Mini Cooper SE menetpróba

Villanygokart, amiben úgy is vigyorogsz, hogy nincs hangja. A Mini elektromos kiadása is egy élmény, még ha a praktikumát és az árát nehéz is a Dacia-Suzuki tengely mentén értelmezni.

Vezetés, hatótáv

184 lóerő és 7,3 másodperces 0-100-as sprint jellemzi papíron az elektromos Minit, de ezek a számok teljesen érdektelenek onnantól, hogy beülünk és megnyomjuk a start-stop gombot, amire egy hangeffekt a válasz, valamint a feléledő kijelzők. Mert abban a pillanatban, hogy elhagyjuk az AVAS hanggenerátor idegesítő süvítését tempóban, hirtelen azt fogjuk tapasztalni, hogy egy elektromos gokartban ülünk, aminek persze kemény a rugózása (de nem pattogós, pedig rövid tengelytávval ez gyakori jelenség), bármilyen helyzetből hangtalanul ugrik és úgy fordul, mintha egy óriásgyerek keze fordítaná és nyomná le a földre.


[+]

Nem is kell meghágni a szabályokat ahhoz, hogy élvezeteset autózzunk, 0-50 között még jobban olyan az ember érzése, mintha teleportálna a kívánt sebességre, a budai hegyi utakon pedig (ha a burkolat minősége is partner) annyira jókat lehet a sebességhatárokat betartva is kanyarogni, hogy mindig kerülőutakon mentem haza. Persze van négyféle üzemmód (sport, kiegyensúlyozott, green és green+), amelyek az utolsó kivételével a “gázreakciót” szabályozzák, legskótabb ügymenet esetén a temperálást lekapcsolja az autó, ezzel nyerve pár kilométer hatótávot.


[+]

És itt jön ki, hogy a Mini elsősorban városi, elővárosi közlekedési eszköz. Lehet persze vele óvatoskodni, akkor biztos kijön a megadott, 230 kilométeres hatótáv, de ez nekem nem sikerült, 15-16 kWh/100 km fogyasztással közlekedtem, amivel 200 kilométer alatt maradt az egy töltéssel megtehető út hossza. Volt már olyan e-autó nálam, amivel megcsináltam Tapolcát oda-vissza Budapestről, a Minivel inkább el sem indultam, bár megfelelő oszlopnál 50 kW sebességgel tölt (Type-2, olyan 40 perc alatt megy tele). Otthon 32 Amperről (1 fázisnál) 7,3 kW a töltési tempó, AC-s oszlopnál pedig 11 kW. Ilyenkor azért jó néhány órán át lóg a Mini a töltőn.


[+]

De városban igazán elemében van. A visszatöltés mértéke két fokozatban állítható, az erősebbik használata mellett csak alig-alig kell a fékre lépni, teljesen nullára is megáll az autó, bár érdekes módon néha van valami egészen minimális kúszás, ha nem állunk a féken. De nem mindig, ami nekem elég fura, viszont jól kontrollálható. Városi környezetben ez egy nagyon fürge, a hanggenerátort leszámítva zajmentes, kicsi, fordulékony, vagány kis vasaló, amivel tényleg élvezet közlekedni. És végre nem utált senki.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

  • Beültünk az új, elektromos Opel Mokkába

    Nagyon megváltozott a Mokka: a cég megcsinálta az utóbbi évek egyik legdögösebb formatervét, ami kijelöli a márka design-jövőjét, a technika jelentős részét pedig ismerjük egy jelenleg is kapható PSA-társból.

  • Hamarosan jön az új Mini Cooper - elektromos hajtással

    Ezúttal kétféle motorral és akkumulátorral szerelik majd az villanyhajtású Miniket.

Előzmények

  • BMW i3 menetpróba

    Annak idején egy különc autó volt, drágán. Mostanra viszont beérett, átesett egy frissítésen és a többiekhez képest még csak nem is drága.

Hirdetés