Opel Mokka-e menetpróba

Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

Hirdetés

Tölthetőség, árak, összegzés

Villámtöltésből tehát a szokásos 100 kW-os DC érhető el, ez a különösen hosszú utakon nagyon sokat jelenthet, de persze a mindennapokban nyilván nem ezeket lesz érdemes és gazdaságos használni. Az autóból AC tölthetőség szempontjából érkezik 1 x 32 amperes, tehát 7 kW-os modell, illetve némi felárért ezt lehet bővíteni 3 x 16 amperre, ami már 11 kW-ot jelent, és 0-100%-ra 5 óra alatt feltölthetjük vele a kocsit, persze ehhez már potens otthoni hálózat kell, és nem árt beszerezni egy wallboxot sem. Ha valaki az autóhoz járó, sima konnektoros töltőt használja otthon, azzal 1,7 kW-nyi teljesítménnyel tud tölteni, ez nyilván semmilyen hálózatot nem terhel meg komolyabban, cserébe 6-10 km-nél több hatótávot nem is tudunk vele tölteni óránként, ez legfeljebb egy közepes napi ingázást fed le az agglomerációból, de sokaknak elég lehet, és a gyártó tapasztalata szerint sokan így használják a kocsikat.

A cserélhető fejű töltő komplex megoldást jelenthet, kis helyigénnyel
A cserélhető fejű töltő komplex megoldást jelenthet, kis helyigénnyel [+]

Számomra kissé furcsa volt, de jobban belegondolva érthető, hogy nincs túl nagy népszerűsége az univerzális töltőnek, ami ugyan tényleg mindenre jó, de elég drága és kissé körülményes a használata. Miről is van szó? A gyártó még korábban prezentált egy olyan töltőkábelt, aminek fali végei modulárisak, tehát szétszedhetők és cserélhetők, így van hozzá sima 230-as aljzat, háromfázisú töltőfej és Type 2-es vég is, tehát mindenre jó, és mi is nagy megelégedéssel használtuk. A probléma az, hogy ilyenkor a kábelvastagságot és a töltőegységet is a legnagyobb teljesítményhez kell méretezni, tehát a kábel nagy, nehéz, ebből adódóan kissé körülményes kezelni, és van egy kis bőröndje is, ami kifejezetten sok helyet foglal a csomagtartóban. 400 ezer forintos bruttó ára persze lehet mérsékeltebb, akár egy-egy kereskedő az autóhoz adott extra kedvezményével, de ha a teljes árát kell kifizetni, és az ügyfélnek van olyan hálózata otthon, hogy ki tudja használni a komolyabb töltőfejet, akkor a legtöbben inkább otthoni wallboxot, illetve a csomagtér aljára elhelyezhető Type2-es kábelt választják, árban szinte alig van különbség, de akkor két eszközünk van egy helyett, és több hely marad a csomagtartóban.

Érdekes formatervi trükk: lent kiemelve a ködlámpa, fent pedig áttetsző a pótféklámpa búrája
Érdekes formatervi trükk: lent kiemelve a ködlámpa, fent pedig áttetsző a pótféklámpa búrája [+]

Egy benzines Mokka itthoni alapváltozata 6,2 millió forintba fog kerülni, az elektromos változat viszont ennél lényegesen drágább lesz, de hivatalos ára még nincs. Előreláthatólag a komolyabb Elegance felszereltséggel együtt is 12 millió forint alá kerülhet be a modell, de a véglegesre optimalizált felszereltségi csomag annak függvényében alakul majd, hogy miképp, milyen összeghatárral indul újra az állami támogatás. Mindazonáltal elektromos változatból is lesz nagyon szerényen felszerelt típusváltozat, amiknél a kulcs nélküli nyitás és indítás, a LED lámpacsomag és az elektromos kézifék jelenti a legkomolyabb extrákat, ez jó eséllyel nagyon versenyképes áron szállhat ringbe a következő hónapokban. És persze ott lesz a csúcsmodell is, amiben már masszázsülés, mindenféle alcantara-betét, önparkolás, 12 + 10 hüvelykes kijelzőpár és számos egyéb extra is jár.

Az Opel Vizor nagyon jó irányt ad a gyártó jövőbeli formaterveihez
Az Opel Vizor nagyon jó irányt ad a gyártó jövőbeli formaterveihez [+]

Már a statikus bemutatón is nagy érdeklődéssel figyeltem a Mokka-e formatervét, a rövidke teszt alatt azonban leginkább arra voltam kíváncsi, hogy egy hét különbséggel átülve egy közvetlen platformtársból vajon érezni fogom-e, hogy mitől lesz ez egy Opel, az a másik, azonos gyártótól, azonos technikai háttérrel megáldott, mégis teljesen más márkafilozófiával megáldott termék pedig egy Peugeot. A márkaidentitást viszont szerintem abszolút sikerült megőriznie az Opelnek, és őszintén reméljük, hogy a PSA-Stellantis olvadás sem jelent majd komolyabb hátrányt a gyártónak. 2021-ben láthatóan az óriáskonszernekkel, végletekig optimalizált fejlesztési költségekkel, és a korábbiaknál sokkal agresszívebb badge engeineeringgel lehet definiálni a fejlesztési irányt, de véleményem szerint a PSA-Opel között ez jól sikerült, a második generációs Mokka pedig már most egy sokkal emlékezetesebb termék, mint az egyébként szintén kiváló, de jóval középszerűbb előd volt.

szentkuti11

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Azóta történt

Előzmények

  • Peugeot e-208 menetpróba

    Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

  • Beültünk az új, elektromos Opel Mokkába

    Nagyon megváltozott a Mokka: a cég megcsinálta az utóbbi évek egyik legdögösebb formatervét, ami kijelöli a márka design-jövőjét, a technika jelentős részét pedig ismerjük egy jelenleg is kapható PSA-társból.

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

Hirdetés