Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rickazoid

    addikt

    válasz #06658560 #61 üzenetére

    Szerintem nem. Úgy értem nem igazán a piac nagysága számít itt, hanem az elhasznált mennyiség. A szárazföldi-, vízi- és légi közlekedés jelentős része erre épül (és a vízalatti általam ismeretlen része is, de gondolom még mindig több dízeles tengeralattjáró van, mint atomreaktoros), ezek fogyasztják a legtöbbet, nem is beszélve a munkagépekről és a hadseregekről, főleg a US hadseregről/tengerészetről/légierőről, egy vadászgép vagy egy tank például nem kevés üzemanyagot eszik meg, és akkor azok csak a legkisebb "játékszerek", amik ezt használják (bár az UAV-k egy része is ezzel megy).

    (#63) Kopi31415: Továbbra sem hiszem, hogy a mondjuk 1.000.000 autó legyártásához szükséges kőolaj-mennyiség egyáltalán megközelítené az 1.000.000 autó által közlekedés közben elhasznált kőolaj-mennyiségét, a hajókról és repülőkről nem is beszélve. De még ha van is benne valami, akkor is egy hatalmas piac esne ki, azt nem kompenzálná, az autó-, hajó- és repülő-gyártások nem növekednének attól, hogy üzemanyag helyett akkumulátorról működnének, maximum csak épülne még pár atomerőmű.

    (#59) gzbotii: ha jól tudom erre már Tesla is gondolt, csak hát az összes fejlett ország teljes népességét nem lenne jó elrákosítani, szóval erre még várnunk kell, legalább amíg a kvantummechanikával nem találnak valami más energiaforrást, bár akkor már lehet nem is kell hagyományos értelemben tölteni semmit. Ez mondjuk nem álom, csak idő kérdése - talán ha nagy szerencsém van én még megérem, valamikor a XXII. század elején. :)

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Pete55555 #47 üzenetére

    Mi az, hogy "városi autó"? Egy autó azért nem árt, ha képes több száz km-t megtenni, majd ugyanazt a távot visszafelé is. Bár benzinkutak helyett el tudnék képzelni parkolókat, ahol fel lehet csatlakoztatni a kocsikat töltőre és fél óra múlva indulásra kész vagy, de egy ilyen hálózat kiépítésébe valószínűleg akkor sem menne bele egy kormány sem, ha végleg elfogyna a kőolaj (akkor már főleg nem, hisz rég becsődölne minden ország).

  • Rickazoid

    addikt

    válasz eXodus #44 üzenetére

    Az ár a sorozatgyártásig magas csak, utána kezd lejjebb menni, majd minél kelendőbb lesz, annál alacsonyabb lesz, míg végül, amire elterjed a nagyobb tömegek közt, eléri az átlagember számára megfizethető szintet. Magyarul nem érdemes ezen gondolkodni, a lényeg úgyis az, hogy a gyártók szándékosan nem fognak sosem a szükségesnél nagyobb kapacitású akkut az eszközeikbe tenni.
    A szükségesnél meg nem azt állapítják meg, hogy mennyivel bírja a legtovább (különben pofon egyszerűen lehetne ma is 3000+ mAh-s akkut is például a telefonokba tenni, ahogy erre mások is rávilágítottak), hanem hogy mennyivel húzhatod ki a nap végéig, ami szerintem sosem fogja meghaladni a rendes kihasználtság mellett elérhető 5-6 órás maximum üzemidőt.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Pantal #36 üzenetére

    Amelyik gyártó beépített akkukat használ, még annyira sem lesz soha érdekelt a jobb akkukban, mint a többi.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz smkb #28 üzenetére

    Az áram nagy része atomerőművekből jön, azokhoz semmi köze az olajsejkeknek. De ha az autód olyan akkukkal működik, amikkel több ezer km-t megtehetsz egy töltéssel, az már bizony komoly érvágás a teljes olajiparnak, hisz nagy mértékben lecsökkentené az olaj szükségességét.

  • Rickazoid

    addikt

    Nagyon régóta jönnek már. Mintha valamikor az évezred elején már kifejlesztettek volna 20-szoros kapacitású akkukat, amiknek valamikor 5 évvel később kellett volna elterjedni. És ez félévente, vagy még gyakrabban így van, de mindig kell még legalább 5 év. Fura mód viszont amint letelik az idő, már nem hallani többet a projektről. Én már nem hiszek az ilyeneknek, tényként kezelem, hogy a mobil eszközökbe a szükséges minimumnál sosem gyártanak majd nagyobb kapacitású akkut, hiába az elérhető technológia. Már ma is létezik sokkal jobb megoldás a Li-ion akkuknál, csak hát... minek az.
    Mondjuk a forrás forrásában ez szerepel: "A mobile phone battery built using the Northwestern techniques would charge from flat in 15 minutes and last a week before needing a recharge."
    Ez nem tízszer gyorsabb töltési idő azonos kapacitás mellett, hanem sokkal több, tízszeres kapacitást feltételezve 60-szoros (1,5 Ah helyett 15 Ah, 90-120 perc helyett 15 perc.. tehát ha mondjuk jobb fogalmazás híján amperóránként 1 óra a töltési idő, akkor 15 Ah-s akkunak kéne 15 óra, ami 900 perc - már ha a töltési idő hossza arányosan növekszik a kapacitással), emellett nem is 10-szeres kapacitás, hanem minimum 28-szoros. Bár ha csak a készenléti idő lenne egy hét, akkor viszont csak maximum 2-szeres.
    Bár 5 év múlva 1 hetes aktív használatos üzemidőhöz nem lenne elég a mai kapacitás tízszerese, ha ilyen ütemben fejlődnek tovább a mobil eszközök.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés