Hirdetés

Alternatív hajtás: 2021-ben is rengeteg elektromos autót várunk

Idén még színesebbé válik a villanyautók piaca, rengeteg új típussal számolhatunk, viszont az elérhetőség kérdése és a várakozási idő továbbra is kardinális problémát jelenthet.

Renault, Skoda és Ssangyong

A Renault Zoe is nagyon régóta elérhető, ára és elérhetősége miatt mégis nagyon potens versenyző a piacon, ám a következő néhány időszakot még szinte biztosan egyedül fogja eltölteni a személyautó-palettán, hiszen a Renault 5 prototípusból csak évek múlva lehet valódi, megvehető termék, és a tavaly bejelentett, új CMF-EV platformos Megane eVision koncepcióból is csak egy előszériás gyártás képzelhető el 2021-ben, végleges változatát leghamarabb 2022-re várhatjuk.

Egyelőre még a Renault Megane eVision is csak egy koncepció, hát még az elektromos Renault 5
Egyelőre még a Renault Megane eVision is csak egy koncepció, hát még az elektromos Renault 5 [+]

Skoda Enyaq iV azonban biztosan lesz, ez a cseh márka második tisztán elektromos autója a Citigo e-IV után. Egy 4,64 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,61 méter magas, 585 literes csomagtartójú SUV-ről van szó, amely természetesen az Audi Q4 e-tronhoz, a SEAT el-Bornhoz és a Volkswagen I.D. családhoz hasonlóan az MEB platformra épül. Az infotainment rendszer teljesen új, a központban egy 13 hüvelykes, tehát kisebb notebook méretű megjelenítő van, de a szélvédőre is elég sok információt tud kivetíteni a jármű, ami természetesen az Apple CarPlayt és az Android Autót is támogatja.

Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq iV [+]

Ahogy mostanában szokás, a Skoda is a hűtőrács-kialakítással teszi egyedivé autóját, a Crystal Face nevű, 130 leddel világító front azonban csak a legdrágább modellekhez lesz elérhető. A kínálat elég komoly, ötféle teljesítmény, három különböző méretű akkumulátor és két hajtásrendszer közül választhatnak a vásárlók, a világító pofa viszont csak a három legkomolyabb modellnél lesz elérhető, az RS iV felszereltséget leszámítva csak opcióként.

Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq iV [+]

A belépőszintet az 50 iV képviseli hátsókerék hajtással, 55 kWh-s akkumulátorral és 109 kW-os teljesítménnyel, ami a WLTP ciklus szerint 340 kilométeres hatótávot tud majd. A 60 iV névre hallgató modellben már 62 kWs-s az akkumulátor és a teljesítménye is nagyobb (132 kW), az elméleti hatótáv itt 390 kilométer, míg a legkomolyabb, 80-as szériába tartozó modelleket (amelyeknél elérhető a világító rács: 80 iV, 80x iV és RS iV) 82 kWs-s akkumulátorral szerelik.

Összkerékhajtás csak az RS-szériánál érhető el, a legnagyobb hatótávot viszont a 80 iV tudja 510 kilométerrel, ami dilemma elé állíthat egyes vásárlókat. Az alap akkumulátort DC-n keresztül legfeljebb 50 kW-tal lehet etetni, a komolyabb modelleknél 125 kW-os opció is elérhető lesz, a fedélzeti töltő pedig 11 kW-os teljesítményű, AC-n keresztül lehet legfeljebb ennyivel lehet majd tölteni az új Skodát. Az első előjegyzéseket már tavaly felvették az autóra, jelenleg azonban nincs erre lehetőség, így a konfigurátort sem indították el a pontos árakért: mindazonáltal az állami támogatott árszegmensen túli összegekre kell számítanunk év végétől.

Ssangyong Korando EV?Ssangyong Korando EV? Ssangyong Korando EV? [+]

Nagyon régóta van szó arról, hogy jön elektromos Ssangyong, e-SIV néven évekkel ezelőtt lehetett már koncepcióautóval találkozni a különféle autószalonokon, a végleges Korando EV pedig már némi álcával felbukkant közutakon is, mindazonáltal gyorsan kéne történnie mindennek, hogy még 2021-ben piacra is kerüljön az egyébként 61,5 kWh-s LG Chem gyártmányú akkumulátorúnak mondott, 188 lóerős, kedvező áron várt terepjáró.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények