- Azonnali navigációs kérdések órája
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- Android szakmai topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor Play - játék az árakkal
Új hozzászólás Aktív témák
-
arpii
tag
Azért, hogy mindenki be tudja állítani a megfelelő beállítást, kísérletezni kell egy keveset, de előbb meg kell keresni, hogy mi a képernyőd maximális felbontása.
Nvidia esetén ez így néz ki:Egy kis magyarázat: A képen látható példa egy 1440 pixel magas monitorról van szó, azonban ez a gyakorlatban kicsit másképpen van megvalósítva, ugyanis az 1440 pixel az a látható képpontok száma, de a teljes képernyő 1481 pixel magasan címezhető. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az 1440-1481 pixel közötti címek a képernyő megjelenítőjén túl van, ergó nem fog látszani a törés vonal (tearing), ha oda fogjuk pozícionálni.
A játékban és a grafikus driver-ben ki kell kapcsolni a vertical sync-et és a következőképpen beállítani a rivatunert:
Ez egy kölcsönvett kép, mert laptopról vagyok, de itt az emberünk -50 pixelre tolta el a törésvonalat, ami az esetedben 1080, 1060, vagy negatívba eltolva -30 körül lehet reális Full HD képernyő esetén, ekkor vélhetőleg a képernyőn megjelentő sorok közül a legalsó körül fog minimálisan megtörni a kép, ami játékélmény szempontjából elhanyagolható, amennyibe a CPU + GPU páros tudja tartani a tempót és folyamatosan tudja tartani a 60 Fps-t. Ha FPS drop következik be, a törésvonal meg fog jelenni véletlenszerűen a képernyőn, mert ugye nincs várakozás a megjelenítő és a grafikus motor között.
Ha ezt a beállítást sikerült "kitalálni, finomhangolni", akkor a játékban azt kell látnod, hogy folyamatos 60 Fps-ed van mindenhol, minimális az input lag, ugyanakkor a törésvonal, ami a Vsync hiányakor típikusan jelentkezik, immáron a múlté.
Amit számos benchmark-ban leteszteltem és végeredményként kimondható, hogy a frametime-ok stabilabbak, nincs feltorlódás a pipeline-on, amit a grafikus futószalag generál, így simább játék lesz a végeredmény, stabilabb FPS számokkal ill. szignifikánsan kevesebb 1% és 0,1% drop-al.
Ez a szegény ember freesync-je
Ha többet akartok olvasni róla, a következő linkeket ajánlom:
Török szerzőktől fordítózva (egy fórum): [link]
Blur Busters fórum: [link]
Egy jó kis guide: [link]Jómagam már hónapok óta minden FPS játékot így használok, mert Vsync nélkül az agyamra megy, ahogy össze-vissza töri a képet, Vsync-el meg óriási lag van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Egyedül?!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- GAMER PC : RYZEN 5 4500 / 16GB DDR4 / ASUS RX 480 8GB / WiFi / Bluetooth / 512GB M.2 SSD / 500GB HDD
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS , I5-7300U CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11, ( olvasd végig )
- Acer PREDATOR HELIOS NEO 16 / i9-14900HX / RTX 4070 (140W) / 1 TB SSD / 240HZ
- Topping A70 Pro fejhallgató erősítő
- Topping D70 Pro Octo DAC
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 szép, hibátlan nélkül
- HP Rack szerverek és tartozékok egyben vagy külön-külön
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest