Mini Cooper SE menetpróba

Villanygokart, amiben úgy is vigyorogsz, hogy nincs hangja. A Mini elektromos kiadása is egy élmény, még ha a praktikumát és az árát nehéz is a Dacia-Suzuki tengely mentén értelmezni.

Hirdetés

Belső

Aki még sosem minizett, annak azért elsőre lesz pár észrevétele. Alacsonyan ülök. Kicsi a szélvédő. Keret nélküli az ablak. Mármint oldalt, mármint elöl, mert a hátsók fixek. A vezetőülés amúgy roppant kényelmes volt a számomra, combtámasszal, fűtéssel, egyáltalán nem hiányzott az elektromos állítgatás. A kormány együtt mozog a mögé rakott kijelzővel, ha babráljuk a magasságát, eleinte persze fészkelődik az ember, mert szeretne kicsit közelebb ülni a szélvédőhöz, hogy adott esetben lássa a fenti közlekedési lámpát is, de úgy nagyon karót nyelt lesz a pozíció, szóval egy idő után erről mindenki lemond majd és inkább tespedősre veszi a figurát, a könyöklő amúgy is akkor van jó helyen. Ha már könyöklő: vezeték nélküli töltőpad van benne.


[+]

Elöl nagyon kellemesen elfér két ember, a kezelőszervek is kézreesnek. Nem mondom, hogy régen minden jobb volt, de az első, újkori Minikben még a hatalmas középre helyezett, kör alakú panelben volt a sebességmérő, amit a korabeli Mini kialakításából emeltek át, de azóta a digitális dolgok átvették az uralmat. A vezető előtti részről is eltűnt az analóg óra, itt is kijelzőt találunk, viszont szerencsére a minis kapcsolók most is megvannak (mint egy repülőgép pilótafülkéjében), a klímát pedig potméterekkel lehet tekerni, nem kell a menürendszerben turkálni érte.


[+]

A menetválasztó kar nagyon kézreálló és teljesen egyértelmű, mögötte pedig egy navigációs gombhalmaz szolgál arra, hogy a középső kijelzőn (szó szerint) tekeregjünk. A nagy, kör alakú, középső panel karimája világít, de nem csak úgy random, hanem a vezetési intenzitásunk, vagy éppen az akku töltöttségének megfelelő mértékben. És még a parkolási asszisztens is ide jelez vissza, ha közel vagyunk az akadályhoz, akkor előbb sárga, aztán piros a szín, tök vicces, de persze lehet enélkül is élni. Ahogyan a színváltós fények nélkül is, amelyek a belső kilincsek mögött derengenek, de hát ez is olyan “minis” izé.


[+]

Hátul a Mini már szűk, az akkumulátort a hátsó ülések alá rejtették, ez pedig azzal jár, hogy bár osztottan dönthetők a támlák, nem lesz sík az így kapott tér. A töltőkábelek a csomagtérpadló alatti rekeszben kaptak helyet, egyrészről oké, hogy így nem henteregnek szanaszét, másrészről pedig lehet kipakolni a cuccot a töltés előtt (és után), jobb lett volna valahol az autó elejében kialakítani egy fiókot, de a Miniben ilyen lehetőség nincs.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

  • Beültünk az új, elektromos Opel Mokkába

    Nagyon megváltozott a Mokka: a cég megcsinálta az utóbbi évek egyik legdögösebb formatervét, ami kijelöli a márka design-jövőjét, a technika jelentős részét pedig ismerjük egy jelenleg is kapható PSA-társból.

  • Hamarosan jön az új Mini Cooper - elektromos hajtással

    Ezúttal kétféle motorral és akkumulátorral szerelik majd az villanyhajtású Miniket.

Előzmények

  • BMW i3 menetpróba

    Annak idején egy különc autó volt, drágán. Mostanra viszont beérett, átesett egy frissítésen és a többiekhez képest még csak nem is drága.

Hirdetés