Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • battag

    aktív tag

    válasz Plazmacucci #28 üzenetére

    Amit szerintem tenni tudsz, hogy mindig frissíted Google playből és Samsung Store-ból az alkalmazásokat, különösen a böngészőt, csetprogramokat, nagyon más nem jut eszembe. Kb. ugyanazt tudod tenni, mintha Win7-es géped lenne ami már nem képes futtatni semmilyen más támogatott OS-t (én pl. lecserélném).

  • battag

    aktív tag

    válasz prolad #16 üzenetére

    Amikor még friss volt a Note 10-em, akkor valóban gyorsan kaptam meg a havi frissítéseket, volt, hogy a szeptember 1-es patchszintet már augusztus 31-én telepítettem. Aztán később eh héttel, majd két héttel később jött ki a végén pedig már az is szerencse volt ha a tárgyhavi patchszintet a tárgyhóban megkaptam. Főverzió váltásoknál pedig volt, hogy két hónap lemaradásban voltak. És aztén az android 13 megjelenésével átváltottak negyedéves frissítésre, az utolsó frissítések is legalább egy hónapos csúszásokkal jöttek ki, az utolsó elérhető frissítés is áprilisi patchszint.

    Illetve a gyakorlat egy dolog, de vállalás az előző postomban foglaltakra sajnos nincs sehol, így céges környezetnél nehéz tervezni...

    A felhasználói oldal minimális odafigyelésére céges környezetben (sem) lehet építeni...

  • battag

    aktív tag

    Nekem is Note10-em volt februárig, akkor cserltem le egy céges S21 FE-re. Nagyon szerettem a Note10-et, nagyon sajnálom, hogy megszünt rá a SW támogatás (én már akkor megszűntnek gondoltam, amikor haviról negyedévesre tértek át, lásd lejjebb), ezért is váltottam. Elég gáznak tartom, hogy még egy SAMSUNG méretű cég n
    sem tud vagy akar kiköhögni magából legalább 6-7 év security patch supportot (a főverziók száma már nem annyira érdekes szerintem), nem hiszem el, hogy havi egy security patch implemetálása megugorhatatlan feladat lenne a Samsungnak egy valaha volt csúcskészülék esetében ilyen időtávon!

    Itt is leírom (és már magamat is unva), hogy az, hogy mennyi ideig (értsd 4 vagy 5 év) van SW támogatás nem jelent SEMMIT, egy számonkérető konkrét vállalás az lenne, hogy;
    (1) az adott termék megjelenítését követő X évig,
    (2) havi rendszerességgel,
    (3) a havi Android security patch megjelenítésétől számított X napon belül
    kiadják a security frissítést. Minden más válalás csak maszatolás, üres margetinglózung! Annak sem látom értelmét, hogy egy adott típusra negyedévente adnak ki frissítést, mert az azt jelenti, hogy az üzemidő kétharmadában védtelen a már publikált sérülékenységekkel szemben! Szintén gáz, hogy ha bár havi rendszerességgel jön a frissítés de el vannak csúszva, pl. az augusztusi patchszint csak szeptember közepén érkezik meg és így tovább (lásd még: Window of vulnerability)...

    Szívesen látnék egy cikket a Mobilarenan, ami azzal foglalkozik, hogy az Andoidos gyártóknak milyen vállalásaik mind a 3 fenti pontra. És bár legelőrébb biztos a Samsung jár, de nekem a Samsung hivatalos csatornákról még nem sikerült a (2) és (3) pontokra választ kapnom.

    Az Apple ilyen tekintetben sokkal előrébb jár, mert minden típusra egyszerre jönnek ki a frissítések és nincs tőle független SW karbantartó, akinek a kiadásait a gyártóknak le kellene követnie...

Új hozzászólás Aktív témák