- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz Oliverda #35548 üzenetére
Szerintem aki a legtöbb versenyen teljesített körrekordot, az kellene, hogy a világbajnok legyen, hiszen ha nem is konstans, de ő a leggyorsabb versenyző Lehetne küldeni az ötleteket a FIA-nak a pontrendszerről, és amelyik borítékban a legtöbb bélés van mellette az nyerne.
Mellesleg jövőre kötelezővé tenném a biodízel használatát, az évben 1x cserélhető 200 lóerőben maximalizált motorokkal, tekintettel a gazdasági és környezeti válságra, így legalább megmaradna az olaj az éjszakai futamok világítására./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Motion_Blur
félisten
A Ferrari marad ennél az alap diffúzornál?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
#70869248
törölt tag
válasz Peat;) #35542 üzenetére
Az elejét így valahogy gondolom én is, bár azt is megértem hogy mindenki sarkosítva fogalmaz hogy derüljön ki mitől is tartanak.
Sztem is faxság, bár tragédiának nem tartom..max változtatnak még rajta. Sztem alapvetően azért faxság mert lassan kezd úgy kinézni ez az idény mint egy nagy kondér boszorkányleves,..bele még ezt, meg bele még azt (békaszőre+gilisztaköpet..stb), aztán vagy királylány lesz vagy egy többszáz méteres kráter. Kicsit sok már, és szokatlan ennyire közel a szezonkezdethez ekkora horderejű döntést hozni.Tavaly ugye Massa azzal az 1 Spa-i 'győzelemmel' állt jobban, szal engem ez sem idegesít...inkább az, hogy egy ennyire felborult szezonban kell ezt a pontrendszert bevezetni. Valmint engem igen is idegesít, ha egy csapaton belül hamar el kell döljön a versenyzői alá/fölé. Az hogy sok helyen már most eldőlt meg nem tud érdekelni...mert nálam már egy csapat is sok. Teszem azt Massa vs Kimi, ...nem hinném hogy már most eldőlt a Ferrari-nál az 1-2. Viszont most valaki mellé fel kell halmozni a futamgyőzelmeket...és sokkal kevesebbet ér a kiegyensúlyozott versenyzői felállás. Mert eddig az volt hogy lehetett pontot rabolni egy pl. Ferrari 1-2-vel a többiektől, de most minden a futamgyőzelmek összehordása alá lesz rendelve. Valmint egyre inkább megéri a versenyzőknek összetörni a másik autóját ami megint nem tetszik. Meg még sok mindent gondolok erről, arra kényszerítik a csapatokat hogy olyan dolgokkal taktikázzanak ami nem feltétlen a versenyzés, ki kell nézni azokat a pályákat ahol az autójuk jó..oda kell koncentrálni, a többi hétvége akár mehet a levesbe, a futamgyőzelem számít.
-
biker
nagyúr
válasz Peat;) #35542 üzenetére
A következő versenyzők nyertek a pontrendszer miatt VB-t EGY, azaz 1db futamgyőzelemmel:
Mike Hawthorne - 1958
Keke rosberg - 1982ezen kívül 3-an nyertek 2 futamgyőzelemmel
Az a pontrendszer szélsőséges esete.Ez a számolás meg ennek a rendszernek a szélsőséges esete
mint látod, minden előfordulhat
Továbbá Senna, Hakkinen és D.Hill 8, Mansell 9, MS pedig 9-11-13 győzelmet tudott egy idényben maximum.
Rajtuk kívül senki többet. Alonso is csak 7-et
(a VB-címük évében nézve!)Kevés esélyt látok arra, hogy legyen ebben a mezőnyben egy mansell, senna vagy ms kaliberű ember, aki 9-et nyerne, és elunnánk a végét.
inkább attól félek, hogy 4 mázlis esős versenyes győzelemmel lehet VB-t nyerni, esetlegElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
wildrain
addikt
válasz Peat;) #35542 üzenetére
Én nem emlékszem olyan esetre amikor a több versenyt nyerő pilóta elbukta a vb címet jelentősebb lemaradással.
Egészen 1989-ig kell visszamennünk, ha ilyen esetet keresünk. A tavalyit ugye kilőhetjük, mert ugyan elbukta Massa, de nem jelentős lemaradással.
1989-ben viszont Sennának 6 győzelme volt Prost 4 győzelmével szemben, de a végelszámolásnál elbukta, mert a sok (6) kiesése és a japán kizárása után (miközben Prost 3-szor nullázott) 21 pont hátrányt szedett össze, valamint akkor még élt a szabály, hogy csak a 11 legjobb eredmény számított bele a vb eredményébe.
Ez kerek 20 éve volt, egészen eddig visszakövetve végig az nyert, akinek a legtöbb győzelme volt, vagy voltak egyenlőségek, amikor a pontszám döntött.Nem mondanám, hogy rossz ez a rendszer, de azért mégis inkább úgy kellett volna megváltoztatni, hogy jobban jutalmazzák az első helyet, nem pedig úgy, hogy csak azt veszik figyelembe.
-
-
lenox
veterán
válasz Motion_Blur #35543 üzenetére
Szerintem meg sokkal jobb lenne a 9-6-4-3-2-1, akkor lehetne legalabb egyszeruen regebbi eredmenyekhez hasonlitani, max a pole-ert adnek meg 1-et. Persze ez mar regi otlet.
-
gV
őstag
válasz Oliverda #35560 üzenetére
az úgy volt h Charlie Whiting közölte h betiltották [link] majd később valóban szabályosnak találták, de nem azok akik korábban az ellenkezőjét mondták [link], ennek ellenére végülis nem használhatták szal ugymond Charlie "szava" döntött akkor is és ezért gondolom most is, vis engedni fogják ezeket a diffuzorokat
-
Oliverda
félisten
Most pedig majd szépen pontosítani fognak a szabályon Briós és Dominka (meg esetleg még a Red Bull + Toro) kérésére, szal akkor mehetnek majd a kukába ezek a diffúzorok. Volt már példa hasonló esetre.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
A legjobb 10-körös etapok összevetése.
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
Az FIA szerint vitatható, de szabályos a Brawn GP diffúzora
"Whiting kijelentésével az ügy azért még nem nevezhető lezártnak, a csapatok minden bizonnyal majd hivatalos panaszt nyújtanak be az Ausztrál Nagydíjon az említet három istálló autója ellen, így az FIA nem kerülheti el a szabálycikkely pontosítását."
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
gV
őstag
válasz Oliverda #35566 üzenetére
remek, akkor ez az év sem fog botrány nélkül indulni
amúgy Rosberg köridejeit elnézve nem jelent nekik semmi előnyt ez a megoldás szal simán lehet h brawn autók nem (csak) emiatt ilyen gyorsak, pláne h sam michael szerint könnyen lemásolható míg ross brawn szerint az ő megoldásukat nem is biztos h letudják másolni és ezt biztos nem azért mondta, mert betiltásra fog kerülni -
Oliverda
félisten
"amúgy Rosberg köridejeit elnézve nem jelent nekik semmi előnyt ez a megoldás"
Ezt mégis mi alapján szűrted le?
Btw, százalékosítva a diffúzor az autó tapadásának legnagyobb részét teszi ki. Kb. 40%ot.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
Tudomásom szerint a Williams bemutatása óta csakis überdiffúzorral ment. Nem tértek vissza egy szimplábbra.
Míg a BGP uralkodhat egy überdiffúzorral, mert más területen is kifinomult aerodinamikailag, addig előfordulhat, hogy a Williams csak a sereghajtó kategóriából léphet a középmezőnybe a diffúzorával. Ez így is fejlődés és előny, és káruk lesz a betiltásából.
Az nem szükségszerű, hogy akinek csodadiffúzora van az már le is körözi a nem-csodadiffúzoros autókat.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #35570 üzenetére
Értelmezésem szerint, ezen az összevetésen mindenkitől csak egy etap van. A legjobbja.
A lényeg, hogy a BGP a hosszabb etapok tekintetében a jerezi mezőny fölé magasodott. A többiek meg közel egy szinten vannnak.
Bár Lewis autóján ekkor még nem volt az új beam wing, se a legújabb diffúzor, se az új kipufogókivezetés stb.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #35572 üzenetére
Az én értelmezésem szerint is, csak arra lettem volna kíváncsi hogy gV barátunk honnan veszi olyan biztosra hogy a Williams-nek nem sokat jelent a jelenlegi spec diffúzor.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Hamilton: A kiegyensúlyozott teljesítménynek kellene döntenie
"Úgy gondolom, hogy ez szégyen, ami a Forma-1-gyel történik. Nehezen hihető, hogy ettől a döntéstől majd sokkal élvezhetőbbek lesznek a futamok a lelátókon vagy otthon a tévék előtt helyet foglaló szurkolók számára, pedig ennek kellene az elsődleges szempontnak lennie"- kezdte Hamilton, aki ezúttal igen kritikus hangot ütött meg a Motorsport-Total.com-on.
"Mindenestre várjuk, meg, hogy miként alakulnak majd a dolgok. A Forma-1 a motorsport csúcsa, ezért szeretjük ezt a sportágat. Mindannyiunknak azért kell dolgoznunk, hogy az F1 meg is őrizhesse ezt a státuszát."
Trulli: az új szabály megöli a Formula-1-et
"Olyan, mintha a Formula-1 öngyilkosságra készülne, és más versenysorozat után kell néznünk. Ezzel az új pontrendszerrel már az évad közepén eldőlhet a bajnoki cím sorsa. Ebben a rendszerben több a rossz, mint a jó."
"Helyes, hogy javítani akarnak a shown, de nem szabadna megsérteni a Formula-1-es alapelveket." - vélekedik Trulli.Schumacher "elképesztőnek" nevezte az új szabályokat
„Számomra elképesztő, hogy ilyen későn adták ki őket a szezon előtt, mivel a korábbi években, amikor a többség - jó oknál fogva - szabályváltozásokat akart, mindig az volt rá a válasz, hogy nem lenne lehetséges ilyen rövid idővel a szezon kezdete előtt. Nem tudom elképzelni, hogy ezek a változások javára válnak a Forma-1-nek, különösképpen ami az új pontrendszert illeti. Nem látom értelmét, hogy esetleg egy olyan világbajnokunk legyen, akinek kevesebb pontja van, mint annak, aki a második helyen végzett, noha az jó döntés, hogy a futamgyőztes helyzetét megerősítik. Általánosságban arra kell törekednünk, hogy a Forma-1 a motorsport csúcskategóriája maradjon és technológiai szempontból is a legmagasabb szinten folyjon a verseny."
Die Börni, die Max!!
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
biker
nagyúr
válasz hunnylander #35576 üzenetére
szerintem ásít
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
menin
tag
válasz hunnylander #35579 üzenetére
Ezt már megtette korábban
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #35555 üzenetére
S ha bele gondolsz, milyen az, ha valaki mondjuk egy versenyre kihúzott autóra épít, a következőn motor- és váltócsere után el sem indul. Így mondjuk elindul 9-en és mondjuk nyer 6-ot akkor már jó esélyel vb., holott a futamok felében el sem rajtolt!!!!
Utánam a kondenzcsik!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Nowhereman #35581 üzenetére
Ilyen nem történhet meg. A szponzorok miatt kötelességük a pályán lenni, amíg csak lehetséges. Nem azért vannak a logo-k a kocsin, hogy a garázsba legyen letakarva.
-
Bermi
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #35582 üzenetére
gratulálok a Williamsnak, ők is és a meki is sokat fejlődött a hajrában.
F1.....
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #35565 üzenetére
Ennyi...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-=Sziszi=-
aktív tag
Vissza a régi szabállyal[link]
Jó a kép a cikkben Kár hogy a fele társaságot nem ismerem.
"Pár évvel később azért a Doom, Wolfenstein 3D már szerves része volt a közoktatásnak is." - Dilikutya
-
Ricardo
titán
válasz -=Sziszi=- #35586 üzenetére
Kiváncsi vagyok mi lesz a vége ennek a huzavonának. Remélem nem mi (nézők) isszuk meg a levét
-
Peat;)
veterán
válasz Nowhereman #35581 üzenetére
A pilóták és a fórumozók is csak szélsőséges eseteket hoztak még fel. Példát nem, mint ahogy wildrain (köszi) utánanézett kiderült miért: mert nincs sok igazán, illetve egy darab van.
Én azt mondom 20 évente legyen mormogás, de a pilóták a győzelemért menjenek a pályára. Amennyiben eddig is azért mentek volna most miért menne a nagy panaszkodás? Igazság szerint fáj leírni de Hamiltonban láttam egyedül azt, hogy még másodikként is támadott, az összes többi pilóta már taktikázott...tavaly év végére meg ugye Hamilton is beállt a sorba. Ezért tojtak be a pilóták, mert nem a másik hibájára fognak építeni, nem arra hogy a következő futamon majd ő lesz elől, nem arra hogy vagy a boxban előz vagy bukik 2 pontot...hanem arra hogy támadni kell ami pozícióvesztéssel is járhat, vagy balesettel. Nos szerintem aki szerint ez nem fér bele az f1-be adja át a helyét más pilótáknak.
A csapaton belüli sorrendben sem értek egyet, mégpedig azért, mert ha belegondolok a pontok alapján sokkal biztosabb alapra lehet helyezni a vb harcot. Pl. aki az első 8 futamon 20 ponttal többet szerez mint a csapattárs, arra már lehet építeni, hiszen nehéz elbukni ekkora előnyt. Azonban az új rendszerben ha nyer valaki 4 futamot az első 8 versenyen, míg a csapattárs csak 1-et, még mindig nincs eldőlve, hiszen könnyedén befogható a vezető, akár 3 futam alatt és ehhez csak annyi kell hogy második helyezett legyen az addig vezető. Pontnál ilyen esetben 6 pontot faragna az üldöző...akkor melyik is a korrektebb/izgalmasabb? Szerintem pont hogy a kötött pontrendszer az amihez jobban lehet tervezni és ez által számunkra unalmasabb évadot kialakítani.
A több pontkülönbség az első és második hely között meg "megbukott" Schumi által, így most ezt próbálják. Tény, hogy pl Alonso féléknek ez baromi nagy hátrány, hiszen kis mértékben mindenképpen elértéktelenedik a kiegyensúlyozottság, de nincs olyan rendszer aminek ne lenne hátránya. Én meg Alonso fan vagyok mégis lenyelem
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz Peat;) #35588 üzenetére
A több pontkülönbség az első és második hely között meg "megbukott" Schumi által, így most ezt próbálják.
Az még mindig jobb volt mint az érmes rendszer. Így még nagyobb különbség lesz az első és a második között függetlenül, hogy menyi pontot kapnak. Aki győz annak jó, a többiek meg mintha a pályán se lettek volna, mert nem kerültek közelebb a VB címhez.
Másrészt az érmes rendszer is bukott volna a Schumiéria idején. (Akkor mindegy volt a pontszabály, olyan nagy volt a fölény)[ Szerkesztve ]
"Pár évvel később azért a Doom, Wolfenstein 3D már szerves része volt a közoktatásnak is." - Dilikutya
-
Motion_Blur
félisten
Norbert úr nagyon pesszimista:
"A téli program teljesítése után úgy gondolom, hogy a mezőny utolsó harmadában sorakozhatunk fel a rajtrácsra. A technikai csomagunk nem tökéletes, így előrelépéseket kell tenni. Ez eltarthat az első európai futamig vagy tovább."
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
proof88
addikt
válasz Peat;) #35588 üzenetére
Ezért tojtak be a pilóták, mert (...) támadni kell ami pozícióvesztéssel is járhat, vagy balesettel. Nos szerintem aki szerint ez nem fér bele az f1-be adja át a helyét más pilótáknak.
Szerintem nem ezért. Hanem azért, mert hülyeség. Más módja is lehetne az előzésre serkentésnek, mint ez. Mert tegyük fel, hogy az elején mindenki vb akar lenni, aztán amikor van akinek van 5 aranya, lehet több embernek is, van akinek meg 1 sincs, az hova akarjon előzni? Ez megint olyan, mint hogy a 15. helyen vagyok, minek előzzek meg akár 3 embert is a futam végén, ha ugyanúgy nem kapok érte pontot... nem is értem, miért nem kap mindenki pontot. Az utolsó kapna egyet. Csak az kapna 0-t, aki nem fejezi be a versenyt... így minden egyes pontért lehetne küzdeni. -
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
copin
őstag
idén már új pontozás lesz?
-
Peat;)
veterán
válasz proof88 #35591 üzenetére
Ez azért nagyon gáz, nem tudtok egy példát sem írni ami kicsit is megállná a helyét.
"Szerintem nem ezért. Hanem azért, mert hülyeség. Más módja is lehetne az előzésre serkentésnek, mint ez. Mert tegyük fel, hogy az elején mindenki vb akar lenni, aztán amikor van akinek van 5 aranya, lehet több embernek is, van akinek meg 1 sincs, az hova akarjon előzni? Ez megint olyan, mint hogy a 15. helyen vagyok, minek előzzek meg akár 3 embert is a futam végén, ha ugyanúgy nem kapok érte pontot... nem is értem, miért nem kap mindenki pontot. Az utolsó kapna egyet. Csak az kapna 0-t, aki nem fejezi be a versenyt... így minden egyes pontért lehetne küzdeni."
Az éremrendszer az első helybe szól bele. A második és vb harmadik hely között már nem számít ilyen módon a győzelmek száma, onnantól ugyanolyan az elbírálás mint tavaly. Ezzel megbukott már az egész példád.
Arról nem is beszélve, hogy pontrendszerben a példádat beillesztve még esélytelenebb lenne az üldőző szerepe. Mivel éremrendszerben ha valaki szerez egy győzelmet addig a a többi a vb 1. hely szempontjából semmit sem, ez szerinted túl nagy előny. Míg pontrendszerben szerez 10 pontot ugyebár, így van az, hogy egy győzelem előnye az üldőző szemszögéből a legrosszabb esetben a pontrendszerben 5! futamig tarthat ki (tehát ha az addig vezető mindig második), éremrendszerben ez meg 1!. Akkor mi dől el hamarabb? A hátrányt sokkal könnyebb csökkenteni éremrendszerben. Nyerni kell hozzá.
Az meg hogy mindenki kapjon pontot..pont hogy csökkentené a motivációt a hátul lévő csapatoknak. Nézz meg egy futamot ahol a kiscsapatok szereztek pontot..értéke van az egy pontnak is, pénzügyileg is és más értelemben is. Ha mindenki kapna akkor ez elveszne és csak a mennyisége számítana a pontnak.Végig kéne gondolni és utána írni. Oké én elfogult vagyok, de mellette normális érveket tudok felhozni...ellene meg megy a hasracsapva kifakadt túlzó, valóságtartalmilag nulla mondatok a pilóták és fórumozók részéről is. Eddig. Bizonyára vannak kikezdhető részei a rendszernek, de annyi közel sem amennyi indokolná azt a felháborodást ami most megy. Igazság szerint szerintem a bevezető szervezet és személy a fő gond, ha egy szimpatikus arc vezeti be lehet hogy 180 fokkal másképpen reagálná le mindenki...
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
Marad a régi pontrendszer.
-
proof88
addikt
válasz Peat;) #35595 üzenetére
Ok, hülyeséget írtam, belátom. Viszont az tényleg igaz, hogy ez a rendszer tud produkálni olyat, hogy túl hamar eldőlhet a vb cím, és akkor megint ott tartunk, hogy nem lesz elég érdekes az f1.
A pontozást is értem, de lehetne máshogy számolni a pontokat akkor, ha pénzügyről van szó. Mert így egy kalap alá van véve mindenki a 8. hely után. -
AMD Power
titán
F1: Visszavonják a szabálymódosítást!
Végre egy jó hír.
-
vtomi
tag
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest