- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Hegyirabló #21646 üzenetére
Szia,
Én 1x LG TV-vel voltam hasonló helyzetben
Képernyő kép váltásnál (random) háttér világítási gondot produkált.
Még a videó is meg van aminek az elején látható pont a jelenség (fehérség középen felül) (ez 2013-as asszem) és LG felé elküldtem, jelezve a gondom. Szakszerviz küldte érte az embert és annak is elmondtam mi a baja és videót is mutattam, a lényeg a szervizes otthon "tesztelte" (használta) és kb. 2 hét telt el mire tapasztalta a videón látottat és full kijelző csere lett. (2010-ben vásárolt 43" FHD LED TV ami 5 év gyártói garis volt)Szóval érdemes videót készíteni és úgy nagyobb eséllyel bizonyítható, hogy annak tényleg van baja....
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Hegyirabló
veterán
válasz MaxxDamage #21651 üzenetére
Szia!
Igen, de az LG ilyen. Két éve vettem tévét, volt valami CPU hibája. Bejelentettem, felhívtak, mondta, hogy nem tudom produkálni a hibát, mert random, de van róla videófelvétel. Azt mondta az teljesen jó. Végül meg sem nézte, elvitték, és kiállították a csereutalványt. Szóval van ilyen is.
Aquila non captat muscas.
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #21650 üzenetére
Ha van módod, próbáld ki másik táppal, másik rammal, más háttértárra frissen telepített rendszeren, ha ott is előjön, akkor hibás. Normálisabb bolt amúgy megteszi ugyanezt, és ha maga is hibásnak találja, csak akkor tolja be anagykerhez, mert különben minek.
És ha munkaeszköz, akkor pedig legyen tartalék, egy ócska levetett régi szar is lehet, csak működjön valamennyire, munkaeszköznél nem lehet olyat csinálni, hogy kiesik alólam és akkor 2-3 hétig ott állok karomat széttárva (pláne ha 2-3 hét keresetén kb. komplett gépet lehet vásárolni, és itt persze most nem a speciális esetekre gondolok, amikor negyedmilliós nvida quadróból kellene tartalék a polcra).
-
Hegyirabló
veterán
Szia!
Köszönöm!
Hát van a laptop, csak az nem Windowsos, ezért néhány program nem megy rajta, meg lassúcska is, pár napig persze elég.
Próbálom kizárni a hibákat, most éppen fut a Memtest az egyik RAM modulon, utána nyomom rá a másikra, majd nézek valami táp fesz és teljesítmény monitorozót is, illetve meglépem még, hogy a másik SSD-re rakom a rendszert. Csak már egyre többen mondják, hogy ez alaplap hiba
Aquila non captat muscas.
-
natë
nagyúr
Sziasztok, az öcsém rendelt az Alzától egy TV-t, amit 1,5 hét után sem kapott meg, hitegették új időpontokkal, "holnap ott lesz", majd miután jól elhúzódott az ügy, azt a választ kapta, hogy elveszett!
Pénz visszatérítést kért, rá 1-2 napra megérkezett a készülék, közben viszont vásárolt egyet, így visszaküldte bontatlanul (nem vette át). Kérte a visszatérítést (elállás). Lejárt a 14 nap, naponta 2x hívja őket, semmi nem történik : "azonnal intézkedem".
Mit lehet tenni? -
Kaci84
őstag
A folyamatos "zaklatásukon" kívül nem tehet nagyon mást. Mivel nagy cégről van szó lasabban örölnek a malmok.
Amit mégis tehet, bejelentés a lakhely szerinti Békéltető testületnél, illetve a Fogy.véd oldalán ingyenes bejelentés ami(valszeg ugyanúgy a békéltetőhöz kerül) utána Bírósági per. Viszont a bejelentésedtől is eltellik 2-3 hét amire lenne valami addigra visszakapod a pénzt. Nem lenyúlni akarják a pénzt, hanem ilyen viszonylag nagy rendszerben vannak ilyenek, persze attól még dühítő.
Pl. én rendeltem egy cuccot, de véletlenül a személyes átvétel volt kipipálva és megrendeltem. Rögtön észrevettem és 5 perc után írtam nekik, hogy annyit módosítsanak, hogy házhozszállítás. Azt már nem lehet, le kell mondani a megrendelést majd újra rendelni. Abból a termékből 1db volt, szóval nem tudtam újra rendelni csak kb. 1 hét után amire visszakerült a készletre... Érted a hülyeséget?
Problémátokat megértem, de érdemben nem tudsz tenni semmit sajnos. -
Czmorek
aktív tag
Sziasztok!
Online vásárlás és az elállási jogról szeretnék kérdezni.
Monitort vennék egy olyan bolttól online ahol van pixel garancia ami közel olyan hosszú időtartamot fedez le mint az elálláshoz való jogom online vásárlás esetén.
Elálláshoz akkor is van jogom ha online rendeltem meg, de személyesen veszem át?
Ha nem vásárolom meg felárért a pixelgaranciát, de lesz rajta pixelhiba, én akkor is visszavihetem a terméket és elállhatok a vásárlástól?Szóval ha igazam van, akkor nem nagyon értem mire jó ez a pixelgarancia amit a bolt kínál...
Évekkel ezelőtt jártam már így (kb. 2013-ban), de akkor nem ilyen extra szolgáltatással bíró bolttól vásároltam és nagyon nem tetszett nekik, hogy egy pixelhiba miatt visszaviszem nekik a 130ezres monitort, mert az még nem cserélhető garanciába tartozó hiba százalék...
Hogy akkor ők mit kezdjenek vele stb...Tehát ez a 'jogszabály' azóta nem változott esetleg fogyasztó ellenesen?
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
válasz Czmorek #21657 üzenetére
Online vásárlásnál van 14 napos elállás. Akkor is, ha személyesen veszed át. Ez azt jelenti, ha megrendeled, és ők elküldik, hogy átvehető, akkor érvényes szerződés és tök mindegy, mit mondanak, van 14 napod.
Ha pixelhibás lesz a cucc, akkor is elállhatsz, 14 napon belül, indoklás nélkül. Mindössze annyit írsz, hogy elállnál az xy terméktől. Majd beviszed/beküldöd.
Ha az említett bolt 14 nap pixelgaranciát ad, akkor nem ad semmit, mivel az elállás ezt biztosítja amúgy is (bár tudtommal egy bolt ad pixelgaranciát, és az több, mint 14 nap, sokkal).Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Topikgazda
válasz Czmorek #21657 üzenetére
Ha egy boltra gondolunk, akkor ott a pixelgarancia nem csak annyi, hogy visszaadják a pixelhibás monitor árát. Pixelhiba esetén csomagcserével hozza a futár az új, tesztelt monitort, így max. pár órára kell csak nélkülöznöd a monitort.
Ha az elállással próbálod ezt megoldani, akkor egyrészt neked kell eljuttatnod a boltba a hibás monitort, majd hazavinned onnan az újat, másrészt arra is ugyanannyi lesz az esély, hogy az új monitor is pixelhibás lesz.
-
Márton
nagyúr
válasz chopin42 #21658 üzenetére
akkor nem ad semmit,
kivéve ha nemcsak webshop, mivel ekkor ha nem online vásárlás, akkor is él a 14 nap pixelgarancia.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
cettlee
őstag
hali!
az elállási jog akkor is érvényesithető, ha a számlát nem cég, hanem e.v. állitotta ki? -
Czmorek
aktív tag
válasz Superhun #21659 üzenetére
Köszönöm a segítségeteket!
Néha úgy érzem egyes boltok szinte időzített bombaként kezelik az új monitorokat, csak vegyél hozzá feláras szolgáltatást, de közbe ott van a 14napos elállási jogod ha online vetted meg...
Az, hogy nekem kell visszajuttatnom az már nem probléma ilyen helyzetben nekem.
Nálam eddig ha pixelhibás lett egy monitor akkor az pár nap állandó használat mellett mindig feltűnt, vagy akkor jött elő és mentek is vissza, de ha más furcsaságok kerülnének elő csak észrevenném azt is... -
arcsin
senior tag
Sziasztok!
Srácok, mi van akkor, ha a garancia egy termékre 05.31-ig tart (máig) ? Kedden bevihetem, vagy már veszett fejsze nyele ? Konkrétan MA romlott el -
Hegyirabló
veterán
válasz arcsin #21664 üzenetére
Egy e-mailt azonnal a garancia viselőjének, a végére tedd oda, hogy
Tisztelettel
Kovács Géza
Kiskundorozsma, 2020. május 31.
Plusz tértivevényt is beállíthatsz, hát ha visszanyomja.
Egyébként én úgy tudom, hogy ha a garancia utolsó napja munkaszünetes napra esik, akkor automatikusan a következő munkanap a garancia végső határideje.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
arcsin
senior tag
válasz Hegyirabló #21665 üzenetére
Hm Gari levélen az van, hogy:
A garancia azonnali megszűnését eredményezi a garanciacímke sérülése vagy eltávolítása, valamint a termék
bárminemű fizikai sérülése!
Szerintem anyagfáradás egyértelműen, de most az fizikai sérülésnek minősül e?
Mechanikus billentyűzetről van szó. A gomb amivel csatlakozik a mechanikához összetört.
Az aláirt garancialevelet valamint a képet csatolni fogom azért az emailbe is. Hátha.... -
Márton
nagyúr
Ha magánemberként 2 ugyanolyan terméket rendeltem (egy számlán vannak) és 14 napon belül vagyok, elállhatok csak az egyiktől?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
arcsin
senior tag
Sajnos ma válaszolt a forgalmazó cég, és utána kérdeztek, sajnos a garancia nem a köv. munkanapig érvényes, ha ünnepnapon jár le(megkérdezték a szervízt), hanem ugyanaddig. Szóval ez centire kuka. Legalább válaszoltak, rendesek voltak. Most akkor napokon át tartó vadászatba kezdek.
-
arcsin
senior tag
válasz Lackooo84 #21672 üzenetére
emailben irtam nekik aznap 31-én. dátumozva. Azt mondták hogy nekik is aznap kellett volna írniuk a szerviznek, hogy a garancia érvényes legyen. Nekem nem ér annyit tényleg. csere gombok miatt írtam a lengyel szerviznek is emailt meg a boltnak is. A lengyelek válaszára várok még. A héten valsz másikat fogok rendelni, mert eléggé zavaró a hiány
-
Lackooo84
nagyúr
válasz arcsin #21673 üzenetére
Akkor viszont igen keményen és pofátlanul le akarnak rázni, mert ez a duma amit kifogásnak válaszoltak egyszerűen nem igaz. Te csak velük vagy szerződésben, és nekik jelezted a hibát a határidőn belül, a többi számodra nem reveláns. Legyél határozott, és kösd az ebet a karóhoz, na meg a jogszabályokhoz! Ha nem enyhülnek, akkor lebegtesd meg a helyileg illetékes békéltető testület fogalmát. Az a lőtéri kismacskát nem érdekli, hogy ők utána mit intéznek és mikor, te időben jelezted. Ne hagyd ennyiben semmiképp!
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
őstag
válasz #40993792 #21677 üzenetére
ez egyáltalán nem biztos hogy így van
lehet hogy a gyártóhoz kell visszaérkezzen az adott időpontig
mivel önkéntes a dolog, olyan feltételekkel vállalja ahogy jónak látja
ezt kellene megnézni -vásárlás előtt- mik ezek a feltételek
szóval nem igazán "ennyi..."cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz #40993792 #21679 üzenetére
nézd ez egy felesleges vita, azt kellene ismerni mit vállalt a bolt
az önkéntesen vállalt "garancia" nem feltétlenül jelent jótállást, sőt, általában nem
abszolút érthető, hogy a vevő szempontjából az lenne a jó amit te mondassz, de nem feltétlenül van így
semmi oylan megkötés nem vonatkozik rá, mint a jótállásra, hiába az az "életszerű" véleményed szerintcryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz #40993792 #21681 üzenetére
azért más, mert olyan formában vállalja ahogy akarja
ha azt köti ki hogy "garanciában" hogy csak holdtöltekor kézenállva lehet leadni és előtte hármat kell köpni kelet felé, az is rendben van, csak le kell írni a feltételekben
ha azt írja ki, hogy x napon éjfélig vissza kell érkeznie a boltba vagy a gyárba akkor az az érvényes
nem tudom miért nehéz ezt megérteni, ez egy önkéntes dolog, szabad feltételekkel
EZ NEM JÓTÁLLÁS KEDVES ZSOLT!!!!cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz #40993792 #21681 üzenetére
Azert mas, mert az egy ev kotelezo jotallasra jogszabalyi eloiras vonatozik, amiben -nem keresem elo- kb 99%, hogy az van, hogy a jotallasi igeny idoben kozoltnek tekintendo, amennyiben -itt feltetelek- es ebben az, hogy a lejarat napjaig igazolhato modon jelzed. Sot, meg valami olyasmi is remlik, hogy ott meg extrem esetben a lejarat utan is lehet jelezni, tehat mondjuk ha 25-en jar le a gari, 24-e van, bedoglott, te epp a szervizbe igyekszel a termekkel, de elcsap egy auto, es mentobe pakolnak, 3 hetet komaban fekszel, akkor magadhoz teresed utan eloallhatsz jotallasi igennyel, hogy a szervizbe menet kozben teged elgazoltak, es lobogtathatod az orvosi papirt, hogy onnantol x ideig cselekvokeptelen voltal es ezert jelentkezel most, vagy mittomen, epp del-amerikaban turaztal, es egy hetig nem volt se terereo, se internet, igy nem tudtad jelezni a problemat (ilyesmikre valami ket honapos hatarido remlik, de tessek megkeresni, ha pontosabban erdekel).
Az onkent vallalt garira visznont nem vonatkozik jogszabalyi eloiras -marmint azon kivul, hogy az onkent vallaltak a megkotott szerzodes elemei, valamint az onkentes gari a jotallas, szavatossag alapjan jaro jogokat nem irhatja felul-, igy az onkentes garinak siman lehet olyan feltetele gyartoi oldalrol, hogy akkor minosul idoben bejelentettnek egy hiba, ha a gyarto belso rendszereben a lejarati datum elott RMA-t nyitnak ra. Ha ez az adott ideig nem tortenik meg, igyjaras.
Tehat ott a kulonbseg, hogy jog altal szabalyozott es nem szabalyozott teruletrol van szo. -
Kaci84
őstag
Igen így van, de a legtöbb boltban ahol adnak 3 év gart nem szokták átdolgozni a feltételeket. Esetleg annyit szoktak 12+24. Inkább a gyártó szokta kidolgozni jobban a feltételeket ami ránk nézve akkor érdekes ha oda küldenénk, mert pl. megszűnt a bolt vagy mégtöbb gari szól oda.
-
Kaci84
őstag
Mennyi idő telt el és mennyi levél illetve mennyi telefon volt?
Egy részének amit most írok kicsit utána kell nézni, de erről is lehet próbálkozni.- ügyvéd által íratni levelet, ami a tényeket és lehetséges jogi következményeket sorolja, talán lesz ügyvéd aki 5e-ért megírja
- ezt nem tudom pontosan mi a menete, feltétele, de közjegyzővel egy fizetési meghagyást kérni
- itt a per így alapból nem tudom mennyire játtszik, itt nem vitás kérdésről van szó, hanem az ő részükről egy nem teljesítésről és/vagy fizetési késedelemről -
asdf_
veterán
Chargeback a banknál (már ha kártyával fizetett)? Ugyan nem lesz az sem rövid, mert vagy 30 nap az elbírálás, de legalább megtanulják, hogy nem szórakozunk, ha egy adott cégnek sok chargeback-je van, azt nagyon nem szeretik a kártyatársaságok és "jutalma" is van.
Az alza nemtom magyar vagy cseh cégen keresztül árul nálunk, ha magyaron, akkor illetékes kormányhivatalnál is mehet bejelentés hogy 14 napon belül nem küldték a pénzt (ettől sajnos még nem lesz pénzed, de ha megbüntetik őket, az megintcsak nevelő jellegű a késbbiekre nézve). -
Kaci84
őstag
Na úgy néz ki megszívtam én is. Futurhall-tól rendeltem Giga 2080S-t (257e) és kaptam 2070S-t. Futár is lefotózta, de nem sok jót remélek ha eltűnik a cég addigra amire érvényesíteni tudnám. Bukó ~ 57e Ft.
Ezután még visszaküldeni se merem, mert majd átveszik a pénzt meg nem küldik meg akkor még többet bukok.[ Szerkesztve ]
-
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
GZoli7
senior tag
válasz MaxxDamage #21690 üzenetére
Ennek már nagyon itt volt az ideje. Remélem nem lesz visszakozás ebben is, ha kiderül, hogy pár elvtárs érdekelt a másik oldalon.
-
Exodion
aktív tag
válasz MaxxDamage #21690 üzenetére
Ittvolt az ideje .Igy mar nehezen lehet majd a 36honapos jotalassi jegy mellett arra hivatkozni hogy dehat 12honap a kotelezo jotallas
-
asdf_
veterán
válasz MaxxDamage #21690 üzenetére
Hmmmm, azért lesznek itt finomságok.
Engem pl. az érdekel első kanyarban, hogy az 1 teljes +2 év korlátozott alkatrészekből összeépített számítógép hirtelen 2, neadjisten 250e ft felvett 3 év teljes garis lesz? Oszt' ,mégis hogy'? Meg mibűl?
-
Lackooo84
nagyúr
válasz MaxxDamage #21690 üzenetére
Végre, akkó mán' a pléjsztésünökre is két év gari lesz.
The Truth is out there...
-
Kaci84
őstag
válasz MaxxDamage #21690 üzenetére
Én is nagyon üdvözlöm az új híreket. Csak nehogy magint az legyen, hogy a botlok ránk hárítják a többletköltséget.
Szürkeimportos telefonnál lesz érdekes. Egyrészt a bolt nem tudom hogyan tud 2 évet érvényesíteni, valamelyikre nincs is 2 év gyártói és van amire van, de vbeszerzési forrástól függ. 3 évről meg nem is hallottam. -
Mint mindenbe, ennél is biztos lesznek kiskapuk majd, amit ki is fognak játszani
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
asdf_
veterán
Meg az is érdekes történet mondjuk, hogy egy szar ársorban levő kereskedő amely nem akar/tud pár százalékos árréssel dolgozni, es elad egy olyan terméket 255 e Ft-ért, amit a nagyok mondjuk 247-ért árulnak, akkor ezzel nyert magának (magának vagy a gyártónak? ) +1 év jótállási kötelezettséget? Vagy fentről megtiltják, hogy 249 999 Ft-nál drágábban értékesítse bárki is a terméket?
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
Ezek mind jó dolgok, de az az érdekes, hogy az eladóknak/ügyfélszolgálatoknak néha halvány gőzük sincs a mostani jogszabályokról sem, vagy csak teszik a hülyét, a fogyasztó meg néha rájuk hagyja, mert a 11 ezer forintos cuccáért nincs kedve pereskedni (ugye 10 alatt nincs jótállás, csak szavatosság). Emellé még az is megfelelő lenne, ha a békéltető testület döntése kötelező hatályú lenne, és 8 napon belül kell teljesíteni, ellenkező esetben emelkedő bírság (többszörös megszegés esetén). Amennyiben nem jelenik meg az idézett fél, automatikus bukás. Tudom, ehhez jogállam kellene itt meg...m1 , de ha a fent vázoltak nagy része meg is valósul, akkor talán javul a helyzet. Ez persze azt is jelentheti, hogy hirtelen minden még drágább lesz, mert ha bevezetik, a balfasz ügyfélszolgálatokból eredő károkat az árakba fogják beépíteni, vagy olyan embereket kell felvenni, akik képben vannak, aminek megint csak áremelés lehet a vége.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
Új hozzászólás Aktív témák
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Autós topik
- MG4 menetpróba
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care