- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mcwolf79
veterán
válasz Ren Hoek #19396 üzenetére
Komolyan, már alig várom az első DX12-es AAA játékot (pl. BF1). Mikor majd a GF-ok ugyanúgy fognak tekerni (vagy elig lesz lemaradás a Radeon-okhoz képest), lesz itt olyan mosdatás és mentegetőzés.
Azért maradjunk annyiban, hogy a Total War lehet überfrankó , de egy nagyon szűk réteget érint. Gyanítom az EA/Dice nem fogja pofánfosni a PC pian 80 %-át, hogy xarul fosson a GF-okon.Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz imi123 #19403 üzenetére
Ezt most félreérted. Én a GPUopen-ről beszélek, ami már bemutatkozott. Konkrét konzolfunkciókról van szó. Deus ex-ben és BF1-ben is lesz. Doomban oda is csapott egy nagyot.
Kivételesen ez most nem mantra... és pont ezt mondom, ezt a piacot szétforgácsoló lépést már jóval előbb beverhette volna AMD, mert a GCN eddig is tudta, fejlesztők meg könyörögtek, mert tényleg egyszerű technikailag.
Az meg, hogy a törpe PC-s piacra mit optimalizálnak, az sokadik szempont sajnos. Felsorolhatnánk pár szarul optimalizált konzolportot azért mostanában, amik pedig nem zs kategóriás játékok. AMD elkonzolosíthatja előbb utóbb a PC-t is... NV pedig nem fogja kinyitni a GPU-it, pedig ezek a függvények ott lehetnek a HW-ben.
-
Peat;)
veterán
válasz Ren Hoek #19406 üzenetére
Ez a törpe pc piac is csak egy ph! sallang és jó sokan benyelték mint a nokedlit. Nézz körül a játékáruházakban, rengeteg cím van, sok pc only és a konzolexkluzívok sosem látott mélységeket érnek el. Nem véletlenül van pc-m, miközben inkább konzolhoz húz a szívem...de ma a piacon nincs konzol. Ezt le merem írni. Valami korcsok vannak, nem a pc konzolosodik, a konzol lett félpc. Marha nagy különbség.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Peat;) #19408 üzenetére
Most nem üres frázisokról van szó, hanem arról, hogy a PC-s GPU-k mélyéről elővesznek konzolon már régóta használt függvényeket. Shader intrinsics. Ezt tényleg azért egyszerű használni, mivel konzolban GCN van. Mindkettőben. Azt elismerheted, hogy a pénz és egyben a fő fejlesztési irány is a konzolos játékokban van...ezért kapunk nagyon gyakran csak optimalizálatlan portokat.
Nyilván a konzolnál a hw minél mélyebb ismerete a lényeg, utolsó tranzisztorig tudni kell használni a GPU-t. Ellenben PC-n, ahol elég gyors ütemben változnak az arch-ok, (még a GCN is azért, Fermi, Maxwell, Pascal ...stb) ... eléggé "káros", ha gyártó és arch specifikus kódokat kezdenek írni. Ennek egyszer tényleg az lehet a következménye, hogy szétszakad a piac, és egyik játékhoz ezt, másikhoz meg azt az arch-ot kell majd megvenni, hogy teljes visual-al játszhasd, vagy teljesítménnyel. Másik irány pedig, hogy konzolszerű GPU-kat fognak tervezni és gyártani innentől. Ezt értem konzolosodás alatt. Csak és kizárólag a grafikára értem. Persze AMD-nek ez most lépéselőny lesz a következő hónapokban. Pont mint az NV PhysX, csak az sok vizet nem zavart. Vagy compute oldalon a CUDA, ezermillió szoftvert tudok ami CUDA only, gyártóspec.
Ilyen kis marhaságok, mint hogy egér, meg netezés, meg billentyűzet... ez semmiség ehhez képest. Ettől nem lesz konzol a pc, és fordítva.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz Ren Hoek #19409 üzenetére
Ezekkel a konzolokkal már 2-3 éve ment a riogatás hogy annyi a pc-nek mert nem létezik olyan hardware ami felépítésénél fogva egyáltalán a közelükbe érhet. Azóta is csak sírva röhöghetnékem van azon a főoldalas ph! cikken. Az hogy az AMD vonzalom kapcsán bele lehetett mesélni a fényes jövőt hogy akinek van egy GCN karija annak királyság jön el...a tulajok el tudják dönteni eljött-e a királyság vagy sem.
Teljesen mindegy mi van a konzolokban, az is hogy mi van a pc piacon. Amikor az adott piac elég nagy akkor odafigyelnek rá, lehet bennük akár aranyhörcsög hajtotta szotyitranzisztor is. A ps3 idején is jöttek átiratok, volt ami minőségi volt volt ami nem.
Túl van ez misztifikálva, mert teljesen mást látni mint amit a tudorok leírnak. Persze kapóra jött a batman, igaz hogy fordítva rengeteg játék ment vagy megy a játszhatóság határán a konzolkon, de hát ez az oldal szereti úgy igazolni a maga igazát ahogy. Jött egy példa azóta is azzal lehet dobálózni. Mint ha korábban ilyen esetek nem lettek volna vice versa, amikor még GCN sem volt.
Ezen az oldalon nagyon figyelmesen és racionálisan kell olvasni, mert masszívan megvezeti magát az ember ha elég optimista, vagy éppen pesszimista hangulatban veselkedik neki amikor hajlamos a hiszékenységre.
-
Peat;)
veterán
válasz Harley quinn #19411 üzenetére
Szaporodjanak, de semmi biztosat nem tud senki. Én csak erre akartam felhívni a figyelmet, ezek csak bizakodások valamely irányba amik vagy bejönnek vagy nem. Az eddigiek azért nem evolúciós lépések. Számomra.
-
#00137984
törölt tag
válasz Ren Hoek #19409 üzenetére
Minap olvasgatom, hogy az új Crimson driverek fagyogatnak Battlefield 4-ben (Crysis 2 vagy 3 is érintett). HD 7850 és a Catalyst 14.4 driver verzióig a Mantle is jól müködött nálam. Az R9 270X nálam már nem volt megfelelő a Mantle API számára, viszont az legalább DX11-ben jól ment azon a gépen. R9 380 már Vulcan támogatással megy és azt meg az új Battlefield-ben tudom csak feltehetőleg használni, és a Battlefield 4 elég jól megy DX11-ben. RX 480-ak viszont Crimson Only driveres támogatással jőnek és nem telepithetek fel régi Catalyst drivert a Battlefield 4 vagy a Crysis kedvéért, ezért a régebbi játékok átjárhatósága korlátozott lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz #00137984 #19413 üzenetére
Nálam az lesz, hogy ha veszek 480 custom közül valamelyiket, akkor kitesztelem első körben régebbi DX9/10/11 játékokkal. Ha bármelyikkel nem tudok játszani a szar driverek miatt akkor megy vissza elállásban.
Ettől félek már egy ideje, hogy elővennék egy Fallout 3-at, vagy nosztalgiáznék egy Elder Scrolls Oblivionnal vagy, Stalker-rel, Bioshock 1-el, és crash-el vagy el se indul Win 10 / 480 alatt.Fallout 3 már el se indul win 8-10 alatt, csak a GOTY verzió. Bár én még ahhoz is Win 7et vissza kellett tegyem. Szóval nagyon ajánlom az AMD-nek, hogy a driver/arch legyen tisztelettel a régi játékokra is. Még a végén visszavásárolok egy 970 G1-et 10K-val olcsóbban mint eladtam
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mcwolf79 #19401 üzenetére
A BF1 egyáltalán nem azt a kódot futtatja GCN-en, amit a többi más hardveren. Ott az új motort úgy tervezték, hogy az Xbox One D3D12 mono, míg a PS4 libGNM API-t használ, míg a PC-n lesz egy GCN-es mód, ami a DX12+AGS4.0 API-t használja, és lesz a normál DX12 szabványos kód a többi architektúrára, illetve egy DX11 fallback, ha nincs Windows 10. Azt is elmondták már, hogy a gyors shaderek az új kivágási rendszert érintik. A szabványos kód nem futtat Ballot, RFL, barycentric, M3 és ordered count funkciókkal tarkított kódot. Egyébként a szabványos kód ettől nem fog szarul futni, csak a gyors kód gyorsabb lesz a'la Doom.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
AMD úgy látszik elidétlenkedte a Custom 480 rajtot. Nem értem miért nem engedték AIB-knek az azonnali kiadást...
Elvileg a custom 1060-ak holnaptól elérhetőek OCUK-on, a custom radeon meg még sehol...[ Szerkesztve ]
-
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz Laja333 #19422 üzenetére
Egyáltalán minek adtak ki referenciákat? Mehettek volna azonnal a customok. Semmi sem szól a referencia mellett (6pin az ismert fogyasztás mellett LOL), a gyártók már jó ideje elkészültek a saját hűtési megoldásaikkal és persze a gyártási költségben lévő difi sem valami eget rengető...
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
Egon
nagyúr
válasz Laja333 #19422 üzenetére
Na látod.
Amúgy sem értem, milyen probléma lehet: hogyan lehetne konkurenciája egy buta, herélt, elavult,drága nV-s architektúra, amit ráadásul a TMSC aranyárban állít elő; egy okos, jövőbemutató (sic!), modern, a GloFo általszívességbőlgombokért gyártott AMD-s chipnek..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az RX 480-ból a nyáron biztos lesznek custom verziók, de inkább augusztus felé. Az AMD startja más volt, mint az NV-é, mert amíg az NV csak AIB-re dolgozott, addig az AMD a Polaris 10-et bedobta az OEM-eknek is. A lapkák 60%-a ide megy, és a dobozos termékek esetén meg kell várni, míg az AMD garantálni tud a gyártóknak minimum heti 400 lapkát custom megoldásonként. Ezalatt úgy sem indítják a tömeggyártást, mert az például felesleges, hogy úgy járjanak, mint az EVGA, hogy bejelentés után vonják vissza egy termék gyártását lapkahiány miatt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
-
#45185024
törölt tag
Jelenleg inkább az dönti el hogy ki ad el több kártyát a közeljövőben hogy ki tud több customot kártyát előteremteni.
Aztán majd ha relaizálódnak a darabszámok és árak akkor kezd számítani az ár/értkekarány.
A HBM2 még érdekesen belevisz egy kis fűszert a történetbe a középkategória tetején szeptember után.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #19434 üzenetére
400 lapka/hét/custom verzió alatt nem éri meg beindítani a tömeggyártást. Az NV-nél 100 lapka/hét/custom verzió alatt beindították, és elég nagy veszteségeik vannak a gyártóknak, mert a kiépített gyártósor a hét 5 napjából négyet pihen. Az EVGA ugye már bejelentett termékeket is törölt, mert csak állna a gyártósorban a pénz. Az elején egy indok van arra, hogy kevés különböző termék legyen, mégpedig az, hogy a kiépített gyártósorok 100%-os kapacitással üzemeljenek. Most az AMD-nél ez még a Polaris 10-zel sem biztos, hogy megoldható, még akkor sem, ha 4x-5x több lapkát gyártanak, mert azoknak a többsége megy az OEM-ekhez. Persze egyébként mondhatnák azt az AMD-nél is, hogy csináljátok a gyártósort tuti lesz elég lapka, csak ha nincs elég lapka, akkor a partner fogja megszívni, mert addig veszteségesen gyárt, amíg tényleg nem lesz elég lapka.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #45185024 #19435 üzenetére
Nem teljesen. A custom kártya az nehéz ügy, mert kell egy lapkamennyiség, hogy a gyártónak ne legyen rajta vesztesége. Ha ez nincs meg, akkor onnantól kezdve a gyártósor nem hozza, hanem viszi a pénzt. Nem véletlenül jöttek az ASUS Turbo modellek is az 1070/1080-ból ebben a hónapban. Egyszerűen nincs elég lapka, hogy a gyártósor egy partnernél nyereségesen üzemeljen. Emiatt működtetni sem érdemes. Egyre több ilyen custom VGA van GeForce-ból, amelyeket nem a gyártók gyártanak le maguknak, hanem egy gyárból kerülnek ki, és csak blower hűtőt raknak rájuk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Köszi, értem. Akkor ezzel gyakorlatilag az AIB partnerek kedvében akarnak járni. Ahogy tették pl. a közös foglalattal az Carrizo/Carrizo-L APU-k esetében. kis mennyiségben legfeljebb az adott lapkára épülő legdrágább termékeket érdemes kihozni (ha).
imi123 semmit sem kell, azt esetleg érdemes megnézni, hogyan viszonyul egymáshoz majd az egyedi GTX 1060 és RX 480 teljesítmény/ár mutatója.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mcwolf79 #19439 üzenetére
Mint mondta ki lehet listázni a custom modelleket a webáruházakba, de ellátás nem lesz. Ugyanaz lenne a helyzet, mint a GeForce-nál. Rendelés után kapnád a levelet, hogy mire tudják a rendelésed változtatni.
Nyilván egyébként az AMD-nek és az NV-nek más gondjai vannak. Az NV-nek a TSMC a gondja, míg az AMD-nek az OEM-ek kiszolgálása, de az eredmény ugyanaz. Ha bejelentenek custom modelleket, ha nem, ellátni már nem tudják a piacot ezekkel. Még legalább kell hozzá egy hónap, hogy normalizálódjon a helyzet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5