Volkswagen 2020: az éves eldások visszaestek, a villanyautók háromszoroztak

Közzétette a német autóipari óriás a tavalyi leszállítási adatokat, amelyeket a koronavírus megtépázott, ám az elektromos hajtású autók lendületét nem törte meg.

Hirdetés

Már 2020 tavaszán, bőven a koronavírus és a kapcsolódó lezárások, szigorítások és termelési korlátozások során kirajzolódott, hogy bizony a tavalyi év számos termékkategória eladási lendületének megálljt parancsol. Igaz: ahogy a személy- és tehergépjárművek a szigorú kijárási korlátozások mellett sok helyütt szinte eltűntek az utakról, úgy javult a világ számos nagyvárosának levegőminősége, ami újabb jel volt arra vonatkozóan, hogy megérett az autóipar a megújuló energia térnyerésére.


[+]

A Volkswagen részéről Herbert Diess vezérigazgató a villanyautós és hibrid jövő fő szószólója, és bár az általa felvázolt jövő vállalat belül nem mindig súrlódásmentes, az anyagi elkötelezettség és a rendelkezésre álló erőforrások kiemelkedően jó helyzetbe hozhatják a VW-t, hogy a flotta jelentős százaléka az évtized végéig alternatív hajtásra váltson. Ha eddig amolyan geek hóbortnak tűnt az elektromos autó, következzen pár 2020-as éves adat a gyártó sajtóközleményéből: vállalat 5,328 millió járművet szállított le világszerte, ami 15%-os visszaesést jelent, és 134 ezer tisztán elektromosat (BEV), ami viszont 200%-os előrelépés, magyarán a VW villanyautói egy év alatt tripláztak.

A ID.3 menetpróbánkon
A ID.3 menetpróbánkon [+]

A plug-in hibrid megoldásokat hozzávéve (PHEV) a tavalyi elektromos autó számadat 212 ezerre ugrott a tavaly előtti 82 ezerhez képest. Fontos az is, hogy a villanyautók iránt mutatott vásárlókedv mellett megugrott gyártókapacitás, ami folyamatosan gyarapszik a belső égésű járművek kárára. Az ID.3 különösen jól fogyott Európában (mi is menetpróbára vittük), így például Norvégiában vagy a szomszédos Szlovéniában, és elstartolt az ID.4 is, úgyhogy nem alaptalan a kategória kitartó gyarapodására számítani 2021-ben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés