Hirdetés

A szomszédban teszteli villanyautóját a Sony

Egyre inkább úgy tűnik: a szoftverközpontú Vision-S idővel piacra kíván lépni.

Hirdetés

Sokat meglepett a Sony tavaly, amikor bemutatta Vision-S villanyautó limuzinját a CES-en. Természetesen csak egy prototípusról volt szó, nem szériaautóról, a rakás kamera, szenzor, AI chip, hangszóró, megjelenítő felület és az 5G modem pedig leginkább azt jelezte: a japánok technológiai és szórakoztatóelektronikai oldalról kívánták demonstrálni a Sony rátermettségét az új évtizedben lendületet kapó EV érában.


[+]

Csakhogy a Vision-S eleve nem prototípusokra jellemző, vad formával, hanem tulajdonképpen tömeggyártásra alkalmas utcai jegyekkel mutatkozott be, és a jármű fejlesztése tovább folyt japánban, illetve az ausztriai Grazban.


[+]

A Sony ugyanis a Magna Steyr segítségével (és valószínűleg annak platformját használva) építette meg 2 x 200 kW-os elektromos motorral szerelt, összkerékmeghajtású prototípusát, amelyet az utóbbi hónapokban, rendszámmal együtt a közutakra küldött tesztelés és adatgyűjtés céljából, jelentették be már az idei CES-en.

A videó tanúsága szerint a Vision-S evolúciója következő fázisba lépett és a közutakon többek között a biztonságot is tesztelik, egy év alatt pedig az önvezető/vezetéssegítő szenzorok számát 33-ról 40-re növelték.


[+]

Ne felejtsük: a Sony kiemelkedően jó pozícióban van kameráival, és létezik mesterséges intelligenciát szenzorszinten támogató megoldása, megfelelő mennyiségű és minőségű adattal pedig már a szoftveren múlik, mennyire hatékonyak az önvezető funkciói.


[+]

A Sony persze továbbra sem állítja, hogy szériagyártáson gondolkodik, ám az Apple-pletykák példáján látjuk, mennyire komolyan vehetik a technológiában érdekelt, tradicionális gyártók a villanyautók térnyerését, amelyek vezetékmentesen frissülő ökoszisztémával, széleskörű szórakoztatási lehetőségekkel és potenciálisan teljesen önvezető funkciókkal legalább annyira elektronikai termékek, mint közlekedési eszközök.


[+]

A tavalyi adatok szerint a 2350 kg tömegű Vision-S 4,895 méter hosszú, 1,45 méter magas, 1,9 méter széles, 3 méteres a tengelytávja és 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 240 km/h-s végsebességgel. Ezek az adatok persze, ha tényleg szériajármű a végcél, szinte biztosan változnak majd és egyelőre nem a teljesítményen van a hangsúly.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Előzmények

Hirdetés