Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MM

    őstag

    válasz vg #37264 üzenetére

    Speciális teszteket sosem kerestem, most sem fogok. Ellenben próbáltam többször is, számomra borzasztó az eredmény... és nem csak számomra, ha előjön a téma, mindig többen is alátámasztják, hogy ők is tapasztalták. Van, akit a képtörés zavar jobban, van akit az input lag. Nem nehéz kitalálni, hogy az utóbbiak közé tartozom...

    A fizikai magyarázatával nem vagyok 100%-ig tisztában (talán Abu tudna segíteni... :U ), mivel 60Hz-en a képkockák 16,6 ms-ként követik egymást, 120Hz-en 8,3 ms-ként, ez önmagában még nem lenne olyan nagy különbség, de ugye vsync esetén meg kell várni, míg az előző képkocka teljesen kirajzolódik, bejön még a képbe a VGA buffer (2x vagy 3x), oda mennyi idő alatt jut el a jel, az vár-e még valamire, ...stb.

    Egy átlagosan magas input laggal megáldott monitor (~25ms vagy több), plusz egy "gagyi" 125Hz-en ketyegő egér mellett könnyen lehet, hogy valakinek fel sem tűnik, főleg ha FPS-el nem is játszik.

    Ellenben vegyünk egy 10ms alatti INPUT LAG-gal rendelkező, komolyabb játékra is alkalmas monitort + jobbfajta egér 1000Hz-el megspékelve, stabil 120FPS-en VSync OFF-al egy jó kis multiplayer meccs közben. Itt ha bekapcsolod a vsync-et, akkor sírva is fakadsz... amit a monitoron látsz, fényévekkel lemaradva követi a mozdulataidat.

    (#37266) Omli85:
    A tisztelt Kérdező valóban nem írta, hogy mivel játszik, viszont én nem a kérdésre, hanem a rá adott válaszra reagáltam, mivel az igen távol állt a valóságtól... Freesync pedig valóban lehet megoldás, de amíg nem próbáltam - és amíg továbbra sem gyártanak FullHD + IPS + Freesync/Gsync monitort 100+ Hz-es frissítéssel, nem is fogom - addig inkább nem írok róla semmit.

    (#37267) korcsi:
    Ebben teljesen igazad van, egy átlagos képfrissítésű (60/72Hz) monitornál ezért is van értelme a képfrissítés többszörösével hajtani egy monitort:
    + csökken az input lag
    + csökken a tearing
    - ha nem állítjuk be jól a képfrissítés többszörösét, vagy nem fixáljuk az FPS-t egy olyan számnál, amit stabilan bír a gép, akkor a tearing (képtörés) helye - ami egy vízszintes csík - függőlegesen elmászik, hiszen mindig máshol tart a monitor a képkocka kirajzolásában, mikor hirtelen, bufferre és semmire sem várva a következőnek.

    De befejeztem, mert ez itt eléggé OFF. Bár ennek a témának nem tudom, van-e egyáltalán bármelyik topicban helye... :U

Új hozzászólás Aktív témák