Hirdetés

Alternatív hajtás: 2021-ben is rengeteg elektromos autót várunk

Idén még színesebbé válik a villanyautók piaca, rengeteg új típussal számolhatunk, viszont az elérhetőség kérdése és a várakozási idő továbbra is kardinális problémát jelenthet.

Honda és Hyundai, illetve Ioniq

A Honda kissé lassan lépett be a villanyautós piacra, de amennyit csúszott a belépő, annyira emlékezetes lett: a nálunk is járt Honda e az egyik legaranyosabb, leghangulatosabb, leglelkesítőbb villanyautó az egész világon, amit jelenleg aligha lehet érdeklődő pillantások, mutogató járókelők nélkül használni a városban, a belső tere pedig egészen lenyűgöző, ám a felhőtlen öröm csak addig tart, amíg el nem hagyjuk a városhatárt: 35,5 kWh-s akkumulátorral csak a legoptimálisabb esetben érhető el az elméleti 220 km-es hatótáv, a valóság ennél sokkal kevesebbet mutatott, úgyhogy Bog rengeteg új töltőt megismert a pár napig tartó használat során. Mindemellett nincs is belőle sok, és nem is túl olcsó, az alapmodell éppen befért az eddigi utolsó magyar állami támogatáshoz szükséges 11 millió alá, tehát nagyon ideális esetben ez akár egy 8,5 milliós kocsi is lehet, ha viszont kellenek a jópofa extrák és a kicsit erősebb motor, akkor mindenképpen tizenmilliós összeget fogunk fizetni a végén.


Honda e [+]

A Honda e tehát kis darabszámban ugyan, de biztos, hogy aktív része a 2021-es villanyautó-értékesítésnek, más autóra azonban idén nem nagyon számítunk tőlük, a kínai GAC autógyártóval közösen gyártott SUV-jük, az Everus VE-1 továbbra is az ázsiai piacot célozza, egyéb, 2021-re reális újdonság pedig nem várható tőlük.


Honda e [+]

A Hyundai nemrég bemutatta a Project 45-ből lett Ioniq 5-öt, ami sok szempontból egészen elképesztő kocsi lett: az E-GMP platformnak köszönhetően döbbenetesen nagy, kerek 3 méteres tengelytávja van, tehát az egykori luxusautó-kategória belső méreteit hordozza, miközben Skoda Octavia-dimenziókban lehet elképzelni a külső méreteit. Éppen ezért afféle másodlagos élettérként is használható, az első üléseket ledöntve lehet benne egyet szundítani, de a sík padló előnyeit is kihasználták: a középboxot hátratolva a hátsó soron akár egy kis munkaállomást is berendezhetünk magunknak, asztallal, fejedelmi kényelmmel.


Hyundai Ioniq 5 [+]

A két fő kijelzőből (2 x 12,3 hüvelyk) álló műszeregység természetesen teljesen digitális, viszont a tükrök hagyományosak, és szerencsére a klímavezérlő, a hangerőszabályzó és néhány fontos funkció dedikált gombokat és tekerőket kapott, ahogy a hagyományos bajuszkapcsolók sem tűntek el, head up kijelző viszont van. Felárért kerülhet bele digitális tükör is.


Hyundai Ioniq 5 [+]

Mindemellett egészen extrém, mégis magával ragadó megjelenése van, és akár 350 kW-os gyorstöltésű villámtöltést támogat, amivel a kisebb akkus modell 18 perc alatt tölt 10-ről 80%-ra, vagy ha úgy jobban hangzik, egy 5 perces töltéssel 100 kilométernyi hatótávot vesz fel. Jók az akksiopciók, a kisebb változat 58 kWh-s pakkja is bőven elég akár nagyobb távokra is, a 72,6 kWh-s telep pedig 480 km-es WLTP-hatótávot ad, az összkerekes változat pedig 306 lóerőt, 605 Nm-es csúcsnyomatékot és 5,2 másodperces 0-100-as sprintet tud. Egyébként a végsebességük 185 km/h-ban van korlátozva. Az év második felében ez is jön, az alapmodellre euróból átszámolva körülbelül 15 milliós ár képzelhető el, állami támogatás után ez már egészen emészthető lehet, persze a csúcsváltozat inkább a 20 millióhoz lehet közel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények