- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74550 üzenetére
Technikailag, az AGP is PCI, meg a parancskeszlet is egyezik, nehany bovitest leszamitva. Az alap, 1x/2x AGP eseten meg a logikai feszultsegszintek is, igy siman lehetett hasznalni 66MHz PCI slotnak. A kezdeti videokartyak is csak egy 66MHz PCI slotkent hasznaltak. Sott, anno meg "adapter" is letezett, amivel a kor servereiben hasznalt, 32bites/66MHz savszelessegu low profile SCSI (vagy barmi mas) kartyat lehetett igy AGP-be bedugni. Ez hasonloan nezett ki, mint a ma is megveheto PCI-E x1 to PCI adapter.
[ Szerkesztve ]
-
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74552 üzenetére
Azt egyebkent ugye tudod, hogy az SLI memoria "duplazas" az fake es atveres? Sott, meg tud orjiteni jatekokat, amik amikor meglatjak, hogy 16-nal tobb RAM van, akkor pl nagyobb/masabb texturapakkot hasznalnak? Az egesz Voodoo2 mar a maga idejeben is orditott ettol a "hibatol". Ami nyilvan nem hiba, hanem technikailag igy mukodik. SLI-nel pont ugyonannyi texture memoriad van, mint SLI nelkul, hiszen a plussz kartya TMU memoriajaban pont ugyonazok a texturak vannak. Ha a program raadasul nem is inicializalja dual textureingre a Direct3D/Glide/OGL drivert, akkor az egyik TMU nem is csinal semmit sem es a memoriaja is ures. Texture trashing vagy hogy volt ez hivva anno.
-
-
-
-
-
snake1977
őstag
Sikerült beizzitani a masinát, nem kevés fejfájás után, kiderült hogy a tesztelt és egy éve félretett 366-os celeroncs eltávozott az örök bitmezőkre R.I.P. remélem nem én vágtam tönkre. A 466-ossal azonnal indult, érdekes hogy utána az 500-as p3-assal is, 333mhz-en.
[kép]...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / www.www.tiktok.com/@brszk_official / https://www.youtube.com/@BRSZK-Official
-
Ezen amúgy elgondolkodtam megint, valami azért nem kerek. Az SLI képfelépítéséről csak nagy általánosságban tudok ezt-azt, pld hogy felváltva rajzolják a kártyák a sorokat. Végülis tök mindegy hogy a képfelépítés hogyan zajlik, a texturákat le kell-e másolni vagy nem, 2 kártya az 2 kártya, fizikailag mindenképp ott van a második kártya +12MB össz RAM- ja, tehát ha akarom, ha nem, duplázódik. Hogy ezt hogy használja éppen, mennyi a kép és textura régió, az egy dolog. De 2 kártya esetén mégis változik valami, mivel az 1024- es felbontás csak ekkor elérhető.
-
válasz DarthSun #74561 üzenetére
Wiki idézet. A textúramemória azonban nem duplázódik meg, de a képbuffer igen. Az előbbi is ott van azonban fizikailag duplán, csak ahogy mondtad, ugyanazt copyzzák bele.
A Voodoo2 bevezette a Scan-Line Interleave (SLI) képességét a PC-piacra. SLI módban két, a PC-be telepített Voodoo2 kártya párhuzamosan fut, mindegyik egység felrajzolja a kijelző vonalainak felét. A Voodoo2 SLI nemcsak megduplázza a megjelenítés átviteli sebességét, hanem növeli a teljes képkockás memóriát is, és így a maximális támogatott képernyőfelbontás lenyűgöző (a maga idejére) 1024 × 768-ra nőtt. A textúramemória azonban nem duplázódik meg, mert mindegyik kártya szükséges a jelenet adatainak másolásához.
-
snake1977
őstag
válasz balintka #74563 üzenetére
Elvileg nincs benne semmi magic, Czo [link] jól mondta hogy elvileg mennie kell benne, mert a szorzó lockolt. Még annyit lehetne bohóckodni vele hogy 66mhz-ről feljebb jumperelem az fsb-t, mivel az átalakítón lehet manuálisan a feszültséget növelni összejöhet egy kis oc is.
466-osnál a legjobb esetben ~581Mhz ha bírja a 83mhz fsb-t a proci....BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / www.www.tiktok.com/@brszk_official / https://www.youtube.com/@BRSZK-Official
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74562 üzenetére
Ja ja. Egyebkent 1db V2 is kepes 1024x768-ra, ha nincs Z buffer az adott szoftverben. Regen voltak jatekok amiknel ki lehetett kapcsolni a Z-Buffert, ott a sima, 4 megabyteos Voodoo 1 (ahol 2 MByte a textura memoria, es 2 MByte a frame buffer) is tud 800x600-at (*). Voodoo2-nel egyebkent a ram felosztas 8MByte-os kartya eseten 4-2-2 (ha megnezel egy ilyen kartyat, latszik is, hogy az FBU-nal mind a ket oldalon ott vannak a ramok, nyakoldalankent 2-2, mig a TMU chipeknel csak az egyik oldalon van RAM, felteve, hogy 512KByteosak a chipek), 12 MByte eseten pedig 4-4-4. Egyebkent 1-1 TMU max 16 MByte memoriat lat, az 1 MByte meretu ramok labkiosztasa egyezik, tehat ha valakinek van kiserletezeshez kedve, akkor at lehet forrasztani egy 12 MByte RAM-os kartyat 24 MByte memoriasnak.
(*) A framebufferbe pedig el kell ferjenek a pixelek, 16 bites szinmelyseg eseten, minden pixel 2 byte. Tehat 640x480 eseten 640*480*2 byte a kepernyo, azaz 600 KByte. Mivel van ZBuffer is, ezert ez 1.2MByte-ra ugrik. Ha double bufferinget hasznalunk, akkor kell ujabb 600 KByte, azaz a vegeredmeny 1800 KByte (azaz 640x480x6; meg maradt uresen 248 KByte Voodoo 1 eseteben). Ha viszont 800x600-val szamoljuk ugyonezt (tehat zbuffer + double buffering), akkor az 800x600x6 = 2813 Kbyte. Ez elfer a Voodoo 2 4 MByte meretu FBU ramjaban, de nem fer el a Voodoo 1 2 MByte memoriajaban. Voodoo 2 eseten triple bufferingnek is van hely, az is csak 3750 Kbyte. Node, ha nem akarunk Z-Bufferinget, akkor akkor csak 800x600x4, azaz 1875 KByte kell double buffering eseten, tehat ez pont elfer a Voodoo 1 FBU memoriajaban.
Azoknal a kartyaknal egyebkent, ahol ez kozosen van hasznalva, ott a fo VRAM-bol jon ez le. Tehat 32 MByte VRAM eseten (pl GeForce 2 GTS) 1024x768-ban, double buffer eseten 4608 KByte RAM-ot foglal a kepernyo, tehat marad texturazni 28160 KByte. Szegeny SLI Voodoo2-nek ilyen esetben, a 8192 KBytenyi FBU memoriabol "parlagon" hever 3584 KByte (viszont elfer benne mondjuk tripla bufferinghez meg1x a kep, azaz ebben az esetben csak 2048 KByte megy veszendobe). Ha a szoftver nem hasznal multitexturazast, akkor a 4 TMU-bol (es a 4 TMU 4x4 MByte memoriajabol) csak 2 dolgozik, viszont mind a ketto ugyonazt tartalmazza, tehat az osszes hasznalhato textura memoria 4 MByte. Ha hasznalunk dual texturazast, akkor azok a texturak amelyek dualban vannak hasznalva, azok kerulhetnek a masik TMU-hoz, tehat scenetol fuggeon vagy 4 MByte vagy 8 MByte texturamemoriad lesz (a kartyak itt is duplaznak). Ami textura nincs a RAM-ban, azt a PCI buszon kell utaztatni, ami viszont a kor gepeiben kozosen hasznalt es osztott az integralt dolgokkal is, tehat a 133MByte/seces keretbol fogyaszt a Voodoo es a HDD is. Es bumm, maris latszik, miert szuletett meg az AGP. Egyszeruen csinaltak egy "2." PCI buszt, amit dedikaltan csak 1 eszkoz hasznal. Az Intel a 800-as sorozattal, a VIA meg a 266-os chipsetjeinel ugrotta meg azt, hogy a deli hid periferiai lekerultek a PCI buszrol. Tehat egy i815 eseteben, a HDD forgalma dedikalt buszon zajlik es nem terheli a 133MByte/sec sebessegu osztott buszt.
-
-
félisten
-
Czo
őstag
-
-
Czo
őstag
Ah, LETEZIK piros/narancs nyakra szerelt ESS?! Na egy ilyenre szivesen lecserelnem az OPTi 82C931-es kartyat.
-
KROK640
veterán
válasz balintka #74514 üzenetére
Szép kis gép lesz, a régi és az új most épülő is nagy vágyam volt egykoron. Ezutóbbi eléggé kimaxolja a platformot.
nekem a V2 SLI 1700-as Celeronban 256MB RAM, GeF2 MX400 64MB mellett. Gyakorlati használata azonban relative hamar a GeF2 only megoldás felé tererlt, mivel az akkori játékok előszertetettel álltak rá a Voodoo2 -re SLI vagy single módban, miközben a 2db Voodoo2-nél is jobban futottak a GEF2 MX400-on. Szóval eltekintve pár régi 3DFX-es játéktól, gyakorlatilag jobban jártam a GeF2 MX400-al.
Persze technikai érdekességnek remek lehet (mint mondtam nekem is volt) de gyakorlati használatban ilyen alap VGA-val már nemigazán van értelme.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
533 volt az utolsó Mendocino Celeron. Ezt onnan tudom, hogy az én lapom csak azt támogatta, így az álom 566@850MHZ-es Celeron már pont nem kerülhetett bele, 533-ra meg 466-os Celeronról nem érte meg upgradelni, főleg, hogy a 466-os ha lemondtam a hangról akkor napira ment 585-ön, ha pedig beértem pár perc fagyás/kékhalál nélkül, majd összeomlás állapottal, akkor akár 766-on is behozta a Windowst (persze hang nélkül, és terhelés függvényében 1-5 percig tudott csak stabil maradni).
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz DarthSun #74525 üzenetére
AJJJAJJAJAJJJ... miért kellett megnézzem a linkedet?
Most csorgott a nyxalm, irigy letem, és lekezdtem a Ti4200-asokra keresni...
Aztán ezsembe jutott, hogy nem akarom ugyanazt ami 2009ben volt (konkrétan régi alaplapokkal VGA-kkal kezdtem el "kitapétázni" a falat, miközben láda számra álltak a tesztelt és teszeteletlen alkatrészek a szobámban). Nem, magamban maximalizáltam 1db retro projectet (az is már akkor most 2 VGA-val... ) meg a napi használatos gépet, és legyen ennyi elég. Ismerem magamat, függő vagyok, rohadt hamar visszaesnék, és hegyekben állnának megint a fél és egész gépek, meg az alaktrészek mint régen.
Fájt anno megválni tőlük (főleg a működő Gravis Ultrasound nevű hangkártyától ami hibátlanul máködött mégis a kukában végezte érdeklődés hiányában , most meg állítólag egész sokat ér; de sok más értékes HW is áldozatul esett főleg teszeteletlenek) de egyvalami igaz : Most otthonszerű a lakásom, és nem egy számítógépszervízhez hasonlít (mondjuk nekem úgyis tetszett, de sajnos egyedül voltam vele a háztartásban) nagyon féájt, megin t nem akarok gyűjteményt. Örülök, hogy pár legértékesebb kincs (Athlon XP, Commodore szekció) legalább megúszta.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz KROK640 #74573 üzenetére
Második VGA-ról jut eszembe : A 9800Pro működik, bár egy Athlon XP 1500+-ban (1333MHZ) lett tesztelve. Ez a gép haveré, az az extrája, hogy rendkívül korai példány, maga a proci 1366-ig megy, 1375 már feszemeléssel megy, az 1400-ra meg sehogy sem tudtam rávenni , de lehet h azért mert kőkorszaki chipsete van, 256MB SD(!) memória van mellette (133-as KT VIA) , meg kemény 4×(?) AGPben lett tesztelve. Játék indult vele, nem volt gond.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
Uh, szép leírás!!!
Nos ehhez annyit tudnék hozzá tenni, hogy a Voodo1 az nem 4MBos volt? vagy volt 2MBos is? Azt tudom hogy a Voodo Rush, az 6MBos volt (anno láttam olyat 1066MHZ-re húzoptt Celeronnal és az állam leesett, ez nyilván jó régen volt, mikor az 1GZH-re húzott Celeron önmagában húúú bazz volt); meg nekem a két Vodoo 2 mindkettő 8MB-os volt. Tudtam, hogy van 12-es, de nekem csak 8MBosat sikerült szerezni, örültem ezeknek is.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
Nincs okod, vedd elismerésnek. Én is lementettem már innen több hasznos HSZ-t. (nem csak tiédet, másokét is vegyesen)
Nem véletlenül ez az egyik kedvenc topicom az egész fórumban.
Hiába nincs tucat számra retro gépem (csak egy lesz ha végre rendesen összeáll, és az oda fog b@$zni tervem szerint) attól még nekem nagyon is érdekes ez a topic, és nagyon szívesen böngészem.
(BTW olvastam h Debreceni vagy, ha lemegy ez a vírus cucc, szívesen összefutnék ám veled)Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Kíváncsi lettem, megnézem majd, nálam hegyekben áll az Opti és ESS. Az miért jó ha piros-narancs nyákos ?
(#74573) KROK640 : nekem így alakult, jelenleg nem tartok asszonyt (de amíg volt, akkor sem ez volt a probléma forrása), úgyhogy senki nem szól bele hogy van 50 gépem, és a tartalék-alkatrészek pedig megtöltenek kettő 3 ajtós szekrényt.
#74574 : ha abban működik szépen, terhelés alatt sincs képhiba, nem fagy, stb, akkor tuti jó az a kártya. -
-
KROK640
veterán
válasz DarthSun #74577 üzenetére
Hát én tartok, és örülök neki. (3 év volt, mire összejöttünk, amikor megismertem neki is volt más meg nekem is, aztán meg jött egy hosszú egymást kerülgettük időszak) és momentán eszemben sincs lecserélni. Pont olyan hülye mint én , emellett remekül főz, és más téren is remek, plusz jól is néz ki, szóval na ... mint egy csúcs 1400S Tualatin jó kiépítésben Ráadásul Athlon XP-t ő is tudja számolni, noha jóval bizonytalanabb mint én, meg sokkal lassabban, de érdekli a téma és nem teljesen gomba hozzá. Ráadásul a 9800Pro-t is neki köszönhetem.
Itt a ne legyen több "lom" immár nekem (is) az igényem, mert annyira sok lakóhelyem nincs, meg hosszútávon más célok vannak, ezért a Commodore-okon kívül 1db retro gép pont elég lesz.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
-
balintka
addikt
válasz KROK640 #74571 üzenetére
Egyelőre értelmes áron csak a 2. legerősebb P3-S-t sikerült megszereznem, de nem mondtam le az 1.4-esről, addig bőven jó az 1.26-os. De szerintem ezt után is megtartom tartaléknak, csak nőni fog az értéke, nem túl gyakori darab.
Aztán ahogy olvasgattam, rájöttem, talán a legjobb megoldás számomra az erős nVidia és a V2 SLI lesz majd, az újabb játékokhoz már a V3 ereje nem lesz elegendő. A GF2-t igazából a ritkasága miatt vettem meg, a Ti4200 - FX szintre gondolom emelni a fő VGA erejét.
-
Bile Demon
őstag
válasz Frawly #74581 üzenetére
Fizikailag más a csatlakozó, nem is volt cél a kompatibilitás, de attól még a működése a PCI buszon alapul.
Lényegében egy második extra PCI busz a VGA kártyának dedikálva, ami nem osztozik a meglévő PCI buszon csücsülő LAN kártya , HDD vezérlő stb. adatforgalmával.
Ugyanúgy 32 bites párhuzamos busz az AGP is, mint a PCI, de vannak új funkciók is (pl. GART) és 66MHz-es órajel van már az AGP 1.0 1x szabványnál is.Bruhe
-
frescho
addikt
válasz KROK640 #74579 üzenetére
Kisördög on: Mondjuk a Commodore-ok mellé kellne még mondjuk egy-egy TVC, meg Speccy. Na meg ugye a Primo sem maradhat ki. Ha ezek megvannak, akkor esetleg még valami kis régi Apple is elfér. Egy Mac Classic olyan picike...
Van megoldás amúgy a hobbi vs. kupira. Nekem most van folyamatban a hobbibarlang v2.0 kiépítése.
https://frescho.hu
-
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #74575 üzenetére
#74575:
De 4 MByte volt a teljes memoria, viszont 2-2 feloszlasban osztozott rajta a ketto 3Dfx chip, azaz 2 MByte jutott a texturazonak (TMU) es 2 MByte a framebuffernek (FBU). A Voodoo Rush-nal pedig a legelterjedtebb a 4-2 feloszlas volt a legtobb kartyan. Itt a Voodoonal is hasznalt texturazoeegyseg ugyonugy 2 MByte memoriat kapott, viszont a Voodoonal hasznalt FBU ki lett cserelve. A doksikban FBJ neven emlegettek ezt a chipet. Ez latja el az FBU feladatait, viszont nincs sajat memoriaja. Az eredeti videochippel egy belso PCI buszon at kommunikal es osztozik annak memoriajan is. Viszont ennek hala, nincs is kimondott memoria limitje ilyen szempontbol, mert ha 1600x1200-ra kepes a 2D resze a kartyanak, akkor a 3Dfx resz is kepes ekkora felbontasban renderelni.#74576:
Mar nem sok dolog kot oda, de ha legkozelebb, a mindennapi eletvitelem Budapesten van, de mivel ott nottem fel, ezert a regi dolgaim lelohelye az ott maradt.#74577:
Nalam az ISA hangkartyak pirosak A GUS melle anno azert kerult az ExpertColor MED3931-es OPTi, mert piros volt.#74581:
Az Intel oldalan levo doksikat tudom ajanlani, az elmult 20 percet googlezassal toltottem, de nem talalom ott mar az AGP 1.0 specifikaciot. A 3.0 megvan, de azert keresnem az 1.0-at, mert ott kimondottan kitertek a PCI eszkozok AGP-re ultetesere, hiszen kezdetben kb minden kartya igy erkezett. Az elso igazi AGP-s kartya az Intel sajat karytaja volt, ami beturol-beture tartotta magat a specifikaciohoz. Ezert is texturazott csak a rendszermemoriabol.#74585:
O igen, itt gyonyoruen latszik. Ez Uniiversal AGP slotot csinal? Ott ugye 1.5V es 0.8V signaling is van, amit elo kell allitani, nem eleg az 5V/3.3V.[ Szerkesztve ]
-
-
Czo
őstag
Egyebkent a Wikipedia is irja a labkiosztast, ott is felelmetesen hasonlo a PCI-hoz.
A csatlakozo csak azert "rovidebb", mert ossze vannak tolva a labak. Ha megneztek egy PCI vagy PCI-E kartyat, ott egymas mellett vannak a labak, az AGP-nel viszont 2 sorban. Ezert volt konnyu kinyirogatni ezeket, ha nem volt "bekado pocok" az alaplapon, mert ha nem dugtad be tokig a kartyat, akkor siman elofordulhatott, hogy elcsuzott a 2 sorban elhelyezkedo lab es nem azok jottek a labakon, amiket a kartya vart.
-
KROK640
veterán
válasz balintka #74582 üzenetére
nem baj, szerintem az 1266-os Tualatin is nagyon menő! (főleg hogy nem Celeron, bár abból 1200-as meg 1300-as volt)
Mint írtam ez az etrős D3D kártya lehet kontraproduktív lesz. Tecuhnikailag érdekes lesz biztosan, meg így fullos, DE : A legtöbb korabeli játék (még 2002 őszén is) ha meglátta a Voodo2-t akkor gyorsan megörült neki és be is állította magának, hogy ő bizony azon fog futni. Viszont már a GeF2MX 400-al is az volt a helyzet, hogy sok-sok játékban erősebb volt, mint a 2db 8MB-os Voodoo2 SLIben.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
félisten
-
KROK640
veterán
Na mondjuk a Voodoo1-esek nekem nagyo nerősen kimaradtak, még ismerősi körben sem emlékszem, hogy lett volna valakinek, inkább csak újságokból meg ilyen helyeken találkoztam vele. (meg sok évvel később láttam teszteletlen lomként).
Voodoo Rush-t viszont láttam. Tehát ha jól veszem ki a Vodoo Rushnál volt az FBJ és emiatt akár 1600×1200-ban is tudott rendelrelni. Na most csak azt nem értem, hogy a 3DFX-nél, hogy nem látták, hogy ez lenne a helyes irány?
Voodoo 2 régi játékokra jó volt, szebbek voltak vele, (Carmagedon 2, Tombraider stb.) mint akármilyen D3D-s kártyával, bár azokhoz meg szerintem 1db 8MB-os Voodoo 2 is elég volt." de ha legkozelebb, a mindennapi eletvitelem Budapesten van " - itt nem maradt ki valami?
jah, azt hittem napira Debreceni vagy, mondjuk ha erre jársz és megfelel az idő mindkettőnknek... biztos sok érdekeset tudnál mutatni és nagyon érdekes beszélgetés lenne.#74581:
"Ezert is texturazott csak a rendszermemoriabol." - igen, erre emlékszem, hogy az AGP bevezetése kapcsán azt hozták fel legnagyobb előnynek, hogy elég lesz csak a rendszermemóriát bővíteni ezerrel, és a VGAn meg maradhat 1-2MB mert úgyis a rendszermemóriából textúráz majd. Ehhez képest aztán AGPben 4MB-tól 512MBig voltak kártyák. Nem is tudom, hogy hol siklott félre ez a dolog ...Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
veterán
válasz KROK640 #74591 üzenetére
"Na most csak azt nem értem, hogy a 3DFX-nél, hogy nem látták, hogy ez lenne a helyes irány?"
A Rush-okra irtó szar alsó polcos 2D magokat pakoltak (MX / Alliance Semiconductor), és mivel így alig fogyott, egyáltalán nem lep meg, hogy nem feccöltek több energiát ebbe az irányba.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Bile Demon
őstag
válasz KROK640 #74591 üzenetére
Eleinte a 3DFX-nél nem tudtak és nem is akartak 2D gyorsítót csinálni.
Később meg már akartak, de továbbra sem tudtak.
A Rush-ra tettek egy másik 2D chipet. [link]
A voodoo3 nál már egybe volt integrálva, nem is volt rossz a 2D rész. Viszont a kártya az AGP tudását semennyire nem használta még ki.Rendszermemóriából textúrázás:
Geforce 256 DDR-nél a memória sávszélesség: 4800MB/s
Radeon 9800 PRO-nál: 21.76GB/s
AGP 2x: 533MB/s
AGP 8x: 2133MB/s
PCIe 3.0 x16: 16GB/s[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
veterán
válasz Bile Demon #74593 üzenetére
"Rendszermemóriából textúrázás:
[...]"
És akkor ezek még a buszokra tekintett elméleti maximális throughputok. Késleltetésről szó sem esett - sem arról, hogy néha-néha azért parancsok is mászkálnak a CPU-GPU között, a burst átvitelbe bekavarva.TL;DR: a rendszer RAM mint grafikus memória egy ótvar elhibázott koncepció volt.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
zotyesz66
őstag
Amúgy volt 1 gigás AGP kártya is a Radeon 4650 AGP "személyében". De a leggyorsabb az 512 megás Radeon 3850.
-
nagyúr
válasz zotyesz66 #74595 üzenetére
Én úgy tudtam, hogy a HD 3870 AGP a leggyorsabb.
A 4650 "butított" cucc, még a 4670 sem fogja be mindenben a 3850-et sem, nem hogy a 3870-et.RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Fenyő
őstag
Sziasztok,
Akinek akad Inno3D GF3Ti200-as karija meg tudná nézni (mérni), hogy a kártya hátoldalán közvetlenül az egyik hűtőrögzitési pont melletti R244-es ellenállás mekkora? A körülette levőkből 103-asra tippelnék, de jobb lenne nem tippelni.
Előre is köszönöm a fáradtságot ha vki megnézni.Nem küldhetsz privát üzenetet saját magadnak!
-
Czo
őstag
Szerintem, amikor megszuletett az AGP otlete es az, hogy lehessen texturazni a rendszermemoriabol, akkor meg draga volt a memoria. Marmint, a Voodoo elott is leteztek 3D gyorsitasra hasznalt eszkozok, csak akkor annyira draga es "luxus" volt a memoria, hogy nem lett volna logikus, a rendszermemoriaval kozel megeggyezo meretu memoriat beledobni csak a videokartyaba, hogy csak akkor, amikor 3D kell, akkor hasznalva legyen (A voodoot is az hivta le a hetkoznapi PC-hez, hogy elviselhetove valt 8db EDO ramchip ara). A technologia viszont lehetove tehette volna a gyartoknak, hogy az ultra olcso szegmensbe megsporoljak a gyors VRAM arat. Voltak is ilyen probalkozasok, pl a dedikalt rammal nem rendelkezo TNT az Ali chipsetben, de alapvetoen nem volt elterejdt. Aztan vegulis mondhatjuk, hogy a dolog kesobb megiscsak "bejott", mert ma az integralt grafikus vezerloknel az a trendi, hogy a rendszermemoria lesz minden videoram forrasa.
#74591:
De par szo kimaradt viszont sikeresen osszeraktad -
kovy79
őstag
Van valakinek olyan usb-s hangkártyával tapasztalata, ami W98 alatt mindennel rendben működik?
Az alaplapi ALC880-hoz nincs W98 driver, ami olcsó usb-s hangkártyám van, azzal meg kb. minden második játéknak nincs hangja (pedig a W98 rendben felismeri, mint USBSoundcard).''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006