Belső
Aki még sosem minizett, annak azért elsőre lesz pár észrevétele. Alacsonyan ülök. Kicsi a szélvédő. Keret nélküli az ablak. Mármint oldalt, mármint elöl, mert a hátsók fixek. A vezetőülés amúgy roppant kényelmes volt a számomra, combtámasszal, fűtéssel, egyáltalán nem hiányzott az elektromos állítgatás. A kormány együtt mozog a mögé rakott kijelzővel, ha babráljuk a magasságát, eleinte persze fészkelődik az ember, mert szeretne kicsit közelebb ülni a szélvédőhöz, hogy adott esetben lássa a fenti közlekedési lámpát is, de úgy nagyon karót nyelt lesz a pozíció, szóval egy idő után erről mindenki lemond majd és inkább tespedősre veszi a figurát, a könyöklő amúgy is akkor van jó helyen. Ha már könyöklő: vezeték nélküli töltőpad van benne.
Elöl nagyon kellemesen elfér két ember, a kezelőszervek is kézreesnek. Nem mondom, hogy régen minden jobb volt, de az első, újkori Minikben még a hatalmas középre helyezett, kör alakú panelben volt a sebességmérő, amit a korabeli Mini kialakításából emeltek át, de azóta a digitális dolgok átvették az uralmat. A vezető előtti részről is eltűnt az analóg óra, itt is kijelzőt találunk, viszont szerencsére a minis kapcsolók most is megvannak (mint egy repülőgép pilótafülkéjében), a klímát pedig potméterekkel lehet tekerni, nem kell a menürendszerben turkálni érte.
A menetválasztó kar nagyon kézreálló és teljesen egyértelmű, mögötte pedig egy navigációs gombhalmaz szolgál arra, hogy a középső kijelzőn (szó szerint) tekeregjünk. A nagy, kör alakú, középső panel karimája világít, de nem csak úgy random, hanem a vezetési intenzitásunk, vagy éppen az akku töltöttségének megfelelő mértékben. És még a parkolási asszisztens is ide jelez vissza, ha közel vagyunk az akadályhoz, akkor előbb sárga, aztán piros a szín, tök vicces, de persze lehet enélkül is élni. Ahogyan a színváltós fények nélkül is, amelyek a belső kilincsek mögött derengenek, de hát ez is olyan “minis” izé.
Hátul a Mini már szűk, az akkumulátort a hátsó ülések alá rejtették, ez pedig azzal jár, hogy bár osztottan dönthetők a támlák, nem lesz sík az így kapott tér. A töltőkábelek a csomagtérpadló alatti rekeszben kaptak helyet, egyrészről oké, hogy így nem henteregnek szanaszét, másrészről pedig lehet kipakolni a cuccot a töltés előtt (és után), jobb lett volna valahol az autó elejében kialakítani egy fiókot, de a Miniben ilyen lehetőség nincs.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!