Hirdetés

Nubia Red Magic 3s - nehéz-tüzérség

A Nubia Red Magic 3s nyers ereje letaglózó, a játékélmény kifogástalan, de mint hétköznapi készülék, kissé kényelmetlen. És óriási.

Hardver, szoftver

A hardver abszolút csúcskategória, ami esetünkben (a Barcelona színű készülék) 12 GB rendszermemóriát és 256 GB UFS 3.0-s belső tárhelyet jelent a Snapdragon 855+ szett mellé, a teljesítménnyel természetesen véletlenül sincs probléma, a ventilátorral és folyadékhűtéssel is támogatott rendszer kifogástalan játékélményt és általános sebességet jelent megfejelve a (kissé túlzottan is) nyers Androiddal és a 90 Hz-es panellel. Ezzel együtt a fém ház érezhetően melegszik, a teljesítmény viszont stabil, a ventilátor jól hallhatóan dolgozik rajta, hogy egyrészt ne kelljen visszafogni a teljesítményt, másrészt gyorsan normalizálódjon a hőmérséklet.

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Nubia Red Magic 3s OnePlus 7 Pro Xiaomi Mi 9T Pro Asus RoG Phone II Samsung Galaxy Note10 Huawei Mate 30 Pro
Rendszerchip Snapdragon 855+ Snapdragon 855 Snapdragon 855 Snapdragon 855+ Exynos 9825 HiSilicon 990
AnTuTu Bench. 8.x 493188 pont 457803 pont 430858 pont n/a 426771 pont 471449 pont
Geekbench 5 (single/multi) 776 / 2342 pont 782 / 2722 pont 743 / 2747 pont 769 / 2819 pont 839 / 2363 pont 771 / 2953 pont
GFXBench Car Chase onscreen 41 fps 19 fps 36 fps 41 fps 39 fps 34 fps
GFXBench Car Chase offscreen 47 fps 42 fps 42 fps 47 fps 43 fps 42 fps
GFXBench Man. onscreen 88 fps 53 fps 60 fps 61 fps 60 fps 60 fps
GFXBench Man. offscreen 111 fps 98 fps 100 fps 110 fps 100 fps 118 fps
AndroBench Sequential Read 1453,66 MB/s 1426,69 MB/s 843,03 MB/s 1493,66 MB/s 1544,61 MB/s 1747,84 MB/s
AndroBench Sequential Write 383,86 MB/s 207,22 MB/s 191,28 MB/s 395,07 MB/s 587,57 MB/s 401,35 MB/s
AndroBench Random Read 174,59 MB/s 162,83 MB/s 144,92 MB/s 184,44 MB/s 185,89 MB/s 216,36 MB/s
AndroBench Random Write 157,95 MB/s 25,10 MB/s 136,22 MB/s 170,81 MB/s 171,63 MB/s 259,52 MB/s

[+]

Az Android 9 Red Magic 3s-en futó verziója még külön megnevezést sem kapott, csak néhány egyedi, dinamikus (vagy élő) háttérképet. Se ikonkészlet, se egyedi téma, sem különösebb kényelmi funkciók, leszámítva a Game Space 2.1-es felületet. Ezen kívül a még mindig augusztusi biztonsági csomaggal dolgozó rendszer olyan fapados, amennyire csak lehet. Azért a gesztusvezérlés, vagy legalább a virtuális navigációs gombok sorrendjének módosítása igazán elfért volna. Főleg, hogy irtó nagy a készülék, a vissza gombot pedig a bal oldalon fixálták.

[+]

Az ég világon semmi nincs a hellyel-közzel (van angol és spanyol menüpont is) lokalizált rendszerben, csak az értesítési pöttyök, osztott képernyős mód, a kamera gyors megnyitása bekapcsológombbal és a csörgés némítása a bekapcsoló- és hangerő gomb együttes megnyomásával. Az AMOLED panel ellenére nincs Always on Display, nincs Digitális jóllét, cserébe lehet művészkedni a hátlapi LED csík és a logó világításával. A szoftvereket egytől egyig a Google szállította, csak egy saját galériát és egy felhasználói kézikönyvet kapunk pluszba. Nem mintha ez baj lenne.


[+]

A lényeg úgyis a dedikált kapcsolóval előszedhető Game Space 2.1, ami egyrészt remekül néz ki, másrészt rengeteg testreszabási lehetőséget nyújt a játékélmény optimalizálására. Itt lehet például játékonként eltérő funkcióval ellátni az érintésérzékeny vezérlőket (trigger) és az ujjlenyomat-olvasót, szabályozni a ventilátor működését, priorizálni a CPU-t vagy a GPU-t, ami automatikus módban dinamikusan vált a helyzetnek megfelelően. Energiahatákonysági megfontolásokból egyébként kérhetünk fix 60 Hz-es vagy dinamikus megjelenítést is.


[+]

Lehet készíteni gyors képernyőképet vagy felvételt, amit aztán a Red Magic mappában gyűjt a rendszer, egyes automatikus képernyővideó és rögzítő funkciók viszont kizárólag PUBG Mobile-ban működnek, a 4D Shock rezgő visszajelzés viszont Asphalt 9-cel és Knives Outtal is használható. A hívásblokkolás vagy az értesítések szűrése alapfunkció, a Stand by pedig a memóriában tartja a játékot akkor is, ha lezárjuk a kijelzőt. Ez néha egyébként befagy, akkor sajnos ki is kilép a játékból. Egyelőre nem egy életbiztosítás, ne a legjobb körben próbálkozzunk vele.


[+]

Viszont amennyire érintetlen a rendszer, annyira instabil tud lenni. Laggolásnak nyoma sincs, de rendszeresen lefagyogatott egy-egy pillanatra, a nagyobb baj viszont a teljes összeomlás, ami szintén előfordult. Kétszer. Ilyenkor kikapcsolni hosszas kínlódás után, ránézésre véletlenszerűen lehetett, előtte pedig a zárolás feloldásával kell küzdeni, mert nem működik az ujjlenyomat-olvasó. Mármint egyáltalán nem aktív a felület. Előfordulhat még, hogy a gyorskapcsolópanel makacskodik, ilyenkor már számítani lehet a zárolt képernyő áttűnésére azon a felületen, ahol éppen vagyunk, csak éppen feloldalni nem lehet, mert az alatta lévő, befagyott felület aktív, nem a zárolt képernyő. Ha arcazonosítás is be van állítva, teljes a káosz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Nubia Z20 - OLED-en dupláz

    Dupla kijelzőjével igazán egyedi lett, és Magyarországról is könnyen elérhető a gyártó csúcsmodellje, aminek szinte semmilyen téren sem kell szégyenkeznie.

  • ASUS ROG Phone II - túlnövi a feladatot

    Reneszánszukat élik a játékra kihegyezett mobilok, a ROG márkanevet működtető ASUS-tól pedig el is várjuk, hogy komolyan vegyék a műfajt: de vajon tényleg ez ma a legjobb gamer mobil?

  • Jövő hónapban érkezik a Nubia Red Magic 3s

    Mármint Európába. A ráncfelvarráson átesett Red Magic 3 már egy ideje elérhető Kínában.

  • Bemutatkozott a Nubia Red Magic 3S

    A gamer közösség kedvére próbáltak tenni a Snapdragon 855+-szal, az UFS 3.0-s tárolóval, a frissített hűtési rendszerrel és a 90 Hz-es képfrissítési rátával.

Hirdetés