- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iOS alkalmazások
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Igazi csúcskészülék lett a Poco F7 Ultra
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Leépíti a Sony az európai piacot?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A program tudja ezt befolyásolni. Ha azt mondja a drivernek a progi, hogy te nem a tanknál vagy, akkor a VGA nem tehet semmit. Megkapja a procitól a jelenetet, és renderel. Ez nem hardveres, vagy driveres hiba ... tisztán a program mondhatja meg a pozíciód.
Állítólag az új patch nem valami acélos. [link] - ilyet is csinál például. Nem tudni miért. Elvileg jön egy javító patch arra, amit az új patch elrontott. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ADAM1337 #17624 üzenetére
Akkor szimplán fail. Még béta állapotban van az új CCC. A régit érdemes használni, mert az a letesztelt. A Preview CCC-t azért adták ki, hogy két-három hónap múlva ilyen lesz, lehet barátkozni vele. Ha valami nem tetszik, akkor még elfogad az AMD dizájnra irányuló javaslatot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #17622 üzenetére
A driver cleanernek, csak akkor van értelme, hogy ha valami nem működik jól. Nagyon fontos, hogy a driver telepítője bizonyos adatokat meghagy az új drivernek, hogy ne kelljen a CCC-t újrakonfigurálni. A segédprogramokat, csak akkor szabad használni, ha valami nem kóser, mert csinálhatnak olyan törlést is, ami nem tesz jót a rendszernek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tom_tol #17620 üzenetére
Mert nem mindig fagy be. A régi CCC által létrehozott regkulcsokkal lehet kapcsolatban a dolog. Mivel az információ kijelzés teljesen szoftveres, így bármikor adhat fals adatot.
(#17622) TTomax: Ez természetes, mivel csak az AMD drivere fér hozzá a kártya adataihoz, így a driver adatait tudják a programok is kiírni. Ha a driver szoftvere hülyeséget ír, akkor az említett programok is ugyanazt a hülyeséget írják ki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A rendszer működik, csak a visszajelzés fagy be. Ez az új CCC felületen jön elő. A régin jó. Az új felület, majd csak a 11.2-11.3-ban lesz végleges. Most még csak preview formában érhető el.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sárpac #13576 üzenetére
Bármikor adhatsz neki sok feszt, csak kell egy módosított BIOS, ami feloldja a maximális értéket.
Biztosíthatlak, hogy megdöglik 1,4 V felett. Még a vizet is felforralja.A feszültségek határa itt ki van mérve, ha a TSMC azt mondja, hogy 1,4 V a max, akkor mérget lehet venni rá, hogy e fölött komoly fizikai problémák adódnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sárpac #13574 üzenetére
Konkrétan ezért nem adható 1,4 V-nál nagyobb feszültség a GPU-nak. A CPU sem bírja ezt folyékony nitrogén nélkül. Neki is megvan a BIOS-on belüli limit, ez elég fontos szempont, mert ilyen feszültséggel kicsinálod a kártyát. Ezen a víz sem segít. Talán folyékony nitrogén mellett, -100 fokon elfut egy 3D mark erejéig, de rizikós. Szerencsére a tervezők gondolnak az őrült tuningosokra, és megelőzik a bajt, mielőtt gond lenne. Extrém tuningosok eleve a BIOS felülírásával kezdik, hiszen ki kell venni a feszültséglimiteket. Nem olyan egyszerű azokat a feszültségeket beállítani.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A chipnél ennyi a limit. Mondtam, hogy az 1,65 V-os feszültség fizikai sérülést okoz a chipen belül, ennek komoly következményei vannak a működésre. A TSMC 1,4 V-on ajánl maximum a 40 nm-es HP gyártósorokon készült lapkákhoz. Ezt nem viccből ajánlják, hanem a lapka épsége érdekében.
(#13566) Sárpac: Nem a PWM-től függ a limit. A chip nem képes többet működőképesen kezelni. Tönkremennek a szilíciumrétegek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Honnan íródik be? Az érték alapvetően nem létezik. A hardver nem tud hasra ütve valamit megváltoztatni, egy nem létező, kitalált értékre.
(#13558) p87: Mivel mindenki szoftverrel olvasta ki, így alapvetően ez a normális, hogy mindenkinél hibás a paraméter. Ha nem lenne hibás, akkor lehetne rajta elgondolkodni.
Az 1,65V-ra való ugrás elsősorban halált okoz a chipnek (már amennyiben az általunk tanult fizika nem téved, és jó esély van rá, hogy nem), másodsorban 90 fokos vízhőmérsékletet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel a Catalyst vezérli a feszültséget, és a hozzájuk tartozó órajelfázisokat, így nyilván a BIOS-ból kiolvasott értéket lehetséges a programon belül változtatni, ám ez az érték a beállítottnál nem lehet magasabb, mert nincs honnan beállítani azt. Nem létező paramétert nem tud a vezérlés aktiválni.
A feszültségemeléskor a fogyasztás hatványozottan nő, 1,65 V esetén, 90-100 fokos lenne vízzel a kártyád, már ha üzemképes lenne, hiszen a TSMC gyártósorairól lekerülő chipek tűréshatára 1,4 V. A program által kiolvasott feszültség egész egyszerűen hirtelen halált eredményez. Ennek fizikai és kémiai okai vannak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gond az, hogy itt a szoftverra hagyatkozunk, amikor nyilvánvaló, hogy a hardvernek nincs lehetősége a beállított feszültséget megemelni. A Powerplay aktiválhat az alapfeszültségnél kisebb feszültséget, de az is meg van szabva a BIOS-ban. Ahhoz, hogy a feszültség 1,65V-ra ugorjon hardveres szolgáltatás kell, amit egy beépített feszültség vezérlővel lehet elérni, ami nincs a Cypress-ben. A GF100-ban van ilyen, de ott is inaktív a funkció, mert nem működik jól.
(#13552) Sárpac: Még mindig szoftverről beszélünk. Ami abszolút nem garantálja, hogy megfelelő értékeket ad vissza a kiolvasás után. Gondolj a hőmérséklet diódákra. Valaminek 15 fokos a procija, 35 fokos melegben, a hűtőborda persze forró. Nyilvánvaló, hogy a szoftver tévedhet. A hardveres, műszerrel kivitelezett mérés a pontos. A szoftverre nem szabad hagyatkozni.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
CptMisi #13503 üzenetére
Mert az AMD-nek a stabilitást kell szem előtt tartania. Ha a felhasználók egy részének (120 Hz-es monitorral rendelkezők, több monitorral rendelkezők, többkártyával tuningolók) nem jó, akkor olyan beállítást kell találni, ami jó lesz.
A gyártók természetesen úgy állítják a drivert, ahogy akarják. Globálisan a stabil működés az elsődleges. A powerplay az overdriver kikapcsolásával tökéletesen működik, így csak a tning mellett vannak korlátozások, tehát eleve egy olyan körülményben kapcsol ki a legalsó órajelkapu, amire nincs is garancia.(#13501) ko-ko82: Aktív Overdrive mellett sosem fog bekapcsolni az alsó órajelkapu. Aki erre vágyik, annak külső tuningprogramot kell használnia.
Az Overdrive-val az a gond, hogy az egy hivatalos szolgáltatás, és az AMD, bár felmenti magát a problémák elől, felelősséggel tartozik a stabil működésért. A 3rd party programokkal lehet probléma, mert azért nem felel az AMD. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizonyos konfigurációkban a kártya random beszürkítette a képernyőt. Elég kellemetlen volt, mert az elején senki sem tudta mi okozza. Konkrétan a kártya lényegtelen volt, de ha egy "haklis" lapba került, akkor szürkehalálozott, persze másik alaplapban meg jó volt. Ez a legrosszabb hiba, amikor egyazon hardver valahol hibátlan valahol meg nem működik.
Annyi volt, hogy az AMD javította a hibát a 10.2-es meghajtóban, de ez csak a referenciakártyákra vonatkozott. A gyártóknak elküldték a BIOS-okat, hogy a saját termékeikre is frissítsék fel, és minden jó lesz. Nyilván akinek nincs refkarija, annak BIOS frissítés kell, vagy be is cserélheti a boltban egy újra, ami feltételezhetően friss BIOS-szal van.
A BIOS-ok nem nyilvánosak, de akinek gondja van, az írhat a supportra és megkapja a fájlt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #12235 üzenetére
Most komolyan ... miért tekinted a tuning lehetőségét ajándéknak? Ez egy szolgáltatás, amivel tudod a kártyád órajelét növelni. Amikor engedélyezed, akkor elfogadod az AMD feltételeit. Azaz semmilyen anomáliáért nem vállalnak felelősséget, ha az opció be van kapcsolva. Ha ezek a feltételek neked nem felelnek meg, akkor nem kell elfogadnod, ezért van két gomb az ablakban. Simán rákattinthatsz a decline gombra, senki sem kényszerít, hogy az acceptre nyomj.
A 3rd party programokkal sokszor nem működik a driver, mert nem tesztelik le azokkal. Ez nem is az AMD dolga. A cég csak a saját csomagjáért vállal felelősséget. Ezzel is megadják számodra a lehetőséget, hogy tuningolj. Sőt láthatóan törekednek a maximális stabilitásra, mivel eltörölték az alsó órajelkaput tuning mellett. Ha neked ez nem felel meg, akkor válassz 3rd party programot. Arra az AMD nem vállal felelősséget, így ha a kapuzástól kifagy a kártyád, akkor az a te dolgot.A szürkehalál a renferenciakártyákon driverből van javítva. A gyártók közül mindenki megkapta a megfelelő BIOS-t a saját kártyákhoz. Ha szürke csíkod van, akkor írni kell a gyártónak és elküldik neked a javítást, de a garanciális cserét is vállalják, mivel az új kártyákon már az új BIOS van.
A Dirt 2 olyan 30%-ot gyorsult a megjelenés óta. Nyugodtan lemérheted.
Én decemberben még 2xAA-val játszottam, mert úgy volt meg a 60 FPS. Ma már 8x AA-val is gyorsabb a rendszer.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
amper zoli #12226 üzenetére
Ne mondjátok, hogy baj ha megadják a lehetőséget. Persze megtehetnék, hogy kiveszik a teljes Overdriver funkciót. Ha megtennék, akkor persze az lenne a baj.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #12224 üzenetére
A CCC-ben azért van ez a funkció, mert a harmadik féltől származó programokkal nincs ellenőrizve a kompatibilítás. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szolgáltatás használata minden szempontból támogatott. A lakat után fel is hívja az AMD a figyelmedet arra, hogy bármilyen anomália következik be, mossák kezeiket. Ezt nem kötelező elfogadni, és akkor a funkció nem oldódik fel.
Érdemes lenne helyrerakni a dolgokat a tuninggal kapcsolatban. Ez nem ajándék, hanem lehetőség. Garancia viszont nincs rá. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
amper zoli #12222 üzenetére
A tuning semmilyen formában nem tekinthető hibának. A vásárlásnál az alapórajelre kaptál garanciát, hogy úgy működik, ahogy azt a gyártó előírja.
Onnantól kezdve, hogy tuningolsz minden előírás, valamint a funkcionalitásra és stabilitásra vonatkozó garancia megszűnik. Ettől függetlenül az Overdrive hivatalos szolgáltatás, így az AMD törekszik arra, hogy a lehető legstabilabb legyen a terméked a tuning alatt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sárpac #12220 üzenetére
Az, hogy egy csomó embernek nem ment. Rengeteg a panasz, hogy tuning mellett már a desktoppon fagy a rendszer. Ez azért van, mert az alsó órajelkapu aktív. Az Overdrive egy olyan szolgáltatás, ami mellett nem fagyhat a termék. Egyelőre ez a megoldás rá. Később lehet, hogy változik, mert a referenciakártyákon a VRM lényegében driverből vezérelhető, így nem lehetetlen megoldani a problémát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #12218 üzenetére
A gyári csomaggal a tuning ilyen lesz. Csak így stabil a kapuzás melletti működés ... az Overdrive ugye egy hivatalos szolgáltatás, és ezért az AMD (még ha korlátozottan is) felelősséget vállal. A harmadik féltől származó programokkal lehet machinálni. Pl.: ATT. Ezért nem vállal felelősséget senki, így nyugodtan lefagyhat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kris75 #12209 üzenetére
Gyári alapértelmezett beállítások visszaállítása. A beállítások menüben. Win 7-nél a bezárás (piros X) alatt van.
Bigiboy77: Ennek két megoldása lehet. A kijelző menüjében kérni kell méretezést, van egy ilyen csúszka, ami erre szolgál. Azt kell húzogatni, amíg jó nem lesz.
A másik a GPU méretezés. Ez arra van, ha a csúszka nem lenne elérhető. Ahhoz, hogy a GPU méretezést elért le kell venni a felbontást 1024x768-ra, utána ki választhatód a megfelelő méretezési paramétert. Természetesen ezután a felbontást visszaállíthatod. -
Abu85
HÁZIGAZDA
OC-val az új Overdrive letiltja az alsó órajelkaput. Ezzel az AMD a stabilitást növeli, mert az órajelkapuzás a default értékekre van beállítva. Több kártyán előfordult, hogy tuning mellett az alsó órajel aktiválása fagyást okozott.
Gerisz: Kérj egy gyári alapértelmezett beállítást a driverben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
CptMisi #11546 üzenetére
Az NV egészen pontosan azt mondta, hogy a PhysX képes több magot használni, ha a fejlesztő is úgy akarja.
[link] - Itt látható, hogy az API képes rá. Persze ezt a Fluidmark projektet elvágták, mert nem lenne jó az NV-nek, ha nagyobb tömegek számára kiderülne, hogy a PhysX csak a mesterséges korlátozások miatt ilyen lassú a játékokban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cathulhu #6987 üzenetére
Nem biztos. Ha nem sikerül a hibát reprodukálni, akkor arra lehet következtetni, hogy nem mindegyik kártyánál jön elő. Az világos, hogy az egész kompatibilitási problémának tűnik, de bőven benne van, hogy hardverhiba lesz. Utóbbi esetben egy új BIOS nem fog sokat érni. Az ilyen eseteknél általában az a legrosszabb ha keverednek a ténylegesen hibás és a kompatibilítási problémával küzdő konfigok, mert először szét kell választani őkat, ha a problémára megoldást akarnak keresni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Razermazer #5615 üzenetére
Egy dekoratív bigének jobban örültem volna.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Razermazer #5612 üzenetére
Én nem félek tőle, de szerintem ronda a matrica.
A többihez úgy sem volt sok köze a PowerColornak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KlezOne #4984 üzenetére
Nekem is ugyanez 21%-os venti. Bár nekem 48°C a hőmérséklet, de ez kicsi eltérés, lehet, hogy valamelyikünk karija félremér.
Amúgy nem kell parázni ettől a hőmérséklettől, a Radeon HD 5000 széria a legdurvább védelemmel van ellátva, ha bajt érez a rendszer tuti beavatkozik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #4714 üzenetére
Nekem 13k van meg, de kétmagos a procim és csak 2,9 GHz-en megy. Ehh ... csak sok ez a kari a rendszernek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Akinek van HD 5850-es karija, tudna nekem eredményt küldeni a 3Dmark06-ról. 1280x1024-ben 8xAA és 16xAF mellett. Lehetőleg alapórajelen menjen a kártya. Esetleg az sem baj ha kétmagos a proci.
Előre is
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Frostbite motorba Havok van építve, bár erősen módosított a rendszer.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát lehet, hogy DX11-es lesz. Nem tudni pontosan. Az AMD februárig leplezte le a játékokat. A következő adagot majd a kis Radeon HD 5000-ek érkezésénél reklámozzák. Igazából ha már DX10 a motor, akkor egy-két nap alatt kiegészíthető bármilyen DX11-es funkcióval. Ha hivatalos AMD partner a stúdió (a DICE az), akkor az ATI-s programozók is segítenek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
banderasz77 #3840 üzenetére
Ha holnapra nem lesz kész, akkor semmiképp. Pénteken már nem rakunk ki nagyobb cikket. Vagy szerda, vagy jövőhét hétfő.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
banderasz77 #3838 üzenetére
Épp azon dolgozik fLeSs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #3832 üzenetére
A DX10-es progi nem futhat DX9-ben. Az effekteket át lehet másolgatni, de a program DX10 API-ra van fejlesztve. Az ominózus API-k gyakorlatilag a legtöbb játéknál pár effektben eltérnek, de általános, hogy a DX10-et főleg az AA Deferred Rendering melletti lehetősége miatt használták. Igazából ha megnézed a DX10 felépítését, akkor láthatod, hogy új szint a Geometry Shader. Erre kellett volna ráfeküdni, mert ez hozza az újdonságot, de az elterjedt GeForce hardverek ezt nem tudták normális sebességgel (konkrétan nagyon gány az NVIDIA implementációja). Ezzel lehetett volna tesszellálni POM helyett, lehetett volna cube map tömböket alkalmazni, ami komolyan javította volna a megvilágítási megoldásokat, egy csomó DX10-es újdonság van csak a GeForce problémái miatt nem volt lehetőség kihasználni. Például a Doom 3 (motor) valós idejű árnyékolása hardveres gyorsítással lehetséges Geometry Shaderrel, ami sokkal jobb minőséget is eredményezni.
Sajnos számos dolog kimaradt az elmúlt egy évben. A fő probléma, hogy ezek többsége már nem is lesz kihasználva, mert ... 1: a DX11 számos jobb megoldást kínál ...2: senki sem tanulmányozta őket komolyabban. Még az AMD is felhagyott a tesszellációs Geometry Shader algoritmusok fejlesztésével, mert nem volt értelme. Egyedül a Cube Map tömbös megvilágítási megoldásokon dolgoznak, mert annak még van esélye, sőt szerintem a jövő megvilágítási modellje, mert a számítási sebesség független a jelenetben lévő objektumok számától, és az eredmény is elképesztően realisztikus. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanaz a busz a Cypress esetében két Shader blokkot etet, itt csúszik el picit a dolog. Eric szerint a dupta setup 10%-ot tesz hozzá maximalizált terhelés esetén (kb. ez az Unigine terhelése). A DX11-es játékok nem lesznek maximálisan terhelve, az AVP is megáll 32-40x-es tesszellálásnál. Ennyi elég a jó eredményéhez, illetve lesz közepes mód is felezett tesszellálással. Az Unigine Heaven tesztprogram ott pont az a lényeg, hogy kimaxolja a technikát.
Tulajdonképpen az ATI azért alkalmazta ezt a felépítést, mert így megtarthatták az RV770 buszrendszerét, ami jó, mert szeptemberre kész kellett lenni. Gyakorlatilag ezzel nyertek két hónapot a fejlesztésben, a chip kiadható verziója augusztus előtt megvolt csak meg kellett várni az új TSMC gyártósorokat.Az AVP tesszelláció nélkül nem lesz megerőltető. A HD 4850 nagyon jól megy DX10.1 módban. Ebből egy közepes tesszellálási beállítás mellett is bőven marad sebessége a HD 5750-nek. Ne az Unigine 40%-os esésével számolj, az AVP nem használja maximálisan a technikát.
katt777: Speciel a Republic Commandot az előző hétvégén játszottam ki ATI-n semmi problémát nem vettem észre (HD 3850 CF).
Érdemes lenne lepucolni a harmadik féltől származó programokat, mert bevallottan nem működnek vele a Catalyst-ok. Ha volt BIOS frissítést, akkor tedd vissza a gyári BIOS-t. Igazából komplett Win reinstallt javaslok, és ne rakj fel semmi mást csak a gyári Catalyst csomagot. A felmerülő problémák 90%-át az ATT, Rivatuner, vagy a modBIOS okozza. Valszeg valami harmadik féltől származó progit használsz, amire nem igazán van garancia.
Én is sokáig használtam ilyen cuccokat, de amióta csak gyári CCC csomaggal nyomom, azóta nem igazán van problémám. A CF is skálázódik megfelelően, az ATT ezt is megfogja, nem véletlenül nem ajánlja az ATI a használatát, de mindenki egyénileg dönt ez ügyben.Nem értem, hogy ha butítva képes a DX10.1-re, hogy kapja meg az MS-től a minősítést. Ezek kőbe véset szabványok, ha valaki nem tudja nincs minősítés. Ne haragudj katt777, de olyan dolgot mondasz, ami egyszerűen nem fedi a valóságot, valamiért haragszol a világra.
A DX11-gyel sem értem mi a probléma. Az összes DX11 játék AMD hardveren készül. Konkrétan HD 5800-akon, az AMD programozói tökéletesen tudják, hogy hogyan kell beállítani a játékot, hogy jól fusson a saját termékeken. Az AVP sem véletlen kapott két opciót a tesszellátorra. Egyik a HD 5700-hoz van, míg a másik a HD 5800-hoz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ricco_hun #3808 üzenetére
Valamelyik fejlesztő csinál alternatív megoldást a tesszellálásra, valamelyik nem. Ez minden stúdiónak az egyéni döntése.
Miért árazná máshogy a termékét az ATI, amikor nincs konkurencia? Szerintem nem magas a HD 5700-ak ára, de még a HD 5850 is tartható (én is veszek egy ilyet, pedig nem szoktam szórni a pénzt).
A DX11-es játékok nem fognak ettől lassulni, az API visszafelé kompatibilis, ez jó a fejlesztőnek. Még az NV is mondta, hogy 2010 második felében özönleni fognak a DX11-es játékok.
Megérte bepakolni a tesszellátort. Így visszagondolva szerintem ennek az AMD-re volt hatása ... élesben tudták elemezni, hogy mi a jó tesszellátornak. Talán ezért jelent meg ilyen későn a Tessellation SDK is, nem akarták, hogy a konkurensek vizsgálódjanak. Amúgy meg a Xenos-os egység alig 15 millió tranyó, a DX11-es megoldás sem lehet sokkal több, olyan 20 millióra saccolják. Ekkora chipeknél ez nem nem nagy szám.kimi02: Nagyfelbontásnál eléggé csökken a proci szerepe, miért kellene egy négymagosnál erősebb cucc? Bullshit ez a kihajtja-e téma. Valaki kitalálta és elterjedt, mint az Internet. Világos, hogy a legolcsóbb proci mellé ne vedd meg a legdrágább VGA-t, de hasonló kategóriában nincs értelme ennek a témának.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ricco_hun #3806 üzenetére
Meg lesz a HD 5750-nel is a kellő sebesség csak a tesszelláció közepes minőségű lesz (legalábbis az AVP-nél, de ha alacsonyabb a felbontás, akkor mehet a magas is), de minden mást fel lehet maxra pakolni. Magas minőségűnél nagyfelbontásban HD 5850 kell.
Ha akar a fejlesztő írhat POM-ot is a játékba, ami tesszellációnál kikapcsol. Nem kötelező semmi. A tesszellátort azért fogják használni, mert egyszerű, van mellette Anizo szűrés és alapvetően hasonló minőségnél nincs ennél gyorsabb megoldás.
A DX11-es generációs azért tűnik ilyennek, mert maga az átállás hihetetlenül gyors lesz. Gyakorlatilag a DX10/10.1-nél elvesztegetett 1-1,5 évet gyorsabban hozzák be a stúdiók. Ez valakinek tetszik, valakinek nem. Igazából én ezért nem támogattam az NV-nél a DX10 úgymond visszafolytását, mert eltorzította a fejlődés normális vonalát. Egy csomó Geometry Shaderrel elérhető átmenet/effekt nem jelent meg, így a tesszellátor minőségbeli javulása ugrásszerűnek tűnik, de ha normális lett volna a fejlődés menete, akkor a GS most aktívan lenne használva, így átlagosnak tűnnének a minőségbeli javulás is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt én kérdeztem Demerstől. Annyival nem lesz jobb az eredmény, hogy megérjen +300 millió tranzisztort. Képkockára lebontva szinte alig lehetne nyerni vele. A sebességet a legjobban az a kurva sok háromszög textúrázása szívja le. Erősebb shader blokkal többet lehet nyerni. Még nagyobb probléma, hogy nem olyan egyszerű 2 tri/clk motort csinálni.
A Sweet Spot stratégia mindig is erre ment rá, a teljes teljesítmény nem lényeg, de a teljesítmény/mm2 a döntően fontos paraméter. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #3778 üzenetére
Miért ne hozna dupla FPS-t? A két képkockát teljesen külön számolja a két GPU. Nem kell itt semmilyen feladatmegosztás.
A kérdés az, hogy érdemes-e DX9-ben Parrallax Occlusion Map-ot használni. Az virtuálisan ugyanazt a hatást eredményezi, mint a tesszelláció, csak feleakkora sebesség mellett és az Anizo szűrés alkalmazását is mellőzni kell.
Senki sem kötelezi az embereket cserére. Jönnek az új technikák, de ettől még az Unigine Heaven is fut DX9-es karin is. Ha szeretnél tesszellálást, akkor váltanod kell, ha nem, akkor maradhat a régi karid, mert futni fog minden gyengébb grafikán. Ezért érdeklődik ilyen sok fejlesztő a DX11 iránt. Egyszerűbb lesz a munkájuk, gyorsabb lesz az új eljárások mellett a grafika is, és még a kompatibilitást is mesterien megoldja az API. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért ne tudnák. A HD 5800 tesszellálásra született. A Több GPU-s megoldás meg dupla FPS-t hoz CF-ben.
Most mindenki beparázott, mert az Unigine Heaven ennyit esik sebességben a tesszellációtól, de mondjuk Parallax Occlusion Mappinggel, ennek a sebességnek még a fele sem lenne meg (és még Anizó szűrés sem lenne). Natív modellekkel, meg másodpercenként láthatnánk egy képkockát (amellett, hogy lenne szép lenne a memóriaigény is). A Heaven egy benchmark, nekik az a dolguk, hogy szarrászopassák a hardvereket. Ennél gyorsabb a tesszellációs folyamat nem igazán lehet, egyszerűen sok a VGA-nak a többletteher. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX11-es gamáknál általános lesz, hogy Full HD-hez 4x/8xAA-val ajánlott lesz minimum a HD 5850, de inkább HD 5870. A HD 5770-nél már nem igazán mehet a komoly felbontás. Kb. 1680x1050, amit ki lehet majd belőle sajtolni mérsékelt AA-val. A tesszellátorral is csínján kell majd bánni, gondolom ezért van az AVP-ben Medium opció. A pici HD 5000-ek, meg ... hát azoknál tényleg jönnek a komolyabb kompromisszumok. A HD 5970, a FullHD-nél nagyobb felbontásra való, vagy Eyefinitire.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AVP-ben detail és object tesselation is lesz. A beállításoknál DX11-es karival majd ki fog villanni az opció. Lehet Off-Medium-High beállítás. A Medium az gyakoraltilag felezett részletesség. High mellett elszabadul a pokol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ricco_hun #3578 üzenetére
Ne vedd támadásnak, de miért baj az ha valaki a Dx11 támogatás miatt vesz HD 5000 szériás GPU-t?
Annyi különböző ember van a világon, aki más-más indokkal veszi meg valamelyik HD 5000-et, legyen az az indok a DX11, a sebesség, az fogyasztási mutatók, ésatöbbi. Én például veszek egy HD 5850-et, és a DX11 miatt teszem, persze ez csak az egyik indok, a másik, hogy már rég cseréltem kártyát, és időszerű volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #3572 üzenetére
Nekem pont fordítva működött. Elején próbálkoztam ATT-vel, de szar volt a CF skálázódás, sőt nem is volt. Nyomtam egy win reinstalt, és azóta csak gyári Catalyst csomagot használok. Havonta szoktam frissíteni és semmi gond, bár idén volt egy hónap ami kimaradt, de ez van.
Amúgy a Heaven-hez annyit érdemes hozzáfűzni, hogy a fejlesztő nem ajánlja az OpenGL-t, ha elérhető a DirectX. Egyszerűen nem jó az Unigine motor OpenGL támogatása csak azért van benne, hogy lehessen Linuxra is programot írni, de a Heaven ebből a szempontból nem lényeges. Igazából az OpenGL teljesen kihalt a játékok esetében. Sokkal jobb API a DX ebből a szempontból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
ArcaniA: A Gothic Tale - Egyre többen mondják, hogy DX11-es lesz. Kisebb bizonyíték: [link] - DX11-es videó az Engineből.
Erős a pletyi még a The Settlers 7: Paths to a Kingdom-ra és a Dungeon Hero-ra. Szerintem a jövő év elején a kis Radeon HD 5000-ek bejelentésénél többet meg fogunk tudni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ricco_hun #3548 üzenetére
Azért az AMD tudja, hogy 300 ezerért senki sem vinné a kártyáit.
Ettől függetlenül látható, hogy rájöttek ők képviselik a csúcsot, így elkérik a pénzt a technikáért. Az elmúlt egy hónapban ki lett elemezve mennyire viszik a különböző árszinteken a terméket. Nos eléggé, így minden gyártó visszarakja az árat az eredeti MSRP-re, mert ezzel az árcédulával is nagyon fogják vinni. Nyilván az AMD nem máltai szeretetszolgálat. Ha 300 dollárért is eladja mindet, akkor miért adnák 250-270 dolláros sávban. Nyilván jobb lenne a helyzet ha lenne elég GTX 285, de az még jobban hiánycikk, így a vásárló csak a HD 5850-et tudja választani. Ezen egyébként nem hiszem, hogy most lehetne változtatni, remélni kell, hogy a Fermi-vel minden rendben halad és februárra-márciusra már itt lesz elegendő mennyiségben, meg persze jó árazással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
voodoo98 #3474 üzenetére
Ez érdekes kérdés. Elsősorban tegyük tisztába a dolgokat, a PhysX-es játékok a procin számolják a fizikát tehát tök mindegy hogy NV vagy ATI van a gépben. Ilyen a linkelt BIA HH.
A GeForce PhysX-es játékok számolják a GeForce-on a dolgokat, így azok sokkal gyengébben futnak ATI-n, de az effekteket ki lehet kapcsolni úgy, hogy csak procis számítás maradjon a rendszerben. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Már írtam, hogy a PhysX az egy API, olyan, mint a DX, OpenAL. Akkor is fel kell rakni a felületet, ha csak CPU-n számol a program, mert másképp a felület nem létezik a gépen, és ennek végzetes következményei lennének a program futtatására nézve.
Konkrétan nem lenne működőképes, mert a PhysX parancsokat az API értelmezi és futtatja. Minden PhysX API-n működő játék telepít PhysX interfészt, persze ha újabb verziójú interfész van fent, akkor ezt kihagyja az install procedúrák közül, mert a minek azt frissíteni, ami már megvan (ilyen a DirectX is). Nyilván a Broderlands-hoz a legújabb interfész lett mellékelve, így új modulokkal frissíti a régit. A többi fizikai API egy picit másképp működik. A Havok, a Bullet, az ODE és a Pixelux rendszerek specifikusan a játékba épülnek, és a modulok a játék kódjával együtt futnak. Mindkét elgondolás jó, de a PhysX féle interfészes megvalósítás, azért előnyös, mert egy egyszerű modulfrissítéssel tudsz javítani a PhysX-es játékok sebességén, az utóbbi esetekben a specifikus felépítés miatt mindenképp a fejlesztőre hárul a javítás és frissítés a játékhoz kiadott patchekkel.
Dehogynem. Gondolj bele milyen most a PC-s játékpiac. A Borderlands-hoz, a Shift-hez és a GeForce PhysX-es játékokhoz kell, illetve ajánlott venni GeForce-ot. A BattleForge-nál, a Stalker: Clear Sky-nál és a DX10.1 és DX11-es játékoknál ugyanez van/lesz csak azokhoz a Radeont érdemes venni. Most csak azért tartsak fenn és vegyek két gépet, mert az NVIDIA-nak nem tetszik a platformosodás, és ezért szembe megy a szabványokkal. Ez kérlek a piac rombolása. Nem csodálkozom, ha valaki ezért megy a konzolokra, mert a PC most ingatag. Ha az AMD is ilyen akciókat szervezne, akkor még több ember menne konzolt venni, azaz rontaná a piac alakulását. Ezt el kell kerülni, mert az AMD ebből a piacból is szeretne megélni, míg az NV-nek mindegy ez a szegmens, így lerombolható, minden eszközzel.
Az elmúlt két hónapban azért durvult el ez a dolog, mert vészesen közeleg az az idő, amikor az NV elköszön. Addig viszont a legtöbbet akarja ártani a piacnak, és ezzel a húzásokkal még a legyártott chipek is elmennek.
Én is ezt tenném, ha már nem lehet az enyém a piac, hagyjam itt jól szétszaggatva, hogy más ne élvezhesse úgy azt, ami régen még az enyém volt. Egyszerű logika. Sőt így még a befektetőknek is lehet magyarázni, hogy a konzol valamiért feltör, és megértik, hogy a gaming piacból, miért származik az NV nettó nyereségének csak a 33%-a, holott a bevételek 67%-áért ez a szegmens felel. De az okos NV ezt időben észrevette és a Tegra, a Tesla, valamint a Quadro el fogja tartani a jövőben a céget.
Persze minket játékosokat addig szívatnak, ameddig csak lehet. Majd írok nekik köszönőlevelet is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a PhysX az egy API. Például DirectX install nélkül egy DirectX-es játék sem indul el.
Nem tudja létrehozni az erőforrást, mert nem létezik megfelelő felület. Ugyanez van OpenGL-lel, csak az OpenGL-t ugye a driver hordozza, mert kiterjesztés rendszerű az API, de még jobb példa az OpenAL, amit egyre több program kér, hogy telepíts. A hardveres gyorsítás csak egy dolog, de az API mindenképp kell a működéshez.
Senki sem keres kifogásokat, de az AMD ugyanezt nem engedheti meg magának, mert nem akarja lerombolni a PC-s gamer piacot. Az NV-nek mindegy. Illetve olyan a filozófia, hogy ha nem lehet az enyém, akkor ne legyen senkié.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig kimaradt ...
megkérdeztem az NV-t és a fejlesztőket. A beállítási fájlokban egyébként még meg van az az opció, ami a hardveres physX-et aktiválja, de ha TRUE paramétert rendelsz hozzá, akkor is változatlan a sebesség, mert maga a PhysX mód kikerült a végleges játékból, így a paraméterhez nincs semmi hozzárendelve. Emellett ha kikapcsolod driverből a hardveres PhysX-et, akkor is ugyanez az eredmény. Egyszerűen úgy írták meg az algoritmusokat, hogy sok look-up táblát használjanak, mert akkor nem a számítási kapacitás, hanem a textúrázó kapacitás számít, Ez persze azzal is jár, hogy globálisan lassabb lesz a játék sebessége, de legalább a GeForce-ok a Radeonok előtt végeznek.
Amúgy ha a te elméleted lenne a helyes, és a fejlesztők hazudnának, akkor a Radeonok egymás alatt sorakoznának azonos FPS értékkel, mert ugye CPU limitet kapnának a szoftveres PhysX miatt. De mivel minden esetben a CPU-n számol a játék, így azonosak a körülmények, tehát senki sem kap CPU limitet.
Igazából a fejlesztők és az NV nekem hivatalosan annyit mondtak, hogy nincs a GeForce PhysX támogatva ... tervben volt az opció, de nem volt rá idő.
A nem hivatalos infók alapján a PhysX kész van, de a Batman-es lázongás miatt inkább nem került bele a végleges játékba. Igazából nemrég az NV is GeForce PhysX-hez írta a játékot a slidejaiban. Utóbbi nem hivatalos álláspontot az is alátámasztja, hogy ott van a hardver PhysX kapcsoló a játék beállítófájljaiban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #3412 üzenetére
Jelezted az ATI supportnak a problémát?
Mert maga a támogatás hiánya nem általános jelenség. Egy csomóan használják még most is CF-re a régi 580X lapkakészletet ... például cimbim is két HD2600 Pro-t teker egy MSI-s alaplapban, és már a 9.akárhányas meghajtónál tart, de sohasem panaszkodott, hogy baj lenne.
Ha gáz van, akkor arra van a support. Majd elkérik a kari típusát illetve a géped paramétereit, és kipróbálják. Persze kezdésnek rögtön elmondják, hogy csak olyan gépről dolgoz, amire nincs semmilyen harmadik féltől származó program telepítve (pl.: ATT, Rivatuner), vagy a karik BIOS-a is legyen gyári módosítatlan, mert azok vannak kitesztelve. Nekem például az ATT és a Rivatuner sok kellemetlenséget okozott, amióta nem használok ilyen programokat a gépen, azóta minden szuper, és még a CF is működik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #3406 üzenetére
A CF támogatás alaplapfüggetlen, a videokártya drivere nem nézi, hgoy milyen chipset van mellette, csak a két kártyát érzékeli. Egy ritka probléma telepítés esetén előjöhet, hogy nem ismeri fel a másik kártyát. Ilyenkor újra kell telepíteni a drivert, vagy párszor újra kell indítani a gépet mindenféle állítgatás nélkül.
A Catalyst AI fejlett opcióját nem kötelező használni.(#3409): A tesszelláció eleve nem fut csak DirectX 11-es hardveren.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bigdigit #3395 üzenetére
Ez gáz ... rengeteg embernél működik. Valami probléma van azzal a Win 7-tel, próbáld frissíteni az MS Update-en, vagy kérj supportot az MS Magyarországnál.
Keldor papa: Előfordulhat, hogy az új driver bizonyos helyzetekben lassabb. Erre már felhívták a figyelmet. Egyszerűen a 9.10-nél az volt a fontos, hogy minden tökéletesen megfeleljen az MS követelményeinek. A sebességre a 9.12-ben dolgoznak rá. Sajna ha pár dolgot újraírsz, akkor nem biztos, hogy a kívánt hatás lesz az eredmény. Kb. két hónap alatt kellett a Win7 beta rutinokból whql-t csinálni, ez embertelen munka, és emellett még ott az OpenGL 3.2 és az OpenCL 1.0, amiből novemberre szintén véglegest kell gyártani. Ilyen tempó mellett alap, hogy a működésen van most a hangsúly és nem a sebességen, túl sűrű lett az év vége az új technológiák szempontjából. A Stream SDK 2.0 beépítését már meg sem említem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #3393 üzenetére
A Catalyst AI szerepe sokszor megváltozott az évek folyamán. A jelenlegi driver alapjait tekintve a Catalyst 8.3-ra épül (ez volt az a driver, amit a Transmeta segítségével hozott össze az AMD. Nem volt nagy dobra verve, de a két cég jópár programozót elcserélt néhány hónap erejéig, majd visszacserélték a csapatot. Tulajdonképpen meg kellett tanulni, hogyan kell az R600-at programozni. A Transmetának nagy tapasztalata van a VLIW rendszerekben, így az AMD szorosabbra fűzte a szálakat, volt egy kisebb bevásárlás is, de ez lényegtelen.)
A 8.3 óta a Catalyst AI tölt be minden optimalizációs rutint, legyen az specifikus, vagy általános. Ha az AI ki van kapcsolva, akkor nincs semmilyen optimalizáció, egyszerűen csak fut a program. A normál AI kapcsolóval betöltődnek az általános rutinok (pl.: mintaoptimalizálás, és a többi szarság, ami némi sebességet hoz gyakorlatilag észrevehetetlen képminőségromlás mellett - ugyanezeket be lehet kapcsolni az NV vezérlőpultban csak külön-külön, bár a GeForce rutinjai sokkal agresszívabbak, jobban romlik a képminőség, de cserébe nagyobb a sebesség is.). Normál AI mellett csak akkor töltődnek be a specifikus rutinok, ha a drivernek meg van adva az dott program futtatási állományának a neve. Ilyenkor a driver tudja miket kell betölteni ... pl.: CF profil. Bár utóbbi rutin fejlődött ugyanis ezt a driver, akkor is betudja már tölteni, ha a játék kódjában megtalálja a multi-GPU optimalizációt, így ilyenkor hozzárendeli az alapértelmezett profilt. A fejlett AI az igazából arra jó, hogy a futtatott programtól függetlenül a driver a lehető legtöbb optimalizációt alkalmazza. Ebben az esetben előfordulhatnak képminőségbeli problémák, mert még nem tesztelt beállításokról van szó. Bár ez is fejlődött sokat a 8.3 óta, hiszen a meghajtó képes elemezni a motort, így az adatbázisból olyan profilcsoportot választ ki, ami megfelelő lehet a játéknak. Például egy Unreal Ungine 3-as játékra ráengedi az UT3 profilját, persze aztén vagy működik, vagy nem. Próbálkozni lehet, ha nem tetszik az eredmény, akkor még mindig vissza lehet állítani normál módba az AI-t. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bigdigit #3391 üzenetére
Bekapcsolt AI-vel játszom másképp nem működne a CF.
Minden videó normális. Szvsz a Win 7 lesz itt a ludas.
Bármennyire is jó az új oprendszer ... közel sem hibátlan még a csomag, majd gyünnek rá a javítások. Már egy csomó kiadó jelentett be Win7 patchet egyes játékokra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én pont most nyomom az RE 5öt. Vista DX10-ben cata 9.10-zel. Eddig nincs paranormális jelenségem. Két HD3850 dolgozik a cuccon. Majd megnézem a HD 5850-nel is, de nem várok hibát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
eszakas #3360 üzenetére
Jelen pillanatban kétfelé fordulhat a piac. Vagy az AMD lesz az isten a Radeonokkal, és az NV megy. Vagy mégis elterjed a CUDA és az NV szétszopatja a konkurenseket, és ők lesznek egyeduralkodók. Egyik sem jobb a másiknál, de az NV annyival rosszabb lesz, hogy a CUDA zárt mivolta miatt soha többé nem lesz majd olyan cég, aki szembeszáll a vállalattal. Az AMD most még a nyílt szabványokért kapálózik, így a későbbiekben valaki felfejlődhet olyan szintre, hogy újra esélye legyen a trónért a Radeonokkal szemben ... pl.: Intel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze ... szándékosan így írták meg. Nem tud mást csinálni az NV, játékokat kell vásárolnia, mert nincs válasza a Radeon HD 5000-re. Nyilván a gaming piac már nem alternatíva az NV-nek, így már nem érdekli őket az, hogy az ilyen akciók károsak a PC-s gamer piacra. Amíg teljesen el nem fogy az NV a GPU piacon, addig lesznek ilyen játékok, ahol felborul a valós erősorrend. A teljes fejlesztési pénz a marketingre megy már, az AMD-től R. Huddy pontosan ezért nyilatkozta a héten azt, hogy az NV felhagy a PC-s gamer piaccal. Vásárolni kell a teljesítményt, mert erőből már nem életképes a GeForce.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX10-et már sose használják ki. Itt a DX11. Sokkal jobb választás egy stúdiónak. Ami eddig DX10-re készült, azt egy-két nap alatt át lehet írni DX11-re. Ezek mellett el lehet dobni a DX9-es kódot is, mert az API visszaskáláz. Nincs értelme megmaradni a régi API mellett.
Zso2: a nagykerekben tartja az árát. A kiskerek meg kihasználják, hogy nagy rá a kereslet.
Nem csalódunk Magyarországban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A COD6-nak hol lesz nagy gépigénye? Mindenen száguldani fog. Eléggé elavult motorra épül, erőforrás igénye nem valami komoly.
FragMaster: Az infók szerint az új NV chip mindent képes támogatni. Olyan, mint a Larrabee az új DX támogatás csak egy egyszerű driver frissítés lesz. Gyakorlatilag egy 16 magos processzor ARM alapokon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézzük csak mikor is ...
Dirt 2 - idén Dececmber
Stalker CoP - 2010 február
Alien vs. Predator - 2010 február
The Lord of the Rings Online - 2010 Q1
Dungeons and Dragons Online - 2010 Q1A többi játék azért nincs bejelentve, mert Q2-re vannak ígérve, így negyedévekre szépen be lesz osztva a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hobby elektronika
- Futás, futópályák
- Nintendo Switch 2
- Építő/felújító topik
- Nintendo Switch
- Home server / házi szerver építése
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Majdnem mindenki a TSMC 2 nm-es node-jára vágyik, de van egy nagy probléma vele
- Kempingezés és sátrazás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS!Gigabyte B650M R7 7800X3D 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Corsair 4000D Airflow TG 750W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezeskonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest