Hirdetés
Bevezető
A Xiaomi sokak szerint csak azért nem szállított le 100 millió okostelefont 2017-ben, mert egyszerűen nem tudott annyit legyártani. A 96 milliós szám így is meggyőző: egy év alatt 56%-kal nőtt piaci részesedésük, 2018 pedig még sikeresebbnek ígérkezik, ahogyan a Huawei, az Oppo és a Vivo is erősíthet. Kiviláglik viszont az is, hogy a kínai vállalatok viharos fejlődése nincs mindig szinkronban kommunikációjuk érettségével: a LeTV pár éve poénosnak gondolta az Apple-t Hitlerhez hasonlítani, a Huawei pedig az eleve problémás amerikai kapcsolatokra tett rá pár napja egy lapáttal azzal, hogy fabrikált vásárlói értékelések írására buzdította Facebook rajongóit, tesztkészülék megnyerésének reményében.
Ehhez képest a Xiaomi csak egy kisebb égésbe futott bele. A gyártó saját felülete a MIUI, ami Ázsiában óriási népszerűségnek örvend, a Redmi 5, az 5 Plus és a Note 5 Pro egyaránt ennek kilencedik iterációját használja. De kipróbálta magát a gyártó vegytiszta Androiddal is, a Mi A1 pedig a mi legerősebb elismerésünket is besöpörte. A Xiaomi mégis abban a reményben nyitott szavazást MIUI vs. Android One kérdéskörben, hogy majd a rajongók jól hazabeszélnek. Aztán, amikor kiderült, hogy a Twitter szavazók többsége mégis a vegytiszta felületre esküszik a gyártóival szemben, a Xiaomi gyorsan törölte a szavazást, hátha az internet korában nem marad nyoma a dolognak. Hát maradt…
Olyannyira rosszul sült el a dolog, hogy a rivális OnePlus kapott az alkalmon, és megpróbálta kifigurázni, a saját OxygenOS vs. tiszta Android felület kérdéskörét szavazásra bocsátva. A vezérigazgató büszkén kérte is, hogy „ne töröljétek ezt a szavazást!”, persze akkor még úgy festett, az OxygenOS nyer, a voksolás lezárultára viszont ezúttal is a tiszta Android felé billent a mérleg nyelve. A OnePlus legalább emelt fővel viselte az öngólt, megjegyezve, hogy odafigyel majd a visszajelzésekre felülete még jobbá tételéért, a közösségi közjáték mindenesetre jól mutatja, hogy lenne mit javítani az érintett márkáknak a kommunikáción.
A Redmi 5 Plus a OnePlus 5T társaságában [+]
A szavazós incidens emellett arra is rávilágít, hogy bár Ázsiában pont a MIUI és szolgáltatásai tolták meg a Xiaomi szekerét, nyugaton a Google által nyújtott, letisztult rendszeralap lehet a felemelkedés kulcsa. Azért is releváns a rendszerkérdés, mert a most bemutatásra kerülő Redmi 5 Plus és a később forgalomba kerülő Redmi Note 5 Pro egyaránt a Mi A1 házon belüli riválisa, és hacsak a készlet nem szab neki határt, itthon is kirajzolódhat, vajon a MIUI, avagy a vegytiszta zöld robot kell-e a népnek. Ezek az eszközök ugyanis legkisebb negatív utóíz nélkül néptelefonok: ár/érték arányban borzasztóan erősek, a hibák száma pedig egyre csak fogy, a B20-as vagy nyelvi hiányosságok pedig már rég a múlt homályába vesztek.
Szerencsére nem döntöttek a fejünk felett: mindkét szoftverfelülettel vásárolható itthon Xiaomi phablet, ez pedig összehasonlítási lehetőséget ad a szoftveres tudás, a hardveres teljesítmény és persze az ár oldaláról. Most tegyük félre az 5,7”-es Redmi 5-öt (azt is leteszteljük), mert az a 4X-et váltja. A Mi A1-nek jelenleg az 5,99”-es Redmi 5 Plus állít igazán komoly konkurenciát, hiszen érezhetően olcsóbb, 18:9 arányú képernyője dominánsabb az előlapon, akkumulátora pedig méretesebb, amire a Mi A1 frissebb Androiddal és dupla hátlapi kamerával válaszol. Mindkettőre rálicitál a Note 5 Pro (itthon szimplán Note 5 néven kerülhet forgalomba), fürgébb hardverrel, de nem kizárt, hogy idővel befut a Mi A2 is, tovább növelve a tétet. A mobilvilág már csak ilyen: mi is kapkodjuk a fejünket, hogy az adott ársávban és méretkategóriában éppen melyik a legtutibb Xiaomi, és nem biztos, hogy van rá egyféle válasz. Ami bizonyos, az EuStocktól befutott Redmi 5 Plus doboz tartalma: a narancssárga fedél alól némi leírást, egy microUSB kábelt, egy európai, 5V / 2A-es töltőt, egy SIM-tűt és egy sötét, áttetsző tokot lehet előcsalni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!