Hirdetés
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mobil flották
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
- Apple Watch
Hirdetés
-
Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
gp A Deathwatch címet viselő szériában Liev Schreiber szólaltatja meg kedvenc ügynökünket.
-
A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
ph A két színben készülő, Infinity szériás újdonság lebegő dizjnnal különíti el a kamráit, és kompatibilis a "lopakodó" alaplapokkal.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Mobilarena
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
addikt
válasz FoxiestFox #96149 üzenetére
remélem, hogy sőrtődés helyett sorolni kezdik majd a jobbnál jobb titleket bizonyításképp. így 2023-ból szemlélve a pc gamek egyértelműen jobbak voltak a többi számítógépes platform játékainál. már csak abból a tényből fakadva is, hogy 2-3 másodperc alatt elindultak.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
frescho
addikt
válasz Pikari #96151 üzenetére
Mondjuk nézzük 1985-öt, mert akkor jött ki a Commando, Elite, Boulderdash, The way of exploding fist, Paradroid. Hirtelen ennyi jutott eszembe, na meg az, hogy ez volt az az év amikor az ST és az Amiga elkezdte felváltani a 8 biteseket.
Mit is tudott ekkor a PC? Nem volt Adlib. Ne legyünk igazságtalanok, mert a játékra tervezett PCJr-nek már volt hangja. Csak éppen az alapgép került 2x annyiba, mint egy komplett C64, de igaziból floppy és RAM nélkül nem ért semmit, szóval az árából nyomtató, monitor meg még Istentuja is kijön volna a C64 mellé. Tölteni sem töltött gyorsabban, mert ugye a floppy és a DMA hiánya... Az biztos, hogy egy AT már gyorsabb lett volna merevlemezzel, csak abból komplett tantermet fel lehetett C64-gyel szerelni, de még Apple II-ből is kijött egy szép adag. Na és ott a probléma, hogy milyen játékok voltak akkoriban a PC-re? Mert ugye a gyorsabb indulástól nem volt jobb egyik játék sem, csak hamarabb látta és hallotta az ember, hogy a home computerekről átírt játék mennyivel silányabbra sikerült. Persze azon az oldalon is tudok olyat mondani ami jobb lett, de azokhoz meg akkori mércével atomerőmű kellett.
Az átfordulás valamikor 90 környékén történt meg. Akkor mondjuk még azonos ár mellett az Amiga klasszisokkal előrébb volt, de a PC-nél már megvolt a lehetőség. De ez már messze nem a 8 bitesek korszaka. Az A500 vagy Atari ST szériának már csak az utolsó évei és így is lassan vonultak csak vissza, pedig már 5 évesek voltak.
A gombokhoz meg nem is mondok semmit, mert C64-nél joy volt szinte mindenhez. A 16 biteseknél meg már pár dologhoz egér kellett. Másik ellenpélda: Mintha később az X-Wing esetében nem kellett volna zongorázni a billentyűzeten.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
arn
félisten
válasz FoxiestFox #96149 üzenetére
Aki anno nem elt benne, annak kevesbe nosztalgikus ez. En is ezert gondolkodom az amiga rehabilitaciojan… sose volt anno amigam, a jatekok meg gyengebbek, mint a 92/93as pcs atlag, amikor kezdtem. Sot meg pcn sem kotottek le a vmiert kimaradt jatekok.
De hozza kell venni az adott technikai szintet, itt valik el, ki az aki nosztalgiazik, es ki az aki retrozik. Nalam egyertelmuen az elobbi az erosebb.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz frescho #96152 üzenetére
Szvsz egyertelmuen a blaster+vga kombo kellett, hogy jobb legyen, ez ugy 90re valt elerhetove, de mindig kell egy kis ido, mire a swes resze lekoveti a hwt. Amigan ugye mar megvolt a swes tapasztalat, es a fix hw miatt jobban ki lehetett hasznalni a korlatait - de 91/92re mindenkepp megvolt hw-sw fronton is a fordulat, ennel messzebb mar csak az elvakult amigasok mennek idoben (vicc volt, amikor 95ben is kardoskodtak az amiga mellett teljesitmeny szempontjabol, mikozben a pc mar ezt tudta [link]).
A mikroszamitogepek swfejlodesi gorbeje a konzolokera emlekeztet, ehhez kepest a villamgyorsan fejlodo pc a 90es evekben toredek mod volt kihasznalva, gyk teljesen felesleges volt a hw korlatainak feszegetese, mert egyket even belul ugyis szepen futott a legvadabb elkepzeles is. Az amigat ki kellett hasznalni, de kellett jopar ev, mire megertettek, es zsenialisak az otletek, hogy probaltak az utolso cseppet is kicsikarni belole. De ez nem a hw, hanem sokkal inkabb a fejlesztok zsenialitasa mar, hogy elavult gepbol hasonlo szintet kihozzanak, mint pcn.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
Illetve meg egy nagy kulonbseg… dos alol szinte minden megoldas swes volt, a kep vegig, de lenyegeben a blaster is. Ez eloszor limitalt volt, de amikor szinte “korlatlan” cpu ero volt, olyan dolgokat is le tudtak swes programozni, amit addig csak hwesen erte meg. Vhol a gust is ez olte meg, a 14/32 csatornas hwmix nagy dolog volt 92 vegen, de 95re mar jobb minosegu es korlat nelkuli volt a modullejatszas swmixel, a guspnp lenyegeben nyitott ajtot dongetett 96ban (az mar csak hab a tortan, hogy az mp3 es a fulldigi hang is berobbant, nem kellettek a szereny hwhez kitalalt modulok es midi se). Ez persze a winnel meg a gyorsitokkal megvaltozott, de ott mar nem kellett nativ programozni a hwt.
Az amiga500 szvsz zsenialisan kiegyensulyozott hw volt 87ben, a sw alapu pcnek akkor se lett volna eselye, ha elobb jon a vga/blaster, a pixel grafika, modul szeru hang libickolt az amigan - a korabeli tipikus pcs cpu keves lett volna.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
frescho
addikt
Nem kell nosztalgikusan nézni, elég figyelembe venni az évszámokat, megfizethetőséget és a lehetőségeket. A PC a C64-et nem érte el minden téren amíg nem jött ki az Adlib hozzá. Csakhogy akkor ott volt az Amiga ami ellen kellett a gyors profi is, hogy a chipset trükkjeit izomból (porciból) oldják meg. Megfizethető áron ez a 386DX 40 lett (köszi AMD)
85 választása önkényes, de jól tükrözi amit írtál. Kellett és a konzoloknál ma is kell 2 év mire olyan játékok jelentek meg amik rendesen kihasználták a vas adta lehetőségeket. Ez a PC-re is igaz, gondoljunk csak bele a Quake kézzel optimalizált kódjára, vagy korábban a nem hivatalos 320x240-es felbontásokra, vagy az említett Pinball covox/speaker-en kiadott hangjára.
A PC és Amiga versenyben valahol Pinball Dreams környékén gondolom, hogy átbillent a mérleg. Ár/értékben viszont a C64 is elhúzta eddig. A fanatikus Amigásokat bántja amit mondani szoktam a gép fejlesztéséről: A pénzéhes vezetés felmarta a lóvét, de nem fejlesztettek. Az eredeti Amiga egyszerűsítése lett az A500, a tudás nem változott. Az ECS chipset semmi érdemit nem hozott. Az AGA egy elvetélt valami lett az eredeti túl ambíciózus terv félsikere 7 évvel az első Amiga után. Ennyi idő alatt még jó, hogy beérte a PC. Persze erről nem a gép tehet, hanem a dilettáns management
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
arn
félisten
válasz frescho #96156 üzenetére
A quake inkabb abban volt uttoro, hogy kihasznalta vegre a piacon 3 eve jelenlevo pentium sokkal erosebb fpujat - amugy nem hinnem, hogy csak kozelebe mentek volna annak a hatekonysagi szintnek, mint ami a nepszeru mikroszamitogepekre jellemzo. Egy atlagos magyar pcn pl a quake lassunak szamitott, es volt hasonlo latvanyvilaggal mas engine, ami egy 486on is remekul elvolt. Az enginek eletciklusa is rendkivul rovid volt, es hatalmasak voltak az ugrasok.
Demoscenen szvsz elobb talalsz a hwt jobban kihasznalo grafikat.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
envagyok
veterán
válasz frescho #96152 üzenetére
Amikor megkaptam vmikor 83 környékén 8 évesen a C64-est, otthonra, szórakozásra szerintem nem volt jobb nála.
Amigám nem volt, de nem sokkal később, miután kijött, volt szerencsém látni egyet, és az államat szedegettem össze a padlóról.
89-ben kezdtem középsuliban programozást, rendszertechnikát tanulni, és az ott lévő XT és érettségi felé 1-2 286-os messze-messze nem ért fel a Commodore gépekkel.
Még középsuli közepe felé is c64 demókat irogattunk. -
frescho
addikt
Analógia volt csak a Quake. Persze, hogy nem lehetett a játékokat annyira optimalizálni mikor ezer féle configon kellett futniuk. Demónál szűkített volt a hardver, pl GUS ET4000, úgy már lehetett mindenféle trükköket használni amiket mondjuk egy Trident nem tudott vagy nem megfelelő sebességgel tudott.
envagyok: Persze, hogy egy XT nem ért fel az Amigához. De 89-ben már voltak 386-os gépek, igaz drágán. Nem is drágán, nagyon drágán, mert egy A500 olcsóbb volt még egy Hercules monitorral, 360-as floppyval megáldott XT-nél is. Azért emlegetem mindig a 386-ot, mert egy 286-os nem tudott jobb hang-kép párost összehozni, mert mindent CPU-ból kellett volna megoldani ami nem volt lehetséges, már ha a 25MHz-es fehér hollókat kihagyjuk a képből. Végül a PC egyszerűen a folyamatos fejlődésével és a klónok közötti versengéssel utolérte az Amigát, majd le is hagyta. Ez szerintem nem a PC dicsősége, hanem a Commodore vezetésének a szégyene.
https://frescho.hu
-
arn
félisten
válasz frescho #96159 üzenetére
En nem hinnem, hogy barmilyen fix hwu mikroszamitogep versenykepes tudott volna lenni arban es teljesitmenyben a pcvel a 90es evekben. Megvaltozott a vilag, es a hwes dolgok egyket ev alatt elavultak volna - ennyi ido alatt swesen ki sem ismerik, a pcben meg volt egy fejlodesi folytonossag, nem kellett uj szemlelet, csak a win/3d vilaggal.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
frescho
addikt
Nem is fix hardverre gondoltam, az egyértelmű, hogy a fix, változatlan vas nem volt tartható.
Nézd meg az Almákat. Ott folyamatos volt a fejlődés. Emiatt a fejlesztők kénytelenek voltak rendszerhívásokat használni. Az A1000-hez képest az Amiga 500 változatlan volt, de az A2000 is gyakorlatilag egy A500 tudású gép és az A3000 is felemásan lépett előre. Ehhez képest az Apple kiadott tucatnyi gépet 68000-tól 68030-as porciig (Itt kezdett kifulladni, a 68040 már kapálódzás volt.). Fekete fehértől színes 16 bites kijelzőig jutottak el. Szóval lehetett volna alkotni, de a hardver nem maradhatott fix, max felülről 99%-ban kompatibilis, mint a PC-nél a CGA-EGA-VGA-SVGA vonal.
https://frescho.hu
-
arn
félisten
válasz frescho #96161 üzenetére
Nem hiszem, hogy az amiga azza valhatott volna, ami volt a mikroszamitogepek nelkul - olcson jot. Dragan mar volt konkurencia a 90es evek elejen, es majdnem az apple is becsodolt.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
válasz frescho #96159 üzenetére
Jaja. A Pinball Dreams/Fantasies, egy normális ISA VGA kártyával, 20MHz-es 286-on is csodát művelt, annyira folyamatos scrollt mutatott be.
Trident8900 kártyával, Covox hanggal már nem kellett szégyenkezni az Amigás klubtagok előtt.92-ben sorban jöttek olyan címek, amik valamiben már többet mutattak PC-n. Akár 286-on is. Az eredetileg Amigás Epic, Retaliator, Another Word, mind jobb lett PC-n.
A PC exclusive Wolfenstein 3D, X-Wingel is elszórakoztam 286-on egy ideig. Sorban jöttek a szebbnél szebb VGA grafikás kaladjátékok is.Szerintem szoftver oldalon voltak az igazi áttörések.
A hardver, mint 386 DX40 és a Cyrix DLC40-es proci csak tovább emelte a szintet. Azok már kőbe is vésték a PC-k előnyét. -
Pikari
addikt
válasz frescho #96152 üzenetére
1985-ben/86-ban sok érdekes játék nem volt a piacon szerintem. De a PC-re már akkor is jöttek az olyan kaliberű titlek, mint a c64-re. Persze a többi platformra is (pl az ilyesmik [link] ). 88-ban meg már olyan titlek jöttek PC-re, mint a grand prix, eközben a commodore meg sajnos megmaradt az 5 percig tölt / 2 paca mozog a képen szinten.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
envagyok
veterán
válasz Pikari #96164 üzenetére
Fastloader és floppy?
De még magnóról is betölt gyorstöltővel egy játék 15-20mp alatt.
Azért 1982/83-ban szinte mindenben jobb volt a c64 mint a pc, több szín, hang, sprite-ok, stb.
A Spriteokkal olyan finom mozgást lehetett tervezni a cpu terhelés nélkül grafikáknak, ami pc-n kb a directx-el és a rextúrákkal jött el.
Pc-n iszonyat csúnyán néztek ki a cga játékok, az ega után kezdett élvezhető lenni.
3d játék is volt már, pl elite, stratégiai pl defender of the crown, lövöldözős pl wizard of war, commandos.
Az Amiga 500 87-ben ha cpu erőben nem is, de kép és a sztereó! hangkezelésben még verte a pc tábort.
89-91 körül jött el kb. az az időszak, ahol átfordultak a PC-k nyerőre, jött a dual opl sb pro például, de azért messze nem voltak olyan mobilisek, mint pl az Amiga, amit csak ledobtál a tv elé, aztán ment is.@vrob
A Covox mono volt.
Amiga az sztereó.
És míg pc-n minden hang előállítása cpu terhelő volt, addig már c64-en hardveresen történt.[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz Pikari #96164 üzenetére
De ha megnezed, pont ezt a Strike Eaglet, ez pont sokkal szebb C64-en, plane a hangja is sokkal jobb. A PC nem volt jo jatekplatform, amig nem volt Adlib es VGA. Az, hogy a CGA-nal nem te valogatod ossze a szineket, hiaba hasznalt a jatek 8 bites gepen is csak 4 szint, azokat jol megvalasztva sokkal szebb lett a dolog. Persze, lehetett racing the beamet tolni, de mig a tobbi home computeren, a fix hardver miatt, ez konstans mukodott, de PC-n ezek nagyresze rogton mattot kapott, ha egy IBM CGA klonkartyaval kerult kapcsolatba. Hiaba jott az EGA 64 szines palettaval, amibol 16-ot szabadon valogathattal, mivel ehhez kellett volna a specko monitor, igy nagyon keves helyen talalkozhatsz szep EGA grafikaval. Az F1GP pl pont nem PC-s jatek, Amigara jott eloszor, majd kapott PC-s portot.
Szerk: Egyszeruen, a PC-nek kellett az, hogy izombol, trukkozesek nelkul megoldja, amihez mas platformokon volt HW. PC-n a hardverpark vegtelen sokszinusege miatt, semmivel sem lehetett trukkozni, az alap dolgokra kellett loni.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
Valahol a visszafele kompatibilitas is volt a kulcs a pc sikerehez, ha egy gyokeresen uj gep vagy platform jott, nehez volt garantalni hozza ezt, illetve a megfelelo sweket, amivel el lehetett adni. A pcn ez nem volt problema… kijott az uj hw (vagyis folyamatosan jott), maris ott volt egy rakat program hozza. A blaster is ezert volt bebetonozva, most hiaba volt a gus, pas, etc ha nem szolalt meg rajta semmi az elejen, gyakran az elso itelet megpecsetelte a sorsukat.
Meg az intel probalkozasai sem jottek be egyszer se (860, arm, itanium, etc).
Abban a gyorsan fejlodo vilagban a pc volt a legjobb strategia, megha nem is szandekosan alakult igy, es nem is ceg alakitotta igy, hanem az egesz iparag.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Czo
őstag
Egen, a Creative Labs-nak sem csak oda kellett raknia a YM3812-t, hanem fontos volt, hogy ugyonazon az I/O cimen jelenjen meg, es ugyonugy mukodjon, ahogyan az Adlib kartyan, hiszen, akkor a mar piacon levo Adlib szoftverek nem szolaltak volna meg, a zsircsilivili uj Sound Blasteren.
-
Pikari
addikt
Czo, Envagyok: Az amiga grafikai és hangképességeivel az a probléma, hogy az egységsugarú felhasználóknak a 80-as években (sőt még a 90-es évek legelején is) fekete-fehér TV-je és/vagy monokróm monitorja volt egy darab (vagy 0 db) hangszóróval. Erről a tényről valahogy mindenki szeret elfelejtkezni.
Miközben a C64-en elindítod a Grand Prixet, addig a PC-s változatban végigtolsz egy pályát, és már le is kapcsoltad a számítógépet.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
válasz envagyok #96165 üzenetére
Nem, a covox is lehetett stereo. Volt is nálam egy kölcsön (az enyém csak mono volt)
Anno vettem fel a stereo változattal lejátszva mp3 zenéket kazettára. Őszintén szólva elég szar lett De nem is mondtam, hogy jobb lett volna, csak hogy nem kellett szégyenkezni és kb. ingyen volt
Egy barát vett fel nekem Amigáról is kazettára mp3-akat. Na azok valóban profi felvételek lettek.
Előző kommentemben bocs, nem írtam, de nem a professzionális felhasználásra gondoltam. Sima gamingre. Abban gondolom úgy, hogy 91/92 körül már lenyomta egy jól megépített 286 PC is az Amiga500/C64 vonalat.[ Szerkesztve ]
-
frescho
addikt
válasz Pikari #96164 üzenetére
Ah azok a szép CGA színek. Annak a kortársa a PC, XT és PCJr volt Mono vagy CGA grafikával speakerrel. A PC portok vagy felértek a C64 grafikájához, vagy inkább nem.
De nem korrekt 88-ban a C64-hez mérni a PC-t, mert akkor már 3 éve ott volt az azt váltó Amiga. Egy A500 töredékébe került egy AT-VGA kombónak, érdemes a PC-t azzal összevetni.
Ezzel meg pont azzal érvelsz ami a valóság volt:
"az egységsugarú felhasználóknak a 80-as években (sőt még a 90-es évek legelején is) fekete-fehér TV-je és/vagy monokróm monitorja volt egy darab (vagy 0 db) hangszóróval. "
Ezeknek az embereknek nem volt pénze PC-re. C64-et is úgy csempészték be.
Ez meg totális ferdítés, mert nem 5 percet játszottunk. Betöltött a Commando fél perc alatt és toltuk orrvérzésig, vagy amíg nem kellett orosz korepetálásra menni.
"Miközben a C64-en elindítod a Grand Prixet, addig a PC-s változatban végigtolsz egy pályát, és már le is kapcsoltad a számítógépet."
vrob: A 386-os proci, VGA, SB mind-mind kellett hozzá, ez nem csak szoftver volt, hanem keményen hardveres evolúció is. Az átlag 12/16Mhz-es 286 neccesen érte el az Amiga szintjét. Na és érdemes mellé rakni az árát is.
arn: A felülről kompatibilitás nem volt 100% PC oldalon, de elég volt, hogy kialakuljon a túlsúly. De ezt meg lehetett volna csinálni a másik oldalon is. Az Apple-t nem véletlenül hoztam fel. Ők folyamatosan fejlődtek. a csődöt ott is a management hozzáállása okozta majdnem. Csak a prémiumra lőttek és ültek a Motorola profin még akkor is amikor látszott, hogy jön a szakadék.
Czo: Elég sok trükk volt ami minden működött. Pont a VGA hozta el ezek egy részét, csak egy példa a nem szabványos 320x240-es felbontás. Na meg bitplane-nel sem kellett bíbelődni...
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
arn
félisten
Az volt az o belepojuk… ok mar akkor tudtak, hogy ez a kulcs, a tobbieknek meg le se esett, es mivel ok leptek elsore digi+fm fronton, az terjedt el, ami a leggyorsabban megjelent. Pedig szulettek utana szebb megoldasok, de amelyik nem tudta az fmet meg a blaster digi reszet, az kb mehetett a kukaba a jatekospiacon.
Utana az osszes kartyajuk ugy jelent meg, hogy csak hozzaadjon vmit az elozohoz (jo, kiveve az sbpro-sb16 valtast, amit nem is ertek).
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz frescho #96172 üzenetére
Ez csillio fele kombinacion amugy sem volt teljesen lehetseges a 100% kompatibilitas, de sokkal jobb esellyel indult a pc, mint az uj gepek nagy resze.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Pikari
addikt
válasz frescho #96172 üzenetére
Mi tőletek örököltük meg ezeket a cuccokat a 90-es években. Amikor ti 486-ra, p1-re váltottatok, akkor mi megkaptuk a commodoreokat, 8086osokat.
Felénk a C128D volt az elterjedt, szinte az összes ismerősömnek az volt (persze c64 módban használva). Van, akinek sima c64 volt. Nekem személy szerint 8086 jutott.
Emlékszem arra, ahogy a haverok indították a játékokat. 5 percig üldögéltünk előtte, amíg töltött a játék, addig bírkóztak, stb, mire a játék végre betöltött, általában megegyeztünk, hogy mégis inkább mást játszunk. Ha játszottunk is vele, általában kevesebbet, mint amennyi idő elment a betöltésre
Nálam 8086-oson annyi volt, hogy entert nyomtam, 2-3 másodperc múlva már futott a játék. És az tényleg játék volt, nem pedig valami vezérelhetetlen szaladgáló pixelpaca.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
válasz frescho #96172 üzenetére
Attól függ melyik évről beszélünk.
91/92-ben még mindig a boltokban volt az Amiga500, újként árulták méregdrágán.
Akkor már olcsóbb volt egy használt PC. Az én 20 MHz-esem is valami legaljának számított. Annál olcsóbb csak egy XT lett volna. Lehet csak mázlim volt vele, hogy éppen azt volt készleten. -
Pikari
addikt
válasz envagyok #96177 üzenetére
96 körül lett szines tévénk, ugyanebben az évben láttunk először számítógépet. 2000-re meg már a sokadik gépen túlvoltunk.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Czo
őstag
válasz Pikari #96178 üzenetére
En, amiota az eszemet tudom, ilyen Videoton 4325 SP TXT TV volt a nappaliban. Ezen pl. gyonyoru kepe volt az Enterprise 128-nak is . Van rolam, csecsemo foto, amikor a taviranyitojat megprobalom megfogni es gondolom megenni . Mindez egy videki nagyvarosban. A 90-es evek elejere, mar minden kozeli rokonnal (unokatestverek, fater barataninak a csaladja) volt PC. Volt ahol 286+CGA, volt ahol 286+VGA de volt mar 386 is. En barmennyire akartam, nem kaphattam konzolt (a rokonsagban sem volt), mert azon, csak jatszani lehet. Ugy kellett magam bepreselni a TV moge, hogy a fel meteres kanocon logo Antenna switchert (valami barna doboz, egy kiallo izevel, amit ide/oda kellett tolni, hogy vagy a tv kabel vagy az enterprise kepe menjen be a tvbe.
-
arn
félisten
A szocializmusban sokmindenen mulott, ki hogyan milyen tvhez jutott nekem ez ugy van meg, hogy a 80as evek elejen jutott kornyezetemben a legtobb csaladnak szines tv, es apam ment feliratkozni es sorba allni erte. Nekunk es nagyapameknak orion jutott, nagybatyameknak videoton.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
frescho
addikt
válasz Pikari #96175 üzenetére
Mondjál már játékot 8086-ra ami tényleg jó volt. Ahogy futkározó pixelhalamra is kíváncsi lennék, mert vagdalódzol, mint szomorú szamuráj a Fekete lyukban. Az, hogy a C64-et nem tudtátok használni, nem futotta fest leader kártyára, esetleg floppyra nem a gép hibája, főként nem 90-es években. Most kezdjem el ekézni a PC-ket, mert mai szemmel a 90-es évek második felében a 3D játékok rondák voltak, a mindenféle dzsunka gépeken esett kelt a Win 98? Vagy a mostaniakat, mert eltévedni sem lehet, ha mégis, akkor villogó bannerekkel emelik ki, hogy kit kell lelőni, vagy van olyan NPC akit lőhetek, úgysem hal meg amíg végig nem mondta a mondókáját?
Na de legyen flamenco: Szar szutyok PC-k. Amikor megjelent komplett lopás volt. Intel katalógusból 8 bites áramkörökkel, S100 rendszerbusz másolással, CP/M ellopással. Eleve szarnak született amiből mára várat építettek, de pont ezért messziről szaglik. Meg ezekkel a melegedő P4-kel és még újabb valamiket hívjátok retrónak amikor már 1 óra sekll, hogy Linux kertelt forgasson rajta az ember? Így most jobb?
arn: Amigánál nem hardver, hanem szoftver váltás okozott lelki törést a programoknak. Az 1.3-as WB-t nem a szabványos módon hívogató programok nem örültek, hogy más memória címre kerültek a ROM-ban eljárások. A már emlegetett Apple ezt gyorsan rövidre zárta, aki okoskodni próbált az így járt. Mivel rendszeresen jöttek az új gépek, a kompatibilitás miatt nem volt más, mint a System rendszerhívások rendes használata.
vrob: 91 év végén még nem ért össze ár/tudásban a PC és az Amiga. Persze volt PC akkor már "olcsón" csak éppen Mono monitorral. vagy még olcsóbban HDD nélkül fél karú törpeként. Egy potens 286 1MB RAM-mal, VGA monitorral még használtan is húzós volt. Aztán ha tovább megyünk az időben, akkor 92 végén már küzdött az Amiga, mint disznó a jégen. Az A600 vicc kategória volt, az 1200-es drága, az 500+ meg az új KS-sel kiberhelés. Jóbarátom akkor vett egy PS/1-es 286-ot (azóta is megvan) használtan amennyiért A500-at adtak 100 lemezzel és monitorral. Ugyan hangja nem volt amíg nem forrasztottunk össze egy COVOX-ot, de arra már azt merem mondani, hogy ár/értékben megszorongatta az Amigát. Én Frankeinsteinként építkeztem és XT-AT-386SX keveréket készítettem: 386SX 48MHz, 2MB RAM, MFM vinyó, Adlib, majd SB Pro és egy Trident 8900CL, hogy meghajtsa a Memorex monitort. Persze ez csak pillanatkép, mert dinamikusan cserélődtek a belső szervek...
Pár gyors ajánlat 91 decemberéből. Érdekes a Commodore 64 új ára az A500-hoz és a PCII-hoz képest.
https://frescho.hu
-
Micsoda vélemény-csaták mennek itt. Persze én nemigen szólhatok bele, mert csak PC vonalon tevékenykedek a 286- os óta. Anno futólag találkoztam egy C64- el, aztán ennyi volt az összes tapasztalatom. Kis game volt, emlékeim szerint a hardver adta lehetőséghez képest élménydús volt.
PC- vel nyilván elfogult vagyok, sorolhatnám(de már megtettem néha) hogy miért kedvelem, de mivel a micro/Commodore/Amiga szériával nincs tapasztalatom, nem hasonlítgathatok.
Esetleg csak a fentebb említett emulátor témából, az SNES/Callus/Mame játékai tetszenek.A 3 test probléma nem megoldható.
-
félisten
-
envagyok
veterán
válasz FoxiestFox #96189 üzenetére
Te is kezded?
Én a fiammal máig imádom a Wizard of Wort kooperatív módban nyomni. -
válasz FoxiestFox #96189 üzenetére
Ez már összetettnek számít. Rakás pálya, random mozgások, két játékos mód, színes, hang is van benne stb.
Arcade gépen korábban jelent meg. C64-es verzió már újabb. Persze tudom poénkodsz.
Nekem egyik kedvencem a Wizzard of Wor. Amik még a 80-as évekből igen tetszettek az pl a Millennium (Dos, random generált módban), Street rod (inkább a Dos verzió, bár a 2. rész pár dologban jobb volt), Simcity (igen a kockás c64-es verzióval is ), test drive...Rohadt jó játékok jöttek ki 80-as években. Bár mondjuk egy csomó minden jobb volt árkádba nyomva, annak volt valami speckó hangulata. Mondjuk egy golden axe vagy mortal kombat-ot árkádon az azért nagy élmény volt.[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #96191 üzenetére
O a Street Rod. Anno nyilvan csak speakeren hallottam, de meglepodtem par eve, hogy nem volt benne Adlib tamogatas sem. A lengyeleknek tellett PCre, de Adlibra nem?!
-
Salamander
tag
Dell topikban már kérdeztem, de a jelek szerint egyedül én gondoltam erre:
E6440-et (i7 4790M, 8GB, SSD+HDD, AMD Radeon HD 8690M) próbálta már valaki XP-vel használni? Retró játékok miatt lenne érdekes.
Esetleg win98 is szóba jöhet, de az a nehezebb, ebben biztos vagyok.
Esetleg egy winxp-s netbook jobb lenne erre?[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Mini + SE3 + SE1 + 7 + 4S | #StopPutin
-
Czo
őstag
válasz Salamander #96193 üzenetére
Miert ne menne ezen az XP?
-
Pikari
addikt
válasz frescho #96183 üzenetére
prince of persia, grand prix, prehistoric, észkerék, domino, nebulus
szerintem egy platform képességét abban a kontextusban kell megítélni, amire a tipikus környezetben képes.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
PC-re természetesen. Igen, a PC-s herculeses észkerékre gondoltam. A felsorolt játékok sokkal jobbak PC-n szerintem, mint C64-en.
-az észkerékben csak pc-n lehet olvashatóan és kultúráltan kiírni azokat a betűket, amik a játékhoz szükségesek.
-a gp c64 portja valami 5 percig tölt. fentebb már említettem, hogy addig pc-n végig lehet vinni egy pályát.
-a c64 féle joystickok nemes egyszerűséggel alkalmatlanok arra, hogy finoman vezérelni lehessen a nebulust, a játék kvázi játszhatatlan c64-en (prince of persiára szintén ez vonatkozik)
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Grand Prix Circuit is a racing video game developed by Distinctive Software and published by Accolade for MS-DOS compatible operating systems in 1988. It was ported to the Amiga, Amstrad CPC, Apple IIGS, Commodore 64, and ZX Spectrum.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core I7 14700K - 20mag/28szál - Új, tesztelt - Gari 2029.01.04. -ig - Eladó!
- Beszámítás! Intel Core i7 3770 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i7 4771 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LGA 1700 PROCESSZOR FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- AM5 PROCESSZOR FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen