Téli hatótávban fejlődnek nagyot az elektromos Opelek

A Corsa-e és a Mokka-e modellek hatótávja 359 és 338 kilométerre növekedett, mindezt azonos akkumulátorral, egy-két optimalizálás bevetésével.

Az elektromos autók elérhető hatótávját leginkább az akkumulátor méretének és kapacitásának növelésével szokták bővíteni, viszont a modellciklus közepén sokszor néhány egyszerű optimalizálás is elég ahhoz, hogy több kilométert tudjunk megtenni, szinte ugyanazzal az autóval. A nálunk is járt Corsa-e WLTP hatótávja 330 helyett most már 359 kilométer, a hasonló technikával felvértezett Mokka-e esetében pedig 324 kilométerről ugrottunk 338-ra, ám ezek csak az elméleti számok, a gyakorlatban az Opel szerint a téli fogyasztás javult látványosan, így százalékosan még jobb hatótávokat érhetünk el rossz időben.


[+]

Mi történt az autókkal? Egyrészt, a fűtő- és szellőzőrendszer működését optimalizálták, a hőszivattyúhoz tartozó szenzorrendszert fejlesztették, a hajtás áttételét pedig növelték, így a menet közbeni fordulatszámokat csökkentették, 9,71-ről 8,68 lett az új áttétel: végsebesség szempontjából ez nem jelent változást, mert a 150 km/h eddig is elektronikusan korlátozott volt, a gyorsulás tompult valamelyest, de a 9 helyetti 9,2-es érték (Mokka-e) biztosan nem lesz perdöntő ebben a kategóriában. A motorok maradtak 136 lóerősek és 260 Nm nyomatékúak, a bruttó akkumulátorkapacitás pedig továbbra is 50 kWh.


[+]

Némi változást jelentenek az A+ energiaminősítésű gumiabroncsok is, amik a Corsa-e esetén 16, a Mokka-e esetén pedig 17 hüvelykes keréktárcsán feszülnek. A Mokka-e esetén a korábbi, hivatalos fogyasztási érték 17,4 - 17,8 kWh/100 km volt, mostantól viszont 15,8 - 16,2 kWh/100 km-rel lehet számolni. Az Opel ismét hangsúlyozza 2024-ig a teljes palettáját szeretné elektromos változatban is kínálni, 2028 után pedig teljes mértékben az akkumulátoros elektromos hajtású modellekre koncentrál majd a márka az európai piacon.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Előzmények

  • 2023-ban jön az első elektromos Opel Astra

    Az ősz első napján lezajlott az új Astra hivatalos bemutatója: a plug-in hibrid modell mellett teljesen elektromos Astra-e is érkezik.

  • Opel Mokka-e menetpróba

    Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

  • Alternatív hajtás: 2021-ben is rengeteg elektromos autót várunk

    Idén még színesebbé válik a villanyautók piaca, rengeteg új típussal számolhatunk, viszont az elérhetőség kérdése és a várakozási idő továbbra is kardinális problémát jelenthet.

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?