Nagycsaládos és elektromos: megjött a Peugeot e-Rifter

A Partner utódjából elektromos kiadást is csinál a Peugeot, a hajtáslánc a 208-asból érkezik.

Ha futna most is az állami támogatás az elektromos autókra (mert most éppen szünetel), akkor az e-Rifter rögtön két bónuszt is begyűjthetne, mert a nagycsaládosok autóvásárlását ösztönző programra is jogosult. Erre eddig leginkább csak a Nissan E-NV200 volt képes, az e-Rifter tehát a magyar piacon elég kapós lehetne, de egyelőre ehhez még pár dolognak teljesülnie kell. Egyrészt nem lehet tudni, hogy az e-autós támogatási program mikor és milyen feltételekkel nyílik meg legközelebb (talán májusban lesz a következő lehetőség), másrészt a maximális támogatáshoz az is feltétel a jelenleg ismert opciók mellett, hogy 11 millió forint alá csússzon be az e-Rifter ára, de egyelőre még nem lehet tudni, hogy a hazánkba csak az év vége felé megérkező modellnek mi lesz az árszintje. Ha minden optimálisan alakulna, akkor akár 5 millió forinttal is olcsóbb lehet ez a modell, de ezt egyelőre ne tekintsük biztosnak.


[+]

Az e-Rifter a korábbi Partnerből képződő Rifter elektromos verziója, ami azt is jelenti, hogy valószínűleg hamarosan lesz nagyon hasonló modell az Opel (Combo Life) és a Citroën (Berlingo) kínálatában is, hiszen itt eddig is egy húron pendültek a márkák. A hajtáslánc is a konszern szokásos megoldása, ugyanaz a 136 lóerős elektromotor, illetve ugyanaz az 50 kWh-s akkumulátor található az e-Rifterben, mint amint a Corsa-e, vagy a Peugeot e-208 hordoz magában, nyilván itt a nagyobb test, a nagyobb tömeg és a kevésbé előnyös légellenállási együttható miatt valamivel rövidebb a hatótáv. WLTP szerint 280 kilométer autózható ki az akkumulátorból, a dobozformához 11,2 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulás és elektronikusan 130 km/h-ban maximált végsebesség tartozik.


[+]

A Peugeot e-Rifter főleg a belső kialakítás kapcsán tér el a cégcsoport többi modelljétől, a gyártó által használt i-cockpit itt is visszaköszön: kicsi kormány, ami felett láthatjuk a műszeregységet. Ez opcionálisan teljesen digitális is lehet egy 10 hüvelykes kijelző használatával, a középkonzol tetején üldögélő másik kijelző viszont minden e-Rifter része. Az EMP2 platformot használó autóban az akkumulátorok a padló alatt kaptak helyet, így nem csökkentik a rendelkezésre álló teret, továbbra is elérhető a hétüléses kialakítás, noha ilyenkor már a csomagtér meglehetősen szűkös.


[+]

Töltés szempontjából kétféle változat létezik, alapesetben csak egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő jár az autóhoz, de felárral ez 11 kW-os is lehet, DC gyorstöltés esetén pedig a 100 kW-os töltési teljesítmény is elérhető, ezzel nyilván elég gyorsan fel lehet húzni a töltöttséget, 30 perc alatt éri el a 80%-os szintet az akkumulátor, amit továbbra is a kínai CATL szállít a Peugeot számára. Noha már most elérhetők a különböző felszereltségi szintek és extrák (panorámatető, programozható klíma, fűthető ülések, 180 fokos tolatókamera, holttér-figyelő), de mivel a hazai árak még nem ismertek, ezért ezek aprólékos részletezésétől eltekintünk. Az biztos, hogy az Android Auto és az Apple CarPlay minden e-Rifterben elérhető lesz, a fedélzeti rendszer pedig a képek alapján jobbára megegyezik azzal, amint az e-2008-ban mi is próbáltunk.

Hirdetés

Azóta történt

  • Peugeot e-208 menetpróba

    Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

Előzmények

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

Hirdetés