Hirdetés

Alternatív hajtás: 2021-ben is rengeteg elektromos autót várunk

Idén még színesebbé válik a villanyautók piaca, rengeteg új típussal számolhatunk, viszont az elérhetőség kérdése és a várakozási idő továbbra is kardinális problémát jelenthet.

Nissan, Opel, Peugeot és Porsche

A Nissanhoz fűződik az itthon ismert egyik első, valóban elterjedt villanyautó, a Leaf, aminek második generációját természetesen a mai napig lehet kapni, és a kompakt villanyautók között egy reális, jó választásnak nevezhető. Mellé érkezik a méretes crossover, a Nissan Ariya, amit a magyar képviselet szerint 2021 végétől lehet majd kapni. Vadonatúj CMF-EV platformra épül, ami az Ariya esetén 360 és 500 km közötti hatótávot, két- és négykerékhajtást, 130 kW-os DC villámtöltést, illetve 300 és 600 Nm közti nyomatékot ad, 5,1 és 7,5 másodperc közti gyorsulással.


Nissan Ariya [+]

A 4,6 méter körüli hosszúság mellé 2,77 méteres tengelytáv tartozik, odabent pedig a gyártótól merőben új stílussal találkozunk, két hatalmas kijelző uralja a műszerfalat, de külön érintőgombos klímapanelre, és egy, a könyöklő előtt elhelyezett fokozat-előválasztóra is számíthatunk (hiszen ez utóbbiakat kardánboxnak és váltókarnak már aligha hívhatjuk, noha nyilván ezek a megszokások rakatták a gyártóval is pont oda az eszközt).


Nissan Ariya [+]

Természetesen a Leafben kedvelt ProPILOT és e-PEDAL rendszrek itt is meglesznek, nyilván továbbfejlesztett verzióban, és ami érdekes, hogy az Ariya egy Amazon Alexa szolgáltatással is együttműködő hangvezérlést kapott. Magyar ára egyelőre még nincs, de az biztos, hogy a legutóbbi villanyautó-támogatás kereteibe ez a kocsi már bőven nem férne bele, legjobb esetben is legalább 15 milliós összeggel kell kalkulálni.

Nissan Ariya
Nissan Ariya [+]

Tavaly év végén leplezték le, de forgalomba csak idén kerül az új Opel Mokka-e. A technika pontosan ugyanaz, amit már a Corsa-e, vagy épp a legközelebbi Peugeot-társ, az e-2008 esetén megismerhettünk, természetesen CMP-platformos a kocsi, és ismerősek lesznek a számokban kifejezhető értékek is: 50 kWh kapacitású akkumulátorpakk, 136 lóerő és 260 Nm-es csúcsnyomaték, akárcsak a kisebb autókban. 324 km-nyi WLTP szabvány szerint mért maximumról beszélhetünk, a 3,7 másodperces 0-50 km/h-s gyorsulás pedig az átlagos forgalomnál sokkal dinamikusabb városi közlekedést tesz lehetővé, ha épp úgy adja a helyzet. Adott továbbá a hőszivattyús fűtés, és egy állítólagos egypedálos vezetés, ami egy annyira változatos menetpedál-kalibrációt jelent, hogy a teljes erejű gyorsítástól az akár álló helyzetig történő, visszatermeléses fékezésig mindent a jobb oldali pedál adagolásával intézhetjük, és csak ritkán kell a konkrét fékpedálhoz érni.


Opel Mokka-e [+]

Akinek a Peugeot Rifter név nem mond sokat, annak a Peugeot Partner/Opel Combo/Citroen Berlingo vonalon kell gondolkodnia, a Peugeot viszont a személyszállításra szánt, ablakos, akár hétüléses változatot néhány éve Rifternek hívja, ennek elektromos változata pedig a Peugeot e-Rifter. A hajtáslánc sokszorosan ismert a korábbi CMP-s villanymodellekből, 136 lóerős motorról beszélünk 50 kWh-s akkumulátorcsomaggal.

Peugeot e-Rifter
Peugeot e-Rifter [+]

Semmilyen téren nem villant nagyot ez a redszer, a WLTP-hatótáv mindössze 280 km, a 0-100-a gyorsulás 11 másodperc fölött van, és minden valószínűség szerint az infotainment rendszer sem lesz merőben eltérő a korábban ismert modellekétől, viszont ami az általános használhatóságot illeti, bizonyosan kellemes lesz a kocsi, hiszen a platformtársak sem sikerültek rosszul, és ha egyszer pont úgy kijön a helyzet, hogy nagycsaládos és elektromos állami támogatást egyaránt igénybe lehet venni rá, akkor sokaknak nagyon jó vétel lehet az újdonság.

Peugeot e-Rifter
Peugeot e-Rifter [+]

Töltés szempontjából kétféle változat létezik, alapesetben csak egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő jár az autóhoz, de felárral ez 11 kW-os is lehet, DC gyorstöltés esetén pedig a 100 kW-os töltési teljesítmény is elérhető, ezzel nyilván elég gyorsan fel lehet húzni a töltöttséget, 30 perc alatt éri el a 80%-os szintet az akkumulátor, amit továbbra is a kínai CATL szállít a Peugeot számára. Sem az alapárat, sem az egyébként bőséges extralista költségszintjeit nem ismerjük pontosan, viszont a hagyományos értelemben vett egyterűvel, tolóajtós kialakítással mindenképpen egyedi modellt dob a piacra a Stellantis, várhatóan 2021 végétől lehet majd kapni nálunk.

Peugeot e-Rifter
Peugeot e-Rifter [+]

Aligha kell a Porschénak nagyot villantania a tényleg lengyűgöző Taycan után, és bár sokan valamelyik SUV-modelljükből várják a tisztán elektromost, idén erre megvehető autóként biztosan nem kerül sor. helyette a Porsche Taycan Cross Turismóra lehet számítani, ami hivatalosan egyfajta emelt shooting brake, csúnyán/hagyományosan megfogalmazva azonban a Taycan kombiváltozata.


Porsche Taycan Cross Turismo [+]

Nem lehet még tudni pontosan a felszereltségeket, az árakat és az érkezés időpontját, az viszont nagyon valószínű, hogy a közúti tesztelés végeztével hamarosan szériaérett modell válik belőle. Az eredeti Taycan sem fogy egyébként rosszul, az első gyártási évben 20 000 darab kelt el belőle, ami az árát és a rétegmodellségét ismerve jónak mondható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények