- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Teljesítményben is igazi titán az iPhone 15 Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Mobil flották
Hirdetés
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
-
Frissítve! A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
Az, hogy egyetlen egyszer meghibasodott, majd most masodjara is, az meg rettenetesen keves ahhoz, hogy jogilag megalljon az, hogy te penzt kerjel vissza. Menjen szepen a szervizbe es kesz.
(nagyon halkan es zarojelben, ha ilyen magas elvarasaid vannak egy termek minosegevel kapcsolatosan (gy.k.: meg ne merjen hibasodni), akkor miert egy kinai ceg Philips-nek matricazott termeket vasaroltad meg? ) -
Kaci84
őstag
Sajnos nincs megszabva, hogy hányszor kell meghibásodjon, hogy azt lehessen mondani márpedig a pénzt kérem vissza. Erősen a körülményektől függ, hogy mikor mondható ki neked jelentős kellemtlenség vagy anyagi veszteség már ez.
Lehetőségeid békéltető testület első körben. Ők is csak max javasolni fogják a boltnak, hogy kapjad vissza a pénzt amit vagy megtesznek vagy nem. Utána bíróság és per. Majd ott a bíró fogja eldönteni kinek van igaza mérlegelve a körülményeket.
A Békéltető és fogyvéd infó emailjein kérhettsz esetleg útmutatást a tapasztalataik alapján, hogy mikor érdemes perelni, mikor van olyan stádiumban az ügyed.
Én azt mondom, hogy a következő meghibásodásnál el lehet kezdeni mozgolódni, érdeklődni.Személyes véleményem, hogy az se mindegy, hogy meghibásodik aztán sok idő múlva újra, vagy a szervízből már rosszként jön vissza. Ugyanis utóbbi azt jelenti, hogy nem tudják megcsinálni, ilyenkor pénzvisszatérítés van. Hiába választja a szervíz a kijavítást ha nem javítja ki. Ezért fontos, ha bármi gond van vagy érzed, hogy valami nem oké azonnal menny vissza jegyzőkönyv miegymás, hogyha odajuttsz láttszódjon, hogy rosszként küldték vissza.
Továbbá szerintem szokásos módon rosszul értelmezik a szabályokat. Az aránytalan többletköltség pont, hogy nem a pénzvisszatérítésre vonatkozik, hanem a kijavítás vagy kicserélésre. -
qltsar
addikt
Sziasztok,
Tanácsot szeretnék kérni az alábbiakkal kapcsolatban:
Röviden a történetem:
04/22-én rendeltem egy webáruházból termékeket.
Többszöri sorozatos megkeresésemre sem reagáltak, hogy miért nem történt meg a kiszállítás / feladás. (Leszámítva az 1 nap késéssel kiküldött automatikus rendszer-üzeneteket.)
05/07-én jeleztem feléjük, hogy elállok a vásárlástól, kitöltve a saját formanyomtatványukat, megadva az adataimat a visszautaláshoz stb..
05/07-én késő este egyszer csak kaptam egy automatikus üzenetet, hogy a csomagomat feladták?!?!?!Természetesen ezután kérdőre vontam őket, hogy ezt mégis miért tették meg, amikor elálltam a vásárlástól.
Továbbra sem kaptam választ a kérdéseimre, de annyit olvastam a témában, hogy 14 napon belül meg kell történnie a visszautalásnak elállás esetén.
Mivel (az érthetetlenül megtörtént) feladás előtt jeleztem nekik az elállási szándékom, a 14 nap onnét indul.
Feltételezem a szállító cég megpróbálja majd kihozni a terméket, de nem fogom átvenni, mivel elálltam a vásárlástól.
A webáruház nem számolhatja fel az áru oda-vissza szállítását, valamint a pluszban eltöltött időt az elállásnál, mivel a szándékomat már a csomag feladása előtt jeleztem.
Láthatóan direkt nem akarnak velem (és valószínűleg más vásárlókkal sem) kommunikálni, és van egy sejtésem, hogy nem lesz teljesen egyszerű visszakapni a pénzem.
Az utolsó email-emben már említettem nekik a Magyarországon működő szerveket (Fogyasztóvédelem, Békéltető testület).
A kérdésem az lenne, hogy kihez tudnék fordulni abban az esetben, ha az áruvisszafizetés nem történik meg 14 napon belül?
A Fogyasztóvédelem panasz bejelentő űrlapján külön jelezik a következőt: "Felhívjuk továbbá a figyelmét, hogy szavatossági vagy jótállási igény (javítás, csere, árleszállítás vagy elállás-pénzvisszatérítési igény) bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak!" Kép
Köszönöm előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz qltsar #21603 üzenetére
Ez vagy 14 napos elállás vagy nem teljesítés miatti elállás. Ennek a kettőnek a külömbségének nézz utánna. A pénzt igen vissza kell kapd és nem terhelhetik rá a szállítást sem. Békéltetőhöz tudsz menni és ha az nem, jár eredménnyel akkor Bíróság.
Azért nem kell megijedni meg kapkodni a pénzt vissza szokták küldeni, mert az ilyen eset elég egyértelmű eredménnyel végződne per esetén. Persze szokás szerint fáraszják az kedves ügyfelet ilyenkor kitalált szabályokkal.
Nyugodtan meg lehet írni melyik bolt. -
qltsar
addikt
válasz Kaci84 #21604 üzenetére
Köszönöm a választ!
Természetesen nem kapkodok, de szeretek képben lenni mielőtt a dolgok bekövetkeznek, és sajnos megrekedtem a fogyasztóvédelmi űrlapnál, ahogy lentebb írtam.
"Persze szokás szerint fáraszják az kedves ügyfelet ilyenkor kitalált szabályokkal." -> 0 kommunikációja van a boltnak így erről nem tudok nyilatkozni !
"Nyugodtan meg lehet írni melyik bolt." -> Amint lezárul az ügy dobom is be az erre szakosodott topicba: [link]
Szerencsére nem nagy összegről van szó ~5500 Ft, de teljesen mindegy, ha 200 Ft-ról is beszélnénk, akkor is ugyanazok a jogaim és elvárásaim.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz qltsar #21607 üzenetére
akkor felejtsd el a magyar fogyasztóvédelmet és a békéltető testületet, nem illetékesek az ügyedben
mentsd el a levelezést és ha 2-3 felszólításra sem kapod vissza a pénzed akkor a bankodnál tudsz bankkártya panaszt benyújtani, gond nélkül vissza fogod kapni a pénzedcryptot minden termékemért elfogadom
-
qltsar
addikt
válasz LuckyL #21608 üzenetére
Rendben, de ettől függetlenül a 14 nap EU miatt vonatkozik rájuk, szóval csak ezután tudnék panaszkodni akár a bankomnál is.
Ez a bankos bankkártya panasz, hogy működik pontosan [OTP-nél mondjuk]? Sajnos nem nagyon találtam róla anyagot.
Amúgy a webáruház oldalán a békéltető testületet referálják: [kép]
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz qltsar #21609 üzenetére
otp-nél lehet emailben is intézni, az a legkényelmesebb
nem tudom hogy nem találod, google első találat..
[link]
felőlem kínlódhatsz békéletetővel, nem az én dolgom, én azt tudom hogy többször is ha gondom volt külföldi webáruházzal, írok egy panaszt a banknak, leírom pontsoan hogy mi történt és kapom is vissza a pénzt ha igazam van
mindenesetre figyelj rá hogy a csomagot biztos visszavigye a futárcég, ne adja le szomszédnak vagy ilyesmi, mert akkor küldheted vissza saját költségen lengyelországba és az kb 4-5 ezer ft leszcryptot minden termékemért elfogadom
-
Haja
tag
válasz Kaci84 #21602 üzenetére
Kössz! (asdf_-nek is)
Azért ott még nem tartok, hogy bíróságra mászkáljak, csak meglepett a hangnem kicsit. HDMI szállt el anno és újraindulgatott a TV. Most ehhez képest pár hét használat után megint újraindul, az okos TV része szinte használhatatlan, de sima TV nézéskor is sokszor újraindul (HDMI). Én ezt úgy értelmeztem, hogy nem igazán sikerült megjavítani a TV-t, sőt (a HDMI részt leszámítva) rosszabb is lett. Azért valahol szomorú, hogy ez nem elég egy elálláshoz itthon.
Na, mindegy, akkor újabb szerviz kör, aztán meglátjuk. Viszont kérdés, hogy ezt meddig játszhatják? Mert egy idő után kifut a garancia idő.
(van olyan gyártó, akinek a termékei nem hibásodnak meg? )
Üdv!
Haja[ Szerkesztve ]
-
-
konikan
aktív tag
Üdvözletem!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
A PCX-től lett vásárolva egy komplett pc, amihez járt is garancialap (pdf) a különböző komponensekhez tartozó garanciális idővel.
Az említett pc-n cserélve lett a tápegység egy nagyobbra, így az eredetit ami benne volt el szeretném adni. Ebben az esetben az esetleges vevőnek hogyan adjam át a garancialapot, hisz azon az összes alkatrész, lakcímem, nevem szerepel?
Megkerestem a pcx-et, hogy csak arra az egy egységre lehet-e külön garancialapot kérni, de nemleges válkaszt kaptam.
Köszönöm a választ.
[ Szerkesztve ]
"-De engem szeretnek!" ..."-Az nem feltétel"
-
Topikgazda
-
anyucika
tag
Sziasztok! Közel 4.5hónapja leadtam egy majdnem 200ezer ft értékű videókártyát gariba, mert nem mentek a ventik rajta, de ezt az időtávot már sokallom picit. Lehet valamit tenni? Telefonon hívogatom őket 2hetente de nem tudnak semmit mondani. Köszi
-
szasza0802
tag
Sziasztok, rövid kérdés.
Használtan vásárolnék grafikus kártyát. Az eladó szerint nincs rá garancia mert cégre vásárolt kártya amit árul. A kártya 2 éves, a gyártó 3 év garanciát vállal.
A kérdés, ha megvan a jótállási jegye azzal a gyártó felé (vagy a magyarországi vásárlás helye felé) tudok-e élni garanciával? Feltétele-e a garanciális javításnak a számla vagy elég ha a jótállási jegy érvényes?Köszi. Gyakorlati tanácsokra van szükségem.
-
anyucika
tag
válasz anyucika #21619 üzenetére
Bocsi, javítok. egy Gigabyte GTX 1070ről van szó. 2019 végén vásároltam használtan. Előtte direkt rákérdeztem a boltnál (RBX), hogy szükségem van e adásvételire stb. ha véletlen gariztatni kellene de aztmondták nem kell semmi csak az eredeti számla/garancia jegy. 151.500 ft szerepel a számlán. Magánszemélyként lett vásárolva. Egyik nap azonban nem pörögtek fel a ventik, egyik sem ezért elvittem személyesen az rbx-hez pesten 2020. január 27-én. Ezidáig tudomásom szerint nem volt szervizelve és hozzányúlva a kártyához. A jótállási jegyen 2017.06.22.-es dátum szerepel. Innen szól a 36 hónapos garancia, viszont ez ugye az első tulaj nevére szól.
-
Kaci84
őstag
válasz szasza0802 #21622 üzenetére
Cégre más szabályok vonatkoznak, de ha az eladó azt nyilatkozza, hogy nincs rá gari akkor esélyes, hogy a magyar bolt felé nincs.
A legtisztább ha a gyártó supportjával felveszed a kapcsolatot és megkérdezed:
1. fogadnak-e magánszemélytől jótállási ügyintézésre terméket,
2. befogadják-e számla nélkül
3. érvényes-e a 36hó ha a számlán cég a vevő.
Ha igen szériaszám alapján fogják megmondani az adott termékre van-e még gyártói gari. Ez eltérhet a vásárlás ideje+36 hó dátumtól. -
asdf_
veterán
válasz szasza0802 #21622 üzenetére
A gyartot mocskosul nem erdekli, hogy maganszemely vagy ceg a vevo, de a gyartonak kb. tutira gyari szamos szamla fog kelleni. Olyat, hogy cegnek nincs gyartoi plusz gari esetleg az elado irhat a sajat jotallasi jegyere, ehhez viszont kellene a jotallasi jegy, hogy mit irnak rajta. Nem mellesleg, ha ceges vasarlasbol szarmazik a zsuga, akkor elvileg adasveteli szerzodes, beveteli penztarbiznylat meg hasonlok, ha nem, akkor ott valam ugyeskedes lesz. De szerintem ez a nincs ra gari mert ceges vasarlas duma is mar az.
Tudomasom szerint kishazankban szamtech termekeknel kizarolag a HP kulonbozteti meg a cegeket a sima emberektol, akiknel Jotallasi jegy fogyasztoknak feliratu garjegy van, es ott egyertelmu, hogy az abban foglaltak cegre nem lesznek ervenyesek.
-
szasza0802
tag
".........gyari szamos szamla...." Szerintem a gyári számnak semmi köze a számlához. A gyári számnak a jótállási jegyen kell lennie. Egyébként nem értem, hogy a vásárlási számlának mi köze a gyártói garanciához. A számlát max az a bolt kérheti akitől az alkatrészt vásároltuk.
Kicsit utána olvastam a ptk-ban és valóban úgy van hogy jogi személyt (cég) nem illeti meg a vásárlói garancia (a Ptk nem nevesíti egyértelműen az okot)
Bár ha jól tudo a jótállási jegyen rajta van annak időtartam és a cég bélyegzője ahol az adott terméket vásároltuk, a blokk nem is igazán kéne hozzá....
Nah nem értem még mindig ha céges számlára vesz valaki valamit, akkor a forgalmazó arra a cikkre miért nem garantálja a minőséget..... -
Kaci84
őstag
válasz szasza0802 #21626 üzenetére
Nem tudom mi értelme filozofálni, leírtam világosan mit tegyél. Amit a gyártó leír menetrendet az lesz a jó. Kár itt találgatni meg jósolni azzal nem leszel okosabb.
Azért köti sok esetben papírokhoz, mert ha pl. lopott vagy nem teljesen jogszerű értékesítés. Némelyik gyártó a vásárlástól megadja a 3 évet ezért is kellhet. Legalábbis gondolom, de mindegy is legtöbb esetben kérik a számlát. Most van számla vagy nincs? Melyik gyártóról van szó?[ Szerkesztve ]
-
szasza0802
tag
válasz Kaci84 #21627 üzenetére
Gigabyte. Ahogy néztem magyarországi szervizük nincs.....
Jah egyébként erről jut eszembe, korábban egy kos órát vettem ebay-en, tönkrement (nem garanciális volt). Az ebay-es eladó nem válaszolt, felvettem a kapcsolatot a gyártóval, a cuccot kiküldtem Kínába, ahol nem drágán megjavították.....
Csak itt az a kérdés, hogy garival mi van.... -
asdf_
veterán
válasz szasza0802 #21626 üzenetére
Ugy ertettem, hogy gyari szamos szamla vagy szamla ES garjegy. A garjegy az elado/gyarto szempontjabol azert keves, mert a szamla az '""ellenertek megfizeteset bizonyito okirat", tehat egy bianko lestemplizett garjegy meg keves a boldogsaghoz, mert a gari akkor jar, ha ki is fizetted a termeket, ha csak garjegyet hamisitottal/hamisitott neked valaki, az meg keves. Foleg ugy, hogy egyseges gyartoi garjegy jellemzoen nincs vga zsugakhoz (no meg helyi markakepviselet es szerviz sem, nagykeren keresztul intezodik a dolog, ezert rendes papirok nelkuli videokartyat venni alaposan ontokonloves jellemzoen).
-
Kaci84
őstag
válasz szasza0802 #21628 üzenetére
Mint írtam többször is teljesen mindegy mi ésszerű szerinted vagy hogy egyes gyártók és cégek hogyan csinálják.
Gigabytnál fel lehet regisztrálni a terméket, de lehet csak az Aorusra vonatkozik nem tudom. Supportnak esetleg megírhatod mi van és akkor mindent meg fogsz tudni. -
-
asdf_
veterán
Amiket olvasgatni, hogy mikepp mukodtek, az alapjan en elso olyasmikre gondolnek pl., hogy a kartyadat leadtak gariba, elment, esetleg meg vissza is jott, de az RBX-nek mar nem adta oda a nagyker, mert mondjuk tartoztak nekik egy zsak penzzel, es addig a zsuga "tusz".
Ha van gyari szamod, akkor kontaktolj a Gigaval valahogy, hogy mit tudnak neked mondani rola. -
anyucika
tag
válasz Biznisz Elek #21635 üzenetére
telefont felveszik meg minden csak nem tudnak rola semmit mondani azon kivul h szervizben van
-
miti5
tag
válasz anyucika #21619 üzenetére
Hello!ugyanebben a cipőben járok,,! én fogyasztóvédelem ,utána bíróság az tuti... 15 napjuk van amire törekedni kell javításnál,de az nem azt jelenti ,h majd egy évig ráülnek,,mocskos banda!!! Ezek arra mennek ,h úgysem tesz senki semmit,ami a megszokott ebben az országban! --nekem a pénzem nem hajlandó visszadni a cég,pedig egy bíróság 80% h nekem ítél.,többszörösen tullépve a javítási időt ....és nem is cserélik,de ha megrendelném most,holnapra mehetnék azért a termékért,és várjanak ők amig a szervíz cserél !!! vicc---
-
qltsar
addikt
válasz #40993792 #21633 üzenetére
Egy aprócska update:
Sajnos nem volt túl sok időm a héten foglalkozni az üggyel, viszont tegnap este kaptam egy SMS-t áru-visszavételről. 1999 Ft.
Netbankba belépve láttam, hogy ettől a csodálatos áruháztól. Amúgy a 15. napnál jártunk az elállásom óta. Első körben arra gondoltam, hogy még a végén tételenként utalják vissza az összeget, viszont egyik tételem sem egyezik a visszautalt összeggel.
Na, ezzel az a probléma, hogy 5588 Ft-ért vásároltam.
Ez már tényleg no comment !
Természetesen továbbra sincs kommunikáció, egy utolsó email-t küldtem nekik, amiben hétfőig adtam nekik ultimátumot a maradék összeg visszafolyósítására, emellett professzionális hangnemet és megfogalmazást megtartva felvázoltam nekik is a szituációt, majd jeleztem, hogy itt már vevői jogsértésről [14+ nap] beszélünk, illetve értékeltem a teljesítményüket.
Ezután megy az egész "levelezés" csatolva első körben a bankom panaszkezelési osztályának, majd a békéltető testületnek.
"Kicsi" összegről beszélünk természetesen, de az ilyen p**kány áruház megérdemelné, hogy legalább egy felszólítást kapjon.
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Ugyanígy jártam.
E-boltnál vettem valamit, 1 hó után hibás, reklamálok, azt válaszolják, hogy ennek a terméknek saját márkaszervíze van, forduljak oda.
De én az ebolttal vagyok szerződéses jogviszonyban, nem? Miért nem ők intézik, főleg ilyen új terméknél?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz Superhun #21644 üzenetére
Bocsánat, de közben LuckyL és a honlapjukon is szereplő infók miatt valóban érdemesebb rögtön a szervízzel felvenni a kapcsolatot..
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok
Egyre több jel mutat az irányba, hogy behányt az alaplapom, ami egyébként még bőven garanciális. Igen ám, csak hogy fantomhiba, amit produkál, szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy szerviz/laboratóriumi körülmények között nem lehet a hibát produkálni, azt szintén nem tartom valószínűnek, hogy a szerviz összeállít az enyémhez hasonló gépet, majd leültet elé egy emberkét, hogy napi nyolc órában tesztelje, próbálja reprodukálni a hibát.
Arra gondolok ezzel, hogy bár nem szeretem a prejudikációt, a nyakamat merném tenni rá, ha beadnám szerviz bevizsgálásra a lapot, akkor három hétig ott tartanák (ami nekem három hét szívás, tekintve hogy munkaeszköz), tesztelnék egy-két órát, majd visszaadnák azzal, hogy "- Nálunk nem jelentkezett a hiba, nincs ennek az alaplapnak semmi baja.". Majd hazahoznám, beraknám, és második indításra előjönne a hiba. Tehát nem előítélet, csak sajnos rossz tapasztalat, Ti itt mind régi Prohardveresek vagytok, sokan tudjátok milyen az, amikor tudod, hogy ott a hiba, de fantomhiba, és ott állsz, hogy hogyan bizonyítsd.
Szóval Ti hogyan indulnátok neki ennek a dolognak, mit tennétek?
Minden válasznak örülök, és köszönök!
Aquila non captat muscas.
-
Lackooo84
nagyúr
-
Kaci84
őstag
válasz Hegyirabló #21648 üzenetére
Sajnos nem sok választásod van. Papíron írd le a pontos hibát és melyik programnél és melyik hardverekkel, jelentkezik. Nagyon röviden.
Ha vissza adják újra elviszed, aztán megint. Utána független szervíz ahol fizettsz, ezért úgy fogják megnézni ahogy kéred. A Független szervíz papírját megmutatod, ha ez alapján sincs eredmény, Békéltető, majd per. Közben addig veszel új lapot. Más út nem nagyon van.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Milyen légkondit a lakásba?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gumi és felni topik
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Projektor topic
- BMW topik
- További aktív témák...