- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Realme GT 2 Pro - papírforma
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rickazoid
addikt
válasz
#06658560 #61 üzenetére
Szerintem nem. Úgy értem nem igazán a piac nagysága számít itt, hanem az elhasznált mennyiség. A szárazföldi-, vízi- és légi közlekedés jelentős része erre épül (és a vízalatti általam ismeretlen része is, de gondolom még mindig több dízeles tengeralattjáró van, mint atomreaktoros), ezek fogyasztják a legtöbbet, nem is beszélve a munkagépekről és a hadseregekről, főleg a US hadseregről/tengerészetről/légierőről, egy vadászgép vagy egy tank például nem kevés üzemanyagot eszik meg, és akkor azok csak a legkisebb "játékszerek", amik ezt használják (bár az UAV-k egy része is ezzel megy).
(#63) Kopi31415: Továbbra sem hiszem, hogy a mondjuk 1.000.000 autó legyártásához szükséges kőolaj-mennyiség egyáltalán megközelítené az 1.000.000 autó által közlekedés közben elhasznált kőolaj-mennyiségét, a hajókról és repülőkről nem is beszélve. De még ha van is benne valami, akkor is egy hatalmas piac esne ki, azt nem kompenzálná, az autó-, hajó- és repülő-gyártások nem növekednének attól, hogy üzemanyag helyett akkumulátorról működnének, maximum csak épülne még pár atomerőmű.
(#59) gzbotii: ha jól tudom erre már Tesla is gondolt, csak hát az összes fejlett ország teljes népességét nem lenne jó elrákosítani, szóval erre még várnunk kell, legalább amíg a kvantummechanikával nem találnak valami más energiaforrást, bár akkor már lehet nem is kell hagyományos értelemben tölteni semmit. Ez mondjuk nem álom, csak idő kérdése - talán ha nagy szerencsém van én még megérem, valamikor a XXII. század elején.
-
Rickazoid
addikt
válasz
Pete55555 #47 üzenetére
Mi az, hogy "városi autó"? Egy autó azért nem árt, ha képes több száz km-t megtenni, majd ugyanazt a távot visszafelé is. Bár benzinkutak helyett el tudnék képzelni parkolókat, ahol fel lehet csatlakoztatni a kocsikat töltőre és fél óra múlva indulásra kész vagy, de egy ilyen hálózat kiépítésébe valószínűleg akkor sem menne bele egy kormány sem, ha végleg elfogyna a kőolaj (akkor már főleg nem, hisz rég becsődölne minden ország).
-
Rickazoid
addikt
Az ár a sorozatgyártásig magas csak, utána kezd lejjebb menni, majd minél kelendőbb lesz, annál alacsonyabb lesz, míg végül, amire elterjed a nagyobb tömegek közt, eléri az átlagember számára megfizethető szintet. Magyarul nem érdemes ezen gondolkodni, a lényeg úgyis az, hogy a gyártók szándékosan nem fognak sosem a szükségesnél nagyobb kapacitású akkut az eszközeikbe tenni.
A szükségesnél meg nem azt állapítják meg, hogy mennyivel bírja a legtovább (különben pofon egyszerűen lehetne ma is 3000+ mAh-s akkut is például a telefonokba tenni, ahogy erre mások is rávilágítottak), hanem hogy mennyivel húzhatod ki a nap végéig, ami szerintem sosem fogja meghaladni a rendes kihasználtság mellett elérhető 5-6 órás maximum üzemidőt. -
Rickazoid
addikt
-
Rickazoid
addikt
Nagyon régóta jönnek már. Mintha valamikor az évezred elején már kifejlesztettek volna 20-szoros kapacitású akkukat, amiknek valamikor 5 évvel később kellett volna elterjedni. És ez félévente, vagy még gyakrabban így van, de mindig kell még legalább 5 év. Fura mód viszont amint letelik az idő, már nem hallani többet a projektről. Én már nem hiszek az ilyeneknek, tényként kezelem, hogy a mobil eszközökbe a szükséges minimumnál sosem gyártanak majd nagyobb kapacitású akkut, hiába az elérhető technológia. Már ma is létezik sokkal jobb megoldás a Li-ion akkuknál, csak hát... minek az.
Mondjuk a forrás forrásában ez szerepel: "A mobile phone battery built using the Northwestern techniques would charge from flat in 15 minutes and last a week before needing a recharge."
Ez nem tízszer gyorsabb töltési idő azonos kapacitás mellett, hanem sokkal több, tízszeres kapacitást feltételezve 60-szoros (1,5 Ah helyett 15 Ah, 90-120 perc helyett 15 perc.. tehát ha mondjuk jobb fogalmazás híján amperóránként 1 óra a töltési idő, akkor 15 Ah-s akkunak kéne 15 óra, ami 900 perc - már ha a töltési idő hossza arányosan növekszik a kapacitással), emellett nem is 10-szeres kapacitás, hanem minimum 28-szoros. Bár ha csak a készenléti idő lenne egy hét, akkor viszont csak maximum 2-szeres.
Bár 5 év múlva 1 hetes aktív használatos üzemidőhöz nem lenne elég a mai kapacitás tízszerese, ha ilyen ütemben fejlődnek tovább a mobil eszközök.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Sok memóriát spórol a neurális textúratömörítés
- Bittorrent topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 9060XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Újszerű Apple MacBook Air 13.6" (2024) - M3 - 68 Ciklus- 8GB/256GB (MRXN3MG/A) Asztroszürke - MAGYAR
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest