Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grodd

    tag

    válasz zapikanka #30099 üzenetére

    Szia, ha ilyen dolgokkal foglalkozol, akkor szerintem felejtsd el a makrókat/VBA "programozás"-t.
    (nem véletlen az idézőjel ;) )

    Persze nem árt megtanulni az ilyen elavult technológiákat sem, és ha teljesen új vagy a területen, akkor az alapokat (elágazások, ciklusok, stb) meg lehet tanulni ezeken is, de az ilyen report automatizálásokra ma már sokkal inkább javasolatak az ún SSBI (self-service BI) megoldások, DTS és ETL ((Extract, Transform, Load) toolok, (Ahogy írtad: "Listák letöltése SAP-ból és azt masszírozgatni a managementnek érthető formába")

    MS Excelen belül ezek közül a MS két PowerBI alá tartozó SSBI (self-service BI) megoldását, a PowerPivotot és a PowerQuery-t ajánlanám (mindkettő erősen támogatva van többek között az SAP által is natívan)

    Sokkal fejlettebb és rugalmasabb (és ráadásul gyorsabban elsajáthítható is) mindkettő, mint a VBA. Gyakorlatilag szinte mindent meg lehet oldani bennük (főleg a PowerQuery-ben, az gyakorlatilag mindenre képes)

    PowerPivot egyébként Excel 2013-tól van szervesen az excelbe integrálva, a PowerQuery 2016-tól, de mindkettő letölthető akár Excel 2010-hez is ingyenes kiegészítőként.

    Ja, és a rendszerek többsége alapból támogatja ezeket. Még a SAP is, pedig annak vannak saját fejlesztésű DTS és SSBI szolgáltatásai, így nem kell "letöltögetned" a lisákat az ERP rendszerből, csak a connector-t kell feltenni (SAP BusinessObjects pesze kelleni fog)

    De ha ez nem megy, mert nem támogatja a közvetlen ERP elérést az IT policytok akkor is sokkal alkalmasabb a Power Query akár a manuálisan letöltögetett reportok kombinálására, transzformációjára, mint a VBA. Vagy akár közvetlenül az SQL servert is megadhatod adatforrásként (a power queryvel akár végtelen számú különféle adatforrást megadhatsz - akár SQL servert,excel file-okak, txt-ket, Active Directory-t, Exchange-t, ODATA feedet, XML-t, amit akarsz, és kedvedre kombinálhatod őket, ez már igaz 21-ik századi Big Data megoldás)

    Vizualizációhoz (diagromok és egyebek) meg ott a PowerView (és a PowerMap), amik tökéletesen kezelik a PowerQuery és PowerPivot query-k által szolgáltatott adatkupacot adatforrásként.

    Szerintem ezekbe fektess energiát, mert ez a jövő, nem a VBA vagy a makrók. Én a Power Query-t javaslom elsősorban , a PowerPivot már kezd elavulni. (persze bizonyos célokra továbbra is javasolt a PPivot, főleg multidimenzós OLAP kockák lekérdezése esetén, ha "pivotosan" akarod a management felé prezentálni,. Persze a legjobb a kettőt kombinálni, sőt a prezentációs réteghez a PowerView-t is be lehet vetni harmadik layerként,

  • Louro

    őstag

    válasz zapikanka #30099 üzenetére

    Szia,

    én is hasonló cipőben jártam. Először az volt, hogy rengeteg excel-t kellett feldolgoznom. Ugyanazzal a metódussal. Itt rákérdeztem és a makrót ajánlották. Rávezettek. Elsőként a makrórögzítőt használtam, majd értelmeztem a kódot. (Ez időt igényelt, de később megtérült, hogy értettem is a kódot.) Majd elkezdtem újabb célokat kitűzni. Ne kelljen betallózni a fájlokat, hanem egy mappa alatt levő excel fájlokat dolgozzon fel. Rágugliztam és a stackoverflow és e fórum segítségével meglett a megoldás.

    Röviden: Első lépésként makrórögzítőt javasolnám - diagramok előállítását mai napig ezzel csinálom meg és a szükséges pontokat írom csak át. A kódot nézegetném és értelmezném. Ha van informatikai affinitás, akkor hamar ráérzel ;)
    Második lépésként kis lépésekben tűznék ki célokat, amikre rákeresek a neten. Ha nem találsz megoldást, akkor itt tenném fel a kérdést.

    A legfurcsább talán ez lesz: Nem a makrózás a legnehezebb szerintem, hanem annak kitalálása, hogy mit csináljon. Az egyik vezetőmnek pl. egy 2500 soros riportot kell havonta update-elnem. Tehetném azt, hogy soronként megírom a függvényeket, de mivel van, ami ismétlődik ott ciklust használok, változóban tárolok.

Új hozzászólás Aktív témák