A Grandland facelifttel mutatja meg új arcát az Opel

Nagy változások történnek a cég életében, nem csak az anyacég lett új, hanem a hazai importőr is lecserélődött.

Az Opel budapesti rendezvényén nem csak a Vizor formájában találkoztunk a márka új arcával, hiszen a PSA-Stellantis konszernváltással párhuzamosan a hazai forgalmazás is megváltozott, a Wallis csoport nyerte el a márka importőri jogait. Konszernek ide vagy oda, de továbbra is német mérnökök által és nagy részben német gyártósorokon készülnek az Opelek, a gyártó pedig kifejezetten büszke a nemzeti identitására, és persze arra, hogy egy azonos platformra nagyon más jellegű autókat tudnak csinálni, mint amit a francia köntös alapján elképzelnénk.


[+]

Rengeteg apró példán át lehet szemléltetni azt, hogy milyen egy egyszerűbb, konzervatívabb Opel szemben egy kicsit izgalmasabb, fiatalosabb, de valamelyest nehezebben kiismerhető Peugeot felhasználói élményével szemben, de ami talán ennél is meglepőbb, hogy egy aprónak tűnő, ciklusközi facelift mennyire meg tudja változtatni egy autó teljes megjelenését.


[+]

Fotónkon jobb oldalt látható a kifutó, 2017-ben megjelent Grandland X, mellette pedig kékben az új Grandland: ha szemből nézünk rájuk, teljesen más autónak tűnik az utód, de jobban megnézve a lámpán, a lökhárítón és a Vizor névre hallgató orr-idomon kívül semmilyen eltérés nem látható, még a sárvédőelem és a motorháztető is csereszabatosnak tűnhet. Persze a változások sora nem ért véget itt: a tetősín és a lefényezett oldalelemek miatt jelentőset változott az autók profilja, és technikai újdonságokból is jutott egy szép adag.


[+]

Egyrészt az extralistán olyan elemek jelentek mint, az éjjellátó (Night Vision) rendszer, ami többek közt hőkamerás letapogatással segít nekünk éjjel meglátni a gyalogosokat, kerékpárosokat, vadakat, de 84-84 részből álló IntelliLux LED Pixel világítás is rendelhető lesz mellé, ami jóval nagyobb biztonságot ad az esti utazásokhoz, automata módjával pedig úgy teszi ezt, hogy közben a szembejövőket sem vakítjuk el a fényszórónkkal. Vezetéstámogató rendszerekből jut még bele sávtartó asszisztens, ami ebben a modellben szintén újdonság.

Odabent pedig szintén a szokásos változások érhetők tetten, a Pure Panel akár 10 + 12 hüvelykes kijelzőpárossal is tud érkezni, de mostantól egyik Grandlandban sem lesz hagyományos, órás műszerfal, hiszen a 7 + 7 hüvelykes kijelzőpár alapszinttől része lesz a felszereltségnek. Az AGR minősítésű első ülésekhez mostantól nem csak ülésfűtés, de szellőztetés is rendelhető, és hátul is megjelent a fűthető ülés opciója.

AGR minősítésű, hűtött-fűtött, memóriás első üléspár jellemző a fullos Grandlandra
AGR minősítésű, hűtött-fűtött, memóriás első üléspár jellemző a fullos Grandlandra [+]

Mi egy rövid teszt erejéig az összkerékhajtású plug-in hibrid modellt próbáltuk ki, ez a Grandland csúcsváltozata, ami méretéhez és általános jellegéhez képest döbbenetes erőt képvisel: 300 lóerővel és 520 Nm nyomatékkal masszívan felülírja azt, amit egy ekkora kiterjedésű Opeltől alapvetően elvárnánk, az 6,1 másodperc körüli 0-100-as gyorsulás tényleg meglepő, persze a hátsó villanyhajtás és az elöl lévő benzinmotoros hajtás szeparáltan érződik egy-egy kanyarból történő kigyorsításkor, de méreteit és tömegét ügyesen palástolja a fölényes erőtartalék, persze a magas súlypont, a nagy tömeg és a lágy futómű egyáltalán nem teszi sportautóvá a méretes SUV-t.


[+]

A 13,2 kWh kapacitású akkumulátora nem nagy, városi villanyautónak tényleg csak rövid távokra tudjuk használni, és bár elektromos menetmódba kapcsolva tényleg nem indítja be a benzinmotort, de hatótávja nagyon korlátozott, a 65 kilométeres gyári adatot kissé túlzottan optimistának éreztük, igaz, egy nap alatt erről nem tudtunk konkrétan megbizonyosodni. Alapáron 3,7 kW-os tölthetőség jár, de opcióként a 7,4 kW-os töltési lehetőség is kérhető, a benzintank viszont csak 43 liter, tehát nagyon hosszú autópályás meneteknél a szokásosnál több tankolással kell számolnunk a plug-in hibrid modellnél.


[+]

Az Opel középtávú céljai között szerepel, hogy villanyosítsák a teljes palettájukat, az európai piacon ez már 2028-ig megtörténhet, addig viszont arra törekszenek, hogy modelljeiket a lehető legszélesebb motorválasztékkal árulják az ügyfeleik számára, a Grandland esetén ez benzines, dízel és plug-in hibrid változatokat jelent, a teljesen villanyos modell még egy darabig várat magára a típusnál. Ha 2028-tól tényleg elektromos márka lesz az Opel, akkor elképzelhető, hogy ezek az utolsó hagyományos, belsőégésű motorral szerelt Grandlandok, amiket jelenleg még 1,2-es, turbós benzinmotorral és kézi váltóval is meg lehet venni, és az 1,5-ös dízel is megmarad lehetőségként, 130 lóerővel és nyolcfokozatú automata váltóval. Az új Grandland alapára 8 millió forint, a plug-in hibrid viszont már 13,5 millió körül fog alakulni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Előzmények

Hirdetés