Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz Kobe #2 üzenetére

    Azt honnan lehet tudni, hogy nem a rendszerüket üzemeltető IT szolgáltató oldalán volt a hiba? :F

    A cikk alapján úgy látom, hogy az internet bank sem volt elérhető. Nekem ez hálózati (vagy az azt üzemeltető szerver/virtuális háttértár/memóra/stb.) problémának tűnik.

    Alapvetően én elégedett vagyok a CIB Internet Bank-kal. A felhasználói felületét, funkcióit, lhetőségeit illetően a legjobb a piacon.

    Már nem is tudom, hogy hány éve (sokkal 10+) vagyok náluk, és egyetlen igazi problémaként azt tudom felhozni, hogy váltottak a kötelező mobil token használatra.

    Nekem a régi, hardveres token megoldás sokkal praktikusabb volt, és még biztonságosabbnak is tartom a "Login + (bonyolult, hosszú) jelszó + 4 jegyű HW-es token kód" kombinációt, mint a "Login + 6 jegyű mobil generált token kód" variációt.

    Nem is beszélve arról, hogy mennyivel praktikusabb, egyszerűbb és gyorsabb volt a kicsi, "dobókocka" méretű, nyomógombos hardveres token használata, mint a mobiltelfonos applikációé.

    Ők ugyebár a "nagyobb biztonságra" hivatkozva tették ezt a változást kötelezővé.

    Persze magát a mobilos netbank felületet nem ismerem (mert azt a részét nem használom), és azt is megértem, hogy bosszantó az ilyen szolgáltatás kimaradás, ha valaki éppen akkor utalna, vagy vásárolna. Ám azért elég gyorsan elhárították, nemde?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz zsolt_64 #44 üzenetére

    "Jesszus ez most komoly ?"

    Komoly. Még alá is húztad a lényeget, és mégsem érted? :F Felhasználói felületről és funkciókról írtam. Kis túlzással, a konyhai hűtőszekrényedből is a nappaliba rendelheted vele az üdítőt. :)

    Szó szerint mindent el lehet intézni benne, amire a bankolás, számlázás, vásárlás, megtakarítás, kártyák, számlák, telefonálás (mobil feltöltések), stb. kapcsán manapság egy embernek szükséges lehet elintézni.

    Ráadásul egy kifejezetten áttekinthető, felhasználóbarát felületen.

    - Egyébként olvastál tovább is a hozzászólásomban? Az ötödik bekezdés... Ott írtam a jelszóról is.

    Hozzáteszem, hogy tulajdonképpen a 6 jegyű PIN-kód sem 6 jegyű, mert:
    - 1x 4 számjegy (telefonzár feloldása)
    - 1x8 számjegy (a CIB telefonos applikáción kötelezően beütendő a "With Key" funkcióhoz, azaz az internetbanki bejelentkezéshez generált kódhoz)
    - 1x 4 számjegy (az internetbanki bejelentkezéshez generált temporary kód)

    Azért ez így elég biztonságos. Feltételezve, hogy a fenti 3 számkombináció egyike sem egyezik egymással.

    A fő problémám továbbra is maga az applikáció, amit ehhez kell használnom, és az "okos telefon". Én telefonálásra használom, semmi másra, így már attól "fázom", hogy a bankom rákényszerít egy applikáció használatára. (És ha valami régi, "nem okos" telefonom lenne...?)

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz zsolt_64 #69 üzenetére

    "Egyébként erősen gondolkodom 1 használt mobilban, amiben simm kártya sincs és arra telepítem a banki appot. és mindig otthon felejtem"

    Ez tulajdonképpen egy egészen jó ötlet! :K

    Nem is felétlenül szükséges használt mobil... mondjuk én abszolút nem vagyok benne a mobiltelefonok világában, mert örülök, ha nem kell használnom, de emlékszem, amikor 1-2 éve vettem a MM-ban a mobilomat, voltak kitéve mindenféle kínai okostelefonok ~20.000 forintos darab áron.

    Az tökéeltesen megfelelő lehet erre a célra. Persze a hardveres token ennél olcsóbb (~8.000 forint évente), de a telefont remélhetőleg csak 1x kell megvenni, és ilyen célra sok évig működik hiba nélkül.

    Az viszont biztos, hogy SIM kártya nélkül is fut rajta, és használható a CIB applikáció?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz koxx #91 üzenetére

    A kettő közül a fekete?

    Nekem évekig (amit itt fentebb említettem) a kis fehér színű volt. Tökéletesen bevált. Csak a narancssárga gombot kellett megnyomni, és generálta a kódot. (Ami 60 másodpercig volt érvényes.)

    - Miben más ez a "mini számológép"? Hogyan működik a gyakorlatban? Miért van ilyen sok gomb rajta?

    - És hogyhogy 300 forint? :F Nekem tavaly, amikor kötelezővé tették a mobil alkalmazást a kódgenerálásra, 700 forint havidíjat mondtak. :U :(

    300 forint havidíj mellett még meg is tartottam volna a hardveres tokent...

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Köszi az info-t mindkettőtöknek! :R

    Hát bizony ez így "ciki"... pontosabban méltatlan a CIB részéről, felém.

    Igaz... eleve annak gondolom, hogy sok-sok év ingyenes hardver token használatának lehetősége eltörlése után gyakorlatilag rákényszerítettek arra, hogy a mobilos applikációt használjam.

    Mert elvből nem voltam hajlandó havi 700 forintot fizetni ezért. Igen, nekem ennyit mondott az ügyintéző, amikor felhívott, és tájékoztatott a kötelező változásokról.

    Persze 300, de még 3 forint havidíj is méltatlan volna, hiszen korábban sok évig ingyenes volt. (Csak akkor került pénzbe valakinek, ha elhagyta, mert 5.000 forint volt az eszköz pótlása. De én vigyáztam rá. Karcmentes állapotban adtam le a fiókjukban.)

    Inkább hálásnak kellene lenniük, hogy már "ezer éve" az ő ügyfelük vagyok.

    Ám most már a mobil applikáció (jelszó generálásra) használatának körülményessége miatt, és ha tényleg "csak" 300 forint havonta, már hajlamos vagyok inkább kérni ismét a hardver tokent.

    A fentebb említett számítógépes Android emuláció hogyan működik egyébként?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz koxx #109 üzenetére

    Jól értem, hogy szerencsés vagyok, amiért az én mobiltelefonomon régebbi Android fut, és emiatt a mobil applikáció működik?

    Akinek "Android 11" OS fut a telefonján, az még csak elindítani sem tudja a CIB mobil app-ot?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz koxx #118 üzenetére

    No, kellett nekem dicsérni a kiváló Internet Bank felületet, és hogy mindent el tudok intézni onnan...

    Nemrég kaptam:

    " A CIB Bank Zrt. folyamatosan törekszik szolgáltatásai fejlesztésére, figyelembe véve a változó ügyféligényeket és az új digitális csatornák nyújtotta lehetőségeket. E folyamat részeként 2021. február 2-től a CIB Internet Bankon elérhető Díjnet számlafizetési funkció nem lesz elérhető, azt a továbbiakban a CIB Bank Online, illetve a CIB Bank Mobilalkalmazás felületein biztosítja tovább a CIB Bank. "

    :(

    És van képük fejlesztésre hivatkozva végrehajtani mindezt...! :(((

    Tehát eddig tényleg elég volt egy alkalmazást használnom, ám hamarosan már minimum 2 alkalmazást kell használnom, hogy ugyanazokkal a lehetőségekkel rendelkezzek, mint annak előtte.

    Ugye akkor sem járok messze az igazságtól, ha azt gondolom, hamarosan "en bloc" lekapcsolják az Inernet Bank alkalmazást? :U

    Ez az egész felháborító!

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz fatal` #122 üzenetére

    Hát neked legyen igazad! Én mindig az internetbankot használom.

    Mindenesetre ez az egész, ezzel a módosítással már ígyis-úgyis rossz.

    Persze, ha már így döntöttek, akkor ennyi erővel a Díjnet felületéről is be tudom fizetni. Ugyanott vagyok...

    Nagyon-nagyon kár, ezért a döntésükért! :(

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák