogatnak, hogy nekik csak törekedniük kell és a nagyker szervízébe csak múlt héten érkezett be, onnan számítódik a 15 nap ami nem is kötelező határidő. Ha tényleg betartják a 25 napot, akkor SOHA TÖBBÉ PCX! Január 29-én adtam be és azt mondták, hogy február 24 előtt nem valószínű. Ja háztól-házig garanciával lett volna visszaküldve, de január 29-én igényeltem a feladószelvényt az ingyenes postázáshoz, azóta sem kaptam meg. Személyesen vittem be még január végén. Pedig fél órás válaszidőt reklámoznak...[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz lenoma #21196 üzenetére
nem hiszem hogy direkt szivatnának, sajnos iylen lassan megy tényleg, gondolom ezért is árulnak feláras garanciát, mert akkor ők átvállalják a várakozást
máshol is ez van többnyire
talán az amazon az üdítő kivétel, ott 1 éven belül nem vacakolnak azonnal pénzvissza vagy cseretermékcryptot minden termékemért elfogadom