Opel Mokka-e menetpróba

Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

Hirdetés

Belső tér, Pure Panel

Amennyire új és szokatlan a Mokka külseje, annyira ismerős és Opel-szerű a belseje. PSA-Stellantis befolyástól függetlenül megmaradtak a gyártóra jellemző legfőbb elemek, aki márkahű tulajdonosként az elmúlt bő 10 év Opeljeinek valamelyikében ült, az valószínűleg rengeteg ismerős kapcsolóval, gombbal fog találkozni. Pure Panel néven hivatkoznak a teljes belső formatervre és a kijelzőpárosra, de a Pure-ság itt nem abból áll, hogy még a legalapvetőbb funkciókat is az érintőkijelzőről kell vezérelni, sőt, egyik fő fejlesztési elvként tűzték ki, hogy a modernség mellett ne tűnjenek el a hagyományos kezelőszervek, amik sokkal inkább lehetővé teszik rutinszerű kezelést, mint az érintős menüben való pötyögés.


[+]

Éppen ezért rengeteg gombot találunk odabenn, bal oldalt, szokásos helyen a világításkapcsolót és a kijelző fényerőállítóját (ez jellemzően nagyon hiányzik például a konszerntárs Peugeot-kból, középen pedig egy teljes értékű klímavezérlőt, hangerőszabályzót, rádió-bekapcsológombot, fölötte a menürendszer fő nézeteinek előhívóját, a képzeletbeli váltókar előtt, a képzeletbeli kardánalagúton pedig olyan vezetési funkciókat, mint a sávtartó, a parkolószenzorok ki- és bekapcsolása, illetve az automatikus parkolás előhívója. Szintén logikusan van elrendezve a multikormány, bal oldalt jellemzően tempomat-opciókat látunk (ami sokkal prakitkusabb, mint a legtöbb PSA-nál a láthatatlan helyen lévő kar), illetve ide került a kormányfűtés gombja, jobb oldalán pedig a zene- és hangvezérlési funkciók vannak, egy hangerőállító pöcök társaságában. Itt fel lehet fedezni némi logikátlanságot, hiszen a fel-le opciók jelentik például a számléptetést, és bár simán elférne, még egy perjellel sem rakták oda, hogy melyik léptet előre és melyik hátra. Ez nyilván túlélhető probléma.


[+]

A Mokkában már egyáltalán nem fogunk hagyományos műszeregységet találni, az alapfelszereltség részeként 7 + 7 hüvelykes kijelzőkkel találkozunk a kormány mögött, illetve középen, a komolyabban felszerelt modellek azonban 12 + 10 hüvelykes kijelzőpárost kapnak, ezt lehet látni a mi fotóinkon is. A funkciólista, illetve a menürendszer teljes egészében a PSA-féle iskolát követi, vannak kisebb-nagyobb fordítási és logikai bakik (amiket egy korábbi, igaz Peugeot e-2008-as videónkban alaposabban is bemutattunk), de az idegesítő és kvázi fölösleges figyelmeztető jelzések szerencsére kimaradtak, a konvencionális jelleget pedig a 3D-műszerfal elhagyása képviseli, pontosan ugyanazok a funkciók és nézetek (navigáció, vezetési adatok, akkumulátorkapacitás, média, hatótáv, stb.) elérhetők az Opelnél is a bajuszkapcsolóról váltogatva, de 3D-megjelenés nélkül. Középen mindent részletesebben látunk, és a teljes értékű beállítások is innen érhetők el. A rendszersebesség inkább elfogadható, mintsem jó, de fagyással egyáltalán nem találkoztunk.


[+]

Érdekes kérdés az Android Auto és az Apple CarPlay rendszer, ami nagyon sokáig alapfelszereltség volt a nagy kijelzővel szerelt Opeleknél, most azonban nem az. Ha valaki a szerényebb kivitelű Edition csomagot választja, a 7+ 7 hüvelykes kijelzőjére kizárólag egy masszív, 350 ezer forintos felár ellenében kaphatja meg a rendszert, igaz, abban már a TomTom navigáció is benne foglaltatik. Elegance felszereltség esetén saját navigáció megvásárlása nélkül is adott az Android Auto és Apple CarPlay lehetősége, és onnantól fogva alapfelszereltségként jön. Type-C sajnos nincs az autóban, előre egy, hátra két darab USB-A port jutott a különféle eszközöknek.


[+]

Jó tudni, hogy az OpelConnect is alapfelszereltségként jön, ráadásul nem csak a biztonsági funkciókat, de a kényelmieket sem kell időszakosan előfizetni, jelen állás szerint legalább 3 évig, de amíg van 3G-hálózat, addig biztosan ingyen járnak a felhasználóknak azok a komfortfunkciók, amiknek segítségével távolról ellenőrizhetjük az autó töltöttségét, megnézhetjük, hol parkoltunk, vagy épp időzíthetünk előfűtést, ami nem is emészt fel energiát az akkumulátorból, ha töltőn van a kocsi, sőt, még az akksi temperálását is megcsinálja, tehát elméletileg még jobb fogyasztást is elérhetünk vele. Az autó papíron kettes szintű önvezetésre képes, a gyakorlatban ez sokkal inkább egy önálló parkolási segédben, egy sávtartó asszisztensben és egy távolságtartó tempomatban nyilvánul meg, olyan eset viszont nem fordulhat elő 1-2 másodpercen túl, hogy teljesen elengedjük a kormányt, mert még ha látja a sávokat és az út felfestett szélét az autó, akkor sem engedi, hogy a sofőr csak hátradőljön és élvezze az utazást. A jelenlegi képességei mellett ez nyilván jobb is így, mindenesetre önvezetésnek még túlzás hívni.

Elöl megvan az alcantara, hátul sima műanyagburkolattal találkozunkElöl megvan az alcantara, hátul sima műanyagburkolattal találkozunk Elöl megvan az alcantara, hátul sima műanyagburkolattal találkozunk [+]

Ami az anyaghasználatot illeti, kissé kettősek az érzéseink. Örülünk annak, hogy csinos és kellemes fogású alcantara-betétet is lehet kérni az első ajtók borításába, de szomorú, hogy a hátsó ülésen ilyen felszereltség mellett is pőrén árulkodik a műanyag. Nagyon kellemes a kormány fogása, a gombok tapintása, viszont sok a keményebb, kopogósabb műanyag, és rengeteg helyen van zongoralakkos bevonat, ami ujjlenyomatos és poros lesz, és ami a sok törölgetéstől villámgyorsan lehet később mikrokarcos. Mindazonáltal az ülések kényelmesek, a vezetőnek egészen kellemes masszázsfunkció is jár megfelelő felárért. Előre-hátra tudjuk tologatni a könyöklőt, de a magassága fix, és őszintén szólva a legelső állása sem az elképzelhető legkényelmesebb, én bőven húztam volna még előre, mindazonáltal az alatta lévő tároló aránylag bőséges, és az előtte levő pohártartók is kényelmesen elnyelik a fél literes palackokat vagy poharakat, egész konkrétan kettőt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Azóta történt

Előzmények

  • Peugeot e-208 menetpróba

    Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

  • Beültünk az új, elektromos Opel Mokkába

    Nagyon megváltozott a Mokka: a cég megcsinálta az utóbbi évek egyik legdögösebb formatervét, ami kijelöli a márka design-jövőjét, a technika jelentős részét pedig ismerjük egy jelenleg is kapható PSA-társból.

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

Hirdetés