- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
(#18410) barack1997, (#18411) Gerisz: Köszi a válaszokat!
-
HSM
félisten
Nálatok nincsenek ilyen netes-videó gondok 5800-as karikakkal? [link]
Már kezdek tőle a falra mászni.... -
HSM
félisten
válasz
Motion_Blur #18374 üzenetére
A "nálad" az most 1db vagy 2db 5870-et jelent? nem egészen mindegy...
-
-
HSM
félisten
válasz
Dj Dekko! #18300 üzenetére
Nem inkább a Crysis 2 után kéne VGA-t venni, mikor már vannak tesztek, melyik kártya hogy fut benne, ha valaki ahhoz a gémhez vesz kártyát? Én biztos nem veszek addig új VGA-t, míg meg nem jelenik egy játék, amivel nagyon akarok játszani nagyon magas minőségen, és nagyon nem megy jól.
-
HSM
félisten
válasz
Gerisz #18205 üzenetére
Passz... Én ha tuningolok, akkor Afterburner-el, és Unofficial módban, ami alapból megöli az energiagazdálkodást. Mondjuk nem is bánom, mert így legalább játék közben jóval kiegyensúlyozottabb a kari hőfoka.
Ha CCC-ből overdrive-al húzom, akkor 400/300 lesz az üresjárat. -
HSM
félisten
11.1-es driverrel ugyanúgy fagyogatnak a videómegosztós videók.
Mikor lesz már ez javítva? 10.10 óta fenáll a dolog.
Viszont az új CCC nagyon bejövős.Végre összegyúrták a régi control panel és a "régi új" CCC előnyeit.
-
HSM
félisten
válasz
Dj Dekko! #18139 üzenetére
Hát igen, az érzés... De amíg minden játékot tudok játszani a kb. 50-60K-s értéket képviselő 5850-emen egészen minimális kompromisszumokkal, addig nekem a GTX570-580 maximum az e-penis növelést képviseli...
Az 5770 az persze más kategória, ott már komolyabb kompromisszumokat kell kötni, annyival meg nem is olcsóbb. -
HSM
félisten
válasz
Dj Dekko! #18134 üzenetére
"Egyszer élsz, kezedbe a döntés...
"
Én éppen ezért nem fogok soha dual-gpu meg full prémium karikat venni soha. Még egy középkategóriás kártya évi kb. 20K-s értékvesztése se piskóta, de egy duplaGPU-s szörnyé...
Inkább elköltöm valami hasznosabbra.
A GTX560 TI-vel az a baj, hogy új, és hogy pont annyival tud többet a GTX460-nál, hogy lehet neki már kicsit pofátlanabb árat adni... Na, majd ha bejönnek az olcsósított 1GB-s 6950-ek...
-
HSM
félisten
válasz
Dj Dekko! #18131 üzenetére
A prémium kártyákért mindig is arányaiban is jóval többet kellett fizetni, mint egy középkategóriás tucatkártyáért....
És amíg csak átnevezgetések meg ár optimalizálás van ebben a szegmensben (685/70) addig nem is nagyon fogod olcsóbban megkapni az 570 szintjét. Amúgy a 6950 olcsóbb nyákos, 1GB-s verziója lehet még szigorúan rövid távon jó alternatíva, ha másért nem, talán picit lenyomja az 570 árát...
Bár amíg az 1GB a standard videómemória mennyiség, addig talán a játékokat is úgy próbálják írni, hogy kisebb-nagyobb kompromisszumokkal beleférjenek...
-
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #18127 üzenetére
Ha beraksz mellé mégegy ilyet CF-be, akkor a GPU-k ereje összeadódik, de továbbra is 1GB-os kártyaként fognak viselkedni memória terén, ugyanis mindkét kari saját memóriájában külön-külön benne kell legyen ugyanaz az adat.
-
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #18121 üzenetére
Itt leírtam [link], nekem hogy megy, meg milyen beállításon, meg hasonlókat....
1 játék miatt azért még szvsz kár új VGA-ért rohanni...
De tény, hogy azért az 1GB fedélzeti memóriának is már látszanak a korlátai...
-
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #18119 üzenetére
Ja, miért nem ezzel kezdted.... Akkor itt van elásva a titok nyitja... A GTA4-nek maxon esélytelen az 1GB....
Így nem fair az összehasonlítás.... A 2GB-s 5870-nek nem lett volna baja a maxos GTA4-el, hidd el...
-
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #18114 üzenetére
Az user-error... Volt GTX260 216sp-m másfél éve, és a 4890-en egy hajszállal jobban ment a GTA4. Az 5850 meg jóval erősebb a 4890-nél, míg a GTX275 alig veri a 260-at. Az 5870-ről meg ne is beszéljünk...
Ha GTX260-at szénné húztam, akkor lett egy árnyalatnyival gyorsabb... [link]
-
HSM
félisten
válasz
Motion_Blur #18103 üzenetére
Igen, 10.12... Én valami Abu-által linkelt drivert használok, azzal meg vagyok elégedve, leszámítva, hogy a youtube-os videók 5-ből 1-szer GPU-recover ablakot csinálnak, ami azért irritáló, mégha gondot nem is okoznak.
A BIOS módosítással vigyázz, jelenleg nem tudok olyan programról, ami az elvárható/szükséges minimum színvonalon el tudná végezni a feladatot.
Más gyártó BIOS-ánál arra kell figyelni, hogy igazából csak refi karinál működik, de ott se 100% a siker. A két újabb Asus BIOS pl. már a saját tervezésű kártyájukhoz való, ez a BIOS infó második sorából derül ki, ami a felhasznált nyák azonosítója, vagy valami hasonló, annak egyeznie kell optimális esetben.
-
HSM
félisten
válasz
Motion_Blur #18101 üzenetére
Ez elvileg valami driveres nyűg...
Hogy pontosan mi, és mi a megoldás rá, azt sajnos nem tudom.
-
HSM
félisten
válasz
Sefi84 #18084 üzenetére
Nem meglepő módon az Afterburner az MSI kártyákat támogatja (köztük a refiket is), a Sapphire speckó karijához nyilván jobb a kifejezetten hozzá készített szoftver, de nekem pl. a refi karimhoz egészen tökéletes az After, minden megy benne, amire csak szükség lehet, eszem ágában sincs cserélni.
-
HSM
félisten
válasz
SirKero #18032 üzenetére
"A 850/1100 -től elvileg nem kéne hogy fagyjon a kártya nem annyira magas értékek."
Erről csak annyit tudok mondani, hogy 725/1000Mhz-re van gyárilag hitelesítve, ennyit vettél meg, ennyit KELL tudnia. Afölött mennyit megy, az már csak szerencse kérdése.
Elképzelhető, hogy valamiért összeakadt az Afterburner a driverrel, és belefagyott a profil-állításba. Én nem is kapcsolom e soha, hogy automatikusan húzott profilt rakjon be indítás után, ha kell a kraft, szépen belövöm az OC profilt, és mindenki vidám, mert így legalább megmarad a takarékos 2D működés is, és bármi gikszer után is indul a gép rendesen reboot után. -
HSM
félisten
válasz
SirKero #17991 üzenetére
Nem lehet, hogy a 400/900mhz-es teszt közben véletlen futott a firefox, benne egy youtube-os oldal? Akkor csinál ilyen bugot a driver, hogy a firefox-videó miatt feldobja videós órajelre (400/900) a karit, de addig ezen nem lehet változtatni, amíg le nem lövöd az ezt kiváltó alkalmazást. tehát ha így fut a firefox a háttérben, akkor a game is 400/900-on fog nyűglődni.
-
HSM
félisten
válasz
Cybertrone #17973 üzenetére
Aztán meg majd megy a csodálkozás, hogy mitől olvadt el a 24 pines alaplapi tápcsatin pár 12V-os ér....
Lehet majd jól szidni a lapgyártókat...
Persze, nem 1 VGA-nál, de ezt már 2-3-al bejátszani lehet necces lenne... -
HSM
félisten
Felettéb érdekes, mindenesetre...
Meg miért kér a radeonon 1300MB memóriát, ami a GF-eken 1000 körül.
(#17892) Erdei88:
Sajnos minden hardverből előfordulnak hibás darabok, dehát erre való a gari.
Én is ezért fogok még szerintem VGA-viszonylatban sokáig az 5850-em tulaja maradni (ha ő is úgy akarja, persze) mert nagyon halk, tuningos, kis étvágyú, és ehhez képest megy mint a mérgezett egér...
(#17889) Giot: Metronál ez a mosódott kép metro-nál nem valami szofverhiba volt, amit azóta javítottak?
-
HSM
félisten
Ezeken az összehasonlító képeken nekem csak az nem tetszik, hogy pl. a Crysis-nél Ati-n látszik, hogy enthusiast-on megy, NV-n meg semmitmondó "Custom"-on... Innentől kezdve nekem nem túl hiteles az összehasonlítás.
(#17877) Erdei88: Ja, vágom, csak említetted, hogy kék/piros/szürke, én meg csak szürkére emlékeztem...
Tartok tőle, garis lesz ez a dolog... A videón látszik a végén, hogy hopp, szétcsúszik a kép alja, és utána 2-3 másodperccel fagyi.
Csak jó lenne találni még 1-2 játékot, ahol produkálja a jelenséget, mert garinál hajlamosak a furmark-hibákat valamiért diszkriminálni....
(#17875) shteer: Áhh, igen, a GT240 volt, amire 96 shaderes DX10.1 motyó alatt gondoltam.
PhysX társkarinak az igen jó választás.
-
HSM
félisten
válasz
pincehely #17871 üzenetére
Hát, egy 512-es 8800gt jelenleg 14-18K között mozog, szerintem nem vészes plussz egy 80K körüli VGA mellé. Arról nem is beszélve, hogy az adott NV-k is lassulnak, ha PhysX-ezniük is kell társkártya nélkül. Társkártyával meg ott tartunk, ahol most.
(#17872) DeathAdder: Szerintem a Shader count a fontos, mivel az számol. A memóriát nem vágom, abból se árt azért 512. De a PhysX topicban biztosan jobban vágják, akik ebbe beleásták magukat.
-
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #17867 üzenetére
Azért nézzetek alaposabban utána, néhol olvastam egész meglepő PhysX VGA-igényeket. Azt tudom, hogy fizikázni már a kezdetektől is minimum 8600GT-t ajánlottak, számolásban a 9600GT ennek "csak" duplája...
-
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #17860 üzenetére
Szerintem olcsóért kapni már hozzá valami 8800GT szintű akármit, vagy az új DX11-es 96 shaderes motyót, vagy ilyen GTS450 féleséget. CSak nem tudom, végülis most müxik-e az ATI VGA + NV PhysX kombó.... Régebben ehhez trükközni kellett a driverekkel.
Az is közbejátszhat, persze.
Nálam a vonalsimítás alkalmazásvezérelt box, Aniso szintén alkalmazás, AI minőség, optimalizált felülettel, V-sync OFF, hacsak alkalmazás nem kéri, vonalsimítás teljesítmény módban. Driver: 10.10e, Abu85 linkelte ide a topicba, nekem eddig szépen működött. -
HSM
félisten
válasz
pincehely #17855 üzenetére
Jajj, nehogy te is szemmel kezdd mérni az FPS-t!
Ott a FRAPS erre....
(#17854) DeathAdder: Jó, hogy mondod, ezt én is megfigyeltem, mikor anno a 4890-em teszteltem, mit bír! Olyan, mintha valami memóriát megtöltene, és amiatt döglene meg. Lehet valami játék-bug, legalábbis én ezt hittem eddig. NV-n ezt nem csinálja?
(#17856) DeathAdder: Jó tudni, hogy a játék ennyivel hamarabb tölt be SSD-ről. Ha kicsit lejjebb megy az ára, tuti veszek egy OCZ Vertex2-t...
(#17858) pincehely: Igen, Sniper Elite-nek volt még ilyen lézer-szeme...
Nem baj, most az egyszer elfogadjuk az érvelésed.
-
HSM
félisten
válasz
Erdei88 #17846 üzenetére
Nekem sose volt ilyenem...
Ez a kép egy fagyás kiséretében jön? Küldj már róla képet...
(#17845) DeathAdder: Nálam a 4X-es élsimítás már max, mert fölötte nem látom a különbséget, viszont az erőforrásigény jelentősen nőhet.
Na, közben gyorsan rá is próbáltam, érdekes, 8X-os élsimítással megnéztem egy szivatós jelenetet (a végén a harc azzal a nagy cuccal a reptéren) amit utána a 4X-essel is, és azt vettem észre, hogy az FPS szám gyakorlatilag nem változott, ellenben az addigi tökéletes, játszható, élvezhető dolog megváltozott, és ilyen laggolgatós, nem egyenletes lett, a minimum-FPS 1-2 pillanatra 15 környékére is leesett, majd megint hirtelen 25. Pontosan olyan, mintha 8XMSAA-val már kifogyna az 1GB VRAM. Ezt támasztja alá, hogy Dirt2-ben is szinte csak 2-3 FPS csak a mínusz a 4X-8X MSAA váltásnál 60FPS magasságában....
(Itt jól jön az 5850/70 erős ROP kapacitása)
(#17847) DeathAdder: A Warhead-nek nagyobb a gépigénye picivel DX10 maxon. Nekem ilyen megállásaim csak és kizárólag akkor voltak, mikor a játék az automatikus mentéseket csinálta, megállás után egyből jött a szöveg, hogy játék mentve.
(#17851) DeathAdder: I7-nél az alapórajel része a max 1066Mhz-es ram. Afölött tuning.
Az 1950-es ramokhoz pedig nagyon precíz beállítás, az esetek 80%-ban gyilkos feszek, és kivételesen jól tuningolható proci kell.
-
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #17840 üzenetére
Ez azt jelenti, amit leírtam.
A sima Crysis-t is maxon, 4XMSAA-val, a Warhead-ot is csúcs/DX10 4XMSAA-val elvitte 1680*1050-ben, ami a monitorom natív felbontása.
Előfordult egy-két jelenetnél (és csak a nagyobb gépigényű WH-nél), hogy 20-25 közé esett a sebesség, de azalá soha, és a játék 90%-ban stabilan 30 fölött volt. Lehet, ez valakinek kevés, nekem nem volt zavaró, mert az az akár 20 FPS is játszható volt, mert nem voltak benne nagyobb laggok. Ja, és alapórajelen. -
HSM
félisten
válasz
DeathAdder #17835 üzenetére
Te örülnél, ha valaki bemenne az NV-topicba, és leigénytelenezné az összes NV-tulajt? A baj ezzel volt. Én igényes vagyok, és tökéletesen elvagyok az 5850-emmel. A Crysis-eket meg megeszi reggelire.
(#17836) DeathAdder: Ati kártyák közt is lehetnek hibásak, ugyanúgy, mint az NV-k között. Az igényességről is írhatnék NV-oldalról, szerintem annál nagyobb igénytelenség nem létezik, mint amit a GTX470-480 kariknál csináltak, 100-150 000Ft-ért olyan karit, amin ÁRNYÉKOLATLAN a DVI kimenet, megsüketülsz a hűtéstől, és sült tojást süthetsz a hátulján (jót tesz a környező alkatrészeknek is) és külön betáp kell neki paksról.
Az 570-580-nál korrigáltak a csorbán.
Ne érts félre, nem bántásból írom, csak hogy azért lássuk azt is, hogy az NV-nek is voltak a reszelt tápcsatinál sokkalta durvább igénytelenségei.
Physx tény, nekem mondjuk nem hiányzik, erről kár itt vitázni.
A boot nálam teljes képernyőn van/volt eddig mindegyik radeon karimmal, nem tudom, nálad mi lelte... -
HSM
félisten
válasz
Cybertrone #17824 üzenetére
Haggyadmá'.... A sima Crysis-nél is adott lóvét, mégis frankón futott a 3870-emen. Innentől kezdve nem izgat, ki kinek, mennyit.
A Crytek-nek se érdeke, hogy olyan cuccot adjon ki, ami nem fut épkézláb módon felsőkategóriás Ati HW-n...
Engem már rég nem izgat ez a TWIMTBP kampány ellenben a játékok elején már nagyon irritál mindg végignézni a logót...
Pláne, hogy amióta gépem van, Atival tolom...
(Radeon 9700-tól..)
-
HSM
félisten
válasz
Cybertrone #17822 üzenetére
Sajnos nem vagyok jós...
-
HSM
félisten
válasz
Cybertrone #17820 üzenetére
Fordítva... Késett az eredeti konstrukcióhoz az alkatrész (TI DrMOS), és gyorsban villantani kellett valamit, ezért is az unlockolhatóság pl. A reszelés elkerülése újabb késést okozott volna, amit mindenképp el akartak kerülni.
És remélhetőleg a rev2 olcsóbb is lesz. Előállítási költségben biztosan. -
HSM
félisten
válasz
zsole84 #17794 üzenetére
Persze, nincs ezzel gond, én meg hozzátettem a saját gondolataim.
Amúgy legjobb tudomásom szerint ez a hivatalos ajánlás:
Minimal system requirements: Metro 2033
- Dual-Core CPU (Core 2 Duo or better)
- DirectX 9, Shader Model 3 graphics card (Geforce 8800, Geforce GT220)
- 1 GiB RAMRecommended system requirements: Metro 2033
- Quad-Core or 3.0+ GHz Dual-Core CPU
- DirectX 10 graphics card (Geforce GTX 260)
- 2 GiB RAMOptimal system requirements: Metro 2033
- Core i7 CPU
- Nvidia DirectX 11 graphics card (Geforce GTX 480 and Geforce GTX 470)
- As much RAM as possible (8 GiB+)
- Fast HDD or SSDNyilván, minél több ramod/erősebb CPU-d/gyorsabb VGA-d van, annál jobb... A GF-et, meg pláne a 470-480-akat gondolom a Physx miatt is javasolják ennyire, merthogy az Atival nincs, hiába tudod bekapcsolni. Az ajánlott konfigban azért érdekes, 2GB ram van, és GTX260....
-
HSM
félisten
válasz
zsole84 #17790 üzenetére
6GB ramon röhögve fut (p. nálam), de nem hiszem, hogy 4GB ne lenne elég neki, pláne, hogy 2GB-nál többet nem is tudna elfoglalni, mivel 32bites program...
Másik, mint írtam, a 12-15FPS-es részeken indokolt volt a lassulás, mert valami hihetetlen látványos (és nyilvánvalóan teljesítményigényes) effektekkel volt telinyomva. Itt a fejlesztő eldönthette, hogy vagy elveti ezeket a jeleneteket azaz optimalizálja a grafkártyák kisebb teljesítményéhez=butítás, vagy bennhagyja, hogy ennyi belefér, a látvány megér némi minimális kompromisszumot. Próbáltam Very High helyett ha High-ra rakom, teljesen megszűnt a lassulás, ellenben alaposan ellaposodott a jelenet. Gondolok itt a prológus pályán, mikor a fényben hirtelen meglátjuk az első "lény" árnyékát, ott VH-n 12-15FPS, de brutálisan látványos, sima high-on tök semmilyen. Ugyanez igaz a szellemes/alagutas pályára, ahol VH-n valami hihetetlen brutál, ahogy elszáguld melletted a szellemvasút, sima High-on fel se tűnik a jelenet, de eltűnik a szaggatás. Te döntessz. Én nagyon örülök, hogy végigtolhattam Very High-on, és hogy elvétve néhány igen látványos jelenet kedvéért leesett az amúgy végig bő 25-30FPS-ről 12-15-re. És azt se bántam, hogy ehhez 850/1150-re kellett húzni az 5850-et, és ezt jelentékeny hangosodással hálálta meg az amúgy igen halk kari.
Fel kéne fogni, hogy optimalizálással nem lehet csodát tenni. De nagyon könnyű azzal dobálózni, hogy valami nincs optimalizálva. -
HSM
félisten
válasz
zsole84 #17784 üzenetére
Én a Crysis-el megjelenése után fél évvel (akkor vettem gépet) simán tudtam játszani DX9 1680*1050-ben maxon AA nélkül egy abszolút középkategóriás vason. (C2D E4500 OC - radeon 3870 - 2GB ram)
Szerintem ez teljesen rendben van. Sőt, barátnőm notebook-ján (T7100-as proci, 8600GS VGA) is lehetett élvezhetően játszani vele low grafikával. Szóval ez nem nyert. A Metro is majdnem maxon futott a gépemen, 5850-el, DX11, Very High, az AA-t kellett AAA-ra cserélni, AF4 és ADOF OFF. Minden mást rákapcsolva tökéletesen futott 1680*1050-ben. Egy két jelenet volt csak, ahol 12-15 FPS-re esett a sebesség, de ott olyan áll-le-ejtős jelenetek voltak, hogy abszolút megértem a fejlesztőket, hogy a VH beállításból miért nem "optimalizálták" ki...
A GTA4-et szokás még emiatt fikázni, de ha szoftverfejlesztői szemmel nézel rá, akkor az is teljesen rendben van, mert van tartalom a komoly igény mögött, butítva meg kb. akármilyen gépen elfut.... Még a heaven is amúgy szépen fut 5850-en, ha a tesszelációt extrém-ről normál-ra rakod.... -
HSM
félisten
válasz
Dj Dekko! #17779 üzenetére
Hát, nyár végén halott FT-árfolyammal, állóvíz piaccal nem volt jó ötlet ilyesmit venni, ezért a nagy bukó... Én áprilisban vettem, 1 hónaposan 57K-ért az enyém. Annyiért abszolút megérte, majdnem egy éve használom, már ezidőalatt kitermelte azt a 20k értékvesztését.
A következő 1 év alatt tuti megint bukok rajta 10K-t legalább, de közben én már élvezem a sebességét, tehát nem kidobott pénz ez azért.
A heaven miatt ne aggódj, abszolút irreális az a teszt, és ész nélkül van benne nyomatva a tesszeláció, a való életben épeszű programozó nem csinál ilyen progit.Hacsaknem egy használhatatlan VGA-zabálót akar írni.... Mind1, valahogy el kell adni az NV VGA-it is...
-
HSM
félisten
Persze, más a textúrázó, más a tesszelátor, más driver kell alá, de gyakorlatilag ez 90%-ban egyezik az 5800-akkal, ergó minimális munkával lehet az egyik driverét portolni a másikra, de akkor is munka. Az első szériákkal mindig is ez volt, kellett 2-3 driververzió, mire az apróbb szoftveres bakik elmúltak. Viszont igazából túl sokat már nem fognak rajta optimalizálni, mivel az 5800 kapcsán amit csak lehetett, már megtettek.
-
HSM
félisten
válasz
Gerisz #17769 üzenetére
Épp azt akarjuk, hogy valami jót vegyen a pénzéért.
Lehet, nem véletlen próbáljuk rábeszélni a 6850-re, vagy én legalábbis egy 1GB-s valamire...
Persze, ha az too much, akkor kell keresni mást. De akkor elég nagy lépcsőt bukik mindenképp sebességben, árban meg csak picit nyer. Mind1, én leírtam már abszolút mindent, amit gondolok, részemről OFF OFF.
-
HSM
félisten
Ezt megértem, hogy bajos kártyát nem akarsz, de csak el lehet kerülni a bajos konstrukciókat... Mondjuk én nem olvasom a 6800-as topicot, de akkora gáz nem lehet a karikkal, mert akkor már rég menne a cirkusz, ezzel lenne tele a net...
"Instabil", picit kiegyensúlyozatlan teljesítménytől én jobban félnék az 5830-nál, mert a felezett ROP nem volt szép húzás akárhogy nézem, és a 6800-akban se véletlen hagyták benne inkább a 32-t. Az 5850-ben túl sok a ROP, az 5830-ban kicsit szvsz kevés. Bár az 5770 szintjét így is eléri az 5830, szóval akkora nagy gáz nincs.
Én azt mondanám, hogyha az 5830 szimpi, azt kell venni.Azt mondjuk kicsit furcsállom, hogy az 5830 mellett említed, hogy hűvös, amikor 175W-os TDP-vel áll a 6850 125W-jával szemben...
Amúgy mint írtam, a teljesítményével az 5830-nak nem hinném amúgy, hogy komolyabb baj lenne.... A döntés a Tiéd, asszem mindent leírtunk már, amit tudtunk.
(#17757) Gerisz: A 460-as GTX nagyon pöpec kis kari, de GTA4-re semmiféleképp nem ajánlanám a 768-as verziót. Volt GW 4850 GS 512-es és 1024-es karim is, mikor rengeteget GTA4-eztem, hát brutális különbségek voltak az 1024-es javára képminőség terén. Ráadásul ma már annyira az 1GB az elterjedt méret (erre optimalizálnak jobban), én nem szopatnám magam 768MB-al....
Amúgy a GTA4 teszteknek nem lehet hinni, mivel a játék rendkívül dinamikus, nem tudod kétszer ugyanazt a jelenetet elérni sehogysem.
(#17761) Gerisz: Azért a vicc túlzás, ott van szépen az 5770 és az 5850 között. Csak éppen e két kártya között nagyobbacska az űr sebességben.
Cserébe a 3 kötül ez kéri a legtöbb áramot.
(#17767) Giot: Ezzel nagyon nem értek egyet. Az 5800-ak és a 6800-ak driver szempontjából gyakorlatilag egyformák. A kritikus rész, a shader tömb ugyanis felépítését tekintve azonosnak mondható, és ezen kívül is rengeteg az egyező rész.
(#17759) Dyno: Én nem tapasztaltam sehol zavaró mikrolagg-ot az 5850-emmel.
-
HSM
félisten
Szerintem ennyi bőven meglenne sebességben. Azért olvasd el a PH!-s 6800 tesztet, ott van mindenféle VGA amikről most beszélgetünk. [link]
Át tudom érezni a helyzeted, de én akkor is 6850-re pályáznék, mert extra rövid távon olcsóbb az 5830, de középtávon már a 6850 jóval olcsóbb, mert időtállóbb, és kevesebbet eszik.... -
HSM
félisten
Hát, nehéz kérdés... Én mindenképp összekuporgatnám azt az 5K-t... Jóval kevesebbet eszik, modernebb, gyorsabb, jobbminőségű az Aniso szűrése....
A 768-as karit semmiképp nem tudom GTA4-re ajánlani.
Dadogás alatt nem értem, mire gondolsz.. Nekem akkor dadogott, mikor a csúszkákat a grafikánál nem a gépemnek megfelelően lőttem be. (3700-as I7 6GB rammal, alap 5850-el sem elég az abszolút maxhoz, de minimális komproisszummal megy mint a huzat...)
Nálam így ment: [link]
Itt anno lőttem 6 videót a szopatósabb részekről: [link]
Ja, és ez még az 1.02-es patch-el készült, az új 1.06-ban már jobban fut picivel, jobban be lehet lőni egy optimálisabb képminőség/sebesség beállítást.
Ezt a videót érdemes meglesni a videómemória kapcsán:[link]
Ha az 5850-en túlléptem az 1024MB-ot, egyből elkezdetek lemaradozni a lámpák árnyékai, meg ilyen apróbb bosszantó késlekedések lettek... Szar, mikor csak akkor van normális kép, amikor kiszállsz a kocsiból....(#17734) ffodi:
-
HSM
félisten
válasz
DIMITRIUS #17724 üzenetére
Miért lenne lehúzás? Jobb, modernebb, időtállóbb, jobb a képminősége, és fajlagosan ugyanannyiba kerül, mint az 5870. Újonann a hangosabb hűtését leszámítva minden téren jobb döntés az 5870-nél, nem véletlen ment le hirtelen az áruk.... Szerintem ez így abszolút korrekt, hogy a teljesítményhez viszonyítva ugyanannyiért jobb karit kapsz. Ezt nem lehúzásnak hívják, hanem fejlődésnek. Más kérdés, hogy akinek 5800-as karijuk van, azok most buktak 10-20K-t a kártyájuk értékén, de senki nem kényszeríti őket lecserélni... Nálam is marad az 5850, legalábbis amíg bír minden játékot elfogadható minőséggel futtatni, amivel játszani akarok, és jelenleg ezt bőven teljesíti.
-
HSM
félisten
A GTA4-nek nagyon kell a videómemória, szóval én mindenképp 1GB-s karit vennék.
Az 5830-ról fogalmam sincs, hogy megy rajta, a 4890-emen szépen ment, az 5850-en szépen megy.... GTX460-am vagy 5830-om nem volt még...
Én még azért elgondolkodnék egy 6850-en is, nekem sokkal szimpatikusabb 45-ért, mint az 5830 40-ért... -
HSM
félisten
válasz
Cybertrone #17683 üzenetére
Persze, tökéletesre nehéz megcsinálni. Én szerencsére nem látom a különbséget, berakom 4X-esre, azt jó lesz úgy, nekem az az egész minimális rece belefér. Nekem elég ez 16xAF-el, meg minden mást lemaxolva game-elni... Ebben meg maximálisan partner az 5850...
Én inkább a HDAO-t nyomnám be kisebb élsimítással, mert az én szemem meg az ilyesmikre érzékenyebb.
-
HSM
félisten
válasz
Cybertrone #17679 üzenetére
De mi a frásznak ez a sok speckó FSAA mód? Mutass már egy képet, mi a különbség egy sima 4X-es és ez a 16X-es marhaság között képminőségben! Nekem játék közben még a 2X-es 4X-es difi is csak akkor tűnik fel, ha nagyon meresztem a szemem...
Amúgy ez a HBAO ez nem valami NV-specifikus SSAO megvalósítás? AMD-n elvileg a HDAO az optimálisabb.... -
HSM
félisten
Csak azt nem számolod bele, hogy egy 800W-os táp 20%-os terhelése 160W. Ez messze magasabb egy ésszel összeválogatott konfig üresjárati fogyasztásától. Egy 450W-os táp ellenben 20%-on 90W-ot ad le, ami már azért lényegesen közelebb van ehhez.
Meg mondjuk nem az egyik legdurvább hatásfokú táppal kéne ezt bizonygatni, mert azért egy ilyen nem egy hétköznapi árú darab...
És a hatékonyság durva romlása az említett 20%-os terhelés alatt szokott bekövetkezni. Nem véletlen nem is nagyon mérik ez alatt, mert természetes jelenség, nem olyan pici terhelésre vannak tervezve. -
HSM
félisten
válasz
Erdei88 #17636 üzenetére
Szerintem ennél a kombónál már hatványozottan előjönnének a régebbi széria hátrányai.
Ahol igazán villanthatna a 3db RV870, ott már nagyon könnyen elfogy az 1GB/GPU memória. Szvsz még az 5970 erejéhez is nagyon kevés az 1GB, nemhogy a másfélszereséhez.
Másik, a 6950CF 4 háromszöget dolgoz fel órajelenként, és kb. 4X-es tesszelálási sebességű 1db RV870-hez képest, az általad említett kombó viszont csak 3X-os és 3 háromszög.
A 6950 jóval kedvezőbb fogyasztási mutatói már csak hab a tortára.
Mivel a két megvalósítás árban is hasonló, én egyértelműen a 6950CF-re szavazok.
(Még egy előny jutott eszembe közben, a 6950CF-et könnyebb ellátni megfelelő PCI-e slotokkal, a házban sem foglalnak annyi helyet, kevésbé finnyásak a lapra is és szvsz jövőtállóbbak a nagyobb memória miatt, ami a későbbi esetleges eladásukkor jól jöhet.)
Ellenben régebbi/jelenlegi játékokban még erősebb az 5970/5870 CFX kombó, a több shader, nagyobb memória sávszél és textúrázási kapacitás (összesen a 3 kártya a 2 el szemben, persze) megteszi a hatását, de elég sok sebből vérzik szerintem, hogy mégse ez legyen a nyerő. További előny a 6950-ek mellett a láthatóan szebb Aniso szűrés. (Az 5800-akon volt egy durvább átmenet bizonyos távolság mellett a szűrt textúrákon) -
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz
Laraxior #17575 üzenetére
Két esetben utoléri... Az egyik, mikor az 5970-ről alaposabban elfogy a VRAM, ekkor alázás fog történni. (Ez az 5970 egyetlen komolyabb gyengéje) Második eset, mikor tesszelálás-intenzív szitu van, ekkor pariban lesz elvileg a kettő. Összes többi esetben egyértelmű 5970 fölény....
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz
laca000 #17423 üzenetére
Ja, értelek már... Azt hittem, már valami súlyosabb dolog, hogy így kiakasztott...
Nem akkor "akad" be, mikor az automatikus mentéseket csinálja? Nekem akkor volt ez, és engem is idegesített, de végülis meg tudtam vele barátkozni.(#17427) laca000: Itt nem a 6950-re vagy 6970-re gondoltál? A 6870 a mai programok többségében éppen az 5870 szintjét hozza, néhol kicsit jobb, néhol kicsit rosszabb.... Nem lenne vele előrébb....
-
HSM
félisten
válasz
laca000 #17401 üzenetére
Én ezt nem így látom.
Annak idején E6550+3870-el toltam végig az első részt, DX9 maxon, élsimítás nélkül, és abszolút élvezhető volt, a Warhead Q6600+4850-el ment nálam végig szintén majdnem maxon, élvezhetően és gyönyörűen, pedig ez akkor csak középkategóriás gép volt. Szóval szerintem nem itt van a gond. Az alapórajeles 5850-emmel 3675-ön hajtott HT OFF I7-el teljesen röccenésmentesen fut a Warhead, DX10 "csúcs" beállításokon, 1680*1050-ben, 4X-es élsimítással, Win7 64 biten. Én semmi problémát nem látok a játék optimalizálásban. Szép, élvezetes, és jól is fut.... 1 vagy két hónapja toltam végig újra, szóval nem a levegőbe beszélek...
-
HSM
félisten
válasz
rétisün #17331 üzenetére
Nincs moddolva a BIOS-a? Bootoláskor elvileg más profil aktív, míg be nem bootol az OS. Valamint a ventiprofil nincs szintén BIOS-ból módosítva? Telepítéskor hangosabbnak/melegebbnek kell lennie a VGA-nak, mint normál 2D használatkor. Persze, nem olyan melegnek, mint játékkor, de emlegebbnek.
-
HSM
félisten
válasz
ADAM1337 #17275 üzenetére
A refi 5850 nem szereti túlzottan a feszelést... Nagyon elkezd melegedni... Alapfesz/alapórajel=halk, hűvös működés
Alpafesz, 850/1150=viszonylag halk, nem túl meleg működés
1,14V 940/1200=Hangos, forró üzem
Legalábbis nálam ezek az opciók. Ja, és mindegyik full stabil, és a lentit leszámítva a furmarkban sem melegszik túl.A lentinél is csak a VRM izzad jobban a kelleténél.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz
Erdei88 #17239 üzenetére
Afterburner, valami enableunofficialOCmode, vagy mit kell 1-re átírni a CFG-ben, meg fogod ismerni.
Viszont így 1mhz tuning is fixen belövi az órajelet 2D-ben is, ami mondjuk nem biztos, hogy baj...(Kisebb hőingás-hosszabb élettartam tuningolva, csak nem szabad úgyfelejteni
)
-
HSM
félisten
A tuningolt I7-em bő 24 000 pontot kap Vantage CPU-tesztben. Most akkor az meg túl erős az 5850-hez?
Viccet félretéve, attól függ, milyen játékokkal, és milyen beállításokkal játszol. Bár a legtöbb játékhoz azért még elégnek kéne lennie.... A Vantage-el meg kár ilyen téren foglalkozni. -
HSM
félisten
Értem én a kérdést, gondoltam, akkor már körbejárom a témát...
A 16-os slotban jóval több szabad erőforrás marad. Alapból dupla gyors, amellett a procitól jövő fix forgalom nem változik, tehát arányaiban több, mint dupla szabad sávszél marad az egyéb adatcserékre.
Emiatt nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy 16-os slotban azért elég sokat lehet játszani a memóriatartalom cseréivel. Több, mint duplaannyi memória lóghat a levegőben minőségromlás (beszaggatás, késleltetett kirajzolás) nélkül. Tehát azért nagyon nem mindegy, hogy 1100-nál kezdődnek a bajok, vagy 1300-1400MB aktív memóriaszükségletnél...
Persze, messze a legjobb, ha ott a másfél, 2 GB ram a VGA-n, és nem kell cserélgetni, csakhát nem mindenki engedheti meg magának ezt a luxust....(#17183) TTomax: Ugyanaz a szitu CF-nél is, csak akkor a fix adatforgalom picivel több. Igazából a rendszer van jobban fingatva CF-nél, gondolj bele, ha kétszer 8GB/sec-el adatra váró VGA-t kell etetni... Arról nem is beszélve, hogy a dupla GPU dupla sebesség, dupla adatigény ugyanannyi idő alatt...
-
HSM
félisten
Gondolkozz egy picit.... Ha a relatív kevés a memória, akkor az aktuális jelenthez szükséges objektumokat be kell tenni a korábbi képkocka adatai helyére. Minél többször kell cserélgetni az adatokat, annál több adatnak kell annál rövidebb idő alatt megérkezni. Ha nem áll rendelkezésre az adat, mikor a VGA feldolgozná, akkor be fog dadogni a játék. Míg ha több szabad memóriád lett volna, akkor már korábban berakhatta volna a játék motorja a cuccokat, vagy akár egy korábbi képkocka adataiból még a memóriában is maradhatott...
A 8X-os slotban kétszer annyi időbe telik a komplett memóriatartalom cseréje, mint egy 16-osban. Ez nagyon nem elhanyagolható diffi.... Abba gondolj bele, hogy ahhoz, hogy folyamatosan meglegyen a 25FPS-ed, ahhoz 40ms alatt MINDIG el kell készülnie egy képnek. 40ms alatt egy 16X-os PCI-e slot 320MB adat beolvasására képes. Tételezzük fel, hogy a rendszerünk 50FPS-re is képes lenne, tehát 20ms idő alatt elkészül a kép, marad 20ms idő behívni minden adatot a memóriába, utána neki kell látni a dolgoknak. Innen jól látszik, hogy összesen 160-320MB adatot tud képkockánként cserélni a rendszer, de nem baj, ha 160-ból kijön. Ez 8-as slotnál feleződik. Az is jól látszik, hogy egy olyan játék, ami az 1GB-t megeszi, az már bizony könnyen belefuthat +100-300MB-nyi levegőben lógó adatba is..... Ja, és nem kalkuláltam bele, hogy a tényleges átviteli sebsségek még pár dologtól függenek, tehát ez elméleti maximum, és nem számoltam bele, hogy más dolgok is foglalják a PCI-e sávot. (Pl. a procinak vezérleni sem árt a VGA-t...)
Csak úgy poénból, lesd meg ezt a videót: [link] Itt szépen látszik, mennyi időbe telik szűk 1500MB képadat belezsúfolása 512, 768 illetve 1GB VRAM-ba....Ezért lett az új 6900-as ATI széria is 2GB-s... Mert az 1GB már nagyon-nagyon kevés CF-hez, sőt, már itt-ott 1db RV870 teljesítményéhez is szűkös....
-
HSM
félisten
válasz
Dj Dekko! #17145 üzenetére
Ez viszont igaz!
(#17147) Zoo123: Az enyém refi, 850/1200 alapfeszen, kis feszemelésre, olyan 1,14V körül 940/1200.
De utóbbin már nem éppen hűvös a kari, és a venti is jóval zajosabban teszi a dolgát. Hűtését Afterburnerrel lőttem be, ne nagyon menjen 70-80 fok fölé tuningolva sem.
(#17148) Dj Dekko!: Szvsz ez attól függ, mennyire fér bele a gém a karinként 1GB ramba. Ahol sokat kell cserélni a tartalmát, mert szűkös, ott bizony komoly hátrányba kerül az 5970.
-
HSM
félisten
válasz
DaDy0219 #17120 üzenetére
Az 5850-ek drágább konstrukciók, drágáb csip, drágább NYÁK. Valamint tesszelálás nélkül gyorsabb is, mint a 6850. A 6850 ellenben szebben csinálja az Aniso szűrést, gyorsabban tesszelál és olcsóbban előállítható, meg egy két ráncfelvarrás van rajta.
A PCI-e csatoló szerintem nem igazán lényeges, 2.0 vagy 2.1.... De itt a PH-n van róla egy elég jó kis teszt: [link] -
HSM
félisten
válasz
Dj Dekko! #17076 üzenetére
Jajj már... Ne ne bohóckodjunk már... A 8800GTX a DDR3-as memóriája miatt széles busz ide vagy oda, csak olyan 86GB/sec.... Ez egy GDDR5/256 bites kari ~120GB/sec-éhez képest elég karcsú. Másik bibi, hogy a Crysis-hez a 768 MB memória sem épp elég, a 460 1GB-vl veri, csúnyán. A kb. 3X-os mennyiségű számolóegység, meg magasabb órajelek már csak hab a tortán. Nincs mese, a 8800GTX felett elszállt az idő.... Egy G92 GT/GTS/GTX ellen még bőven helytáll, sőt, el is veri, de egy GTX460 már más súlycsoport... A 8800GTX-nek már egy elsőgenerációs 192SP-s GTX260 ellen sem volt esélye....
-
HSM
félisten
Szerintem el van rontva valahol a képernyők konfigurációja a CCC-ben, le kéne csekkolni, elsődleges, és egyetlen monitor-e az a DP-s cucc. Akkor csinál ilyet, ha a kari látja a DP-s monitort, de mikor a driver betöltött, kikapcsolja azt, mert másik képernyőre próbálja küldeni a jelet, ezért megy alvó állapotba a kép.
-
HSM
félisten
válasz
Laraxior #17056 üzenetére
Én 4XAA-val toltam végig 1-2 hónapja sokadszorra 1GB 5850-en, DX10 maxon, igaz csak 1680*1050-ben. Nem éreztem hinyányát VRAM-nak... Pedig mikor a 4800-as topicot teleírtam azzal, hogy a Crysis-hoz nem elég az 512-es kari a normális játékmenethez, hát mindenki kiröhögött....
-
HSM
félisten
válasz
Cybertrone #17048 üzenetére
Persze, a játék motorja addig miért dobja ki a memóriából az adatot, amíg nincs szükség más adatnak benne? Ergo bennmarad a data, amíg valami "fontosabb" vagy frisebb ki nem löki. Ez nem jelent túl sokat. A 4GB ram az Ares-en ez mint írtam, a dupla GPU miatt csak 2GB.... A GPU számolókapacitás össze tud adódni, de a memória nem, mivel ugyanannak az adatnak két helyen kell szereplnie, hogy mindkét GPU a saját memóriájából elérhesse.
-
HSM
félisten
válasz
Laraxior #17046 üzenetére
Ok, és ez nem egnem igazol? Arról volt szó, hogy nem CF-hez nem kell 2GB, és arról, hogy az SLI nem adja össze a memóriát. Az 5970-hez is azért kevés a 2GB, mert valójában 2*1GB, és ezért gyorsabb az Ares, mert annak ott van rendesen a 2*2GB, az felel meg egy rendes 2GB-s karinak.
-
HSM
félisten
Tehát akkor a gyári beállítást visszalőtted... Jobb felső sarok, "Beállítások" fül alatt találod.
Utána bevándorolsz a videó fülbe, és utána a felső sorból kiválasztod a bal szélső fület, "minden beállítás", és ott mindent alkalmazás-beállításra teszel, vagy kikapcsolsz.
Mert alapértelmezésben rákapcsol színélénkítést, bőrtónus-korrekciót, "erősebb fehéret", élkiemelést, zajszűrést, zajcsökkentést, blokkmentesítést, dinamikus kontrasztot.
Csak ennyi mindent kell kikapcsolni, ha normális minőségű videólejátszást szeretnél. -
HSM
félisten
Bevált végül, amit írtam?
Elvileg a rózsaszínesedés akkor lép fel, ha valamelyik régebbire telepítjük rá, mert kitaláltak valami új formátumot a színnek, aztán összekutyulódik. Az új CCC-be meg már alapból bekapcsol pár "képjavító" funkciót, örüljön a paraszt, milyen jó lesz a képnek, aztán sajnos nem mindig...Én élből kilőttem minden ilyen opciót.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Star Trek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Fujifilm X
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Elképesztően drága az új Ryzen Threadripper PRO generáció
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- EAFC 25
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- MSI GeForce VENTUS 3X RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit videokártya
- ASUS GeForce GTX 1660 SUPER OC 6GB ELADÓ
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- Nvidia RTX 4070 Gainward ghost Video Kártya
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- Asus E510M 128GB SSD, 4GB RAM, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Apple iPhone 15 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű karcmentes állapotban! 100% akku! Gyári garis!
- HP EliteBook 830 G11 Üzleti erő kompromisszumok nélkül!
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest