Hardver, szoftver
A hardver abszolút csúcskategória, ami esetünkben (a Barcelona színű készülék) 12 GB rendszermemóriát és 256 GB UFS 3.0-s belső tárhelyet jelent a Snapdragon 855+ szett mellé, a teljesítménnyel természetesen véletlenül sincs probléma, a ventilátorral és folyadékhűtéssel is támogatott rendszer kifogástalan játékélményt és általános sebességet jelent megfejelve a (kissé túlzottan is) nyers Androiddal és a 90 Hz-es panellel. Ezzel együtt a fém ház érezhetően melegszik, a teljesítmény viszont stabil, a ventilátor jól hallhatóan dolgozik rajta, hogy egyrészt ne kelljen visszafogni a teljesítményt, másrészt gyorsan normalizálódjon a hőmérséklet.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Nubia Red Magic 3s | OnePlus 7 Pro | Xiaomi Mi 9T Pro | Asus RoG Phone II | Samsung Galaxy Note10 | Huawei Mate 30 Pro |
Rendszerchip | Snapdragon 855+ | Snapdragon 855 | Snapdragon 855 | Snapdragon 855+ | Exynos 9825 | HiSilicon 990 |
AnTuTu Bench. 8.x | 493188 pont | 457803 pont | 430858 pont | n/a | 426771 pont | 471449 pont |
Geekbench 5 (single/multi) | 776 / 2342 pont | 782 / 2722 pont | 743 / 2747 pont | 769 / 2819 pont | 839 / 2363 pont | 771 / 2953 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 41 fps | 19 fps | 36 fps | 41 fps | 39 fps | 34 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 47 fps | 42 fps | 42 fps | 47 fps | 43 fps | 42 fps |
GFXBench Man. onscreen | 88 fps | 53 fps | 60 fps | 61 fps | 60 fps | 60 fps |
GFXBench Man. offscreen | 111 fps | 98 fps | 100 fps | 110 fps | 100 fps | 118 fps |
AndroBench Sequential Read | 1453,66 MB/s | 1426,69 MB/s | 843,03 MB/s | 1493,66 MB/s | 1544,61 MB/s | 1747,84 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 383,86 MB/s | 207,22 MB/s | 191,28 MB/s | 395,07 MB/s | 587,57 MB/s | 401,35 MB/s |
AndroBench Random Read | 174,59 MB/s | 162,83 MB/s | 144,92 MB/s | 184,44 MB/s | 185,89 MB/s | 216,36 MB/s |
AndroBench Random Write | 157,95 MB/s | 25,10 MB/s | 136,22 MB/s | 170,81 MB/s | 171,63 MB/s | 259,52 MB/s |
Az Android 9 Red Magic 3s-en futó verziója még külön megnevezést sem kapott, csak néhány egyedi, dinamikus (vagy élő) háttérképet. Se ikonkészlet, se egyedi téma, sem különösebb kényelmi funkciók, leszámítva a Game Space 2.1-es felületet. Ezen kívül a még mindig augusztusi biztonsági csomaggal dolgozó rendszer olyan fapados, amennyire csak lehet. Azért a gesztusvezérlés, vagy legalább a virtuális navigációs gombok sorrendjének módosítása igazán elfért volna. Főleg, hogy irtó nagy a készülék, a vissza gombot pedig a bal oldalon fixálták.
Az ég világon semmi nincs a hellyel-közzel (van angol és spanyol menüpont is) lokalizált rendszerben, csak az értesítési pöttyök, osztott képernyős mód, a kamera gyors megnyitása bekapcsológombbal és a csörgés némítása a bekapcsoló- és hangerő gomb együttes megnyomásával. Az AMOLED panel ellenére nincs Always on Display, nincs Digitális jóllét, cserébe lehet művészkedni a hátlapi LED csík és a logó világításával. A szoftvereket egytől egyig a Google szállította, csak egy saját galériát és egy felhasználói kézikönyvet kapunk pluszba. Nem mintha ez baj lenne.
A lényeg úgyis a dedikált kapcsolóval előszedhető Game Space 2.1, ami egyrészt remekül néz ki, másrészt rengeteg testreszabási lehetőséget nyújt a játékélmény optimalizálására. Itt lehet például játékonként eltérő funkcióval ellátni az érintésérzékeny vezérlőket (trigger) és az ujjlenyomat-olvasót, szabályozni a ventilátor működését, priorizálni a CPU-t vagy a GPU-t, ami automatikus módban dinamikusan vált a helyzetnek megfelelően. Energiahatákonysági megfontolásokból egyébként kérhetünk fix 60 Hz-es vagy dinamikus megjelenítést is.
Lehet készíteni gyors képernyőképet vagy felvételt, amit aztán a Red Magic mappában gyűjt a rendszer, egyes automatikus képernyővideó és rögzítő funkciók viszont kizárólag PUBG Mobile-ban működnek, a 4D Shock rezgő visszajelzés viszont Asphalt 9-cel és Knives Outtal is használható. A hívásblokkolás vagy az értesítések szűrése alapfunkció, a Stand by pedig a memóriában tartja a játékot akkor is, ha lezárjuk a kijelzőt. Ez néha egyébként befagy, akkor sajnos ki is kilép a játékból. Egyelőre nem egy életbiztosítás, ne a legjobb körben próbálkozzunk vele.
Viszont amennyire érintetlen a rendszer, annyira instabil tud lenni. Laggolásnak nyoma sincs, de rendszeresen lefagyogatott egy-egy pillanatra, a nagyobb baj viszont a teljes összeomlás, ami szintén előfordult. Kétszer. Ilyenkor kikapcsolni hosszas kínlódás után, ránézésre véletlenszerűen lehetett, előtte pedig a zárolás feloldásával kell küzdeni, mert nem működik az ujjlenyomat-olvasó. Mármint egyáltalán nem aktív a felület. Előfordulhat még, hogy a gyorskapcsolópanel makacskodik, ilyenkor már számítani lehet a zárolt képernyő áttűnésére azon a felületen, ahol éppen vagyunk, csak éppen feloldalni nem lehet, mert az alatta lévő, befagyott felület aktív, nem a zárolt képernyő. Ha arcazonosítás is be van állítva, teljes a káosz.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!