Megnyerő külsővel és jó hatótávval gurult ki a Kia EV6

A kisebbik dél-koreai gyártó villanyautója éppúgy az E-GMP platformra épül, mint a Hyundai Ioniq 5, és kérhető belőle GT változat is.

A Kia és annak mintegy 33%-át birtokló Hyundai azzal az eltökélt szándékkal hívta életre az E-GMP, vagyis Electric Global Modular Platformot, hogy arra építkezve leegyszerűsítsék a teljesen elektromos személyautók tervezését és gyártását. Az utóbbi pedig már elő is rukkolt az igencsak szemrevaló Ioniq 5-tel, úgyhogy a Kián volt a sor, hogy bemutassa közös alapokra húzott elektromos autóját.


[+]

Ez volna az EV6, amely úgyszintén egy ötajtós crossover SUV, mint cégrokona, és bár a dizájnt kevésbé az élek, sokkal inkább a letisztult ívek határozzák meg, szerintem nem kevésbé karakteres a verda, amit úgyszintén 77,4 vagy 58 kWh-s akkumulátoros konfigurációval lehet majd megvásárolni, várhatóan az év második felében induló leszállítással, piactól függően. A 400/800 voltos rendszer akár 350 kW teljesítménnyel gyorstölthető, így 10%-ról 80-ra 18 perc alatt lehet „tankolni” a telepet – nyilván megfelelő állomás és kondíciók esetében.


[+]

Az EV6 egyike azon hét villanyautónak, amelyet a Kia 2027-ig az utakra kíván küldeni, és akár 510 km WLTP hatótávval a legfontosabb modell lehet a márka e-katalógusában, melynek az e-Niro és az e-Soul az itthon is ismert tagja. A most bemutatott crossover 2,9 méteres tengelytávval rendelkezik és 4,68 méter hosszú, 1,88 méter széles, illetve 1,55 méter magas és 1600 kg-os vontatókapacitással rendelkezik.


[+]

A fent jelzett hatótávra nyilván a 77,4 kWh-s kiszerelés képes, amely 605 Nm nyomatékkal és 168 (hátsókerék meghajtás) vagy 239 kW-s elektromos motorral rendelkezik (összkerékhajtás), 5,2 mp alatt gyorsulva 100 km/h-ra. Az 58 kW-os pedig 125, illetve 173 kW teljesítményű motort kínál két- vagy összkerékhajtás szerint, és 6,2 mp alatt van százon. Az Electrek úgy tippeli, az EV6 40 ezer dollár környékén indíthat, amivel a Model Y ellenfele lehet, ami Európában még nincs jelen, úgyhogy a berlini Gigagyár nyitásáig vásárlókat happolhat el a Kia a Tesla orra elől.


[+]

Akad egy csúcskiszerelés is EV6 GT néven, amely egy csöppet hosszabb és szélesebb társainál, két elektromos motorja pedig 430 kW összteljesítménnyel és 740 Nm nyomatékkal rendelkezik. Tervezett végsebessége 260 km/h, 100 km/h-ra pedig 3,5 másodperc alatt gyorsul, ekképp pedig nyilván a Model Y Performance-ot kívánja az utakon megizzasztani. Erre a kiadásra persze nyilván jócskán rá kell majd fizetni, cserébe a dinamikus vezetéshez passzoló szoftvermódot is kap a vásárló.


[+]

Az EV6 család 12"-es dupla kijelzőt, AR HUD információkivetítést, vezetékmentes OTA frissítéseket és fejlett vezetéssegítő funkciókat is kínál (Advanced Driver Assistance System). Az audiocsomag élére 14 Meridian hangszóró került, és akik túl halknak találnák az elektromos meghajtást, a segítségükkel és hangeffektekkel emlékeztethetik magukat a belsőégésű érára.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés